Zamknij

Urząd pracy na tapecie radnych… I nie tylko ich

08:49, 28.02.2023 . Aktualizacja: 15:15, 01.03.2023
Skomentuj Grzegorz Prokop: - Pracuję i cierpliwie czekam na wyjaśnienie tych wszystkich rewelacji przez powołane do tego instytucje. Fot. Robert Majchrzak Grzegorz Prokop: - Pracuję i cierpliwie czekam na wyjaśnienie tych wszystkich rewelacji przez powołane do tego instytucje. Fot. Robert Majchrzak

Podczas ostatniej sesji Rady Powiatu w Kętrzynie najwięcej emocji wywołały sprawy związane z kętrzyńskim urzędem pracy. Nie chodziło jednak o wskaźniki bezrobocia w naszym powiecie, a tematy związane bezpośrednio z pracą dyrektora placówki. Jak się okazało, jeden z radnych przeprowadził nawet prywatne śledztwo!

 

Od kilku miesięcy powołane do tego instytucje przyglądają się rzekomym nieprawidłowościom, za które w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kętrzynie miałby odpowiadać jego szef, Grzegorz Prokop. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, poszkodowane czują się dwie pracownice PUP, wspierane przez dwójkę byłych pracowników urzędu pracy. We pismach i donosach, m.in. do ministerstwa pracy, Jarosława Kaczyńskiego, a nawet… prezydenta Warszawy, Rafała Trzaskowskiego, osoby te pozostają jednak anonimowe.

 

(Nie)moje pytania i 68 stron śledztwa

 

W sukurs przeciwnikom dyrektora ruszyli też powiatowi radni: Lech Ryndzionek i Piotr Węglarski. Obaj dali temu wyraz podczas ostatniej sesji. Ten pierwszy przyszedł na czwartkowe obrady z listą pytań.

- Te pytania zostały złożone na moje ręce, więc są to pytania moje, poniekąd - rozpoczął Lech Ryndzionek. Wśród pytań, które odczytał, było m.in. o tym „jak długo radni zamierzają udawać, że w urzędzie pracy nic się nie wydarzyło?”. Poza tym poruszone zostały wątki Państwowej Inspekcji Pracy, niegospodarności i mobbingu.

- Pana pytania są w stylu „czy już przestał pan bić żonę?” - odpowiedział Michał Kochanowski. Starosta kętrzyński odczytał też oświadczenie 24 pracowników urzędu pracy, podpisane imieniem i nazwiskiem każdego z nich. Autorzy pisma oznajmiają, że nie są w żaden sposób krzywdzeni w pracy i nie utożsamiają się z nagonką na dyrektora placówki.

Lech Ryndzionek. Fot. Robert Majchrzak

Dalej niż radny Ryndzionek poszedł Piotr Węglarski. Wiceprzewodniczący rady powiatu przeprowadził prywatne śledztwo, w którym postanowił rozliczyć Grzegorza Prokopa z godzin pracy. Stworzył z tego 68-stronicową interpelację do starosty kętrzyńskiego. Co wynika z tego dokumentu? Między innymi to, że dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kętrzynie, pełniąc również obowiązki radnego sejmiku województwa i członka rad nadzorczych dwóch spółek komunalnych, wypełniał swoje dodatkowe obowiązki pod nieobecność w PUP.

 

Medialna nagonka bez wiarygodności

 

Zdaniem wiceprzewodniczącego rady, starosta kętrzyński, jako zwierzchnik dyrektora, powinien pozbawić go wynagrodzenia za czas poświęcony pracy w sejmiku i radach nadzorczych. Co na to główny zainteresowany?

- Pozostaje żałować, że pan wiceprzewodniczący nie pokusił się o sprawdzenie ile czasu „po godzinach” zajmują mi też sprawy związane z urzędem pracy - mówi Grzegorz Prokop, dodając, że zdaje sobie sprawę, iż wskutek posądzenia o mobbing stał się łatwym celem dla swoich adwersarzy. - Jestem jednak pewien, że nie zrobiłem nic złego. Pracuję i cierpliwie czekam na wyjaśnienie tych wszystkich rewelacji przez powołane do tego instytucje - dodaje dyrektor urzędu pracy.

Wydarzenia w PUP mają też swoje medialne życie. Przoduje w tym autor jednej z lokalnych stron internetowych, związany rodzinnie i politycznie z byłym burmistrzem Kętrzyna, Krzysztofem Hećmanem. Co niezwykle istotne, znany organom ścigania Kacper J. medialny napastnik Grzegorza Prokopa, ma już na koncie przegraną batalię sądową z dyrektorem urzędu pracy, za pisanie oszczerstw na jego temat. rm

 

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(44)

AgnieszkaAgnieszka

4 7

Panie Dyrektorze głowa do góry !!! I nie przejmować się tym co wypisuje alimenciarz kryminalista Kacper J. 09:20, 28.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

XYZXYZ

2 2

O proszę - szewc zna się na wszystkim :) 09:21, 28.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LolekLolek

1 0

No to sam sprawdź co tam jest w tej interpelacji, a potem dopiero się wypowiadaj:

https://www.szybkiplik.pl/CBBj52iRVE
11:56, 01.03.2023


WyborcaWyborca

5 0

Żądanie dokumentów przez radnego w celu wyjaśnienia i skontrolowania sprawy która od kilku miesięcy nurtuje wyborców to nie prywatne śledztwo a interpelacja. Pan wiceprzewodniczący rady Węglarski za pomówienia winien podać redakcje do sądu o pomówienie. 09:28, 28.02.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RadnyRadny

1 1

a radnym jest zawodowo czy prywatnie? 10:06, 28.02.2023


@Radny@Radny

2 1

Radni swoje obowiązki nie wykonują prywatnie a spolecznie bo ich wybraliśmy w wolnych wyborach. Jesli wykonywał by je w swojej sprawie moglibysmy o to ich posadzić. Wśrod radnych znalazloby się kilka takich przykladów ale akurat nie radny Węglarski. 11:09, 28.02.2023


Precz z obibokamiPrecz z obibokami

4 5

68 stron jakichś bzdur , oto czym zajmują się radni..... Diety pozabierać !! 10:15, 28.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sprzątaczsprzątacz

3 1

Nie wiem czy to 68 stron bzdur czy naga prawda ale to nie zostało jeszcze opublikowane na stronie starostwa więc skąd wiesz co tam jest? Przeczytałeś 68 stron czegoś co nigdzie nie zostało opublikowane? Chyba wiadomo kto to pisze.... Poczekaj, starostwo ma obowiązek to opublikować. Wtedy przeczytasz te 68 stron i wtedy napiszesz jeszcze raz, tym razem uczciwie. 10:55, 28.02.2023


sprzątaczsprzątacz

4 2

Dyrektor "wypełniał swoje dodatkowe obowiązki pod nieobecność w PUP"???
Problem w tym, że to nie są "dodatkowe obowiązki dyrektora" PUP! Chodzenie na rady nadzorcze i jeżdżenie na sejmik wojewódzki to nie są zadania służbowe dyrektora urzędu pracy, więc ma brać wolne jak chce to robić, a nie robić to w godzinach pracy. To każdy tak może? W godzinach pracy chodzić na rady nadzorcze? Pracownicy urzędu pracy albo starostwa też mogą brać udziała w radach nadzorczych w godzinach swojej pracy? I dyrektor PUP albo starosta zapłaci im za ten czas, gdy byli nieobecni w pracy? Wolne żarty!
"Zdaniem wiceprzewodniczącego rady, starosta kętrzyński, jako zwierzchnik dyrektora, powinien pozbawić go wynagrodzenia za czas poświęcony pracy w sejmiku i radach nadzorczych"??? Kto uważnie oglądał posiedzenie rady powiatu to wie, że to nie wiceprzewodniczący ma takie zdanie, tylko on zacytował opinię prawną prawnika starostwa powiatowego, gdzie tak jest napisane, że ten czas dyrektorowi nie należy się wynagrodzenie. 10:46, 28.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Taki tam prawnikTaki tam prawnik

1 2

Dyrektor w odróżnieniu od podrzędnego pracownika ma niekreślony czas pracy. Często jest tak, że robienie czegoś w godzinach i po godzinach bilansuje się. Nie wiem jak jest w tym przypadku, ale w wielu innych to się sprawdza. A całe to zamieszanie wygląda mi na wojenkę PiS-u (Węglarski + Rypina) z PiS-em (Prokop + Kochanowski) 11:10, 28.02.2023


jaja

4 0

A jak się ma sprawa z nauczycielami którzy są wiecznymi radnymi Panowie zwierzchnicy 11:04, 28.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OnOn

1 0

pogonić i do roboty 16:36, 28.02.2023


Taki tam prawnikTaki tam prawnik

2 6

Dyrektor w odróżnieniu od podrzędnego pracownika ma niekreślony czas pracy. Często jest tak, że robienie czegoś w godzinach i po godzinach bilansuje się. Nie wiem jak jest w tym przypadku, ale w wielu innych to się sprawdza. A całe to zamieszanie wygląda mi na wojenkę PiS-u (Węglarski + Rypina) z PiS-em (Prokop + Kochanowski) 11:10, 28.02.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Nie siać dezinformacNie siać dezinformac

2 0

Nie ma czegoś takiego jak "bilansowanie się w godzinach i po godzinach", bo dyrektor to też pracownik i w dodatku urzędnik. Jeżeli naprawdę jesteś prawnikiem to podaj jakieś przepisy które mówią że można tak robić, inni chętnie skorzystają. 13:21, 28.02.2023


WyborcaWyborca

2 0

Ma okreslony obowiazuje go tez tygodniowo 40 godzinny tryb pracy, tylko tyle ze nie ma nadgodzin! 18:55, 28.02.2023


WyborcaWyborca

6 0

A obecnośc Prokopa na sesji była prywatna czy slużbowa? Zajmował głos? 11:12, 28.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzytelnikCzytelnik

3 1

Pan Radny niech skontroluje delgacje Wicestarosty Wróbla Macieja - tam to dopiero kwiatki 11:23, 28.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SprawiedliwySprawiedliwy

3 1

Czy pracownik Urzędu Pracy Pieniak ma nie płacone za siedzenie na sesjach? 11:25, 28.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WyborcaWyborca

1 0

Kazdy radny na czas sesji powinien brac wolne od zajec sluzbowych i taki wniosek powinien zaakceptowac jego przelozony. 18:34, 28.02.2023


Sprawa ma charakter Sprawa ma charakter

5 3

Panie Węglarski idź Pan dalej: Czy Przewodniczący Rady Miejskiej w Kętrzynie Rypina Rafał ma nie płacone w Starostwie Powiatowym w Kętrzynie za sesje w ratuszu? Czy Prezes Spółki w Korszach Wiśniewski Łukasz ma nie płacone za sesje w Starostwie Powiatowym? Czy Przewodnicząca Rady Powiatu w Kętrzynie Baraniecka Urszula ma nie płacone w Powiatowej szkole za sesje w Starostwie Powiatowym? Czy pracownik Powiatowego Urzędu Pracy w Kętrzynie Pieniak Jarosław ma nie płacone w Powiatowym Urzędzie Pracy za sesje w Starostwie? Czy Radna Wanago Olga Dyrektor Szkoły w Nakomiadach ma nie płacone z Urzędu Gminy w Kętrzynie za sesje w Starostwie? Czy Radny Walewski Bartosz pracownik Sanepidu ma nie płacone z Sanepidu za sesje w Starostwie? Czy Radna Janiszewska Alina Dyrektor Przedszkola w Korszach ma nie płacone z Urzędu Miejskiego w Korszach za sesje w Starostwie? Czy Radna Wronisz Ewa Dyrektor Przedszkola w Korszach ma nie płacone z Urzędu Miejskiego w Korszach za sesje w Starostwie? Czekam na wyniki śledztwa. 11:36, 28.02.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PopieramPopieram

1 2

Tak Panie Węglarski , pokaż Pan że to nie o politykę tutaj chodzi 11:40, 28.02.2023


Nie siać dezinformacNie siać dezinformac

3 2

Rypina wypisuje się, bierze urlop lub ma niepłacone za czas gdy jest na sesji rady miejskiej.
Wiśniewski - spółka podlega burmistrzowi Korsz.
Baraniecka jest na emeryturze.
Pieniak podobnie jak Rypina, wypisuje się.
Wanago - szkoła podlega wójtowi gminy.
Walewski - Sanepid podlega inspektorowi wojewódzkiemu, nie powiatowi.
Janiszewska i Wronisz - przedszkole podlega burmistrzowi Korsz.
Radny powiatowy nie ma uprawnień do kontrolowania instytucji nie podlegających powiatowi. A może dyrektor urzędu pracy powinien wziąć przykład z Pieniaka i Rypiny?
12:58, 28.02.2023


WyborcaWyborca

1 2

Tu nie chodzi czy ktoś sie wypisuje ale czy potrącana jest część wynagridzenia za udzial w sesjach odbywających sie w trakcie godzin służbowych. Czy czas wyjscia na sesje jest pożnuej odpracowana?
Każdy pracodawca obowiązany jest zwolnić radnego od pracy zawodowej w celu umożliwienia mu brania udziału w pracach organów gminy. Na stosownym wniosku o zwolnienie z zajęć służbowych. Powyższe oznacza to obowiązek zwolnienia radnego na czas trwania sesji rady wraz oraz czas potrzebnym na dojazd i powrót.
Istotne jest że za ten czas pracownik nie zachowuje prawa do wynagrodzenia. Chyba ze ten czas zostanie odpracowany co powinno być odzwierciedline w godzinach pracy i wlasciwych dokumentach.
Czas powiedzieć SPRAWDZAM 18:52, 28.02.2023


AnkaAnkaAnkaAnka

1 9

a ja z mężem siedzę i nic nie robię i sobie knujemy na pracowników pupu, fajnie mamy i jest nam fajnie bo jest fajnie. Prokopa najwyżej później przeprosimy 11:38, 28.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PSPS

0 1

albo i nie przeprosimy tak jak to robi nasz kolega kacper j. 11:41, 28.02.2023


onon

1 0

No w gaciach pełno 15:49, 28.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

osoba prywatnaosoba prywatna

5 0

Prośba do pana radnego Piotra Węglarskiego - proszę o sprawdzenie, czy pan dyrektor Grzegorz rozwoził listy z osobami do komisji wyborczych w ostatnich wyborach (prezydenckich i samorządowych) w ramach "wolnego" czy w godzinach urzędowania. Prośbę swoją motywuję tym, że powyższego dyrektora widziano w terminach składania powyższych dokumentów w UG w Barcianach i Srokowie. Słyszałem, że pan dyrektor stosował wybieg w postaci "udawania się na konsultacje w terenie"... Ja za to nie zapłaciłbym. 15:49, 28.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WyborcaWyborca

1 1

Teraz bez konkretnych dat to mozesz sobie popisac i pogadać. 19:00, 28.02.2023


KlientkaKlientka

0 3

A moje buty już 4 tygodnie u szewca .... 17:37, 28.02.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

tyletyle

1 2

Szewc powinien zajmować się butami a nie polityką. Taksówkarz, wożeniem ludzi a polityka powinna byś dla tzw. wykształconych. 18:12, 28.02.2023


PacjentPacjent

3 0

Lekarze do chorych kucharze do garów 20:00, 28.02.2023


LuluLulu

4 0

lekarze (Tytman) do szpitali a nie do rady powiatu, nauczyciele (Wanago, Lewandowski) do szkół a nie do rady powiatu, socjolodzy lub politolodzy na uczelnie (starosta Kochanowski) a nie do powiatu, adwokaci (Hećman) do kancelarii, inżynierowie na budowy, itp. Mój Boże, co to za brednie? 10:46, 01.03.2023


Obywateli PiszczykObywateli Piszczyk

0 4

Przerabiamy to już po raz N‐ty i to nie znaczy Ali‐MENTY. Bo alimenciarz to zwykła menda PSL menda, PiS menda i PO menda. Ale ten sku...yn to zwykła zakała. Nie daj się dyrektorze tej bandzie. 18:14, 28.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Sagni fajSagni faj

1 2

Ariel to Ty, nie wygłupiaj się więcej. 18:40, 28.02.2023


WyborcaWyborca

2 1

Tu nie chodzi czy ktoś sie wypisuje ale czy potrącana jest część wynagridzenia za udzial w sesjach odbywających sie w trakcie godzin służbowych. Czy czas wyjscia na sesje jest pożnuej odpracowana?
Każdy pracodawca obowiązany jest zwolnić radnego od pracy zawodowej w celu umożliwienia mu brania udziału w pracach organów gminy. Na stosownym wniosku o zwolnienie z zajęć służbowych. Powyższe oznacza to obowiązek zwolnienia radnego na czas trwania sesji rady wraz oraz czas potrzebnym na dojazd i powrót.
Istotne jest że za ten czas pracownik nie zachowuje prawa do wynagrodzenia. Chyba ze ten czas zostanie odpracowany co powinno być odzwierciedline w godzinach pracy i wlasciwych dokumentach.
Czas powiedzieć SPRAWDZAM 18:56, 28.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marek D.Marek D.

3 2

Pracownicy odchodzą po kilku lub kilkunastu latach pracy,a na ich miejsce kompetentna kosmetyczka haha,coś jest nie tak w urzędzie skoro tak wielu ludzi odchodzi...Tygodnik broni swoich i tyle w temacie. 20:24, 28.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

2 0

A ile swoich koleżanek wcisnął tam kucharz? Aby mieć dostęp do informacji w PUP oczywiscie dla dobra społecznego. 21:26, 28.02.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KucharkaKucharka

1 0

Najlepsza koleżankę Irenkę gdzie wcisnął? 10:19, 01.03.2023


WiedzacyWiedzacy

1 0

Rodzine Starosty po swoich sklepach i restauracjach,którym wszystko wolno
? 13:55, 01.03.2023


po kętrzyńsku...po kętrzyńsku...

1 2

Jak widać w Kętrzynie po staremu. Swoje prywatne porachunki różni odważni próbują załatwiać cudzymi rękoma. Tylko, że ci odważni to się nadają głównie do robienia zadym. A jak efekt zadymy niepewny, to wiadomo że trzeba narobić jak najwięcej szumu, tylko oczywiście nie swoimi rękoma. Taki komfort, że jak wszystko ucichnie, to można samemu się odciąć za kilka miesięcy, a resztę zostawić w szambie. Obserwowane nie raz. Najlepiej znaleźć naiwniaków albo kogoś, kto też ma prywatne porachunki, bo np. musiał upokorzony kiedyś przepraszać, a dodatkowo wiadomo, że jak zadyma się skończy, to żadnego odszkodowania nie zapłaci, bo jest gołodupcem. 02:02, 01.03.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

LuluLulu

0 1

Co to za bełkot? 10:38, 01.03.2023


po kętrzyńsku...po kętrzyńsku...

0 1

Lulu, widzę że cię zapiekło w tyłek. Opłać alimenty, bo za kratkami też może zapiec i to nie jeden raz... 08:57, 02.03.2023


LuluLulu

2 0

Czyli jednak zabolało? Bełkot zawsze wywołuje u mnie ból zębów, a ty uważaj do kogo piszesz, bo ja to nie Kacperek, a ja nie darowuję naruszania dóbr osobistych. Tak więc wara! 09:27, 02.03.2023


Pracownica PUPPracownica PUP

1 2

Będzie się mężuś z żonką jeszcze wstydzić i tłumaczyć za opluwanie nas i dyrektora. 19:16, 04.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%