„Nie oceniaj książki po okładce” - to powiedzenie z pewnością słyszało wielu z nas. I chociaż można się z nim zgodzić w kwestii relacji międzyludzkich, w przypadku reklamy produktowej zupełnie odbiega ono od rzeczywistości. Większość z nas musi przyznać przed sobą, że decyzja o zakupie konkretnego produktu nierzadko podyktowana jest przez jego design, a co za tym idzie również etykietę. Zglobalizowany rynek oznacza ogromną konkurencję, przez co producenci stale zastanawiają się nad sposobami, by jak najwyraźniej wyróżnić swoje produkty. Projektowanie etykiet stanowiących wizytówkę produktu to obecnie jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych. Wraz z rozwojem technologii oraz zmianami w świadomości konsumentów, w obszarze produkcji etykiet samoprzylepnych dokonało się naprawdę wiele zmian. Nieustannie mamy do czynienia z nowymi rozwiązaniami, jakie stanowią na przykład liczne personalizacje czy też etykiety tematyczne, nawiązujące do świąt czy ważnych wydarzeń. Co szczególnie zmieniło się na przestrzeni lat? Już dziś poznaj stale utrzymujące się trendy i zainspiruj się w tworzeniu unikatowych etykiet, które skutecznie zachęcają do zakupu produktu!
Minimalizm nasycony emocjami, czyli jak projektowane są nowoczesne etykiety
Tempo życia większości konsumentów jest obecnie błyskawiczne. Minimalizm w projektowaniu etykiet ma ogromną siłę oddziaływania na współczesnego konsumenta. Proste kreacje z czystymi liniami, jednolitą kolorystyką oraz charakterystycznym fontem zachęcają do skupienia uwagi wyłącznie na tych elementach, które są najistotniejsze dla marki oraz produktu. Minimalistyczne etykiety często opierają się na zasadzie „mniej znaczy więcej”. Poprzez eliminowanie zbędnych elementów oraz dekoracji, pozwalają klientom szybciej dostrzec esencję samego produktu. Ponadto, minimalizm bardzo często kojarzony jest z profesjonalizmem, elegancją i innowacją. Czytelny font i prosty układ są gwarantem łatwiejszego przyswajania informacji przez konsumentów, co jest szczególnie istotne zwłaszcza w przypadku szybkiego przeglądania podobnych produktów na sklepowej półce. Minimalizm nierzadko pomaga także w budowaniu spójnego wizerunku, a także umożliwia szereg dodatkowych czynności projektowych, związanych na przykład z personalizacją. Tworzenie unikalnych etykiet pozwala markom na nawiązanie emocjonalnej więzi z klientami. Projektowanie indywidualnych etykiet ma również w sobie ogromny potencjał do organizowania unikalnych kampanii promocyjnych i marketingowych. Coraz częściej firmy decydują się na wypuszczanie serii produktów z limitowanymi opakowaniami, przez co zyskują one stopień ekskluzywnych dla określonej grupy odbiorców. Dzisiejszy świat daje producentom ogrom możliwości do działania – warto łączyć ze sobą najbardziej skuteczne strategie, w ten sposób zyskując oryginalną etykietę na miarę potrzeb konsumentów.
Co kryje w sobie pojęcie inteligentnej etykiety?
Przyjmuje się, że inteligentna etykieta to taka, która tworzy płynne przejście pomiędzy komunikatem rzeczywistym a materialnym. Obecnie mamy ogrom opcji, które pozwalają na stworzenie oryginalnej, nowoczesnej etykiety samoprzylepnej. Przykład stanowi oferta firmy ETYKAT, umożliwiającej klientom stworzenie wymarzonych oznakowań na swój produkt. Zainteresowani mogą wybierać spośród szeregu propozycji znajdującej się w kategoriach, dobierając typ materiału, kształt czy nadruk. Ciekawa, estetyczna, a przede wszystkim awangardowa etykieta, będzie odgrywać istotną rolę w docieraniu z ofertą marki do klientów, a także stopniowym zdobywaniu ich lojalności. Jedno jest pewne – bez dobrze zaprojektowanej etykiety ani rusz!
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz