Westerplatte Bis – najlepsza oferta z Pruszkowa

Westerplatte Bis – najlepsza oferta z Pruszkowa

Spółka Strabag złożyła najkorzystniejszą finansowo ofertę na budowę ulicy Westerplatte Bis. Oferta opiewa na kwotę 5 845 618,35 złotych brutto.

 

W postępowaniu przetargowym wzięło udział 10 firm. W kryteriach wyboru aż 98 procent stanowiła zaproponowana cena, a 2 procent okres rękojmi i gwarancji jakości na roboty budowlane. Komisja przetargowa powołana przez burmistrza Kętrzyna uznała, że najkorzystniejszą dla Miasta jest oferta firmy Strabag Sp. Z o.o. z Pruszkowa., oferująca cenę 4 752 535,24 złotych + 23% VAT oraz 84 miesiące rękojmi i gwarancji. Wcześniej, na realizację tej inwestycji, Miasto zaplanowało 10 milionów złotych. Ostateczną decyzję co do wyboru wykonawcy podejmie burmistrz.

Według zapisów w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dotyczącej budowy Westerplatte Bis, budowa drogi ma się zakończyć 31 października tego roku.

rm

 

Zdjęcie: Westerplatte Bis połączy dwa ronda: Rogaczewskiego i Kombatantów.

Podobne artykuły
39Komentarz
    • Krystian
    • Dodano 11 marca 2016

    Widzę że pracownicy Strabag jeszcze nie weszli na budowę, ale już mocno zasuwają przy komputerach. Konkurencja zresztą też, chociaż trochę słabiej. 🙂 A Burmistrz jak już koniecznie chce dać komuś zarobić, to niech sobie buduje Westerplatte bis wokół swojej posiadłości, a nie fundować takie g…. ludziom pod oknami.

    Odpowiedz
    • Szaret
    • Dodano 11 marca 2016

    @Krystian, przecież ta droga będzie w oddaleniu od Westerplatte, a co za tym idzie, nie ma tam żadnych bloków, z kolei od osiedla domków oddziela pas ogródków działkowych. Ta trasa jest potrzebna, by wyprowadzić ruch z centrum. Z innej strony, na Westerplatte po postawieniu całej masy progów zwalniających jeździ się strasznie nie wygodnie- po wybudowaniu „bis’a” będzie można ją przekwalifikować na ulicę wewnętrzną, co też będzie ulgą dla mieszkańców 😉

    Odpowiedz
    • zenek
    • Dodano 11 marca 2016

    Ale ta droga nie rozwiążę problemu zablokowanie ronda przy rynku uniemożliwi dojazd do ulic ćhrobrego oraz Jagiełły

    Odpowiedz
    • Krystian
    • Dodano 11 marca 2016

    Dokładnie. Kętrzyn potrzebuje obwodnicy zewnętrznej a nie ulicy która poprowadzi ruch przelotowy przez park i obok osiedla. Od bloku moich rodziców tą całą biskę dzieli. około 40 metrów!!!!!!

    Odpowiedz
    • Szaret
    • Dodano 11 marca 2016

    @Krystian, @Zenek, problemem są raczej fundusze- nie stać nas na obwodnicę taką, jak Mrągowo, przez Kętrzyn nie biegnie żadna „krajówka”, a województwo wątpię aby wysupłało takie pieniądze, o naszym samorządzie nie wspominając. De facto jest to wariant oszczędnościowy, jedyny na jaki nas aktualnie stać. Z innej beczki, każda nowa droga ułatwi komunikację w mieście, szybciej będzie można wyjechać z Falkland w kierunku Korsz, odkorkuje Daszyńskiego z ruchu towarowego.

    Odpowiedz
    • Krystian
    • Dodano 11 marca 2016

    Za tą kasę co ją Hećman utopił w bubel plac słowiański, w bubel dworzec PKP i teraz utopi jeszcze w tą całą Westerplatte, Kętrzyn miałby już najważniejszy odcinek obwodnicy czyli od wieży przy Rataja do wiatraka w Różance. Tyle w temacie.

    Odpowiedz
    • Pinokio
    • Dodano 12 marca 2016

    Krystian, jak będziesz zamierzał coś o Westerplatte bis napisać to najpierw kilka godzin myśl bardzo intensywnie, bo to co napiszesz było do strawienia. Mieszkam przy ul. Westerplatte i zastanawiam się gdzie na odcinku Westerplatte bis jest park. Jak znasz Kętrzyn to przez prawdziwy park przebiega ul. Parkowa. A swoją drogą możesz razem z Zenem tą ulicą, po jej oddaniu do użytku, nie jeździć w ramach protestu.

    Odpowiedz
    • Robert
    • Dodano 14 marca 2016

    Jeżeli korki w mieście tworzy ruch lokalny, a nie tranzyt, to po co obwodnica miasta zaczynająca się w Garbnie albo w Gnatowie i kończąca się w Różance albo na wysokości skrzyżowania do Wopławki. AAAAA z Sikorskiego będziesz jechał na Łokietka przez Różanke czy tam Wopławki – no taka potrzeba.

    Odpowiedz
    • Ketrzyniak
    • Dodano 14 marca 2016

    Taaa TIR-y na Daszyńskiego to faktycznie ruch lokalny…

    Odpowiedz
    • brawo
    • Dodano 14 marca 2016

    niech tam budują na westerplatte nie będą mi pod oknami jeździć ,brawo, a tam wolno

    Odpowiedz
    • Ketrzyniak
    • Dodano 14 marca 2016

    Jeśli wierzyć Rypinie, to właśnie po otwarciu Westerplatte bis zacznie się zwiększony ruch na starej westerplatte. Jak dotąd to Rypina miał ostatecznie racje w tematach komunikacyjnych, więc przypuszczam że i tym razem się nie myli.

    Odpowiedz
    • Kientrzyniak
    • Dodano 15 marca 2016

    @KETRZYNIAK powiedz mi jakim cudem Rypin miał racje? Zdarzenia drogowe na rondach to nie wynik „bubla” tylko wina kierowców, którzy nie znają podstawowych przepisów ruchu drogowego. dlaczego Rypin nie mówił o tym na „starym” rondzie przy PKO, gdzie notorycznie zdarzały się słuczki, a czemu nie mówi jeszcze o skrzyżowaniu przy SEZAMIE, gdzie co chwila zdarzają się stłuczki. Westerplatte Bis nie wpłynie na ilość pojazdów jeźdzących przez stare Westerplatte.

    Odpowiedz
    • kierowca
    • Dodano 15 marca 2016

    Na starych rondach było znacznie mniej kolizji. A gdybyś poczytał trochę różnych opracowań o drogownictwie, to byś wiedział, że nowa droga zawsze powoduje wzrost ruchu na sąsiednich ulicach

    Odpowiedz
      • Kientrzyniak
      • Dodano 15 marca 2016

      Było tyle samo zdarzeń drogowych co i teraz warto sprawdzić statystyki Policyjne (zresztą radny Rypina często poleca). A jeżeli chodzi o nowe drogi, to nie jest zwiększenie ruchu, ruch pozostaje taki sam, bo to sa tzw. przyzwyczajenia.

      Odpowiedz
    • 123
    • Dodano 15 marca 2016

    Tak jest, ale u nas jełopy tego nie wiedzą. Powiedzieć dla Radnego, żeby im jaką książkę od pana Banacha pożyczył. bo się urzędasy dokształcić muszą, hehe.

    Odpowiedz
    • Babcia Aniela
    • Dodano 16 marca 2016

    Jeszcze powinni poprawić skrzyżowanie daszyńskiego z mazurska to już będzie lepiej, bo w godzinach szczytu gdzie wszyscy wracają z pracy do domów czasem robi się katastrofa…

    Odpowiedz
    • Ketrzyniak
    • Dodano 16 marca 2016

    Kientrzyniak przyzwyczajenia przyzwyczajeniami ale nie jeśli idzie o nową drogę. A ty mając łazienkę w bloku dalej chodzisz za stodołę?

    Odpowiedz
      • Kientrzyniak
      • Dodano 16 marca 2016

      pewnie, zawsze walę pod stodołą, mam tam rowek wykopany.
      i jak najbardziej przyzwyczajenia pozostaną, dlaczego nikt nie jeździ w stronę giżycka limanowskiego, gdzie ruch jest znikomy tylko pchają się przez dwa ronda???? słaby przykład??

      Odpowiedz
    • pieszy
    • Dodano 16 marca 2016

    puścić wszystkie tiry i cieżarowe przez westerplatte i składowską

    Odpowiedz
    • In ternauta gorszego sortu
    • Dodano 16 marca 2016

    Widzę, że dla niektórych Rypina to guru w sprawach drogownictwa. Tak na prawdę pan radny Rypina na drogownictwie się nie zna. W internecie powołuje się na swoich znajomych specjalistów. Ogólnie robi dużo szumu wokół swoich teorii, ale znawca z niego taki jak ze mnie kaznodzieja. Pytam: czy pan Rypina jeździ ul. Traugutta, przeciwko której się wypowiadał. Pan Rypina jest zawsze przeciwko. Taki to gostek. On wie lepiej.On wie więcej. Tylko z tego co on wie niewiele wynika. Skąd zatem take pochwały na cześć pana Rypiny. Podsumowując. Skoro jego pomysły dotychczas nie znalazły uznania w całej radzie miasta, znaczy są do dupy. I trzeba zakończyć ten śpiew na temat pomysłów pana radnego Rypiny. Ogólnie niewiele są warte.

    Odpowiedz
    • @IN TERNAUTA GORSZEGO SORTU
    • Dodano 16 marca 2016

    Pomysły są bardzo dobre ale widać ignorancję pozostałych radnych. On nigdy nie wypowiadał się, że wie coś najlepiej. Przedstawiał tylko opinie fachowców, które później się sprawdzały. Spójrz jak działa komunikacja miejska i jak zrobiono Plac Słowiański. To tylko niektóre z poruszanych przez niego tematów.

    Odpowiedz
    • Krystian
    • Dodano 17 marca 2016

    Dokładnie. To nie pomysły Rypiny są do dupy, ale realizacje Hećmana, które umożliwia właśnie spolegliwa i mało kompetentna w tematach komunikacyjnych rada miasta. Rypina się nie mylił. Dobry przykład to plac słowiański. Ostrzegał że będzie szajs i zrobili szajs. Takich kompetentnych urzędasów ma Hećman.

    Odpowiedz
    • Ketrzyniak
    • Dodano 17 marca 2016

    Dopowiem jeszcze, że tylko Pan Rypina bronił naszej komunikacji. Co do nowych rond to nawet pisali w tej gazecie że na rondzie Traugutta z Pocztową jest teraz aż 10 procent wszystkich wypadków. Tak przecież wypowiadał się zastępca szefa drogówki.

    Odpowiedz
      • Kientrzyniak
      • Dodano 19 marca 2016

      a jaka dokładnie była wypowiedz, i nie szefa drogóki, tylko funkcjonariusza drogówki??? nie dostosowanie się do przepisów ruchu drogowego i nie stwierdził on, że to wina obiektu budowlanego jakim jest rondo.

      Odpowiedz
    • Waldek
    • Dodano 17 marca 2016

    Na Limanowskiego od czasu otwarcia Placu Słowiańskiego akurat ruch wzrósł odczuwalnie, tylko że jeździ się nią mało wygodnie. Wąsko, zakręty i na koniec trudno wbić się w Mazowiecką. Jak postoisz koło Schella 3 minuty i zobaczysz autka które były na Traugutta w korku za tobą a teraz lecą gładko i prosto od Pocztowej, to zrozumiesz dlaczego Limanką jeździ mniej wozów. Pojeździj trochę po mieście to zrozumiesz. Pan Rypina zgłasza słuszne uwagi, a że osły siedzą za biurkami i na urzędach to jest jak jest.

    Odpowiedz
      • Kientrzyniak
      • Dodano 19 marca 2016

      Ja Limoanowskiego srednio 6-7 razy dziennie jezdze, tak wiec nie wiem jak mozna stac tyle czasu przy wyjezdzie naprzeciwko Shella. Widać, że „doskonały” kierowca jest z Waldemara, skoro nie potrafi włączyć się do ruchu, tylko blokuje go.

      Odpowiedz
    • brawo
    • Dodano 18 marca 2016

    co ten waldek pieprzy ? nóg leniu nie masz ? wal sie na drzewo

    Odpowiedz
    • Krystian
    • Dodano 18 marca 2016

    Nie ma drzew. Z polecenia władzy wycięte, hehe

    Odpowiedz
    • Kętrzyniak
    • Dodano 19 marca 2016

    Koło stacji Schell faktycznie ciężko jest skręcić nawet w prawo. Hmm, swoją drogą ty na prawdę 6-7 razy dziennie jeździsz Limanowskiego? To kto ty? Policjant? No to faktycznie nie stoisz. Pewnie zapuszczasz dyskotekę i już masz pierwszeństwo.

    Odpowiedz
    • Kientrzyniak
    • Dodano 19 marca 2016

    psiarnią, ani taksiarzem nie jestem, a jednak duzo jezdze autem po mieście. i proszę, żeby mi tu dyskowteki nie wyzywać nadaremno.(i tak pewnie nie bedziesz wiedzał ocb).

    Odpowiedz
    • Killer
    • Dodano 19 marca 2016

    a może jestes krzysztofem wiesławem i jezdzisz do kalinowa?

    Odpowiedz
      • Kientrzyniak
      • Dodano 19 marca 2016

      no pewnie ze jestem KWH i jazdze do kalinowa, tam mam swój rowek z stodoła do oddawania ekstermentów

      Odpowiedz
    • Kierowca z Kętrzyna
    • Dodano 20 marca 2016

    Z ramienia Policji o wypadkach na nowym rondzie wypowiadał się Pan Zbigniew Bladosz, czyli chyba właśnie nie żaden szeregowiec ale naczelnik czy z-ca naczelnika drogówki. Jak podawał Tygodnik Kętrzyński w artykule Nowe ronda niebezpieczne i trudne, liczba kolizji na Rondzie Dmowskiego osiągnęła alarmujący stan po remoncie ronda. Wcześniej kierowcy jakoś potrafili jeździć po tym rondzie. Czyli jednak racje ma radny Rypina, że nowe rozwiązanie jest bublem, a że Policja twierdzi że kolizje są z winy kierowców niepotrafiących niby jeździć po rondach, to zwykła bujda. Po prostu Policji głupio się przyznać, że przyklepała taki bubel.

    Odpowiedz
      • Kientrzyniak
      • Dodano 21 marca 2016

      a propo zapomniałem dodać, ronda przy poczcie i pko, to nie miasto robiło tylko wojewódzki zarząd dróg.

      Odpowiedz
    • Do Kierowcy z Kętrzyna
    • Dodano 20 marca 2016

    Zgadza się. I ciekawe co by powiedziała policja, a przede wszystkim obrońcy bubli Burmistrza Hećmana, gdyby ktoś wyjeżdżając z Biedronki czy Straży Pożarnej z zamiarem skrętu w lewo, nie objechał trawnika bublowatej dwujezdniówki tylko skręcił na wewnętrzny pas jezdni prowadzącej ruch w stronę Ronda Dmowskiego. Czołówka murowana i mam nadzieję, że wtedy policja wskazałby winnym administratora drogi, bo przecież kierowca jechał zgodnie z przepisami i kierunkiem wskazanym przez strzałkę.

    Odpowiedz
    • Waldek
    • Dodano 20 marca 2016

    Zgadzam się z przedmówcami. Bubel jest i tyle. Natomiast Kientrzyniaka fajdającego 6 albo i 7 razy dziennie w swój dołek, że Pan Waldek praweczko posiada od 34 lat i ponad 20 lat zawodowo za kierownicą dużych wozów przejeździł.

    Odpowiedz
    • Kętrzyniak
    • Dodano 21 marca 2016

    Bubel na Słowiańskim jest i kropka. A skręt z Limanowskiego w Mazowiecką jak słusznie zauważył Waldek jest swoją drogą do dupy.

    Odpowiedz
    • Anonimowany
    • Dodano 22 marca 2016

    Miejscowość Raczki (woj.podlaskie) buduje obwodnice o długości 1,5 km za kwotę 4,35 mln zł!!!! A u nas się szykuje kolejny bubel-bis!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    • Szulc
    • Dodano 30 grudnia 2016

    Na skrzyżowaniu ul.Mazurskiej i Daszyńskiego powinny być światła.

    Odpowiedz
Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *