Hećman z absolutorium. Ale nie jednogłośnym

Hećman z absolutorium. Ale nie jednogłośnym

Czworo radnych nie było przekonanych czy Krzysztofowi Hećmanowi należy się absolutorium. Podczas sesji rady miasta, która odbyła się w poniedziałek, wstrzymali się oni od głosu przy udzielaniu oficjalnej aprobaty dla działalności burmistrza Kętrzyna za ostatni rok.

 

Za udzieleniem absolutorium z tytułu wykonania ubiegłorocznego budżetu miasta zagłosowali w zasadzie wszyscy ci, którzy przy każdej nadarzającej się możliwości popierają działania Krzysztofa Hećmana.

– Główny wysiłek inwestycyjny był skierowany na budowę przedszkola przy ulicy Wierzbowej, przebudowę stadionu i zagospodarowanie terenu przy górce poznańskiej – tłumaczył Romuald Budrewicz, wiceprzewodniczący rady miasta. – Efekty tych działań będą widoczne w roku 2018 i nie widzę przesłanek do głosowania przeciw udzieleniu burmistrzowi absolutorium.

Ostatecznie absolutorium dla Krzysztofa Hećmana zostało udzielone, ale nie jednogłośnie. Od głosu wstrzymali się Wioletta Czech, Anna Abramowicz, Rafał Rypina i Zenon Wiszniewski.

– Zdaniem Regionalnej Izby Obrachunkowej i komisji rewizyjnej rady miasta, rachunki się zgadzają. Ale moim zdaniem w Kętrzynie, za rządów Krzysztofa Hećmana, wciąż wiele się nie zgadza – mówi Wioletta Czech. – Nie od dziś wiadomo, że nie przyklaskuję tzw. polityce finansowej miasta, propagowanej przez burmistrza. Nie poparłam zaplanowanych przez niego na rok 2017 wysokobudżetowych inwestycji, bo wciąż uważam, że można w Kętrzynie budować taniej i na pewno ciągle trzeba liczyć każdy wydawany grosz. Jesteśmy ubogim i starzejącym się miastem i to jest fakt.

W roku 2017 dochody miasta wyniosły 96 807 000 złotych, natomiast wydatki 100 364 000 zł. Zadłużenie na koniec ubiegłego roku wynosiło 18 566 000 zł.

rm

 

Zdjęcie główne: Krzysztof Hećman nie uzyskał jednogłośnego poparcia dla swojej polityki finansowej… Fot. Archiwum

Podobne artykuły
138Komentarz
    • ew
    • Dodano 12 czerwca 2018

    Sokól ze swoją siatką na burmistrza!

    Odpowiedz
      • Hahaha
      • Dodano 12 czerwca 2018

      Na motyle najwyżej.

      Odpowiedz
    • JA
    • Dodano 12 czerwca 2018

    Marian poprawił się , brawo !

    Odpowiedz
    • Anna
    • Dodano 12 czerwca 2018

    Księdza chcę zniszczyć ale na burmistrza jak widać tez ma czas

    Odpowiedz
    • zbyszek
    • Dodano 12 czerwca 2018

    Pogratulować tylko każdemu z pretendentów do wyborów na burmistrza takiego głosowania.Dzięki odbitemu światłu mamy jasy obraz,że istnieje opozycja,która bardziej mnie cieszy niż pozostali Państwo radni bo wiem,że istnieje jeszcze demokracja.

    Odpowiedz
      • co Wy na to?
      • Dodano 12 czerwca 2018

      A dlaczego Pani Wioletta Czech i Pan Michał Kochanowski nie startuj ą w wyborach? Mają zdecydowanie większe szanse niż ich kolego partyjny Pan Rypina. Zdecydowanie bardziej się nadają , no i wizualnie również są fajniejsi i to znacznie.

      Odpowiedz
        • Pan M
        • Dodano 12 czerwca 2018

        Jest ok. Pani Czech jako osoba błyskotliwa i z wrodzoną dziennikarską dociekliwością doskonale sprawdza się w roli Radnej. Pana Kochanowskiego chętnie oglądałbym na stanowisku starosty. Natomiast burmistrzem powinien być Rypina. To nie koncert życzeń żeby się ładnie uśmiechać, tylko stanowisko decydujące o życiu wielu tysięcy ludzi. Facet ma wizję i pomysły. Warto go przetestować.

        Odpowiedz
      • Do powyżej
      • Dodano 12 czerwca 2018

      A poczytaj sobie jak Hećman chce zamknąć usta opozycji. Pięknie to Rypina opisał na stronie. Myślałem że nieco przesadza, ale podłączył pisma i jest na dłoni. Czarno na białym.

      Odpowiedz
        • Do powyżej
        • Dodano 12 czerwca 2018

        To do Zbyszka pisałem.

        Odpowiedz
    • orii
    • Dodano 12 czerwca 2018

    ,,bo wciąż uważam, że można w Kętrzynie budować taniej i na pewno ciągle trzeba liczyć każdy wydawany grosz”

    Ale odkrycie……..

    Odpowiedz
      • Pewnie
      • Dodano 12 czerwca 2018

      Zawsze jakieś odkrycie. Cała reszta jeszcze tego nie odkryła. Ba, platfusy i slduchy już zapadły na amnezję i teraz wspólnie pompują Hećmana. Jedyną alternatywą jest Rypina. Bo przecież nie Niedziółka ex sojusznik Hećmana z zastępem hećmanowskich renegatów.

      Odpowiedz
    • Kętrzyniak
    • Dodano 12 czerwca 2018

    Wynik naprawdę znakomity. Ani jednego głosu przeciwnego. Nawet radni tzw. totalnej opozycji nie mieli odwagi zagłosować przeciwko.

    Odpowiedz
      • Boleslaw
      • Dodano 12 czerwca 2018

      tacy bohaterzy z nich. Pisać tylko bajki i felietony potrafią.

      Odpowiedz
        • Taaaa...
        • Dodano 12 czerwca 2018

        dobrze że nie Lalkę Prusa.

        Odpowiedz
      • Pan M
      • Dodano 12 czerwca 2018

      Podstaw, a nie odwagi.

