Zamknij

Gdy rządzą nami emocje – charakterystyka produktów impulsowych

artykuł sponsorowany 10:15, 23.12.2023 Aktualizacja: 12:37, 23.10.2025
Skomentuj

Sprzedaż impulsowa stanowi jeden ze świetnych patentów na zapewnienie sklepowi znacznie wyższych obrotów. Jednym z miejsc, które stanowi swoiste centrum sprzedaży jest przestrzeń znajdująca się przy kasie sklepowej. Nie bez powodu nazywa się ją często złotą strefą – miejsce to odgrywa ogromną rolę w procesie sprzedaży niektórych towarów. Każdy klient w końcu znajdzie się kiedyś przy kasie, a wzbudzenie w nim impulsy dotyczącego zakupu może sprawić, że sięgnie on po kolejny produkt, który niekoniecznie znajduje się na jego liście rzeczy do kupienia. To właśnie kwintesencja zakupu impulsowego. Pojęcie dotyczy nabycia rzeczy, której wcześniej nie planowało się kupić; taka decyzja zazwyczaj podejmowana jest pod wpływem pewnego odruchu, bez większego namysłu. Produkty impulsowe mają zwykle małe opakowania i niezbyt wysokie ceny; to właśnie one stanowią ich główne atuty i ułatwiają klientom podjęcie decyzji o ich zakupie. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie, stosując zasadę impulsu? Przygotowaliśmy kilka wskazówek dla tych, którym zależy na większym zysku i lepszej ekspozycji produktów impulsowych. Poznaj je wszystkie!

 

Sprzedaż impulsowa, czyli jak zwiększyć szansę na satysfakcjonujący przychód?

Ekspozycja sklepowa zakupów impulsowych może być naprawdę różnorodna; warto jednak zdawać sobie sprawę o pewnych elementach, których wręcz nie powinno się pominąć. Wśród nich wymienia się takie aspekty jak:

kolor – sprzedaż impulsowa w dużej mierze opiera się na próbie przyciągnięcia wzroku klienta; interesująca kolorystyka to jeden z pierwszych kroków do zwrócenia uwagi osób przechadzających się po sklepowych alejkach; opakowania z sezonową grafiką czy umieszczanie produktów na kolorowym tle jest w stanie przyczynić się do zwiększenia widoczności danego produktu;

polecenia personelu – wbrew pozorom, doskonale przeszkolony personel jest często nieocenioną pomocą w sprzedaży impulsowej; sprzedawca, który umiejętnie zaproponuje klientowi zakup dodatkowej, drobnej rzeczy, jest w stanie znacznie zwiększyć skuteczność ekspozycji sklepowej, a zwłaszcza produktów znajdujących się w złotej strefie (bezpośrednio przy kasie);

oryginalna ekspozycja – przyjmuje się, że produkty impulsowe powinny być zaprezentowanie w schludny sposób; równe ułożenie, z frontową etykietą w stronę klienta i wyraźnie zaznaczoną ceną jest w stanie zdziałać cuda; warto zadbać również o sam charakter ekspozycji, wykorzystując ku temu stojaki tekturowe produkowane przez doświadczone firmy; na stronie https://stojakitekturowe.pl/ekspozytory-reklamowe/ zainteresowani mogą zapoznać się z propozycjami różnorodnych ekspozytorów reklamowych przygotowanych przez STprint, a także dowiedzieć się więcej na temat ich roli w sprzedaży produktów.

ograniczony czas dostępności – konsument, który widzi że dany produkt jest dostępny wyłącznie przez określony czas, może znacznie bardziej zainteresować się jego zakupem; w tym przypadku produkt impulsowy wywołuje niemałą presję i oddziałuje na finalną decyzję zakupową; bardzo często ten sposób łączy się dodatkowo z obniżką ceny.

 

Zakup a ekspozycja sklepowa – gdzie należy stawiać produkty impulsowe?

By produkty impulsowe mogły spełniać swoje zadanie, powinny być właściwie wyeksponowane. Gdzie najlepiej stawiać rzeczy, które chcemy sprzedać jak najszybciej? Oczywiście przy wcześniej wspominanej kasie. Jednak zakupy impulsowe to nie wyłącznie ostatnie minuty spędzone w sklepie – wielu sprzedawców popełnia błąd i o tym zapomina. Towar powinno się rozmieścić również w innych strefach sprzedaży. Świetnym miejscem na taką ekspozycję są właśnie specjalne stojaki tekturowe umieszczane na końcach alejek, które przyciągają wzrok niebanalnym kształtem czy nadrukiem. Sprzedaż impulsowa jest w stanie znacznie poprawić rotację produktów, wpływając przy tym na znacznie wyższe dochody sklepu. Chociaż jednostkowa cena asortymentu kupowanego pod wpływem chwili nie należy do wysokich, suma produktów kupionych w ciągu miesiąca jest w stanie znacząco zwiększyć wartość sprzedaży, co usatysfakcjonuje właściciela sklepu, a także pozostawi klienta zadowolonym z okazyjnego zakupu.

 

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%