Z początkiem tego roku komunikacja publiczna w Kętrzynie przeszła znaczną metamorfozę. Nie tylko stała się bezpłatna dla pasażerów, ale także zasiliły ją elektryczne autobusy Yutong. Miejski samorząd idzie jednak o krok dalej, zawierając umowę na dostawę kolejnych „elektryków”.
Pierwszy z kontraktów objął dostawę czterech autobusów elektrycznych Yutong E10, które z początkiem 2023 r. wyjechały na ulice Kętrzyna. Ten 10-metrowy „elektryk” o niskopodłogowej konstrukcji i wydajnym systemie klimatyzacji osiąga nawet 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Busnex Poland zainstalował również 2 ładowarki dla elektrobusów. Drugi z kontraktów obejmuje dostawę kolejnych dwóch Yutongów E10 wraz ze stacją ładowania.
– To kolejny krok, który dopełnia wymianę taboru komunikacji miejskiej w Kętrzynie z autobusów spalinowych na autobusy elektryczne. Zeroemisyjny transport publiczny to bardzo ważny aspekt ekologiczny. Liczę, że bezpłatna komunikacja zachęci wielu mieszkańców do rezygnacji z poruszania się po mieście samochodem. Nowe autobusy to naprawdę wysoki komfort podróżowania – mówi Ryszard Niedziółka, burmistrz Kętrzyna. – Wraz z „elektrykami” wprowadziliśmy nowe linie autobusowe i rozkłady. Już teraz widzimy wzrost frekwencji osób korzystających z miejskiego transportu, co oznacza, że bezpłatna zeroemisyjna komunikacja to dobre rozwiązanie podnoszące komfort życia mieszkańców. Cieszę się, że rośnie także społeczna świadomość na temat ekologii – dodaje burmistrz.
Od początku 2023 roku komunikacja miejska w Kętrzynie jest bezpłatna dla mieszkańców i obejmuje nowe linie, obsługiwane przez elektryczne autobusy Yutong. Samorząd zwiększył liczbę tras do 6 oraz utworzył 20 nowych przystanków. Kętrzyn stawia także na dialog z mieszkańcami, zbierając uwagi i sugestie na temat rozkładu i kursowania komunikacji miejskiej. Realizuje również kampanię pod hasłem „Przesiądź się do elektryka”, a pasażerowie mogą sprawdzić rozkład autobusów w aplikacji „Kiedy Przyjedzie”.
Rozwój komunikacji publicznej poprzez zakup autobusów elektrycznych, instalację stacji do ich ładowania oraz przebudowę infrastruktury transportowej, jest realizowany dzięki dofinansowaniu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Łączna wartość dotacji dla dwóch projektów wynosi ponad 15,3 mln zł. red
Delegacja z Barcian ciepło witana przez Prezydenta
Może Radny tak powiedziała, ale to tylko radny I co to ma się do słow Prezydenta .
Skandawianka
21:06, 2025-09-16
Delegacja z Barcian ciepło witana przez Prezydenta
Pięknie wyglądasz Marta. Kto kiedy usłyszał takie słowa od Prezydenta? Zapewne nikt z Barcian, a nasza Pani Wójt i owszem. I co macie do powiedzenia niedowiarki bez wiary?
Ania
20:49, 2025-09-16
Listopad z dodatkowym odpoczynkiem
a gugel i jutub pilnują folwarku, lepiej niż psy warzyw u ogrodnika
Orwell,FarmaZwierząt
13:27, 2025-09-16
Listopad z dodatkowym odpoczynkiem
...kiedy władzę przejmą świnie, wszyscy będą równi, a gdy władza się umocni, będą jeszcze równiejsi, i mamy to, fajnie?... To co?.. Hej Wy, Ludzie!... Może czas wyjść z tego chlewa?... Bogumił Kowszuk, Konfederacja
jak pisał George Orw
13:22, 2025-09-16
0 5
Do przystanku na Gdańskiej przy działkach przydałoby się przejście dla pieszych
3 2
Jeden komentarz tylko,jakoś nikomu się nie spieszy,ale za to po ulicach mkną auta,których
właściciele i niektórzy radni miejscy nie wyobrażaja sobie bez nich życia.Jak to jest Panie burmistrzu
prawi Pan o ekologii a słyszałem,że bedzie przybywać nam nowych postoi dla aut.Ponoć ma stanąć
10, za garażami wzdłuz ul.Pileckiego gdzie miasto nasadziło drzewka i jest trawnik zielony.?
4 0
Trudno funkcjonować osobie aktywnej zawodowo bez sprawnego transportu. Polityka Hećmana i redukcja roli komunikacji miejskiej od 2007 a zwłaszcza 2012 roku realizowana rękami kolejnych prezesów Komunalnika, doprowadziła zgodnie z moją prognozą do zmiany zachowań komunikacyjnych mieszkańców. Sytuacji tej nie zmieni bałagan wprowadzony przez Niedziółkę zwany szumnie reformą komunikacji. Socjalna usługa o niskim standardzie nie przekona użytkowników samochodów osobowych, do opuszczenia strefy komfortu i zajęcia miejsca w małym, ciasnym autobusie. I nikogo nie interesuje czy będzie on bezbiletowa, elektryczny czy na koński mocz. Zresztą czy Niedziółce chodzi o to żeby było lepiej?
Polecam tekst:
Pytanie jak bumerang - czyli: W czyim interesie działa Niedziółka?
https://www.facebook.com/profile.php?id=100090577328971
4 1
Co za *%#)!& wymyślił 40 km/h w Kętrzynie???
2 0
Skutek polityki Hećmana, a następnie Niedziółki. Gdyby była obwodnica, nie byłoby tematu.
4 0
Niestety Redaktorze, nie jest tak cukierkowo. Polecam tekst:
Pytanie jak bumerang - czyli: W czyim interesie działa Niedziółka?
https://www.facebook.com/profile.php?id=100090577328971