      Odpowiedz
        • Boleslaw
        • Dodano 12 czerwca 2018

        jeśli nie ma podstaw to o czym jest mowa w felietonach? czy to tylko streszczenia snów i bajek ?
        Jeśli test pisany jest prawdziwy to podstawa powinna byc twarda.

        Odpowiedz
          • Pan M
          • Dodano 12 czerwca 2018

          W felietonach dobrze Rypinka pisze. Niekompetencja i bubel na bublu. Twardo i dowodowo i są podstawy tak twierdzić. Ale na to paragrafu niestety nie ma. Sorry, taki kraj. Teoretyczny. Bananowy. To się tłumaczy takim fajnym stwierdzeniem: błędna decyzja polityczna. A ja podbijam. Bubli jest więcej. Dorzucam Dworcową, Klonową i Plac Słowiański. A teraz zapalaj do biblioteki najbliższej Politechniki (chyba Białystok) i poczytaj trochę mądrych książek a później bacznie przypatrz się kętrzyńskim ulicom po większych modernizacjach. Rozporządzenia znajdziesz na stronach ministerstwa. Sami kompetentni u was są, to ogarniecie temat, nie?

          Odpowiedz
            • Pan M
            • Dodano 12 czerwca 2018

            Absolutorium to inna bajka. Ma być zgodnie jeśli nawet jest źle. Chyba o to chodzi. Przykładowo zakładasz budżet domowy 4,5 tyś, z czego 4,5 własne plus 8 tys pożyczone przepuszczasz w knajpie i na automatach. Żonie nie dajesz nic, a dzieciaki stołują się u teściów. Głupio? Jeszcze jak. Ale czy zgodnie z założeniem. Niestety tak. Cała sprawa.

            • Pan M
            • Dodano 12 czerwca 2018

            Na wypadek gdyby łopatologia na temat absolutorium była tak samo niezrozumiała jak wiedza techniczna, napiszę jeszcze prościej. Istotą absolutorium jest brak zastrzeżeń do prowadzonych finansow, a nie zaufania do programu czy kierunku polityki. Tak więc Radni mieli podstawę wstrzymać się od głosu w sytuacji gdy finanse się zgadzają, ale polityka i cele na które kasa poszła powodują alergię i odruch wymiotny. Prosto i logicznie.

    • Wont
    • Dodano 12 czerwca 2018

    Hecmanie wont z Kentrzyna!!!! Nikt cie tu nie lubi

    Odpowiedz
    • fQRG
    • Dodano 12 czerwca 2018

    Sokolica burmistrzem, sokół skarbnikiem

    Odpowiedz
      • Gienek
      • Dodano 12 czerwca 2018

      Degusta sekretarzem

      Odpowiedz
        • Hahaha
        • Dodano 12 czerwca 2018

        A świniarz dyrektorem biblioteki

        Odpowiedz
    • Boleslaw
    • Dodano 12 czerwca 2018

    wstrzymanie się od głosu jest przejawem tchórzostwa. Trzeba byc na NIE aby móc nosić wysoko głowę do dupy taki kandydat który chowa sie za plecami innych

    Odpowiedz
      • Pan M
      • Dodano 12 czerwca 2018

      Jeśli twój kandydat chowa się za RIO, to ciężko mu przyp… przypisać błąd natury formalnej. Co nie znaczy że popiera się jego politykę.

      Odpowiedz
    • CO ZA PAJACE NA FOTCE ?
    • Dodano 12 czerwca 2018

    nie znamy ich

    Odpowiedz
      • Hahaha :-) :-) :-) ;-)
      • Dodano 12 czerwca 2018

      To nie pajace, tylko burmistrz. Twarz zasłonięta, no ale żeby tak nie poznawać? Wstyd. 🙂

      Odpowiedz
    • adam
    • Dodano 12 czerwca 2018

    Żukowski na sprzedawce gazety , taki talent dziennikarski się marnuje w Ketrzynie.

    Odpowiedz
      • Pan M
      • Dodano 12 czerwca 2018

      A co? Po nieudanym ataku na radnego Rypinę przy temacie zamku poszedł w odstawkę? 😉

      Odpowiedz
    • aneta
    • Dodano 12 czerwca 2018

    Żukowski na sprzedawce gazety , taki talent dziennikarski się marnuje w Ketrzynie. w Warszawie się już poznali.

    Odpowiedz
      • Nie dla Niedziółki, nie dla Hećmana
      • Dodano 12 czerwca 2018

      O, widzę że zwolennicy pana Niedziółki też walą to samo pod różnymi nickami. 🙂

      Odpowiedz
    • byle drogo
    • Dodano 12 czerwca 2018

    Byle drogo, jak najdrożej! Na jednej sesji zatwierdzają np. 6 mln., na drugiej nadzwyczajnej (!) jeszcze 6. Bo co? Obliczyli, że za mało. Co właściwie zatwierdzają? Kumaci wiedzą. A dużo w glebie „jest”, w ziemi głęboko… Ja pitolę, ludzie przejrzyjcie na swoje zamydlone kwiatkami i polbrukiem oczy!

    Odpowiedz
      • Do powyżej
      • Dodano 13 czerwca 2018

      I dlatego trzeba głosować na Czech i Rypinę bo oni nie chcą drogo i głupio. Oni mówią do znudzenia że można inaczej.

      Odpowiedz
    • Przekażcie znajomym
    • Dodano 13 czerwca 2018

    by nie głosowali ciągle na tych samych , ciągle te same mordy pchają się do koryta a wy potem narzekacie

    Odpowiedz
      • Tylko Rypina
      • Dodano 13 czerwca 2018

      Przekażcie znajomym, że na burmistrza tylko Rypina. Niech działa. Spróbować warto.

      Odpowiedz
        • Władek
        • Dodano 13 czerwca 2018

        Bardzo dobry pomysł. Popieram

        Odpowiedz
        • zbyszek
        • Dodano 13 czerwca 2018

        I co ma półmetku komisarza dajcie,ten temat już przerobiony na szczęście.

        Odpowiedz
          • Hmmm...
          • Dodano 13 czerwca 2018

          Na jakie szczęście. Obecna władza to wielkie nieszczęście.

          Odpowiedz
          • Tytułem rozwiania dopowiedzenia
          • Dodano 13 czerwca 2018

          Każdy czas jest dobry aby odsunąć od władzy złych samorządowców. Nawet na pół roku przed wyborami. Zawsze to nieco mniejsze szkody.

          Odpowiedz
            • zbyszek
            • Dodano 13 czerwca 2018

            Wzorem miast ościennych niech Pani Wioletta startuje na burmistrza Kętrzyna,Kętrzyn zasługuje na zmiany.

            • marek
            • Dodano 13 czerwca 2018

            Zgadzam się i popieram.

            • Raczej Rypina
            • Dodano 13 czerwca 2018

            Czech jest bardzo bardzo ok, ale na burmistrza lepszy jednak Rypina. Na starostę Kochanowski.

        • Alicja
        • Dodano 13 czerwca 2018

        Przecież On nie startuje w wyborach, nie zdeklarował jeszcze i chyba nie od niego to zależy. Po co głupoty takie tu piszecie.

        Odpowiedz
    • Adam
    • Dodano 13 czerwca 2018

    Jak sprawa karna byłej pracownicy Sary i byłej i obecnej dyrektorki Anety z MOSiR ?

    Odpowiedz
    • Ania
    • Dodano 13 czerwca 2018

    Nie ma różnicy kto zostanie wybrany w następnych wyborach, kto to by nie był jak tylko się dorwie do koryta to będzie taki sam świnia. Czy to Rypina, czy Czech, nie ma różnicy. Człowiek gdy ma dostęp do pieniędzy durnieje

    Odpowiedz
      • Raczej Rypina
      • Dodano 13 czerwca 2018

      No to go sprawdźmy. Gwarantuję Ci, że jeśli zgłupieje to dołożę wszelkich starań aby go odwołać. Na razie jednak koleś daje powody by na niego głosować.

      Odpowiedz
        • aneta
        • Dodano 13 czerwca 2018

        Dołożysz wszelkich starań? Kim ty jesteś niby, pojeba…o cię?

        Odpowiedz
          • Spokojnie.
          • Dodano 13 czerwca 2018

          Jestem osobą która wiele potrafi.

          Odpowiedz
    • Ciekawski
    • Dodano 13 czerwca 2018

    A konkubina jak głosowała ??

    Odpowiedz
    • Zdzisław
    • Dodano 13 czerwca 2018

    Na burmistrza podobno szykuje się Olenkowicz. Ale byłby numer. Krzyśkowi peklaby żyłka ze złości ze jego powiatowy wykonawca postąpił z nim jak z poprzednikami w powiecie.

    Odpowiedz
      • prawda
      • Dodano 13 czerwca 2018

      Wiśniewski ma zdecydowanie większe szanse, ale Olenkowicz też dobrze. Każdy lepszy od Rypiny.

      Odpowiedz
        • Prosta sprawa
        • Dodano 13 czerwca 2018

        Żaden z nich nie lepszy. Nikt nic nie proponuje. Tylko zmiana nazwiska. Gówno mnie obchodzi kto będzie dalej wszystko knocił. Chodzi o to żeby nie knocić. Tylko Rypina jest alternatywną. Wystarczy zobaczyć o czym mówi i pisze. Reszta nawet nie rozumie o czym mowa. I jak ma być lepiej? Dosyć tego ignoranctwa.

        Odpowiedz
          • Marcin
          • Dodano 13 czerwca 2018

          Olenkowicz cokolwiek sknocił?

          Odpowiedz
            • Do powyżej
            • Dodano 13 czerwca 2018

            Miasto to nie biznes. Tu knoceniem można nazwać nawet to, co w biznesie może być atutem. Nie wiem kto politycznie w starostwie odpowiada za ostatnią pseudoinwestycję pt. „Górna”, ale podobno knot.

            • Podbijam
            • Dodano 13 czerwca 2018

            Moim zdaniem samorządowiec powinien być osobą, która sens przedsięwzięcia widzi dużo dalej niż tylko w perspektywie zbilansowania kosztów. W tej robocie zmysł biznesowy jest nawet zbędny, bo w pewien sposób ogranicza swobodę myślenia, determinuje je i sprowadza działalność do pozyskiwania i wydawania środków w ramach budżetu. Ważna jest jednak świadomość skutków podejmowanych decyzji i umiejętność łączenia ich w szersze planowanie. W moim odbiorze tej świadomości jakoś wśród tzw. elity lokalnej nie ma. Wydaje mi się, że na domiar złego impregnuje się ona na bodźce poznawcze. Nie ważne co się dzieje na świecie. „Starszeństwo uradziło w chacie u Dunaja” że ziemia jest płaska, a taki Rypina „stroi sobie śmieszki” że jednak jest okrągła. Nawet dla pewnej radnej potrzeby wyższego rzędu to akurat te, które w piramidzie Maslowa są na dole, bo…. tak być i już. Cały świat i nawet polski grajdoł stara się wywalić ruch samochodów poza miasta, ale Kętrzyn jest dumny z Pileckiego i ruchu przeciskającego się nad jeziorkiem i w pobliżu obiektów rekreacyjnych. Cała Polska odchodzi od polbruku na rzecz nawierzchni bitumicznych na drogach dla rowerów, ale nie Kętrzyn. Tu starszeństwo wie lepiej. Dlatego potencjalnych kandydatów dzielę na dwie grupy. Rypina i cała reszta. No chyba że ktoś ze „starszeństwa” zaskoczy mnie pozytywnie w jakiejkolwiek dyscyplinie związanej z funkcjonowaniem miasta.

            • Odpowiadając na pytanie
            • Dodano 13 czerwca 2018

            Knoceniem miasta jest również bierna postawa wobec działań urzędu miejskiego czy starostwa, inicjujących od lat wysyp infrastrukturalnych bubli na terenie Kętrzyna. Ktoś do choroby podnosi za tym ręce, lub przynajmniej nie głosuje przeciw.. Jeżeli p. Olenkowicz głosował jako radny powiatu za realizacją któregoś z bubli, lub przyklepał bubel Górna jako starosta, to niestety z punktu widzenia dobra społecznego – naknocił.

    • Ketrzyn psychiatric intensive care unit
    • Dodano 13 czerwca 2018

    Podobno na burmistrza będzie wpychany (wiadomo przez kogo) dyr. biblioteki miejskiej- ten z Olsztyna przy….as

    Odpowiedz
      • Coo?
      • Dodano 13 czerwca 2018

      Przez kogo?

      Odpowiedz
        • Ketrzyn psychiatric intensive care unit
        • Dodano 13 czerwca 2018

        przez kacyka

        Odpowiedz
          • Standardy PSL?
          • Dodano 13 czerwca 2018

          A to naczelnemu znudziło się i chce wzorem Pawlaka kierować z tylnej kanapy?

          Odpowiedz
            • Tchórzostwo
            • Dodano 14 czerwca 2018

            Przykład Olenkowicza potwierdził ze ten sposób jest najwygodniejszy, za nic nie odpowiadać a błyszczeć można. Porażki i uwagi do szefa, zasługi wiadomo gwiazdora.

    • Zwykły Kętrzyniak
    • Dodano 14 czerwca 2018

    Czas na zmiany ja jestem za Rypiną

    Odpowiedz
      • zbyszek
      • Dodano 14 czerwca 2018

      4 lata juz pan radny może przekonywać do siebie zwykłych kętrzyniaków.Zapewnie nawet nie odwiedził jako radny słuchaczy Uniwersytetu 3 Wieku i wiele innych kółek zainteresowań.A jako burmistrz nijako z urzędu będzie musiał zaszczycać swoją osobą Kętrzyniaków.

      Odpowiedz
        • zbyszek
        • Dodano 14 czerwca 2018

        A ha,każdemu pretentowi na burmistrza oczywiście Życzę 5 000 + głosów przy urnie wyborczej miasta Kętrzyn. (piłka jest okrągła)

        Odpowiedz
        • Eeeeee
        • Dodano 14 czerwca 2018

        To dobrze, że nie faworyzuje żadnej z grup. Rypina ma szanse być burmistrzem wszystkich Kętrzynian. Daj Boże żeby inni radni zrobili tyle co Rypina. Gdyby nie on, to nawet nikt by się nie zainteresował działkowcami z zalanych ogródków.

        Odpowiedz
          • zbyszek
          • Dodano 14 czerwca 2018

          Jak to mówią karawana idzie dalej a interwencja w sprawie zalanych działek była wpisana w ryzyko inwestycji drogowej i siłą rzeczy,ktoś musiał niby nas działkowców bronić to taki (myk).Sprytne to sprytne jest,ale to trening pod przyszłe inwestycje na terenie podległe miastu.A oczka na obrzeżach miasta są sukcesywnie zasypywane i ptaki nie mają już gdzie pić wody i nie posłychasz żab.Jest pewna historia z Wilczego Szanca,kiedy nadgorliwi wojskowi chcieli zrobic dobrze dla wodza III Rzeszy i do stawu na terenie bunkrów naleli ropy aby odstraszyć żaby i komary,ale dostało im sie od wodza za ten patent.

          Odpowiedz
            • Eeeeee...
            • Dodano 14 czerwca 2018

            Pierdoły sadzisz Zbyniu, a karawana burmistrza powinna już zakończyć swój długi marsz…

      • Tylko Rypina
      • Dodano 14 czerwca 2018

      Najlepszy wybór.

      Odpowiedz
        • nigdy
        • Dodano 15 czerwca 2018

        O mamo, tylko nie on.

        Odpowiedz
    • Kętrzyniak
    • Dodano 14 czerwca 2018

    Jeżeli ktoś mówi, że ul. Pileckiego to bubel to jest po prostu głupi albo stara się w ten sposób poniżyć obecnego Burmistrza. Wielki to był krzyk w sprawie zalania działek i co? Działki funkcjonują . A lansowany do obrzydliwości Rypina stara się podpinać pod każdą sytuację „mówiłem, ostrzegałem itd” Bez niego sprawy toczyły by się równie dobrze. Co on sobą reprezentuje świadczy funkcjonowanie wydziału, którym kieruje. Taka jest prawda.

    Odpowiedz
      • Rypina ma rację
      • Dodano 14 czerwca 2018

      Rypina nie jest starostą tylko pracownikiem starostwa, więc odpowiedzialnością za działanie urzędu w ostatnich latach obarczaj Niedziółkę i Pieniaka. Chyba wszystkie kętrzyńskie ulice po większych przebudowach to buble. I tu Rypina ma rację. Czy to samorząd wojewódzki, czy powiatowy, czy gminny, to generalnie w temacie dróg NIEKOMPETENCJA jest widoczna jak pod szkłem powiększającym. Bardzo dobrze że Rypina to nagłaśnia. Oczywiście od mówienia na Radzie miasta czy od pisania się nie poprawi tego, co jacyś ignoranci skopali, ale trzeba nazywać rzeczy po imieniu. Pileckiego też ma swoje wady. Sporo wad.

      Odpowiedz
      • Pan M
      • Dodano 14 czerwca 2018

      Panie Kętrzyniak, odnoszę wrażenie, że jest pan człowiekiem oddanym sprawie, o której radny Rypina pisał w tekście dotykającym tematu wolności słowa. Czy usiłuje pan sformułować nową kwalifikację prawną na potrzeby uderzenia w pana Rypinę? Według stanu mojej wiedzy przestępstwo opisane w art. 212 kodeksu karnego („kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności”) wymaga zaistnienia określonej okoliczności. Pomówienia. Jeżeli jednak drogi są bublami (a często są), a osoby odpowiedzialne za infrastrukturę wykazują się niskimi kompetencjami (np. dopuszczając kuriozalne rozwiązania techniczne do realizacji), to przestępstwo nie zachodzi. Wszystko na ten temat.

      Odpowiedz
        • ori
        • Dodano 15 czerwca 2018

        Do M „jeżeli jednak drogi są bublami (a często są), a osoby odpowiedzialne za infrastrukturę wykazują się niskimi kompetencjami (np. dopuszczając kuriozalne rozwiązania techniczne do realizacji), to przestępstwo nie zachodzi. Wszystko na ten temat”

        Nie wiem gdzie pan kończył studia prawnicze, aby uznać że, nie ma przestępstwa pomówienia musi zaistnieć faktyczna sytuacja konkretnego bubla a nie, ogólne stwierdzenie, że wszystkie drogi są bublami. W ten sposób to niemalże można mówić o każdej drodze i pisać, że radny może mówić co chce. Konkrety Waść, konkrety……… reszta to pomówienia

        Odpowiedz
          • Pan M
          • Dodano 15 czerwca 2018

          „Nie wiem gdzie pan kończył studia prawnicze, aby uznać że, nie ma przestępstwa pomówienia musi zaistnieć faktyczna sytuacja konkretnego bubla a nie, ogólne stwierdzenie, że wszystkie drogi są bublami.”

          A ja zastanawiam się czy i gdzie zdał pan pisemną maturę z języka polskiego? Napisz pan w sposób zrozumiały, to podyskutujemy. Co do dróg, to rzeczywiście duża część ulic w mieście po przebudowach (o ile nie wszystkie), a nawet drobnych reorganizacjach ruchu – to właśnie buble. Proszę wspiąć się na wyżyny wiedzy technicznej i zrozumieć problem, a nie formułować bezpodstawne zarzuty.

          Odpowiedz
    • Przedsiębiorca
    • Dodano 14 czerwca 2018

    Jak ja się cieszę że nowym burmistrzem będzie Pan Ryszard Niedziółka. Bardzo się cieszę, oddamy głos na Pana. Cała nasza firma i szef się ucieszył.

    Odpowiedz
      • Widzisz i nie grzmisz???
      • Dodano 14 czerwca 2018

      Tak. Zyskacie taniej siły roboczej z UA. Niedziółka zasłynął już pomysłem zrobienia „dobrze” firmie z którą był związany, chcąc wykorzystać internat publicznej szkoły dla celów prywatnych. Nie chcę takiego burmistrza. Jak dla mnie to czystej postaci prywata i działanie w interesie wąskiej grupy biznesmenów, kosztem psucia rynku pracy w dotkniętym bezrobociem mieście.

      Odpowiedz
        • Głosujemy na Niedziółkę
        • Dodano 15 czerwca 2018

        Kiedy ty w końcu Rafałku zrozumiesz, że w Kętrzynie NIE MA bezrobocia. Pracownicy z UA są nam teraz bardzo potrzebni, to bardzo pracowity naród i im się chce. Jak nie bedą chcieli pracować, to wiele firm będzie się likwidować , ponieważ nie ma rąk do pracy. Jeżeli Pan Niedziółka nie dopuści do tego, to wielki szacun. Kętrzyn musi się rozwijać. Akurat ty nie powinieneś się wypowiadać o wąskiej grupie, bo sam chciałbyś do nie należeć, no ale marzyć sobie możesz. Zobaczymy kto ci da pracę po wyborach, bo plujesz i na Niedziółkę i na Hećmana i nawet na swoich kolegów (koleżanki) z ławki sesyjnej. Oj brzydko, brzydko.
        I od Ukraińców się odwal, ty rasisto.

        Odpowiedz
          • Nie dla Niedziółki, nie dla Hećmana
          • Dodano 15 czerwca 2018

          Zainwestuj w słownik i zapoznaj się ze znaczeniem słowa rasista. To po pierwsze. Uogólnienia że dany naród to czy tamto, też są nie na miejscu. To prowadzi do nacjonalizmu, szowinizmu, faszyzmu czy banderyzmu. To po po drugie. Jeżeli pan Niedziółka chciał wykorzystać publiczne mienie dla interesu firmy z którą był wcześniej związany, to moim zdaniem już nigdy nie powinien sprawować nadzoru nad mieniem publicznym.

          Odpowiedz
            • o ho
            • Dodano 15 czerwca 2018

            Kętrzyn to małe miasto, akurat firma o której piszesz jest porządną firmą a ty zamiast krytykować innych to napisz co ty zrobiłeś dobrego. Lepiej nic nie robić i oceniać innych, tak? rób tak dalej, czyli dalej nic nie rób!

            • Nie dla Niedziółki
            • Dodano 15 czerwca 2018

            Nic nie mam do firmy, ale wara od robienia prywaty na majątku publicznym.

            • Pan M
            • Dodano 15 czerwca 2018

            @o ho

            Oczywiście że lepiej jest nic nie robić, niż robić źle. Po pierwsze nie szkodzić. Jest taka dewiza. Słyszałeś pan?

            • o ho
            • Dodano 15 czerwca 2018

            tobie to nikt nie dogodzi, bo lubisz tak sobie pofelitonować. Papier wszystko przyjmie, zza monitora też jesteś odważny a na żywo fejs of fejs to już co innego. I na co ty liczysz? na szczęście twoje zdanie prawie nikogo nie obchodzi, bi wszyscy już wiedzą, że jesteś fałszywy. Siedź sobie dalej i nie rób nic, może to i dobrze, że masz takie a nie inne zdanie i że nie robisz nic, ale joko radny może powinieneś zwolnić miejsce komuś, kto jednak coś zrobi?

            • Pan M
            • Dodano 15 czerwca 2018

            Już Hećman zrobił bazar, oświetlenie uliczne, itp. Wystarczy. Niedziółka zasłynął blachą falistą i niedoszłą prywatą, z której wycofał się chyba dopiero pod presją opinii publicznej. Chcesz zobaczyć co Rypina zrobi? To zagłosuj na Niego. Ale nie pomawiaj że nic nie robi. I odpiernicz ty się z łaski swojej ode mnie, bo ja nie nazywam się Rypina, chociaż go popieram.

            • Takie są fakty
            • Dodano 15 czerwca 2018

            że zarówno administracja burmistrza jak i kolejnych starostów klepie buble drogowe. Również radni poza Rypiną mają na tyle małą wiedzę, że tego nie widzą. To że daltonista nie rozróżnia kolorów, nie znaczy że kolorów nie ma. Pora zdać sobie sprawę z własnej niewiedzy drodzy samorządowcy i państwo przyboczni.

            • Fejs of fejs
            • Dodano 15 czerwca 2018

            Że gówno się znasz na drogownictwie i rynku pracy – już udowodniłeś, ale widzę że i poliglota z ciebie dobry. 🙂 Pod kogo jesteś podwieszony? Czy może pod Hećmana lub Niedziółkę? Pochwal się. Niech ludzie zobaczą jaka ich przyszłość czeka jak wybiorą burmistrza z takimi kadrami i z takim zapleczem. Bezrobocie i ciemne ulice.

            • Pan Niedziółka na Burmistrza
            • Dodano 15 czerwca 2018

            Ale żenada, Panie rafale , ila masz Pan lat?

            • Halina
            • Dodano 15 czerwca 2018

            Znam osobiście Pana Niedziółkę i uważam, że jest odpowiednią osobą na to stanowisko. Pan Ryszard jest bardzo dobrym człowiekiem i z pewnością Miasto to odczuje bardzo pozytywnie i szybko. Ostatnio głosowałam na Pana Hećmana, ale do dzisiaj tego żałuję. Pan Ryszard jest taki dla ludzi a chyba właśnie tego potrzebuje teraz Kętrzyn. Trzeba coś zmienić, będzie dużo lepiej i spokojniej. W końcu pojawił się ktoś, kto może zdobyć większą ilość głosów niż obecny burmistrz.

            • Do Haliny
            • Dodano 15 czerwca 2018

            Powinnaś stracić prawo wyborcze. Najpierw głosujesz na Hećmana, a teraz chcesz na jego politycznego wychowanka. Rozumiem że to twój znajomy, ale nie myśl tylko o sobie. Dobry człowiek nie powinien dbać o interes firmy z którą był związany kosztem interesu mieszkańców. Jeśli pan Niedziółka przedkłada interes korpo w której pracował nad interes publiczny i społeczny, to nie powinien startować na burmistrza, tylko na szefa konfederacji pracodawców prywatnych.

            • Halina
            • Dodano 15 czerwca 2018

            Czytaj ze zrozumieniem. Nie jestem znajomą ani Niedziólki ani Hecmana. Nigdy nie mówiłam że jestem za Hećmanem.

            • Nie dla Niedziółki, nie dla Hećmana
            • Dodano 15 czerwca 2018

            Ale jesteś za Niedziółką i pszesz że go znasz. Dlatego będę przeciw bo mam dosyć wszelkiego kolesiostwa.

            • Cynicznie logiczny
            • Dodano 16 czerwca 2018

            I chyba jeszcze ma schizofrenię, bo twierdzi że nie popiera Hećmana, a jednak na niego głosowała. Zaburzona logika.

    • Widzisz i nie grzmisz???
    • Dodano 15 czerwca 2018

    I takie mamy elyty co im się miesza face to face z Ace of Base….

    Odpowiedz
      • Aneta
      • Dodano 15 czerwca 2018

      A czemu Wy tu tracicie energie na pana Rafała, jasne jest, że nie wygra w sumie niczego. Jest piąteczek, i nie marnujcie swojego czasu na niego. Jak chcecie zmiany, to jedyna szansa jest w tym, ze poprzecie Niedziółkę. Powtarzam, JEDYNA!!!

      Odpowiedz
        • Nie dla Niedziółki
        • Dodano 15 czerwca 2018

        Nie powtarzaj, nie poprzemy. Jeszcze nie daj Boże zburzy zamek i pierdyknie w jego miejscu coś z blachy falistej?

        Odpowiedz
          • rafałku rafałku
          • Dodano 15 czerwca 2018

          Jesteś bardzo arogancki i niegrzeczny, zazdrościsz? sam nie masz takiego poparcia, bo kto na tak fałszywą osobę zagłosuje, nikt.

          Odpowiedz
            • Heheheheee
            • Dodano 15 czerwca 2018

            Figa z makiem. Mam inaczej na imię. 🙂

          • Heheheheee
          • Dodano 15 czerwca 2018

          Może halę produkcyjną w której zatrudni przybyszów z kosmosu, żeby przypadkiem nie wzrosły pensje i nie spadło bezrobocie. 😉 Po kapitalistyczno – menadżersku pomyślane, co? 🙂

          Odpowiedz
      • Heheheheee
      • Dodano 15 czerwca 2018

      Jeszcze trzeba dorzucuć tą radną co ma trudności z wypowiedzeniem słowa rolkarzy i której się odwróciła piramida Maslowa. 🙂

      Odpowiedz
    • @rafałku, rafałku
    • Dodano 15 czerwca 2018

    Zerwanie przez Niedziółkę umowy z Hećmanem jest oznaką szczerości i dotrzymywania słowa???

    Odpowiedz
      • Nie dla Niedziółki
      • Dodano 15 czerwca 2018

      A czystka w starostwie i podległych jednostkach oraz zatrudnienie swoich ludzi to też oznaka dobroci, czy co?

      Odpowiedz
        • dobro społeczne jest najważniejsze
        • Dodano 15 czerwca 2018

        Tylko rewolucje kuchenne i czystka Olenkowiczowska była dla dobra społecznego reszta to zwykła polityyyka.

        Odpowiedz
          • Nie dla Rypiny
          • Dodano 15 czerwca 2018

          Rypina na NIE

          Odpowiedz
            • Tylko Rypina
            • Dodano 15 czerwca 2018

            Tak dla Rypiny.

      • Nie dla Rypiny
      • Dodano 15 czerwca 2018

      Ja uważam, że odcięcie się od Hecmana było bardzo dobra decyzją. Nie każdy lubi być sterowany i są osoby, które mają własne zdanie. No ale co Ty rafałku o tym wiesz!

      Odpowiedz
        • Nie dla Niedziółki, nie dla Hećmana
        • Dodano 15 czerwca 2018

        Nie mam zamiaru bronić Hećmana, ale zgadzam się z jego zwolennikami, że to co wykonał Niedziółka było mało eleganckie, zwłaszcza wobec deklarowanej współpracy.

        Odpowiedz
          • Pipinko
          • Dodano 15 czerwca 2018

          Jesteś taki głupi czy udajesz?

          Odpowiedz
            • Nie udaje
            • Dodano 15 czerwca 2018

            A jak myślisz?

            • Prosta sprawa
            • Dodano 16 czerwca 2018

            Nie pytaj jak myśli, bo nie myśli. Ktoś kto uważa, że wszystkie komentarze popierające Rypine pisze on sam, nie jest zdolny do samodzielnego myślenia.

          • Jeden wart drugiego
          • Dodano 16 czerwca 2018

          Przecież Niedziółka zgodził się na polityczny romans z Hećmanem z własnej woli. Startował z list PSL, a później publicznie opowiadał co zostało ustalone z burmistrzem w sprawie starostwa. Zatem było przyzwolenie na ręczne sterowanie. Panowie ostatecznie popadli w konflikt, ale Niedziółka też nie jest święty.

          Odpowiedz
            • Taka prawda
            • Dodano 16 czerwca 2018

            Wiadomości
            Rozmowa z Ryszardem Niedziółką, Starostą Kętrzyńskim
            29 grudnia 2014123

            Share
            IMG_9996
            Liczy się współpraca i realizacja konkretnych zadań

            Po długim oczekiwaniu na ukonstytuowanie się władz powiatu w końcu poznaliśmy nazwisko Starosty Kętrzyńskiego. Został nim Ryszard Niedziółka, który 12 grudnia większością głosów otrzymał to stanowisko. W rozmowie z nami opowiada nie tylko o swojej karierze zawodowej, ale także o wyborach samorządowych i o tym co czeka Powiat Kętrzyński przez następne cztery lata.

            Mieszkańcy Kętrzyna kojarzą pana jako byłego dyrektora generalnego Philips Lighting Farel Mazury. Na długie lata zniknął pan z Kętrzyna. Co pan robił w tym czasie?

            Od 28 lat mieszkam w Kętrzynie, tutaj się uczyłem. Urodziłem się na terenie Powiatu Kętrzyńskiego. Przychodzę z biznesu. Wcześniej pracowałem najpierw w Polar-Farel, potem w firmie Philips w Kętrzynie. Później pracowałem we Lwowie i Kaliningradzie. W końcu przez prawie pięć lat jako Prezes prowadziłem Elektrownię w Ostrołęce. W tym czasie szukałem możliwości powrotu do Kętrzyna, ponieważ praca poza Kętrzynem być może daje satysfakcję i lepsze finanse, ale nic nie zastąpi tego, że człowiek jest w domu. Teraz wracam do domu i będę się starał realizować ten program, który nakreśliliśmy przed wyborami.

            Co pana skłoniło do startu w wyborach?

            Jest parę rzeczy, które uważamy, że trzeba zrobić w Kętrzynie. Z tą inicjatywą wyszedł Krzysztof Hećman, Burmistrz Kętrzynia, który nakreślił główne tematy, które trzeba by było realizować w Starostwie, w Powiecie i umówiliśmy się na współpracę. Wtedy jeszcze nie było założenia, że ja zostanę Starostą, wiedzieliśmy jednak, że należy wspólnie współpracować przy realizacji tych projektów w jakiejkolwiek roli. Ja nie przychodzę tutaj żeby chodzić i prezentować się jako Starosta, ale przychodzę do realizacji konkretnych zadań, które sobie postawiliśmy.

            • Wszyscy wiedzą
            • Dodano 16 czerwca 2018

            Rafciu a Ty możesz patrzeć w lustro po tym co tu wypisujesz?
            Sam siebie chwalisz i pomawiają rywali, ale zrozum , że Ty politycznie nic nie znaczysz.
            Nawet twoi najbliżsi z otoczenia się z Ciebie śmieją za plecami.
            Nie widzisz tego, naprawdę?

            • Tomasz
            • Dodano 16 czerwca 2018

            Wiedzą i to jest zabawne, bo on myśli że nie wiemy a my wiemy i to jest śmieszne. Ej ,nie pijcie nam zabawy, niech pisze i mysli że nie wiemy.

            • Znaczy że są kretynami
            • Dodano 16 czerwca 2018

            To raczej nie najbliżsi, tylko jakieś fałszywe kanalie. Ty się może śmiejesz? Co? A powiesz mu to w twarz czy masz jajca drutem kolczastym spętane? Bo rozum chyba masz, skoro uważasz że Rypina pisze wszystkie komentarze. He, ten wcześniej pisałem akurat ja hejterku żałosny.

            • Tomasz czy nie Tomasz?
            • Dodano 16 czerwca 2018

            Teraz zaczyna się podszywanie pod imiona ludzi z kręgu Rypiny. Gdzie te szkolenia przechodziliście? W urzędzie za naszą kasę? Czy może jakieś stare bezpieczniki jesteście z departamentu D?????

            • Kulturalna kanalia
            • Dodano 16 czerwca 2018

            Jedzie po Rypinie, łajnem rzuca, intryguje, ale Ty pisze z wielkiej. 😀

            • Grupa D
            • Dodano 16 czerwca 2018

            2 lutego 1983 r. grupa „D” podjęła próbę skompromitowania Jana Pawła II przed jego II Podróżą Apostolską do Polski, podrzucając do mieszkania redaktora „Tygodnika Powszechnego” ks. Andrzeja Bardeckiego spreparowany pamiętnik Ireny Kinaszewskiej, znajomej Wojtyły.

            W połowie 1983 r. 20 członków grupy „D”, podszywając się pod głosy do redakcji zamieściło swoje listy z poparciem dla szkalującego osobę ks. Henryka Jankowskiego artykułu Czerwona rzodkiewka w „Głosie Wybrzeża”

    • Aniss
    • Dodano 16 czerwca 2018

    Dobrze, że już niedługo burmistrzem będzie Niedziółka

    Odpowiedz
      • Pierdu, pierdu
      • Dodano 16 czerwca 2018

      Nie będzie. Poza tym obawiam się, że dobrze zrobi tylko swoim przybocznym – czyli powtórka ze starostwa. Ale czego się spodziewać po człowieku wylansowanym politycznie przez Burmistrza na potrzebę zadania przejęcia starostwa.

