Zamknij

W gminie Korsze stanie 15 nowych wiatraków

10:38, 23.08.2019
Skomentuj

Do końca roku ma zostać uruchomiona przynajmniej jedna turbina wiatrowa w powstającej farmie Gudziki. Docelowo na terenie gminy Korsze ma stanąć piętnaście nowych wiatraków.

 

O poziomie zaawansowania prac w budowie farmy poinformował Łukasz Witkowski z firmy EDP Renewables. Podczas sesji Rady Miejskiej w Korszach, która odbyła się minionej środy, poinformował on radnych, że wszystkie prace związane z uruchomieniem nowej farmy wiatrowej mają się zakończyć w kwietniu przyszłego roku.

- Docelowo będzie to piętnaście wiatraków - powiedział Łukasz Witkowski. - Do końca roku chcemy uruchomić chociaż jedną turbinę. rm



 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(49)

zbyszekzbyszek

0 0

Dziśiaj Korsze i okolice jutro zaczną stawiać wiatraki na mazurskich jeziorach. 12:06, 23.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BarcianiakBarcianiak

0 0

To katastrofa dla mieszkańców tej gminy. Kto chciałby mieszkać wsródt tych monstrów. 16:23, 24.08.2019


reo

jeszcze auta spod okjeszcze auta spod ok

0 0

i smogu nie będzie ,ponastawiali gratów spalin pełno bo grubej dupie 10 metrów nie chce sie iść 13:17, 23.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dziś znowu pod oknemdziś znowu pod oknem

0 0

jak nie reaguje to jej farby na dach naleje wy tez tak zróbcie 14:03, 23.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pan MPan M

0 0

Czy już sami lobbyści siedzą w samorządach? Może jakaś rzetelna informacja na temat tzw. elektrosmogu zamiast kolejnej ekscytacji liczbami. 15:03, 23.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PopieramPopieram

0 0

Pan M.na burmistrza,na wszystkim się zna...?... 15:44, 23.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pan MPan M

0 0

Nie na wszystkim. Zapewniam. 15:52, 23.08.2019


wiatrakwiatrak

0 0

A Rypina i Niedziółka i ekspert tv Wróbel nie ściągną do Kętrzyna wiatraków?
Okazuje się , że Burmistrz Korsz pan Ostrowski lepszy jest w biznesie! 19:26, 23.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pan MPan M

0 0

To jest biznes ale dla producentów tych urządzeń. Ludzie ponoszą jedynie koszty społeczne. Podobnie jak z oszczędnymi oprawami oświetleniowymi i elektromobilnością. W tekturowym kraju Polin, nawet nikt nie pokusi się o prostą ewaluację. Bo po co. Jeszcze szacunki oddalą pomysłodawców od celu politycznego. Oczywiście biznesem może być i sprzedaż własnych organów, ale wolałbym jednak samorządowców inwestujących w miasta czy gminy, a nie uwłaszczających się złotych interesach. Oczywiście domyślam się, że pojęcie inwestowania w gminę dla wielu samorządowców to pojęcie z kosmosu i sprowadza się do paskudzenia całej powierzchni wolnej od zabudowy polbrukiem, albo parcelacji i sprzedaży gruntów bo wpływy do budżetu. Ale nie da się zjeść ciastka i jednocześnie ciągle je mieć. A gdzie w takim razie jest odpowiednie miejsce dla farm wiatrowych. Otóż tam gdzie występują trzy czynniki jednocześnie: relatywnie duża liczba odbiorców w niedużej odległości, brak osadnictwa w bezpośrednim sąsiedztwie, a także obecność wiatrów o stałym kierunku. W warunkach regionu najlepszą lokalizacją byłby... Zalew Wiślany. No ale jakiś ignorant uznał że do Elbląga będzie prowadził tor wodny mający uczynić z tego miejsca port na miarę Hamburga a nawet Rotterdamu. Biedaczek zapomniał jednak uwzględnić w swojej politycznej koncepcji, że żaden współczesny gigant frachtowy załadowany towarem nie przejdzie przez cieśniny duńskie... A w Kętrzynie niech najlepiej nic nie robią, to przynajmniej nie spieprzą wyjątkowego potencjału tego miasta... 20:49, 23.08.2019


zbyszekzbyszek

0 0

Nie buj,na wiatr nałożą WAT . 20:10, 23.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Elf MasterElf Master

0 0

Geniusz. Marnujesz swoj potencjał. Nie dusisz się w swojej muszelc?. 04:00, 24.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do kogo to pytanieDo kogo to pytanie

0 0

Swoje pytanie kierujesz do Zbyszka czy Pana M? 08:09, 26.08.2019


pan Hecman na burmispan Hecman na burmis

0 0

to zrobi porządek z niedouczonymi biurokratami 05:55, 24.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pan MPan M

0 0

Pan Hećman w swojej administracji miał takie same zastępy kadr. Dlatego pisałem przed wyborami że zamiana Hećmana na Niedziółkę niczego nie zmieni, a patrząc na skład osobowy "drużyny" wręcz utwierdziłem się w przekonaniu że jest to tylko zmiana lidera bo kredyt zaufania do poprzedniego się wyczerpał, a układ nadal chce dyrektorować, kierownikować, lub grać pierwsze skrzypce w radach. Jeśli zaś mowa o samej polityce Niedziółki, to jej wektor ma dokładnie ten sam kierunek co polityka Hećmana. Jeszcze kilka miesięcy temu pisałem że różnią ją tylko mechanizmy i narzędzia. Dziś uważam że i one są kubek w kubek. Różnica jest tylko w warstwie politycznej narracji. 07:20, 24.08.2019


zbyszekzbyszek

0 0

Ten artykuł wyrażnie pokazuje czym nasz region jest kto będzie mniał więcej wiatraków ten zostanie gospodarzem tych ziem.Nie liczyć się będzie uprawa rolna,która daje nam chleb ale ile energii prześlemy dalej a która tak naprawdę potrzebna jest w godzinach szczytu energetycznego pozostała faza idzie w gwizdek.Pracowałem przy turbinie która wytwarzała 2 MG prądu tyle ile wytwarza jeden wiatrak i powiem tyle,że jest to niewobrażalna ilość energii,którą ktos zamienia na pieniadze ale one chleba nie dają. 13:33, 24.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Były mieszkaniec KorByły mieszkaniec Kor

0 0

Odnawialne źródła energii tak ale nie tam gdzie mieszkają ludzie. Już samo oglądanie tych monster to dyskomfort. Dziwie się że mieszkańcy tej gminy nie protestują no bo co oni z tego mają? Dostaną jakiś telewizor do świetlicy. 16:30, 24.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Pan MPan M

0 0

Dokładnie o tym pisałem. A dyskomfort to nie tylko obniżenie walorów estetycznych przestrzeni publicznej, ale konkretne skutki wynikające z działania pola elektromagnetycznego. 16:50, 24.08.2019


małymały

0 0

Nie jestem mieszkańcem Mazur ale "starym wiekowo i stażem" sympatykiem/mam żonę z Kętrzyna i znam te ziemie/od Zalewu Wiślanego do Węgorzewa/ lepiej od większości mieszkańców.Pracowałem na tych terenach ponad 30 lat.W woj kuj-pom w okolicach Koronowa ludzie przeciwni są stawianiu wiatraków.Firma niemiecka która ma realizować stawianie farmy wiatrowej proponuje 1,5 mln złotych grupie protestującej za odstąpienie od protestu.Wójt gminy Pruszcz Pomorski.dziwi się gospodarzom ,którzy nie chcą wiatraków na swoich polach.Rolnicy stoją przy swoim-mamy swój honor i nie damy się przekupić .Niech stawiają tam gdzie nie ma ludzi ..Tym bardziej że zostanie "zepsuty krajobraz obrzeża Borów Tucholskich.Nie zgadzajcie się na psucie jednej z najpiękniejszych okolic naszego kraju.Z poważaniem-Sympatyk . 20:39, 08.10.2020


Marta wiecznie dziewMarta wiecznie dziew

0 0

Normalnie rajtki same spadają jak czytam te wypociny zbyszka i jemu podobnych zaznaczę " pana m " ( znawcę wszystkiego ) i pytam się jesteście normalni ? wam nie można dogodzić wg. was to chłopi powinni biegać za stodołę a nie załatwiać się WC . Cały świat stawia na energię odnawialną wy zapewne na biogazownie gdzie będziecie pierdzieć 19:16, 24.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Pan MPan M

0 0

Mam wrażenie, że niestety w takich sytuacjach daje o sobie znać silnie zakorzeniony kompleks prowincji, skutecznie uniemożliwiający prowadzenie merytorycznej dyskusji z osobami, dla których wyznacznikiem postępu jest obecność przechodzonej lub stawianej w roli lokalnego fetyszu technologii. Tłumaczenie oczywistych prawd wydaje się mieć taki sam sens, jak osuszanie oceanu. To prawdziwy cud że po serii tekstów na stronie i facebooku Rypiny dotarło w końcu że farma fotowoltaiczna na dolnym tarasie Zatorza w Kętrzynie w cieniu skarpy i posadowionych na niej zabudowań oraz wysokich drzew jest kompletnym nieporozumieniem i że sens mają kolektory na dachach bloków mieszkalnych. Po trzech latach w końcu o czymś takim zaczął mówić prezes SM Pionier i zdaje się burmistrz Korsz. A ile hejtu i bezmyślnego buczenia było... Jak u Dunaja w chacie gdy mieszkańcy Taplarów z "Konopielki" usłyszeli o pracach geodezyjnych... 20:35, 24.08.2019


zbyszekzbyszek

0 0

Kto pierdzi ten życie twierdzi ~` 05:37, 25.08.2019


jagodajagoda

0 0

czyli tobie zawdzięczamy tego ex-perta, felietonistę od 7 boleści? 20:00, 24.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Panie RypinaPanie Rypina

0 0

Poczytaj pan sobie. To rzekomo pańscy sojusznicy piszą. Po wyborach jak PiS je przegra prawdopodobnie skończy się pańska kariera u boku Niedziółki. Pana powieści o xero mogą wówczas zaprocentować, zwłaszcza jak trzeba będzie stołki obsadzić ludźmi z opcji PO-KO. Nie sądzi pan? 20:56, 24.08.2019


Pan M do JagodyPan M do Jagody

0 0

Moje wnioskowanie odnośnie jakości decyzji kętrzyńskiego samorządu-bronionych często przez radnych- w świetle wniosków wypływających z zewnętrznych analiz wykonywanych choćby przez organy kontrolne - jest uprawnione. Trochę tego było. Obecna administracja utknęła zdaje się na temacie naliczania opłat za śmiecie. I znowu kuriozalne pomysły oderwane od realiów życia. Stawka zależna od zużycia wody? Kabaret. I takie koncepcje narażające miasto na utratę wizerunku i śmieszność rodzą się w Kętrzynie prowadzonym przez ludzi od zarządzania i marketingu? Tu już nie chodzi o wyliczanie konkretnej stawki, ale o sam mechanizm - chociaż bez wątpienia stawka tak naliczona powinna zostać zaskarżona jako z założenia niespeawiedliwa. No i odrębna kwestia dotycząca felietonów. Tak jak wcześniej pisałem, proszę nie kierować tych pytań do mnie. 23:26, 24.08.2019


WyborcaWyborca

0 0

Obrotowy to był ten przedsiębiorca, co w 3 miesiące jedynym czym mógł się pochwalić w wywiadzie to szybką decyzją o zakupie tychże kserokopiarek. Prawdą też było że brak doświadczenia nie miało wtedy żadnego znaczenia, ani właściwie potrzeby. Najważniejsze że dzięki niemu w jego budynku od ponad roku funkcjonuje muzeum. Taki był obrotowy.... 08:52, 25.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pan MPan M

0 0

Tak samo z Rypiną. Ważne że ma etat w starostwie, dietę przewodniczącego i nowe auto. Nic inaczej. No tak, ale dla was obrotowy jest tylko ten, który sprzeda się nie pomyśli Niedziółki... 09:17, 25.08.2019


ObywatelObywatel

0 0

Dalej na PIS głosujcie, na komune zobaczymy jak beda walic podatki i obciążać gminy dalej za te wiatraki .
Tylko to jest zabieranie nam wolnej demokracji...
Obudzcie sie wkoncu i ruszcie ten umysł póki jeszcze nie jest za późno... 11:04, 28.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%