Podczas majowego posiedzenia Komitet Monitorujący program FEnIKS zatwierdził kryteria wyboru projektów w ramach wybranych działań we wszystkich sektorach programu. To kolejny etap prac nad uruchomieniem największego programu unijnej perspektywy 2021-2027.
Uchwalone kryteria dotyczą m.in. projektów ochrony przyrody i rozwoju zielonej infrastruktury, adaptacji do zmian klimatu, zapobiegania klęskom i katastrofom oraz efektywności energetycznej, a także projektów kolejowych, w tym kolei miejskiej.
"Dzięki pracy wszystkich instytucji, a w szczególności Komitetu Monitorującego FEnIKS, przyspieszyliśmy tempo uruchamiania programu. Sukcesywnie przyjmujemy kolejne kryteria wyboru projektów. Na przyjęcie czeka jeszcze około 60 kompletów kryteriów, co oznacza, że dużo pracy przed nami" – powiedział Jarosław Orliński, który przewodniczył obradom Komitetu.
Katarzyna Charzyńska, koordynatorka FEnIKS w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej w Komisji Europejskiej przypomniała, że rola Komitetu Monitorującego FEnIKS jest szczególnie ważna i odpowiedzialna.
"Jest to największy program finansowany z funduszy UE. Zatem kryteria wyboru projektów, które są przyjęte w ramach tego programu, ale także inne rozwiązania wypracowane przez grupy robocze, są inspiracją dla wszystkich pozostałych programów" – zaznaczyła Charzyńska.
W trakcie posiedzenia członkom Komitetu zaprezentowane zostały także propozycje rozwiązań w zakresie dofinansowania projektów związanych z wodnym transportem śródlądowym.
FEniKS, którego budżet wynosi ok. 24 mld euro jest największym pod względem finansowym oraz liczby obszarów wsparcia programem krajowym w całej Unii Europejskiej. Program jest następcą dwóch wcześniejszych programów Infrastruktura i Środowisko realizowanych w perspektywach 2007-2013 oraz 2014-2020 (POIiŚ).
Jego głównym celem jest poprawa warunków rozwoju kraju poprzez budowę infrastruktury technicznej i społecznej zgodnie z założeniami zrównoważonego rozwoju.
Cały program skupiony jest na rozwoju sześciu obszarów tematycznych, tj.: adaptacji do zmian klimatu, rozwoju odnawialnych źródeł energii, ochrony środowiska, rozwoju ochrony zdrowia, rozwoju transportu oraz kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego.
Źródło informacji: Serwis Samorządowy PAP
Lał,jak widzę na tym zdjęciu rower wypas -ful na grubych oponach to czemu taki rower jeżdzi na ścieżce rowerowej skoro tyle wokoło mamy pól,leśnych dróg na których on i jego właściciel próć by mógł. Ktoś kto decyduje sie na taki rower chyba wie,że jazda w terenie to jest wyzwanie a szosa i ścieżka asfaltowa to dla takiego bikla tak jakby jazda po stole,dlatego producenci wymyślili gravela i tu i tam śmigam jak Pan.🙂 PS.Tylko,kto od jesieni naprawi nam takie sprzęcicho jak Pan od rowerów w Kętrzynie kończy działalność definitywnie a nie ma następców,którzy się znają na rowerach bo mamy inne priorytety jak kształcić pracowników w przydatnych zawodach i to jest koniec przygody jak nikt nam nie nacetruje zwykłego koła.
zbychu
05:05, 2025-05-09
OBOK NAS: Bursztynowa Komnata już otwarta!
Gratuluję organizatorem muzeum w Mamerkach. Komnata robi wrażenie, oddaje charakter tej poszukiwanej.
Senior..
20:06, 2025-05-08
Urząd Skarbowy ostrzega przed oszustami
Podany fałszywy i niebezpieczny link do pozyskania danych jest tu rozpowszechniany? Co to jest? To kto tu wreszcie podszywa się pod US ?
Co to jest?!
17:16, 2025-05-08
Urząd Skarbowy ostrzega przed oszustami
Ostrzegają sami przed sobą? Dobre
Anzej
16:45, 2025-05-08