      Odpowiedz
        • Taka prawda
        • Dodano 16 czerwca 2018

        Bo wtedy platformersy były jeszcze przeciwko Hećmanowi. Teraz i PO i SLD jest lokalnie z Hećmanem. A Niedziółka też się układał ale zrobił swoje i dostał kopa. A teraz inni wyeliminowani z gry skrzyknęli się i robią z Niedziółki bohatera. Prokop też się nadstawiał do Hećmana w 2013. I dlatego ludzie się wnerwili i wybrali na szefa PiS Rypine, który faktycznie jest poza tym układem i nie jadł Hećmanowi z ręki.

        Odpowiedz
          • Heheheheee
          • Dodano 16 czerwca 2018

          Niedziółka był z Hećmanem, a Hećman pchał go na starostę żeby rozwalić układ platformerski co został po Mordasewiczu. Starosta Niedziółka któremu Hećman nakreślał tematy do zrobienia w starostwie. I wszystko jasne. Hahahaa. 🙂 Taki był niezależny. 😀

          Odpowiedz
            • Pan M
            • Dodano 16 czerwca 2018

            Rypina miał chyba rację pisząc o udawanym konflikcie. Klasyczna polityka dwóch marek dla naiwnego konsumenta (wyborcy) a w tle jeden holding. Teraz do holdingu weszły jeszcze PO i SLD.

            • dobro społeczne jest najważniejsze
            • Dodano 18 czerwca 2018

            A Olenkowicz to co ? Nie był w układzie Mordasiewicza? A potem nie popierał ukladu z Niedziolką? Ten to jest niezależny? Gonić takich jesienią jak będą prosić o podpis na liście. Gonić.

      • Jeszcze trochę
      • Dodano 16 czerwca 2018

      Bardzo i zrobi co mu nie pozwolono i blokowania.

      Odpowiedz
        • blacha falista
        • Dodano 16 czerwca 2018

        I cały kętrzyn zrobi z blachy falistej. 😀

        Odpowiedz
    • zbyszek
    • Dodano 16 czerwca 2018

    Jest teraz takie prawo,że każdy może odczytać na zebraniu Spółdzielni swój wnosek i to osobiście.Dobrze,że na tym zebraniu na ,którym była moja żona wróciła jeszcze przed północą.

    Odpowiedz
      • O Dżizas
      • Dodano 16 czerwca 2018

      Niewiarygodne.

      Odpowiedz
        • zbyszek
        • Dodano 16 czerwca 2018

        🙂

        Odpowiedz
      • Rejs 2018
      • Dodano 16 czerwca 2018

      Na każdym zebraniu jest tak, że ktoś musi zacząć pierwszy…..

      Odpowiedz
    • Kret na pokładzie?
    • Dodano 16 czerwca 2018

    Ciekawi mnie czy Prokop też popiera Niedziółkę? Jeśli pamięć mnie nie dziwi, do wyborów uzupełniających popierał kogoś powiązanego z Niedziółką i starostwem, a nie z PiSem. Panie Szmit, niech Pan to sprawdzi.

    Odpowiedz
    • Ciemnogród i zabobon
    • Dodano 16 czerwca 2018

    Karma to się wraca następnego dnia, jak się na imprezie z alkoholem przesadzi.

    Odpowiedz
      • Heciek
      • Dodano 16 czerwca 2018

      To nie pij pijaku hahahahaha

      Odpowiedz
        • Ciemnogród i zabobon
        • Dodano 16 czerwca 2018

        Refluks i alkoholizm można wyleczyć. Zabobonu nie pokona żaden lek. 🙂 W czarnego kota i pechową „trzynastkę” też wierzysz? A do kościółka latasz i klepiesz bez sensu „nie będziesz miał Bogów cudzych przede mną”?

        Odpowiedz
          • Zaraz, zaraz...
          • Dodano 17 czerwca 2018

          Jaka pani C? O czym wy dyskutujecie? Jedyna radna C w mieście chyba nie ma syna?

          Odpowiedz
    • Renata
    • Dodano 16 czerwca 2018

    a kto dostał koncesje na sprzedaż piwa w strefie kibica?

    Odpowiedz
    • Heciek
    • Dodano 17 czerwca 2018

    Tygodnik kasuje nieprzychylne – swoim przyjaciołom – komentarze!!!!!!!!!

    Odpowiedz
      • Obiektywny
      • Dodano 18 czerwca 2018

      Co ty opowiadasz. Chyba wszystkie głosy krytykujące Niedziółkę są. Paranoja szanownego pana dopadła?

      Odpowiedz
    • gogi
    • Dodano 21 czerwca 2018

    Jedno jest pewne – Hećman znowu sobie ładnie poukładał. Wszystkie partie jego. Paru sztukom z lokalnych „partii” dał po stołku(PO i SLD), lub stołka nie odebrał (PiS). I co ? Lipni kandydaci wystapią, żeby krzywdy nie było. Niedziółka desperat z zanikającym oddechem, pragnący tylko kasy (bo jako menadżer to on za słaby na kierownika zmiany marketu). I tyle . Ale miasto Hećmana kocha – wybiera go w pierwszej turze. Znaczy zasługuje na takiego gospodarza – super drogie inwestycje tylko na lato (basen, amfiteatr), parę sztuk igrzysk. I zwijające się miejsca pracy. Jak nie pasuje, lepiej uciekać. Bo z połowa mieszkańców nie ma co walczyć. Popatrzcie na Mrągowo, Biskupiec, Barczewo, Giżycko. Tam można coś robić, a oni mają także jeziora. U nas nie ma nic, a lud to kupuje. I jesienią kupi znowu

    Odpowiedz
      • dobro społeczne jest najważniejsze
      • Dodano 21 czerwca 2018

      Ale przecież jak to Olenkiewicz mowil Mrągowo i Gizycko mają gorsza stuacje bo ich nie stac na splate zadluzenia szpitali a nas stac. Więc płacimy te długi a sytuacja walce się nie poprawia. Takim mówmy na wyborach stanowcze NIE
      Krzysztof wykorzystuje takich ludzi z pozycją i dobra opinią dając im nadzieje na dalszy byt. Takim ludziom mówmy NIE. Wyciągamy wnioski. TACY NIE MOGĄ SIĘ ZNALEŹĆ NAWET NA LISTACH KANDYDATÓW.

      Odpowiedz
Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *