Spółdzielnia inwestuje, remontuje i robi wszystko, żeby spółdzielcom żyło się jak najlepiej

Spółdzielnia inwestuje, remontuje i robi wszystko, żeby spółdzielcom żyło się jak najlepiej

– Od listopada mieszkańcy „Pioniera” wpłacają po 2 zł za każdy wodomierz w lokalu. Wodomierze w danym budynku stanowią element pewnego jednolitego systemu, służącego do rozliczeń wody kupowanej od Miejskich Wodociągów i Kanalizacji. Z tego powodu nadzór nad ich eksploatacją oraz okresowa wymiana, powinny odbywać się za pośrednictwem spółdzielni – mówi Arkadiusz Książek, z którym o wodomierzach, ale też o innych sprawach z życia spółdzielni „Pionier” rozmawiał Robert Majchrzak.

 

– Panie prezesie, na zewnątrz zima, a co w spółdzielni?

– Z początkiem roku zakończyliśmy wymianę oświetlenia na klatkach schodowych na energooszczędne lampy LED z czujką zmierzchową i czujką ruchu. W sumie modernizacja objęła blisko 130 budynków, w których zamontowano ponad 1 800 nowych opraw, z tego ponad 300 przed wejściami do klatek schodowych.

– Jakich oszczędności oczekuje Pan po tych działaniach?

– Samo zastosowanie źródeł LED-owych przynosi znaczne oszczędności w kosztach zużycia energii elektrycznej. Poprzednio wchodząc do klatki i włączając światło zapalało się ono na kilka minut na wszystkich kondygnacjach. W sumie pobór energii wynosił średnio około 150-200 W, teraz świeci ono tylko na tych kondygnacjach, na których poruszają się mieszkańcy, czyli nie więcej niż 30W. Jak widać na tym przykładzie, otrzymaliśmy o 80% mniejsze zużycie energii na klatkach schodowych.

– Czy to oznacza o 80 procent niższe rachunki za prąd dla spółdzielców?

– Jeszcze nie o taką wartość, ale na pewno dość znaczną. Następne w kolejności do modernizacji to lampy w piwnicach i oświetlenie przed budynkami. Już teraz przepalone żarówki stopniowo zastępujemy energooszczędnymi źródłami typu LED.

– Czy spółdzielnia planuje jakieś nowe inwestycje?

– W sezonie zimowo-wiosennym wykonujemy te prace, które nie wymagają działań na zewnątrz. Zaplanowaliśmy na ten rok remont ponad 30 klatek schodowych. Już zakończono takie prace w budynkach przy ul. Uroczej 5 w Kętrzynie i Mickiewicza 12 w Korszach. Trwają obecnie prace w kolejnych czterech budynkach, tj. przy Daszyńskiego 1, 29B i 29C oraz Pionierskiej 3 – łącznie 12 klatek. Rozstrzygnęliśmy przetargi na remont kolejnych 16 klatek w 4 kolejnych budynkach. Wykonawcą w trzech z nich po raz pierwszy będzie miejska spółka „Komunalnik”. Liczymy na to, iż konkurując z innymi dużo mniejszymi firmami budowlanymi z terenu Kętrzyna „Komunalnik” pokaże się z jak najlepszej strony.

– A modernizacje, nowoczesne rozwiązania?

– Tak, oczywiście. Planujemy w najbliższym czasie ogłosić duży przetarg na wymianę wodomierzy w zasobach spółdzielni. Zamierzamy zainstalować w lokalach wodomierze z odczytem radiowym. Ich wymianę planujemy rozłożyć na pięć najbliższych lat. Wymiana wszystkich wodomierzy na radiowe w danym budynku umożliwia jednoczesny ich odczyt we wszystkich lokalach, co pozwala znacznie zmniejszyć koszty różnic bilansowych wody.

– Czy w takie wodomierze nie zostały wyposażone swego czasu budynki Kętrzyńskiego TBS?

– Tak, już w 2012 r. po raz pierwszy wprowadziliśmy to nowoczesne rozwiązanie, jako pierwsi w Kętrzynie. Doskonale się ono sprawdziło. Śladem KTBS poszły niektóre wspólnoty mieszkaniowe oraz Spółdzielnia Pionier, która zastosowała podobne rozwiązanie w budynkach w Korszach i Reszlu. Radiowy odczyt nie absorbuje mieszkańców, gdyż nie ma potrzeby wchodzenia do ich lokali, oczywiście poza wyrywkowymi kontrolami. Zdecydowanie zniechęca też do jakichkolwiek manipulacji przy wodomierzach.

– Skąd bierzecie pieniądze na takie działania?

– Środki na wymianę będą pochodziły z opłat wnoszonych przez spółdzielców na specjalny, dodatkowy fundusz. Fundusz taki został utworzony na mocy uchwały Walnego Zgromadzenia, a następnie Rady Nadzorczej. Od listopada mieszkańcy „Pioniera” wpłacają po dwa złote za każdy wodomierz w lokalu. Wodomierze w danym budynku stanowią element pewnego jednolitego systemu, służącego do rozliczeń wody kupowanej od Miejskich Wodociągów i Kanalizacji. Z tego powodu nadzór nad ich eksploatacją oraz okresowa wymiana, powinny odbywać się za pośrednictwem spółdzielni. Zastosowanie radiowego odczytu umożliwia również przekazanie stanów wodomierzy na ostatni dzień danego miesiąca spółce MWiK, jeżeli oczywiście będzie ona zainteresowana pozyskaniem takich informacji od spółdzielni.

– A co poza wodomierzami?

