Zamknij

Radni zadecydowali: Przedszkole "na bagnach" będzie dwa razy droższe

17:53, 24.08.2017 Aktualizacja: 09:52, 25.08.2017
Skomentuj

Przedszkole przy ulicy Wierzbowej, mimo że jeszcze nie powstało, poróżniło kętrzyńskich radnych. Wszystko przez wniosek burmistrza Kętrzyna, który zaproponował ponad dwukrotne zwiększenie środków na budowę przedszkola.

 

Według pierwotnego oszacowania miejskich urzędników, budowa przedszkola przy ul. Wierzbowej miała kosztować 5,6 mln złotych. Zgodnie z wnioskiem Krzysztofa Hećmana, który został przedstawiony podczas czwartkowej (24 sierpnia) sesji, Budowa obiektu ma kosztować już 11,5 mln zł.

- To marnotrawstwo i nie godzę się na nie. Nie godzę się na budowę szklano-kartonowego przedszkola na bagnach - jako pierwsza zgłosiła swój sprzeciw Wioletta Czech. - Zdaniem burmistrza zwiększenie środków z 5,6 mln na 11,5 mln, to "nieco więcej". Apeluję do radnych, abyśmy się nad tym mocno zastanowili.

(...) Radnym, popierającym wniosek burmistrza, był m.in. Romuald Budrewicz. Jego zdaniem lokalizacja przedszkola przy ul. Wierzbowej jest najlepsza, gdyż mieści się w środku osiedla.

- Święta Lipka też jest na bagnach i nikt nie narzeka - argumentował radny. - Kawał Holandii również wyrwano morzu i nikt nie ma z tym problemu.



 

Cały artykuł w piątkowym (25 sierpnia) wydaniu gazety:

 

 

 

Fot. Archiwum

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(33)

Tak głosowanoTak głosowano

0 0

Za budową 2-krotnie droższego przedszkola byli radni: Szymański, Budrewicz, Duczek, Szymkiewicz, Krupienik, Niedźwiecki, Kot, Goździewski, Mielniczek, Mitros, Buraczek, Baranowski, Sznip, Jowsa.
Przeciwko budowie byli radni: Wiszniewski i Rypina.
Wstrzymali się: Czech, Abramowicz, Wachnik i Toruński.
Mocne wystąpienia trafiające w punkt mieli Czech i Rypina.
Trzeba rozliczyć tą 14 w przyszłorocznych wyborach. 18:38, 24.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

RastenburgRastenburg

0 0

Taki z Pana redaktorze budowniczy, jaki dziennikarz. 18:43, 24.08.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kętrzyniak ZatorzakKętrzyniak Zatorzak

0 0

Taki z ciebie prusko rastenburski troskliwy mieszkaniec jaki komentator 17:23, 25.08.2017


Czyt :)Czyt :)

0 0

Za późno dostrzegł_m temat budowy przedszkola na ulicy Wierzbowej, i do tej pory nie uczestniczył_am w tym wydarzeniu.
Dziś jednak dodam swoje zdanie.
Znam osiedle ze spacerów, i moim - skromnym - zdaniem lepsze miejsce na przedszkole znajduje się na ulicy Kazimierza Wielkiego za przystankiem "autobusowym" (jest tylko jeden);
teren jest tam rozległy, nie jest podmokły, i położony jest przy wygodnej drodze dojazdowej, w pobliżu szkoły...
Taka nie koszona łączka.
(Pewnie można byłoby dobudować tam też miejsc parkingowych)

Pozdrawiam. 09:25, 30.08.2017


BrawoBrawo

0 0

Brawo Wiszniewski i Rypina. Bierzcie Wiolkę Czech oraz Szturo i twórzcie swój komitet. Rypinę wystawcie na Burmistrza i macie mój głos oraz moich wielu znajomych. Stop okradania miasta. 18:52, 24.08.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Też PopieramTeż Popieram

0 0

Też popieram. Czas na poważne zmiany i poważnych ludzi w samorządzie. 12:04, 27.08.2017


Ja TeżJa Też

0 0

Ja też jestem na tak. Kibicuje Rypinie i całej grupie. Oby tak dalej. 14:48, 27.08.2017


WierzbowaWierzbowa

0 0

Tylko nie to! Wielkie przedszkole wewnątrz osiedla to porażka. Po jego wybudowaniu, to będzie dla nas koszmar gdy codziennie naszymi uliczkami będzie krążyć setka aut. Panie Budrewicz nie zapomnimy panu tego głosowania. Choć raz posłuchalibyście młodego Rypiny. 19:26, 24.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlgOlg

0 0

Lokalizacja jest do dupy. Dojazd w to miejsce będzie utrudnione osiedlowe uliczki są zbyt wąskie aby przyjąć nowy wzmożony ruch. Wyjazd na ul. Chrobrego czy Jagiełły jest utrudniony. Lepsza lokalizacja byłaby przy szkole nr 5, zaplecze wokół szkoły mogłoby być wspólne. 19:26, 24.08.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RacjaRacja

0 0

Masz rację. Lokalizacja jest fatalna. Rypina nawet wczoraj wnioskował by dokonać zmiany lokalizacji. Tą 14 należy wysłać na śmietnik historii i dać szansę Rypinie, bo według mnie w wielu sprawach facet ma rację, reszta głosuje jakby na przekór. Tak, że na złość mamie odmrożę sobie uszy. Mam dość marnowania naszych pieniędzy. 07:15, 25.08.2017


JaroJaro

0 0

Czy to już roztrwanianie naszych pieniędzy przez "Lenina" i jego wiekszość (bolsze) radnych?

Głosowali za drogim "przedszkolem na bagnach":
Szymański,
Budrewicz,
Duczek,
Szymkiewicz,
Krupienik,
Niedźwiecki,
Kot,
Goździewski,
Mielniczek,
Mitros,
Buraczek,
Baranowski,
Sznip,
Jowsa.
Ci, którzy ich wybraliście zapytajcie:
Dlaczego marnują nasze pieniądze? 19:45, 24.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobertRobert

0 0

Lokalizacja bardzo dobra. Przeciwnicy byli i będą. Ale mnie bulwersują radni wstrzymujący się. Wstrzymali się: Czech, Abramowicz, Wachnik i Toruński. Ludzie określić się proszę w mojej ocenie jesteście kretyni, chowający się za plecami odważnych radnych którzy są "za" lub "przeciw". 04:58, 25.08.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Rusałka leśnaRusałka leśna

0 0

Drogi robercie specjalnie piszę z małej litery bo jesteś malutkim robercikiem który uprawia wazeliniarstwo i dupolizostwo ... Uważam że za 11,5 mln zł można wybudować dwa takie przedszkola a nie jedno. Tyle w temacie .Popieram radnych którzy mieli odwagę i nie poparli tego rozrzutnego projektu. 07:09, 25.08.2017


zbyszekzbyszek

0 0

Przeczkole skromne takie jak większość przeczkoli w mieście,którym i tak zbywa zaplecza a nie z rozmachem jak określiła Pani radna "szklano- kartonowe".Pan Budrewicz zapomniał dodać,że kościół w Świętej Lipce stoi na dębowych balach a tu jak znam obecne technologie to pójdą w ruch pale żelbetonowe i wiele innych materiałów przeciw przedostawaniu się wilgoci i pleśni.Polecam aby Państwo radni "za" wybudowali sobie tam wille.Przykładem niech będzie lokalizacja willi Pana burmistrza poza terenami Kętrzyna. 09:28, 25.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdamAdam

0 0

"Święta Lipka też jest na bagnach i nikt nie narzeka – argumentował radny. – Kawał Holandii również wyrwano morzu i nikt nie ma z tym problemu" powiedział Radny Budrewicz.

Trochę fachowej wiedzy by się przydało Panie Radny Budrewicz zanim Pan coś powie?
Ponieważ kościół stoi na bagnach jest to powodem dużego zawilgocenia fundamentów. Stosowano tam specjalną drogą technologię aby zabezpieczyć krużganki przed przesiąkaniem wilgoci. Malowidła w krużgankach, narażone na wilgoć szybko niszczeją, co jest powodem częstego i drogiego odnawiania.

Budowa na bagnach wymaga drogich technologi: wymiany gruntu, tzw "palowania" lub podobnych technologi wzmocnienia posadowienia obiektu. Na takich terenach występują cieki wodne i duża wilgotność gruntu. Występują zjawiska przyśpieszonej korozji biologicznej powodujące zwiększone występowanie grzybów i pleśni. Cieki wodne negatywnie wpływają na człowieka, szczególnie na małe dzieci. Przyczyniają się do złego samopoczucia i zwiększonej podatności na choroby. Dlatego unikamy budowy na bagnach obiektów, w których przebywają ludzie i zwierzęta. Dopuszczalne są budowle przemysłowe; drogi, mosty, wiadukty, place składowe, magazyny. Inwestorzy unikają jednak takich lokalizacji, ponieważ należy się liczyć ze zwiększonymi kosztami budowy, mniejszą wydajnością pracy pracowników, większą ilością wadliwych wyrobów i zwiększonymi kosztami remontów.

I wy radni budujecie na bagnie przedszkole bez podstawowej wiedzy fachowej?
Bo jakiś bolsze-nieuk was do tego "przekonał"?

Jacy rodzice poślą tam swoje dzieci? 10:02, 25.08.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JarekJarek

0 0

Kasa ,kasa ,kasa ktoś za to wezmie w łape jak by mogli to by i na jeziorku wybudowali aby kasa sie zgadzała a bedzie co dzielić przecież koszta wzrosły dwukrotnie 11:27, 25.08.2017


Kętrzyniak ZatorzakKętrzyniak Zatorzak

0 0

A KTO PODPISAŁ BADANIE GEOLOGICZNE POD TERENEM PRZYSZŁEGO PRZEDSZKOLA? WYNIK JEST POZYTYWNY DO JEGO BUDOWY 17:28, 25.08.2017


janjan

0 0

@Adam - świetny, rzeczowy komentarz. W temacie - Nie rozumiem jak można zwiększyć o 100% budżet inwestycji. Przecież w zamówieniu, razem z dokumentacją projektową wymagany był kosztorys uwzględniający wszystkie prace, materiały i robociznę. Skoro był na 5,6 mln to skąd nagle 11,5 mln? Nie znam uzasadnienia. Ktoś wie jakie były argumenty? 11:36, 25.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PopieramPopieram

0 0

Popieram ten pomysł. Kulasa też możecie brać. Macie też mój głos. 14:42, 25.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzesławCzesław

0 0

Hycelman sam zniszczył żłobek, wprowadzając do niego przedszkole, które zostało zlikwidowane. a ja chce zrobić większe o niech zrobi to swoim ulubionym hasłem "Po Kętrzyńsku". niech dobuduje nowe szkrzydło do starego żłobka i zmoderniuje "staą" częśc wyjdzie moze maks 3mln i mamy oszczędnośc 17:02, 25.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobertRobert

0 0

do "rusałka leśna" jak nie umiesz czytać tekstu ze zrozumieniem to idź gałganie do szkoły podstawowej!!! 19:01, 25.08.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Rusałka leśnaRusałka leśna

0 0

drogi robercie co za kurtuazja z twojej strony - wstrzymali się bo mieli takie prawo i tak ich popieram 11:55, 27.08.2017


do Pani W. Czechdo Pani W. Czech

0 0

Dziwi mnie Pani reakcja. Zdecydowanie krytykowała Pani pomysł przedszkola, a potem wstrzymała się od głosu, gdy je przegłosowywano. Nie rozumiem... 08:20, 26.08.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kingakinga

0 0

Też nie rozumiem takiego zachowania. 11:32, 27.08.2017


Rusałka leśnaRusałka leśna

0 0

ty kiniu nic nie rozumiesz dlaczego mnie to nie dziwi . 11:56, 27.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WojtekWojtek

0 0

Jeśli mnie pamięć nie myli to ponad rok temu radny Rypina pisał Będzie przedszkole, czy kolejny cyrk? No i jak czytam to mamy cyrk. Wstyd panie Hećman, wstyd. 17:25, 29.08.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pro wizja!Pro wizja!

0 0

On nie ma wstydu. On ma swoje interesy a z tego "przedszkola" będzie miał "pół vatu". Całą resztę ma w d... 06:15, 30.08.2017


zbyszekzbyszek

0 0

Drenaż tego terenu to mały kroczek do osuszenia rozlewiska przy zakładzie oświetleniowym. 07:30, 30.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EugenEugen

0 0

Jak tacy są w Kętrzynie radni, jak ten ukraiński grajek "do kotleta", to gratuluję... elyta...banderowska. Rezat lachiw, panie M. Czyż nie tak ? 19:00, 10.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%