Zamknij

Wielkie zmiany dla pasażerów. Polski przewoźnik zamawia nowoczesne maszyny

16:30, 16.06.2025 Aktualizacja: 16:53, 16.06.2025
Skomentuj Obraz Michael Pointner z Pixabay Obraz Michael Pointner z Pixabay

Nowoczesne, ciche i bardziej ekologiczne. Polski przewoźnik sięga po nowe maszyny, które mają zrewolucjonizować jego flotę i otworzyć nowe możliwości na rynku.

Polskie Linie Lotnicze LOT oficjalnie rozpoczęły współpracę z europejskim gigantem lotniczym – firmą Airbus. Po raz pierwszy w swojej historii narodowy przewoźnik zamówił samoloty tej marki. To aż 40 nowoczesnych maszyn typu A220, które mają trafić do floty LOT-u w latach 2027–2031.

Umowę podpisano w poniedziałek podczas prestiżowych targów „Paris Air Show” w obecności ministra infrastruktury.

Samoloty nowej generacji

Zamówienie obejmuje dwie wersje popularnego modelu: A220-100 i A220-300. Te maszyny będą wykorzystywane głównie na trasach regionalnych, a docelowo mają całkowicie zastąpić starsze typy używane w tego typu operacjach.

Airbusy A220 to konstrukcje o zasięgu do 6700 kilometrów, napędzane oszczędnymi i cichymi silnikami Pratt&Whitney PW1500G. W zależności od wersji na pokładzie może podróżować od 108 do 160 pasażerów.

Jak podkreśla LOT, uproszczenie floty do jednego typu samolotu znacznie ułatwi planowanie lotów i zwiększy efektywność operacyjną linii.

Opcja na więcej

Zgodnie z zapisami kontraktu, polski przewoźnik zyskał także możliwość zakupu kolejnych 44 maszyn. To część długofalowej strategii rozwoju i budowy silnej pozycji LOT-u w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

– Nowoczesne, oszczędne, zaprojektowane z myślą o komforcie naszych pasażerów samoloty pozwolą nam skutecznie konkurować na europejskim niebie i przygotować się do roli wiodącej linii lotniczej w Centralnym Porcie Komunikacyjnym – stwierdził Michał Fijoł, prezes PLL LOT.

Airbus i jego kanadyjskie korzenie

Modele A220 powstają w zakładach Airbusa w Kanadzie, gdzie montowane są z części produkowanych na całym świecie – w tym także w Polsce. Projekt narodził się jako CSeries w kanadyjskim Bombardierze, a jego pierwszy lot odbył się w 2013 roku. Airbus przejął program i obecnie rozwija maszynę jako własny produkt, stale unowocześniając jej konstrukcję.

Dotychczas Airbus dostarczył ponad 420 maszyn z tej rodziny, które latają m.in. dla linii Delta, Air France, JetBlue i AirBaltic. Liczba zamówień na A220 zbliża się do 900 egzemplarzy.

Źródło zdjęcia głównego: Obraz Michael Pointner z Pixabay

(Źródło: PAP)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%