– Wiosną i latem będziemy zlecać kolejne roboty, zgodnie z uchwalonym i skonsultowanym z mieszkańcami w grudniu ubiegłego roku planem remontów. Zamierzamy kontynuować termomodernizację spółdzielczych budynków, nie zapomnimy też o garażach, chodnikach, terenach zielonych czy placach zabaw. Z tymi pracami czekamy na wiosnę.

– Dziękuję za rozmowę.

 

Zdjęcie: Arkadiusz Książek. Fot. Robert Majchrzak

Podobne artykuły
110Komentarz
    • Mazur
    • Dodano 11 marca 2018

    Znowu Komunalnik,który wstwaił pokrzywiony stary trzepak po modernizacji palcu przed domem Pana prezesa.Cięzko było zawieść go na bazę i wyprostować ?

    Odpowiedz
    • Viola
    • Dodano 11 marca 2018

    Jeszcze trochę strach będzie lodówkę otworzyć bo wyskoczy z niej Komunalnik.

    Odpowiedz
    • osa
    • Dodano 11 marca 2018

    Panie redaktorze w sprawie tych wodomierzy ,pan prezes ,nie do końca wyjaśnił panu o co chodzi. Przepraszam ,a jak nie wiadomo o co chodzi ,to chodzi o” symboliczną” kasę. Osobiście sam zainteresowałem się tym tematem, (wodomierzem radiowym).,Zasięgnąłem informacji u źródła , kierownik danego terenu SP i spółka wodociągi. Wodociągi ,zaskoczenie niesamowite (brak konkretnych informacji ze strony spółdzielni,, ,kto i kiedy podejmie się to ciekawą inwestycją). Kierownik SP ,danego terenu ,tłumaczył się dość pobieżnie ,zrzucając ostatecznie na wewnętrzny regulamin spółdzielni i na zarządzenie podjęte przez Radę Nadzorczą Spółdzielni. Reasumując ,nie ma jeszcze wykonawcy ( firmy montujących swoje wodomierze) i terminu zamontowania tych wodomierzy ( brak wodomierzy w mieszkaniach} a już zbiera się pieniądze od członków spółdzielni, na „dość ciekawą inwestycję”. Pytam się ,kto na to wyraził zgodę, czyżby RN, SP decydowała za członków spółdzielni ? .Żeby , nie skończyło się tak jak z kapilatorami CO. Powodzenia.

    Odpowiedz
    • Robson
    • Dodano 11 marca 2018

    Hahaha ledy… Jak tam zwykłe żarówki są wkrecone

    Odpowiedz
    • Mieszkaniec
    • Dodano 11 marca 2018

    Oby lepiej się żyło się prezesowi i jego otoczeniu a nie członkom, a właściwie właścicieleom Spółdzielni. Tytuł wybitnie propagandowy i nie mający odbicia w rzeczywistości. Na wszystko co robi się w Spółdzielni składają sie jej właściciela, a niewielka część pochodzxi z tzw. pożytków. Jeżeli chodzi o fundzusz wodny to jego wprowadzenie jest bezprawne. Nie ma żadnej podstawy do tego ażeby jakiekolwiek organy spółdzielni decydowały w sprawach należączych do właściciela. Wymiana wodomierza jest prywatną sprawą właściciela mieszkania. Już raz Zarząd zawarł 10 letnią umowę na rozliczanie ciepła i zainstalowanie podzielników. Jest to umowa niezwykle niekorzystna dla lokatorów mieszkań dla których zarządzcą jest Spółdzielnia. Każdy mieszkaniec rozliczanego mieszkania wktórycm w łazieńce znajdują się tzw. świece, cygra lub po prostu rury płaci roczne około 100 zł a może nawet więcej za tzw. ,naliczane bezprawnie przez Spółdzielnię wirtualne jednostki zużycia ciepła. W tej sprawie prowadzone jest już przez Komendę Powiatową Policji w Bartoszycach pod nadzorem tamtejszej Prokuratury Rejonowej postępowanie karne. Może wreszcie decydnci zostaną zmuszeniu do opracowania Regulaminu rozliczania ciepła w Sp-ni Pionier zgodnie z obiązujacym prawem. Panie Redaktorze, może warto było zapytać o to prezesa Książka. Jeszcze zreszta nie jest za późno.

    Odpowiedz
      • Kulapeta
      • Dodano 11 marca 2018

      Stasiek napisz co było w PolMocie

      Odpowiedz
        • WYCHAMUJ
        • Dodano 12 marca 2018

        1. Nie chwal się swoim brakiem wychowania. To nie jest powód do chwały.
        2. Pomyliłeś się co do autora postu, to nie jest SK.
        3. POL-MOT – fabryka w Biedaszkach została przeniesiona, razem z pracownikami do Dobrego Miasta, decyzją właściciela kilka lat po odejściu SK ze stanowiska. Zysk roczny w Biedaszkach podczas zarządzania SK to ponad 1 mln złrocznie przez kilka kolejnych lat. Wyniki można sprawdzić w opublikowanych sprawozdaniach spółki giełdowej URSUS SA (poprzednio POL-MOT). SK odszedł ponieważ nie zgadzał się m.in. na przeniesienie fabryki do Dobrego Miasta.

        Odpowiedz
    • Pan M
    • Dodano 11 marca 2018

    Chociaż ciągle słyszę z ust wszelkich samorządowców, polityków i mianowanych prezesów że wyżej wymienieni działają „dla dobra mieszkańców”, to zwyczajnie w to nie wierzę. Obsrywanie bloków styropianem żeby po 25 latach od operacji w domu zagościł grzyb raczej nie służy mieszkańcom. Poza tym dlaczego styropian, a nie wełna mineralna (proszę zapoznać się z materiałem pożary dociepleń w Polsce). Druga sprawa, że bydynki wyglądają jak pudła. Czy prac nie można przeprowadzać z zachowniem charakteru budynku (ignorantów estetyki z Pioniera zaoraszam na Bryła.pl). Kolejna sprawa to kasa. Beneficjentem działań dla mieszkańców jest spółdzielnia i jej oszczędności. Dlaczego więc mieszkańcy mają to finansować. Dlaczego mieszkańcy mają płacić za wodomierze, czy oszczędne oświetlenie. Już Hećman zrobił oszczędne oświetlenie. Wystarczy

    Odpowiedz
    • Henryk
    • Dodano 11 marca 2018

    Ale nagie zainteresowanie spółkami miejskim. Skąd ta zmiana redaktorze? To cóż teraz czas na wywiad z Burmistrzuniem lub chociaż z dwoma wickami?

    Odpowiedz
      • Schizofrenia?
      • Dodano 11 marca 2018

      Skoro nie przepadasz za Hećmanem, to dlaczego napier..lasz w Rypinę???

      Odpowiedz
    • Roman
    • Dodano 11 marca 2018

    Spółki Komunalne sa konkuracja- niezdrowa dla ketrzynskich prywatnych firm

    Odpowiedz
      • Danka
      • Dodano 11 marca 2018

      A konkretnie które i którym?

      Odpowiedz
        • Oczywiście
        • Dodano 11 marca 2018

        Komunikację miejską praktycznie skasowali żeby konkurencji taksówkowej mafii nie robiła. I do tego malutkie obsralisy, żeby komfort jazdy był jak w PKSie do PGR Sątopy za komuny, to wtedy ludzie sami porezygnują z komunikacji.

        Odpowiedz
          • danka
          • Dodano 11 marca 2018

          nie korzystam jeżdzę swoim autem i sądzę ze tak jest z wiekszoscią ludzi, to pewnie jest przyczyna zmiejszenia pojazdow

          Odpowiedz
            • Pan M
            • Dodano 11 marca 2018

            Bzdura. To polityka prymitywna polityka transportowa Hećmana doprowadziła do zmiany w strukturze modalnej ruchu. Za chwilę zabrajnie miejsca na nowe drogi i parkingi. Hećman jest ignorantem jeśli idzie o transport i urbanistykę.

        • JAN
        • Dodano 11 marca 2018

        Komunalnik -bierze udział w przetargach budowy dróg ,remontu klatek innych remontów ,oczywiście budowa stadionu
        Wodociągi- przetargi na wykonywanie prac wodociągowych w przyległych gminach
        KOMEC-budowa stadionu
        KTBS-zarządzanie budynkami wspólnot mieszkaniowych
        PRZECIEŻ MOGĄ TE ROBOTY ROBIĆ PRYWATNE FIRMY

        Odpowiedz
          • Pan M
          • Dodano 11 marca 2018

          Tak, te roboty zdecydowanie powinny robić prywatne firmy, ale przypuszczam że w tym przypadku chodzi o zapchanie dziury kredytowej powstałej w wyniku polityki prowadzonej przez Hećmana. Może więc firmy miejskie które współfinansują chore pomysły burmistrz mają zwiększać swoje wkłady niczym psy myśliwskie od których wymaga się aby przynosiły więcej zdobyczy w pysku, nawet kosztem załamania lokalnego rynku?

          Odpowiedz
      • @Danka
      • Dodano 4 maja 2018

      jak podam to zginą

      Odpowiedz
    • kita
    • Dodano 11 marca 2018

    Faktycznie, aby spółdzielcom żyło się lepiej.
    Najpierw zlikwidowali płotki, przed ogródkami przydomowymi. Teraz chodzą tam psy i srają na potęgę. Ludzie, którzy przez kilkadziesiąt lat dbali o te ogródki, teraz zostawili je, bo nikt w gównie nie chce się babrać. Tak więc estetyka przegrała z czyjąś głupią decyzją.
    Druga rzecz to taka, że spółdzielnia nic nie robi z gołębiami, które siedzą na parapetach, bo jakieś imbecyle je dokarmiają i srają na potęgę, wszystko spływa po parapetach, oknach i balkonach. Ciekawe, kiedy prezes podejmie w tym kierunku jakiekolwiek kroki. Bo niedługo roznoszące choróbska gołębie, zastają cały świat.

    Odpowiedz
      • miastowy i antyhećmanowy
      • Dodano 11 marca 2018

      Gołębie są ok. Wyprowadź się buraku na wieś. Tam nie ma gołębi. Zabierz przy ojazji ze sobą swojego burmistrza.

      Odpowiedz
        • kita
        • Dodano 11 marca 2018

        Burak to twój stary, który spłodził ciebie w rynsztoku

        Odpowiedz
        • Rysiozklanu
        • Dodano 11 marca 2018

        Też uważam , że gołębie,pieski,kotki są Ok. W nosie miej bajanówę

        Odpowiedz
          • Pan M
          • Dodano 11 marca 2018

          Zwłaszcza że te trzy gatunki, żyją przy nas jako oswojone przez człowieka już ładnych kilka tysięcy lat.

          Odpowiedz
    • PSLicho
    • Dodano 11 marca 2018

    Ciekawe skąd ten komunalnik weźmie ludzi-często fachowcow- do roboty za minimalna pensje? Jeżeli będą ludzie z prac interwencyjnych czy robót publicznych no to już gratuluję jakości wykonanych remontow! No ale swoją drogą komunalnik zarobi na sowite wypłaty dla kierownictwa… A mieszkańcy?… Pogadaja… Pogadaja… I zapomną. I choć do wyborów niedaleko… To jakoś powodów do radości brak. A kieszenie z każdej strony i gdzie by nie popatrzył drenuja… Ludzie obudcie sie!!!

    Odpowiedz
    • STAS
    • Dodano 11 marca 2018

    Ponoć KOMEC ma otworzyć sklep hydrauliczny .Spółki komunalne zajmują sie handlem to tylko w Kętrzynie .
    Może powinni też otworzyć BIEDRONKĘ na dworcu -ominą zakaz handlu w niedziele

    Odpowiedz
      • guber
      • Dodano 11 marca 2018

      Prawda. Kierownikiem sklepu będzie jeden z radnych-bezradnych. A ktoś wie, dlaczego ogłosili nabór na dyrektora muzeum? Obecna p. dyrektor pracuje przecież doskonale.

      Odpowiedz
        • Decyzja polityczna?
        • Dodano 11 marca 2018

        Może dostała awans za atakowanie Rypiny?

        Odpowiedz
          • guber
          • Dodano 14 marca 2018

          To nie ta klasa w…ów. Popytaj znajomych z UM, nie było słychać?

          Odpowiedz
    • osa
    • Dodano 11 marca 2018

    Po co ta Rada Nadzorcza w Pionierze jak Arkadiusz podejmuje decyzje !

    Odpowiedz
    • Krys
    • Dodano 11 marca 2018

    przecież w komunie wszystko robiły firmy państwowe i było dobrze ? wróciło ?

    Odpowiedz
      • Pan M
      • Dodano 11 marca 2018

      Raczej nigdy nie odeszło.

      Odpowiedz
    • spółdzielca
    • Dodano 11 marca 2018

    W związku z ogłoszonym w dniu 22 lutego 2018 r. przetargiem TI/1-7/18 r. żądam udostępnienia, specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zawierającej szczegółowy zakres robót, na remont klatek schodowych budynku mieszkalnego. Specyfikacja będzie wykorzystana do weryfikacji zakresu robót, kontroli przetargu i kontroli wykonania robót.

    Pomimo wielokrotnych pisemnych interwencji mieszkańców budynku zarząd spółdzielni nie uzgadnia z nami zakresu i technologi wykonywanych prac. Mieszkańcy wpłacają duże kwoty pieniężne na fundusz remontowy a dotychczasowe działanie zarządu spółdzielni, bez prawidłowych konsultacji z mieszkańcami, narusza nasze prawa i naraża nas na straty finansowe.

    Odpowiedz
      • Brawo!!!!!!!
      • Dodano 11 marca 2018

      Gdyby więcej spółdzielców miało takie podejście, to spółdzielnie działały by jak szwajcarski zegarek.

      Odpowiedz
      • Lokator
      • Dodano 12 marca 2018

      Każdy budynek może zostać dołączony od spółdzielni i zarządzać się samodzielnie. Właściciele zróbcie zebranie jest Was większość to róbcie swoje.

      Odpowiedz
        • Mazur
        • Dodano 12 marca 2018

        Mamy już odłączony i odgrodzony blok od spółdzielni i co myslisz,że nie ma nad nim pana ?!

        Odpowiedz
          • ?
          • Dodano 12 marca 2018

          Pewnie jest gorzej, bo panów jest kilka

          Odpowiedz
          • Płotomania to obciach
          • Dodano 12 marca 2018

          Powinien być zakaz grodzenia bloków. Po modzie na grodzenie teraz w Polsce płoty stopniowo są likwidowane. Ale Kętrzyn jak zwykle 100 lat za cywilizacją. Kargule z Krużewników kochają płoty.

          Odpowiedz
          • WARMIAK
          • Dodano 13 marca 2018

          wejdź do zarządu wspólnoty to ty będziesz panem. Chyba ze masz wieczny problem to kup sobie dom tam będziesz tylko ty panem.

          Odpowiedz
    • spółdzielca
    • Dodano 12 marca 2018

    Co powiedzieć spółdzielcom,
    którzy nie mogą doczekać się odpowiedzi na swoje pisma?

    Co poradzić spółdzielcom,
    którym spółdzielnia nie udostępnia dokumentów?

    Jak pomóc spółdzielcom,
    którzy upominają się o swoje prawa?

    Odpowiedz
      • Prosta sprawa
      • Dodano 13 marca 2018

      Żeby założyli wspólnotę.

      Odpowiedz
    • osa
    • Dodano 13 marca 2018

    DO wpisu „SPÓŁDZIELCA” proste odwołać Radę Nadzorczą z listy Arkadiusza , po co ten martwy , bezużyteczny organ nadzorujący!

    Odpowiedz
    • spółdzielca
    • Dodano 13 marca 2018

    Czy członkowie spółdzielni maja prawo mówić, o swoich problemach, w opłacanej przez siebie telewizji? Prezes im odmówił mówiąc „nie”. Na pytanie dlaczego, odpowiedział: „bo nie”. Czy prezes znowu lekceważy prawa członków?

    Czy to słuszne, że w telewizji reklamują się różni znajomkowie prezesa nie będący często członkami spółdzielni? Dlaczego, za pieniądze spółdzielców, nisko opłacanych pracowników, emerytów i bezrobotnych promują się ci którzy biorą wysokie diety i wynagrodzenia?

    Odpowiedz
      • Hmmm...
      • Dodano 13 marca 2018

      Masz ból d… że Hećmana nie lansuje?

      Odpowiedz
        • spółdzielca
        • Dodano 13 marca 2018

        To nie jest Pana prywatna telewizja prezesa Książka. To jest telewizja spółdzielców. To oni za nią płacą. To oni zapłacili za straty których prezes w tej telewizji narobił? Straty w tym roku są już większe i są ukrywane przed spółdzielcami?

        Odpowiedz
          • Pierdu, pierdu
          • Dodano 13 marca 2018

          A Hećman zadłużył miasto na 30 mln!!!!!!!!!!!!!

          Odpowiedz
    • adam
    • Dodano 13 marca 2018

    Dajcie spokój dla Arkadiusza jest pewien siebie (pamiętaj pycha z drogi spycha) , Arkadiusz przechytrzył wszystkich wokół siebie. Lody kręcił i kręci. Ale jak tam budowa w Bogacku?

    Odpowiedz
      • Mazur
      • Dodano 14 marca 2018

      Dobrze kiedyś córka mi mówiła,że po 40 to trzeba myśleć jak wydawać pieniadze a nie jak je zarobić.

      Odpowiedz
        • no name
        • Dodano 14 marca 2018

        A jak wróciło się z wygnania, ze stolicy (utrata pracy), jest się po 50 i nikt nie chce takiego poważnie traktować. Została tylko służba u wroga, no co, co wtedy, jak wydawać, jak nie ma co wydawać?

        Odpowiedz
    • Sweizi
    • Dodano 13 marca 2018

    bardzo się uśmaiłem, że inwestycje to jest remont klatek schodowych, a modernizacja to wodomierze, redaktor i prezes odpłynęli, gdzie ??

    Odpowiedz
      • A co?
      • Dodano 13 marca 2018

      Dla ciebie inwestycje to tylko poronione pomysły Hećmana, tak? Lampy uliczne co przez nie g… widać to dla ciebie pewnie najlepsza inwestycja. I bazar do ponownego remontu.

      Odpowiedz
        • Inwestycja
        • Dodano 15 marca 2018

        inwestycja to wyrzeczenie się obecnych, pewnych korzyści na rzecz niepewnych korzyści w przyszłości.

        Odpowiedz
          • no
          • Dodano 19 marca 2018

          no właśnie jaki prezes takie inwestycje

          Odpowiedz
    • spółdzielca
    • Dodano 14 marca 2018

    Spółdzielcy z „Pioniera” wnioskowali o udostępnienie lokalu na spotkania mieszkańców. Prezes zarządu A. Książek odmówił członkom spółdzielni prawa do spotykania się w pomieszczeniach spółdzielni.

    Dlaczego prezes Książek zabrania członkom prawa do spotkań w lokalach spółdzielni?

    Czy boi się zarzutów o niegospodarność?

    Boi się zarzutów o niezgodne z prawem obciążenia za ogrzewanie?

    A może boi się pytań o straty, które spowodował w spółdzielni?

    Odpowiedz
      • Pierdu, pierdu
      • Dodano 14 marca 2018

      Hećman zadłużył miasto na 30 baniek. Jeszcze coś?

      Odpowiedz
        • Rusałka leśna
        • Dodano 14 marca 2018

        Obyś miał rację , że tylko 30 baniek obawiam się , że po zsumowaniu zadłużenia spółek miejskich wyjdzie ze trzy razy więcej.Radosna rozrzutność kosztuje te wszystkie ” inwestycje. autobusy,śmieciary Volvo,Przystań.Jeszcze trochę i Kętrzyniacy obudzą się z ręką w nocniku . Garażowcy już narzekają na wzrost podatków.

        Odpowiedz
          • Tylko Rypina
          • Dodano 14 marca 2018

          Masz całkowicie rację. Po zmianie burmistrza i podsumowaniu wszystkiego dopiero wyjdzie na ile strat narobił. Ale musimy wybrać Rypinę. Reszta cicho siedzi i dopiero w kampanii się objawi, a teraz wspiera Hecmana.

          Odpowiedz
            • kętrzynianka
            • Dodano 14 marca 2018

            Mam sporo rodziny i wiele osób z nich jest zależnych od władz miasta, mówią, że musza tak sobie radzić i nie chcą konfliktów, ale przy wyborach pierwszy raz w końcu oddadzą głos odpowiednio. Nadzieją dla miasta jest Pan Niedziółka i to On powinien wygrać, ale czy będzie brał udział, różnie mówią, ale ja i cała moja rodzina liczymy na Pana. I nie ma innego poważnego kandydata na to stanowisko jak dla mnie. Panie Rafale z całym szacunkiem, ale nie ma Pan większych szans, niż w tamtym roku i tak naprawdę mając do wyboru Pana i obecnego Burmistrza, to mimo wszystko, obecny bardziej się nadaje a najlepiej to Pan Niedziółka.

            • Tylko Rypina
            • Dodano 14 marca 2018

            Ja też nie widzę różnicy między Hećmanem i Niedziółką. Równo niszczyli potencjał turystyczny i ładne stare budowle. Równo zatrudniali swoich. Podobnie szastali kasą i podobnie nie sprowadzili do Kętrzyna pracodawców.

        • Mazur
        • Dodano 14 marca 2018

        Smacznego !

        Odpowiedz
    • tylko nie on
    • Dodano 14 marca 2018

    za nic w świecie

    Odpowiedz
    • Koza
    • Dodano 14 marca 2018

    A co tam w ogóle w powiecie. Jakieś zmiany. Wrócił tymek z L4? Sesja udana? Kogoś odwołali? Co porabia sołtys? Jak się ma nowy członek rady społecznej? Nic się nie dzieje, czy zakaz informowania mieszkańców?

    Odpowiedz
    • spółdzielca
    • Dodano 14 marca 2018

    Żądamy zamontowania w łazienkach naszych mieszkań grzejników z regulacją ciepła i opomiarowaniem.

    Sposób rozliczania energii cieplnej musi być zgodny z artykułem 45a ustawy Prawo energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 r.

    Rozliczanie energii ma zapewniać energooszczędne ogrzewanie (art. 45a ust. 9 pkt 1, lit. a).

    Pionowe grzejniki rurowe w łazienkach obniżają komfort cieplny naszych łazienek i nie daje nam możliwości regulacji temperatury.

    Mieszkańcy płacą za ogrzewanie mieszkania (50 m2) 1600 zł.
    Za pokoje (48,5 m2) 1000 zł a za łazienkę (2.5 m2) 600 zł?!

    Odpowiedz
      • @Danka
      • Dodano 4 maja 2018

      aleś naiwny

      Odpowiedz
    • Cygan
    • Dodano 14 marca 2018

    Zapytaj Rypine on wie wszystko najlepiej

    Odpowiedz
      • Roman
      • Dodano 14 marca 2018

      to co napisałeś to ani śmieszne ani mądre wysil się trochę wychyl ponad poziom budki z piwem

      Odpowiedz
        • świadomy obywatel
        • Dodano 14 marca 2018

        Rypina wie całkiem sporo. Zaglądnij na jego profil facebookowy, na stronę. Poczytaj. Przeczytaj jeden z drugim artykuł styropian niszczy polską architekturę oraz materiał o pożarach styropianowych elewacji. Kętrzyńskie bloki długo wytrzymały, ale i tu dotarła głupawka wyreżyserowana przez lobby styropianowe. Na zachodzie jakoś nie oklejają całych domów. I żyją. W mroźnej Skandynawii też. Nie dosyć że prezes funduje miastu koszmarny efekt pastelozowy przyprawiający i mdłości, to jeszcze przez to szczelne ubieranie budynków w nieoddychające wdzianka będzie za kilkanaście lat murowany grzyb. Może prezes się opamięta i odczepi się od dwóch ostatnich bloków na falklandach. Nie można zrobić termomodernizacji jak w cywilizowanych krajach, tj. upchać wełnę mineralną pomiędzy płyte konstrukcyjną a elewacyjną budynku zostawiając w spokoju kamykową fakturę elewacji w spokoju. Do tego solary na dachu, dobra stolarka okienna i regulacja ogrzewania? Dlaczego Polska to kraj tandety i kombinatorstwa. Niestety z łajna warkocza nie zapleciesz.

        Odpowiedz
    • spółdzielca
    • Dodano 15 marca 2018

    Pan Książek mówi „żeby spółdzielcom żyło się jak najlepiej”.

    Jemu już żyje się „najlepiej”, bo podwyższył pobory a sam zarabia ponad 11 tysięcy zł miesięcznie?

    Odpowiedz
      • Mazur
      • Dodano 15 marca 2018

      Jakiś gość za 72 dni ekwiwalentu urlopowego połuczył 800 tys zł.

      Odpowiedz
    • osa
    • Dodano 15 marca 2018

    Arkadiusz , oczy spółdzielców patrzą na ciebie. Nawet zlikwidowanie oznakowania na służbowym samochodzie „Pogotowie Techniczne SM Pionier” nie zmniejszy czynszu za mieszkanie. Lud płacze i płaci.

    Odpowiedz
    • Fan
    • Dodano 15 marca 2018

    Niedziółka na burmistrza

    Odpowiedz
    • alf
    • Dodano 15 marca 2018

    ” Do powyższego wpisu ” Pewnie na głowę upadłeś. A kim ten były kierownik kotłowni K-16 jest, jakie ma doświadczenie samorządowe? Niech spróbuje na radnego wystartować i tak przepadnie!

    Odpowiedz
      • Prosto
      • Dodano 16 marca 2018

      I niech przepadnie.

      Odpowiedz
    • spółdzielca
    • Dodano 16 marca 2018

    Brak grzejników z regulacją i opomiarowaniem w łazienkach mieszkań na Osiedlu Sikorskiego powoduje szacowanie tego ciepła w sposób niezgodny z ustawą prawo energetyczne.

    Rury grzewcze w łazienkach (tzw. „świece”) są nierównomiernie nagrzewane w zależności od kondygnacji i usytuowania pionu. Mieszkańcy płacą, więc za obliczone teoretyczne i szacunkowo ciepło, które nie było i nie jest weryfikowane przez pomiary temperatur rur grzewczych w poszczególnych łazienkach.
    Przy lekkiej zimie i zakręcanych kaloryferach kwoty za ogrzewanie w łazienkach przekraczają kilkakrotnie kwoty za ogrzewanie w pokojach.
    Płacimy przykładowo
    koszt stały (według m2) 700 zł
    ogrzewanie pokoi (wg podzielników) 150 zł
    ogrzewanie łazienki (wirtualne) średnio 400 zł (od 250 zł do 700 zł)

    Czy to jest oszustwo czy niechlujstwo?

    Odpowiedz
      • kita
      • Dodano 16 marca 2018

      Grzejniki powinny być dawno opomiarowane. Walą takie wały, że aż szkoda gadać. A tak wolą kupić wodomierze radiowe, bo ciężko rozliczać się tak jak dotychczas.

      Odpowiedz
        • Rusałka leśna
        • Dodano 16 marca 2018

        Kitusia a Tobie co – pan prezes książyk się nie podoba ?

        Odpowiedz
          • kita
          • Dodano 17 marca 2018

          Dlaczego ma mi się nie podobać? W sumie nie jest w moim typie, ale podobanie nie ma tu nic do rzeczy. Jak grzejniki łazienkowe nie będą opomiarowane, to w dalszym ciągu spółdzielnia będzie doiła swoich członków.

          Odpowiedz
            • Rusałka leśna
            • Dodano 17 marca 2018

            Dajecie się strzyc to strzyże. Spółdzielnie w Giżycku ,Mrągowie,Bartoszycach żyją budują a w Kętrzynie sama wiesz jak jest

      • Mazur
      • Dodano 17 marca 2018

      Wszystko to sie kupy nie trzyma bo nie pomyślałeś,że w blokach,które mają zamontowane wymiennikownie ciepła iKOMEC wali ich po rogach z ogrzweaniem wirtualnym.Tak jest np w moim bloku,którego ciepło płynie rurami do następnego bloku poprzez moją wymiennikownię a ślady topniejącego śniegu na gruncie znaczą ten cenny szlak.

      Odpowiedz
    • spółdzielca
    • Dodano 16 marca 2018

    Prezes Książek zatrudnił na stanowisku głównej księgowej swoją byłą główną księgową z KTBS! Przecież ona też musiała wiedzieć o stratach i zawyżaniu faktur? Jak będą wyglądały działania prezesa Książka, nadzór przewodniczącego rady (byłego przewodniczącego rady w KTBS) i finanse prowadzone przez główną księgową (także z KTBS)?
    Zarabia ona 9 000 zł? Prezes 11 000 zł. Dlatego podwyższono czynsz mieszkańcom aby podwyższyć pobory prezesowi i księgowej?

    Odpowiedz
      • Rusałka leśna
      • Dodano 16 marca 2018

      A kto wam broni zawiązywać wspólnoty ? chcecie być strzyżeni to strzyże.

      Odpowiedz
        • Do powyżej
        • Dodano 16 marca 2018

        Otóż to.

        Odpowiedz
    • Adam
    • Dodano 17 marca 2018

    Do „Spółdzielcy” jak takie są nieprawidłowości trzeba zgłosić do Prokuratury , ja nie mam zamiaru płacić zawyżone kwoty za remonty gdzie pośrednio dotyczy mojego czynszu za mieszkanie. Piszcie więcej o tej sprawie! Trzeba przedstawić jeszcze na majowym walnym zebraniu!

    Odpowiedz
    • kita
    • Dodano 17 marca 2018

    Jutro drugie święto PiS-du w tym miesiącu. Komuna wróciła = brak zakupów w sklepie.

    Odpowiedz
      • Buuuu
      • Dodano 17 marca 2018

      W DE nie ma PiSu ale handlu w niedziele również.

      Odpowiedz
        • kita
        • Dodano 18 marca 2018

        Ty w PL zarabiasz 2-3 tys. PLN, a DE zarabiają 12 tys. w przeliczeniu na PLN. Nie porównuj PL do innych krajów zachodnich, a w szczególności DE

        Odpowiedz
          • Pan M
          • Dodano 20 marca 2018

          Temat mi nieobcy. 🙂 I proszę, w Niemczech jakoś tak bardziej tradycyjnie może być i bez handlu w niedzielę świat się nie zawalił.

          Odpowiedz
    • spółdzielca
    • Dodano 17 marca 2018

    „Wypytywał mnie Pan [redaktor] o sprawę budynku na ul. Jaśminowej i o winnego wypłaconych odszkodowań, choć doskonale Pan wie, że winnym tej straty jest poprzedni Prezes KTBS.” [Arkadiusz Książek].

    „Przykładem tej nierzetelności jest zdanie, które mówi o zawyżaniu faktur „o 100, 200 procent”, które odnosiło się przecież do poprzedniego Prezesa spółki! [Arkadiusz Książek]. Wypowiadałem się na ten temat publicznie, w gazecie już w ubiegłym roku po rozpoczęciu pracy, kiedy zorientowałem się, jaki bałagan i jakie nieprawidłowości zostawił poprzedni Prezes, który jest teraz Prezesem spółdzielni mieszkaniowej.

    Odpowiedz
      • Rusałka leśna
      • Dodano 19 marca 2018

      Drogi spółdzielco a mnie to jajeczko obchodzi ! ! ! .

      Odpowiedz
    • Był i nie ma
    • Dodano 17 marca 2018

    Ale tego pana już nie ma, już mu podziękowano za współpracę. Ciekawe dlaczego, taki krótki staż o czymś chyba świadczy?

    Odpowiedz
  1. Cyt.”Spółdzielnia inwestuje, remontuje i robi wszystko, żeby spółdzielcom żyło się jak najlepiej” Niech Książek Arkadiusz nie inwestuje za mnie . Ja sam mogę zainwestować to co jest korzystne dla mnie. Na przykład modernizacja instalacji CO wewnętrznej a nie tam oświetlenie na klatkach schodowych!!

    Odpowiedz
    • spółdzielca
    • Dodano 18 marca 2018

    Rada nadzorcza podjęła uchwałę o utworzeniu funduszu wymiany wodomierzy w wysokości 2 zł od wodomierza miesięcznie. To wynosi od 48 zł, dla dwóch wodomierzy, do 96 zł dla 4 wodomierzy rocznie.

    Czy powinniśmy płacić skoro nowy zwykły wodomierz jest legalizowany na 5 lat i kosztuje około 40-50 zł z wymianą? Dlaczego spółdzielnia nie finansuje opłat za wymianę wodomierzy z funduszu remontowego?

    Okazało się, że brakuje pieniędzy, bo prezes Książek nie potrafił, tak jak poprzedni, uzyskać dofinansowania na ocieplenia budynków i pieniądze się „rozeszły”?

    Odpowiedz
      • Czytelnik
      • Dodano 20 marca 2018

      Tego poprzedniego za docieplenia powinno się za jaja powiesić.

      Odpowiedz
    • Czytelnik
    • Dodano 20 marca 2018

    Docieplanie po polsku to zbrodnia czyniona na substancji budynków. Czy gdzieś w Europie poza grajdołem polskim, słowackim i może węgierskim ktoś widział domy w szczelnych, nieoddychających kubrakach? Po 20 latach kiszenia murów pod silikonem wilgoć która nie może odparować wyłazi ostatecznie do wewnątrz ( bo na zewnątrz nie może). W cywilizowanych krajach tak izoluje się tylko fundamenty żeby budynek nie ciągnął wilgoci z ziemi jak knot nafty, a nie całe budynki. Pominam już obniżenie waloru estetycznego. Rypina zlinkował świetny artykuł z wypowiedziami naukowców o styropianie niszczącym budynki. Do tego dochodzi łatwopalność ( polecam materiał pożary dociepleń w Polsce). Panie Książek jeśli masz Pan trochę oleju w głowie zrywaj Pan to gówno z budynków, modernizuj stolarkę okienną, izoluj stropodachy wełną mineralną, stawiaj solary na dachach i będzie można żyć komfortowo, estetycznie i tanio. No i bezpiecznie.

    Odpowiedz
      • Mazur
      • Dodano 20 marca 2018

      No to „Czytelnik” dobra rada my popatrzymy jak zrywają ocieplenie styropianowe Wspólnoty Mieszkaniowe,stawiają na dachach krytych papą Solary jak spadają im koszta za prąd,wodę i ogrzewanie.Nie ma tak skoro epoka Gierka zdecydowała się o tego typu budynkach to tak jest jak jest.I nie zawracaj sobie „Czytelnik” głowy bo lokatorzy na 1 i 2 piętrze mieli chody u ówczesnych władz i żyje im się ciepło i wygodnie.Pogadaj z mieszkańcami na parterze,którzy pomimo ociepleń mają chłód i latem i zimą.

      Odpowiedz
        • Czytelnik
        • Dodano 20 marca 2018

        Bo styropian osmarkany klejem gówno daje (oprócz grzyba). A pewnie też zabrakło izolacji od gruntu o czym pisałem. Ale tak to jest, jak ignoranci biorą się za technikę. Kupa kasy poszła w pi… a jak było źle, tak jest źle nadal. Tylko brzydziej i z pastelozą i z większą szansą na zagrzybienie mieszkań. Rozsądku wspólnot też bym nie przeceniał. Polak kupi każdy kit. W Niemczech niemal na każdym bloku są kolektory słoneczne. Ocieplone są chyba tylko te dla azylantów – żeby zdjąć koszty najtańszym sposobem, nawet zagrzybiając za 20 lat mieszkania, bo za 20 lat i tak się to wyburzy. Może trzeba patrzeć dalej niż za miedzę? A gdyby koszty spadły przy właściwych działaniach inwestycyjnych, to ci z parteru mogliby po ludzku włączyć ogrzewanie, bo jak znam życie siedzą przy zakręconych kryzach bo przecież styropian mnie ogrzeje. Ogrzeje jak cholera, gdy kiedyś małolaty dla zgrywu podpalą szczytową ścianę (jak się zorientują jakie to gówno jest łatwopalne).

        Odpowiedz
          • Mazur
          • Dodano 20 marca 2018

          N i widzisz wszystkim sie dostało ale dzięki za aktywność bo widzę,że masz dużo racji. 🙂

          Odpowiedz
          • Solary
          • Dodano 20 marca 2018

          nie wierzcie wpisom powyżej bo to jest reklama

          Odpowiedz
            • I co jeszcze?
            • Dodano 26 marca 2018

            Odpisał lobbysta styropianu. Prawda zabolała?

    • Wstyd
    • Dodano 20 marca 2018

    masz rację za takie wpisy powiesić za ja…..

    Odpowiedz
      • Czytelnik
      • Dodano 26 marca 2018

      Za ja… to akurat powinni powiesić tych, co zadecydowali o styropianowaniu Os. Sikorskiego i „Falklandów”.

      Odpowiedz
    • Jan
    • Dodano 23 marca 2018

    A jak z prowizją w Spółdzielni jest ?

    Odpowiedz
      • Co pisano po wyborach w spółdzielni w 2017 r.?
      • Dodano 25 marca 2018

      Prezes obronił swoje wysokie pobory, ponad 11 tysięcy złotych. Doprowadził do przegłosowania uchwał, które zwiększą obciążenia spółdzielców. Obecni na walnych, kandydaci z „listy prezesa” głosowali za uchwałami, tak jak polecał im to prezes. Dostaną za to wynagrodzenie, diety członków rady nadzorczej. Czy spółdzielcy obudzą się, kiedy dostaną podwyżki opłat za centralne ogrzewanie? Czy obudzą się dopiero wtedy, kiedy zaczną płacić od każdego wodomierza 2 złote miesięcznie? Albo czy wtedy, kiedy dowiedzą się, że zapłacili za straty (…) z własnej kieszeni?

      Odpowiedz
    • Zbych
    • Dodano 24 marca 2018

    Kiedy odwołujecie nieudacznika Arkadiusza ? Już lepszy był Szydłowski Roman .

    Odpowiedz
      • Czytelnik
      • Dodano 26 marca 2018

      Ten co zaczął niszczyć falklandy styropianem i pastelozą, a obecny bezmyślnie go naśladuje. O nie!

      Odpowiedz
    • Spółdzielca
    • Dodano 26 marca 2018

    Spółdzielnia podwyższa fundusz remontowy i robi wszystko, żeby prezesowi żyło się jak najlepiej

    Odpowiedz
    • Lobby room
    • Dodano 27 marca 2018

    lobbysta od solarów tak sie nakrecił, że stracił rozsądek uważa , że same solary ogrzeją mieszkania – będzie dobry interes, tylko czy wystarczy dachu a może na trawnikach ?

    Odpowiedz
    • @Lobby room
    • Dodano 27 marca 2018

    masz rację, solary to jest nieopłacalna inwestycja w naszych warunkach, koszty nie pokryją ewentualnych korzyści, solary nie ogrzeja dziurawych budynków bez docieplenia, jakiś typ wciska ciemnotę

    Odpowiedz
    • Ludowy
    • Dodano 28 marca 2018

    czy cimny lud to kupi ?

    Odpowiedz
    • Ja
    • Dodano 30 marca 2018

    Ciekawe,ciemny lud się wkurzył

    Odpowiedz
Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *