Czerwone światło dla sygnalizacji świetlnej w Kętrzynie

Czerwone światło dla sygnalizacji świetlnej w Kętrzynie

Nie chciałbym żeby moje felietony były monotematyczne, niemniej jednak czuję, że znów jestem zmuszony wrócić do tematyki związanej z transportem. To wynik dyskusji, która pojawiła się na jednym z kętrzyńskich portali i dotyczy zadanego pytania: Czy w Kętrzynie potrzebna jest sygnalizacja świetlna?

 

Zacznę więc od tego, że nasze miasto nie ma szczęścia do rozwiązań infrastrukturalnych. U podstaw problemu leży niestety niekompetencja oraz brak świadomości komunikacyjnej urzędników i ich politycznych mocodawców – odpowiedzialnych za transport i infrastrukturę transportową. Niezależnie, czy mamy do czynienia z inicjatywą województwa czy miasta, Kętrzyn od kilku już lat regularnie bombardowany jest infrastrukturalnymi bublami.

Nie mogę zatem zgodzić się z tezą, że sygnalizacja świetlna będzie lekiem na całe zło. Tak naprawdę właściwie zaprojektowane rondo, jest w warunkach intensywnego i gęstego ruchu rozwiązaniem bardziej efektywnym i jednocześnie bezpiecznym niż klasyczne skrzyżowanie z ruchem regulowanym sygnalizacją świetlną. Sygnalizacja nie rozwiązuje choćby problemu niebezpiecznych lewoskrętów – chyba, że wprowadzimy sygnalizację kierunkową. Obawiam się jednak, że nawet wprowadzenie sygnalizacji akomodacyjnej, przy tak intensywnym ruchu nie rozwiązałoby problemu braku miejsca w programie. Jak wykazały wieloletnie badania prowadzone przez europejskie instytuty bezpieczeństwa ruchu, walory skrzyżowań o ruchu okrężnym są niezaprzeczalne . To redukcja prędkości, mniej potrąceń pieszych i kolizji drogowych. Jest jedno „ale” – rondo musi być właściwie zaprojektowane i wykonane.

Właściwie zaprojektowane skrzyżowania o ruchu okrężnym, zastępują dziś powszechnie – zwłaszcza w małych i średnich miastach – klasyczne skrzyżowania. Często w ramach tak prowadzonej modernizacji likwidowane są właśnie skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. W efekcie ruch drogowy w ciasnej siatce ulic niedużych miast, staje się spokojniejszy i jednocześnie płynniejszy. Sygnalizacja oznacza bowiem cykliczne wstrzymanie ruchu nawet na więcej niż minutę. Nie wyobrażam sobie przy tej intensywności ruchu, jego zatrzymania na powiedzmy 90 sekund. W kętrzyńskich warunkach sygnalizacja świetlna mogłaby tylko sparaliżować ruch na takich ulicach jak Sikorskiego, Daszyńskiego czy Traugutta. Z drugiej strony odcinki ulic pomiędzy sygnalizatorami, według ekspertów stają się torami wyścigowymi dla szalonego rajdu uprawianego od świateł – do świateł. Jeśli pomyślę, że miałoby to dziać się wieczorami przy fatalnym oświetleniu kętrzyńskich ulic, pomysłowi na sygnalizację daję czerwone światło!

Rafał Rypina

Podobne artykuły
84  
    • Xyz
    • Dodano 21 czerwca 2016

    A co z pieszymi, którzy często nie mają jak przejść na drugą stronę jezdni nawet w miejscach oznaczonych dla pieszych? Pomyślał ktoś o tym?

    Odpowiedz
      • Kierowca bombowca
      • Dodano 21 czerwca 2016

      Nie mają jak przejść? Non-stop pchacie się pod koła.

      Odpowiedz
        • Xyz
        • Dodano 21 czerwca 2016

        To wy non stop się zatrzymujcie jak widzicie,że pchamy się pod koła. Jak się nie wepchasz to nie przejdziesz. Żaden cymbal się nie zatrzyma. Taka sytuacja.

        Odpowiedz
    • Kierowca
    • Dodano 21 czerwca 2016

    Też daję czerwone światło dla sygnalizacji w Kętrzynie. Miasto i tak stoi w korku więc po co jeszcze bardziej blokować ruch.

    Odpowiedz
    • Nonkonformista
    • Dodano 21 czerwca 2016

    Tak. Rafał Rypina jest wielki. Zna się na prawie wszystkim, ale szczególnie na lewoskrętach.

    Odpowiedz
      • Kriss
      • Dodano 21 czerwca 2016

      Akurat tutaj Rypina ma rację.

      Odpowiedz
  1. A ja bym zrobiła jedną sygnalizacje na skrzyżowaniu dzaszynskiego mazurska tam nie idzie wyjechać z mazurskiej na główną

    Odpowiedz
      • Kriss
      • Dodano 21 czerwca 2016

      Światła niczego nie załatwią. Teraz nie możesz wyjechać z Mazurskiej, a na światłach będziesz mieć problem ze skrętem w lewo. Rypiniak ma racje, że rondo jest najlepszym rozwiązaniem jak na Kętrzyn. Tyle w tym temacie.

      Odpowiedz
      • QWERTY 123
      • Dodano 21 czerwca 2016

      poza tym sygnalizacji dla jednego skrzyżowania nie ma sensu robić, a później utrzymywać.Kolejny dział zatrudniający armię urzędasów zajmujących się jednym sygnalizatorem. lepsze rondo.

      Odpowiedz
    • GŁOS ROZSĄDKU
    • Dodano 21 czerwca 2016

    Sygnalizacja świetlna jest ostatecznością, a skoro lepszym rozwiązaniem okazują się ronda, to zastanawianie się nad montażem świateł jest czystą głupotą.

    Odpowiedz
    • Adam
    • Dodano 21 czerwca 2016

    Uważam, że ktoś lansuje u nas te sygnalizatory na siłę, po to, żeby ktoś inny zrobił na nie przetarg, a jeszcze ktoś inny na tym wszystkim zarobił. Tylko dlaczego naszym kosztem?

    Odpowiedz
    • Świadomy
    • Dodano 21 czerwca 2016

    Rypina ma rację i prawdą jest, że sporo miast odchodzi już od świateł stawiając na ronda. Ronda się nie psują i nie wymagają wymiany żarówek.

    Odpowiedz
      • QWERTY 123
      • Dodano 21 czerwca 2016

      Dokładnie.

      Odpowiedz
    • Mietek
    • Dodano 21 czerwca 2016

    Pan R.R. musi się znać bo to kandydat idealny na kętrzyńskie wszelakie bolączki!!! Nie rozumiem tylko dlaczego ronda są takie fajne z punktu widzenia pana przyszłego burmistrza jeżeli ich w Kętrzynie powstało aż 6 za kadencji obecnego znienawidzonego burmistrza. Podejrzewam że jak będzie gdzieś powstawało nowe rondo które będzie budowane przed 2018 rokiem to na 100% będzie to bubel infrastrukturalny. Po 2018 to już zależy kto będzie je budował. Taka to polityczna natura polityka…

    Odpowiedz
      • x-man
      • Dodano 21 czerwca 2016

      Bredzisz człowieku. Nie przypominam sobie żeby Rypina krytykował ronda. Oczywiście poza rondami przy PKO i Straży Pożarnej które chyba każdy krytykuje.

      Odpowiedz
        • Mietek
        • Dodano 21 czerwca 2016

        Dziś chwali i popiera to jutro być może i światła będą OK po 2018 trzeba będzie poprawić wszystko i po swojemu zrobić. Grunt z której strony wiatr będzie wiał – wiatr polityczny to to będzie złe a to dobre. Polityka, polityka, polityka i nic więcej…

        Odpowiedz
          • Kinga
          • Dodano 21 czerwca 2016

          Ocenianie kogoś na podstawie przypuszczeń jest niegrzeczne. Pan Radny jak dotąd zdania nie zmieniał. Może pora rozliczyć tych co od lat oszukują.

          Odpowiedz
            • Mietek
            • Dodano 21 czerwca 2016

            OBY!!! I na to liczę choć jak niewierny Tomasz…

    • Wyborca
    • Dodano 21 czerwca 2016

    Ha ha, i dlatego przekręciarze nie lubią radnego Rypiny, bo pokazuje, że można zrobić taniej i lepiej. Znajomi królika nie zarobią.

    Odpowiedz
      • Racja
      • Dodano 21 czerwca 2016

      Przecież tak było ze skrzyżowaniem Daszyńskiego z Mazurską. Najpierw mieli zrobić światła, ale jak Rypina zrobił szum, że tańsze będzie rondo, to jednak okazało się, że małe rondo się zmieści.

      Odpowiedz
        • waldek
        • Dodano 23 lipca 2016

        Tak było.

        Odpowiedz
      • Adam
      • Dodano 21 czerwca 2016

      Mogło być jeszcze taniej, gdyby zrobili rondo malowane na ulicy, ale wtedy hećbruki by nie dały zarobić polbrukom.

      Odpowiedz
    • das
    • Dodano 21 czerwca 2016

    na skrzyżowaniu mazurska-daszyńskiego potrzebna sygnalizacja oraz dobudowanie jednego pasa do skrętu!!!

    Odpowiedz
      • As
      • Dodano 21 czerwca 2016

      Powinno być rondo. Pas do skrętu niczego nie poprawi.Światła mogą usprawnić jedynie przejazd na wprost. Skręty w lewo nadal będą kolizyjne i niebezpieczne.

      Odpowiedz
    • QWERTY 123
    • Dodano 21 czerwca 2016

    Zdecydowanie ronda, bo są bezpieczniejsze i ostatecznie tańsze, bo budujesz raz i spokój, a światła co kilka lub kilkanaście lat trzeba naprawiać, albo wymieniać.

    Odpowiedz
    • Kinga
    • Dodano 21 czerwca 2016

    Tej władzy nie zależy żeby było taniej. Wszyscy kolesie muszą zarobić. Zapłaci podatnik, lub spółdzielca, czyli ogólnie szary obywatel Kętrzyna.

    Odpowiedz
    • To fakt
    • Dodano 21 czerwca 2016

    Wyborca ma rację. Burmistrz dba o interes betoniarzy jak mało kto. Szkoda, że niestety kosztem mieszkańców Kętrzyna.

    Odpowiedz
    • Leszek Trzaska
    • Dodano 21 czerwca 2016

    Panie Rypina, z całym szacunkiem dla pana, ale nie mogę się z panem zgodzić we wszystkich pana rozważaniach. Jestem osobą, która pracowała jako kierowca (zawodowy), gdzie przejeżdżałem tysiące kilometrów, obecnie przejeżdżam prywatnie ( jest mi obojętne kto uwierzy ) ok. 10.000 km miesięcznie. Muszę przyznać że do ronda debilizmowi naszych decydentów, co do rozwiązań infrastruktury drogowej, nie dorównał jeszcze chyba nikt w europie. Po pierwsze : nowe ronda dla większości tzw. „kierowców” są wielką NIEWIADOMĄ, dojeżdżają do ronda i…. jechać, nie jechać ? oto jest pytanie, a „szajse gall” jadę na czuja, i to są ronda nie znane dla większości, po za tym, sygnalizacja świetlna nie jest potrzebna na każdym skrzyżowaniu, np. ul. Daszyńskiego wystarczy na krzyżówce z ul. Mazurską ( być może też z Ul. Mielczarskiego ) przy dokładnym ustawieniu świateł na pewno ulży to użytkownikom tych ulic. to jest tylko przykład. Proszę się przyjrzeć skrzyżowaniu ul. Gen. Sikorskiego / Wojska Polskiego, na tym skrzyżowaniu namalowane są dwa pasy na ul. Gen. Sikorskiego, i co ? jeżdżą jak „tepy”, Stoi baran jeden z drugim na W. Polskiego i czeka aż zwolni się pas główny na Sikorskiego, bojąc się wjechać na „lewy dojazdowy pas”, specjalnie wymalowany dla rozładowania „korka” na W. Polskiego. Tak że Panie Rypina, ma Pan rację po części, podstawowym problemem są tzw. „kerowcy”. „Kertowcy” za tzw. „masło”, i gnoje którzy robią pokazówki za „mamusine pieniążki”, nie omijając także głupawych decydentów wydających naszą kasę na np. doświetlanie przejść dla pieszych i innych pierdół. Z poważaniem dla Pana nie dla PISU

    Odpowiedz
    • Piotrek
    • Dodano 21 czerwca 2016

    To może czas wybrać Burmistrza, który zadba o Kętrzyn.

    Odpowiedz
      • Mietek
      • Dodano 21 czerwca 2016

      Balcerowicz musi odejść!!!

      Odpowiedz
      • jan.126
      • Dodano 22 czerwca 2016

      Czas rozliczyć obecnego burmistrza;
      1) za niszczenie kętrzyńskich przedsiębiorstw: cukrownia , browar, drożdżownia ….
      2) za drugie najwyższe w Polsce bezrobocie, które nam zafundował.
      3) za niby”inwestycje”, które zadłużyły Kętrzyn.
      4) za to, że nasza młodzież musiała stąd wyjechać w poszukiwaniu pracy
      5) za niskie zarobki w Ketrzynie, przez które mamy niskie emerytury.
      Dosyć mamy 20 lat biedy pod jego rządami!

      Odpowiedz
        • kentaki
        • Dodano 22 czerwca 2016

        Burmistrz ma lepiej:
        – Ma wysokie pobory, ponad 10 tysięcy.
        – Ma kilka mieszkań: w Kętrzynie, na wsi nad jeziorem, w Warszawie….
        – Ma drugą kobietę – konkubinę(?) i drugie dziecko?
        – Ma chciwe ambicje i,
        – ma nas wszystkich w d….
        Najwyższy czas dać mu czerwone światło!

        Odpowiedz
          • Danuta
          • Dodano 22 czerwca 2016

          A co Ci do tego co facet ma. Zazdraszczaż? Im więcej masz tym wiecej musisz pilnować i odwrotnie.

          Odpowiedz
            • kentaki
            • Dodano 22 czerwca 2016

            Pierwsze rzeczy ma z moich podatków. Ty i ja za to zapłaciliśmy. Ciekawe tez czy jego majątek ma pokrycie w dochodach?
            Trzy następne ma z powodu swego charakteru. Nie ma czego zazdrościć.

            • alex
            • Dodano 22 czerwca 2016

            Nie, nikt mu nie zazdrości bo nie o zazdrość tu chodzi….chodzi o to, ze ma to bo się zajmuje tylko swoimi korzyściami a w d…. ma nas mieszkańców,którzy nie mają za co żyć bo nie ma gdzie zarobić. Zniszczył zakłady pracy ponieważ miał z tego zysk….ale zysk dla siebie. Dodam jeszcze do wyliczeń Jana 126, ze nasz włodarz posiada jeszcze kilka działek na terenie Kętrzyna w świetnej lokalizacji.

    • nke
    • Dodano 22 czerwca 2016

    Dajcie spokój pomieszkajcie w większym mieście chociaż z tydzień stojąc w korkach to zmienicie zdanie. Kętrzyn i korki? Jedynie o 16 a potem spoko. I tyle hałasu o stołek Burmistrza hahaha. Pas dla lewoskretu kilku miejscach wystarczy aby nie blokować ruchu reszta załatwią sami kierowcy tak jak robimy to obecnie. Felieton z definicjami z sieci.

    Odpowiedz
    • Świadomy obywatel
    • Dodano 22 czerwca 2016

    Zdecydowanie już najwyższa pora posłać „dobrego gospodarza” na emeryturę.

    Odpowiedz
      • Adam
      • Dodano 22 czerwca 2016

      Osobiście proponuję przedterminowe wybory. W przeciwnym razie władza zafunduje nam na nasz koszt nie tylko światła, ale i inne bzdety których nawet nasze wnuki nie spłacą.

      Odpowiedz
        • ewa
        • Dodano 22 czerwca 2016

        popieram

        Odpowiedz
      • Robercik
      • Dodano 22 czerwca 2016

      Również popieram. I wreszcie pojawił się kandydat, który potrafi pozyskać specjalistów czego się nie wstydzi. Dlatego też tak dobrze czyta się felietony Radnego Rypiny, gdyż są bardzo dobrze merytorycznie przygotowane.

      Odpowiedz
    • Alfred
    • Dodano 22 czerwca 2016

    Słuchajcie obywatela TRZASKA !! Ten obywatel KETRZYNA to umie skrytykować WSZYSTKICH , począwszy od Burmistrza Miasta po radnych Rady Miasta nawet nawet RADNEGO Rafała który swoimi mądrościami chce uzdrowić komunikację miejską ! UWAGA!!!!! Trzaska Jest ekspertem od wszystkiego i od niczego! Panie Trzaska a jakie pan uczelnie ukończył ? Pan Rafał ma wyższą uczelnię a czy pan ma wykształcenie zawodowe ?

    Odpowiedz
    • Obywatel
    • Dodano 23 czerwca 2016

    Na kłopoty Rypina. Złoty człowiek renesansu. Zna się na wszystkim od rond i komunikacji miejskiej na problemach z zapładnianiem krów i kończąc na wpływie zorzy polarnej na kopulacje pingwinów. Jak jest Oscar za całokształt twórczości to R. powinien dostać Nobla za całokształt twórczości.

    Odpowiedz
      • Agnieszka
      • Dodano 23 czerwca 2016

      Co Ty bredzisz? To Twój guru udaje, że na wszystkim się zna. Rypina nie ukrywa, że korzysta z wiedzy specjalistów z różnych dziedzin, do których osobiście zdobył kontakt, więc najpierw zastanów się co piszesz.

      Odpowiedz
    • Jan
    • Dodano 23 czerwca 2016

    Popieram to co napisali: Świadomy Obywatel, Adam, Ewa i Robercik. Dobre felietony i dobry kandydat. Fanom obecnego Burmistrza, którzy nie mają argumentów zostaje tylko nieudolna próba ośmieszania Radnego. Ale czytając wszystkie komentarze wyglądacie jak oszołomy.

    Odpowiedz
    • Spostrzegawczy
    • Dodano 23 czerwca 2016

    Zauważyłem, że niektórzy boją się Radnego i jego ekspertów. Widać, że jest atakowany personalnie. Nie są krytykowane jego rozwiązania i pomysły lecz on sam. Panie Radny prosimy o więcej. Proszę nie zważać na te ataki. Oni są słabi merytorycznie.

    Odpowiedz
    • Kris
    • Dodano 23 czerwca 2016

    Jestem za Sygnalizacją świetlną !!!! Światła muszą być na tym skrzyżowaniu Daszyńskiego Mazurska oraz na Powstańców Warszawy z ul jedno kierunkowej,bo u nas jest cyrk po godzinie 14 lub 15 mimo tego jedziemy główną z pierwszeństwem ale chociaż się zmniejszą kolizje z wymuszeniami pierwszeństwa. A pozatym dla pieszych światła się przydadzą chociaż się nauczycie się chodzić po pasach z sygnalizacją świetlną a jak się wtargniesz na czerwonym to jest pieszego wina :). Zrobić rozwiązanie tak jak podobno jest w Mrągowie wjeżdżasz jak jest komenda policji sygnalizacja świetlna ze strzalkami i zorganizować kto ma kolejność pierwszeństwa włączenia się do ruchu i tyle proste. A nie głupimi rondami się zajmujecie,wiedziałem z jednej strony że nie ma takiej możliwości w tym miejscu zrobienia tego ronda.Jak ktoś nie potrafi jeździć na światłach wogule i ma prawko przez tyle lat to już jego jest problem. Urzędnicy nie rozumieją nadal po swoją głową,tylko budować ronda cały czas …. Popieram sygnalizacje świetlną JESTEM ZA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
      • janek
      • Dodano 23 czerwca 2016

      Jesteś za, bo jesteś niedouczony. Poczytaj, pomyśl a dopiero potem pisz

      Odpowiedz
    • Do Krisa
    • Dodano 24 czerwca 2016

    Nie wyobrażam sobie sygnalizacji tylko na Daszyńskiego z Mazurską. Jak zatrzymasz tam ruch na 90 sekund jak pisze Rypina, to ciekawa jestem jak do ruchu włączysz się z ulic Moniuszki i Mielczarskiego. Mazurska jest krótką ulicą i gdy tam zatrzymasz ruch to może się zrobić korek aż do Sikorskiego. Światła w takiej sytuacji musiałyby stanąć praktycznie przy tych wszystkich ulicach. Ja zgadzam się z radnym i jego specjalistami. Jestem przeciwna by nasze pieniądze były wydawane w błoto. Chyba jesteś zwolennikiem naszego władcy, bo on lubi takie pseudo inwestycje. A niewątpliwie byłby to wysoki koszt. Jeśli nasze władze będą za sygnalizacją świetlną, to jestem tym bardziej za ich odwołaniem, choć przydałaby się zmiana już teraz.

    Odpowiedz
      • dniausd
      • Dodano 1 lipca 2016

      Wystarczy na 40 sekund zatrzymać ruch, nikt nie każe czekać nie wiadomo ile!

      Odpowiedz
    • lok
    • Dodano 26 czerwca 2016

    Pytanie za 100 pkt: komu, kiedykolwiek po godz. 15-ej udało się spokojnie (bez wymuszenia pierwszeństwa) wjechać na ul. Sikorskiego z ul. Mazurskiej (koło dawnego Jubileuszowego, a dzisiejszego 5 10 15)?

    Odpowiedz
    • światła na 1 czy 2 skrzyżowaniach nie załatwią sprawy, trzeba byłoby większość skrzyżowań łącznie z przejściami zaplanować na światła, może być wręcz odwrotnie będziemy dłużej stać. Połączenie obu rond ulicą Westerplatte BIS, (którą ktoś przez złośliwość nazywa obwodnicą) znacznie rozładuje ruch z Falkland w kierunku Śródmieścia. Samochodów przybywa a drog głownych miejskich wcale.

      Odpowiedz
      • @lok
      • Dodano 19 lipca 2016

      A po co tak wyjeżdżać?

      Odpowiedz
        • no właśnie
        • Dodano 19 lipca 2016

        Skręt z Mazurskiej w Sikorskiego w lewo można zastąpić skrętem z Mazurskiej w Daszyńskiego. Wtedy będzie w prawo. Trzeba sobie ułatwiać życie.

        Odpowiedz
    • waldek
    • Dodano 10 lipca 2016

    Westerplatte bis nie usprawni dojazdu z Falkland do centrum, tylko do Straży Granicznej. Zgadzam się z radnym, że należy iść w kierunku rond. P. Trzaska też ma rację w sprawie nowych rond, co tylko potwierdza zdanie radnego Rypiny, że nowe rozwiązania powstające w Kętrzynie to buble. Na starych rondach nie było wątpliwości jak jechać.

    Odpowiedz
    • Wadus cycu, nie tylko do SG tylko w kierunku ronda, na ktorym mozna bedzie objechac w prawo i jestes w miescie kolego, na rondach jest ruch okrezny 🙂

      Odpowiedz
        • waldek
        • Dodano 22 lipca 2016

        Prawo jazdy mam dłużej niż ty żyjesz na tym świecie i licz się ze słowami szczylu jeden.

        Odpowiedz
    • kierująca
    • Dodano 17 lipca 2016

    Czytelniku, a od kiedy ronda przy ruchu prawostronnym objeżdża się w prawo. Objeżdża się w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara czyli w lewo. Swoją drogą ciekawe kto z Falklandów do centrum będzie jechał przez Westerplatte czyli dookoła panie pierdoła. Większych bzdur nie czytałam.

    Odpowiedz
    • pożyjemy zobaczymy którędy ruch pójdzie szybciej, też stawiam właśnie na ulice W. BIS będzie często uczęszczaną ulicą miejską.

      Odpowiedz
        • Może będzie
        • Dodano 19 lipca 2016

        ale nie w kierunku centrum. Dzisiaj też możesz zrobić sobie wycieczkę tyle że lewą stroną przez Skłodowskiej, Szpitalną i Pocztową do Traugutta i już jesteś na Placu Piłsudskiego. Tylko ciekawe kto tak jeździ. Bzdura.

        Odpowiedz
        • westerplatte bis
        • Dodano 19 lipca 2016

        Będzie ulicą zakorkowaną przez TIR-y!!!!!!

        Odpowiedz
          • waldek
          • Dodano 22 lipca 2016

          Na Westerplatte będą cyrki i wtedy ludzie zobaczą do czego prowadzi głupia polityka pana Hećmana.

          Odpowiedz
            • Czytelniczka
            • Dodano 24 lipca 2016

            Niekompetentny Burmistrz i równie niekompetentni urzędnicy. Cała prawda o kętrzyńskiej administracji lokalnej.

  2. A na ul. Daszyńskiego nikt nie proponuje wiaduktu nad ul. Mazurską?

    Odpowiedz
      • wiadukt???
      • Dodano 19 lipca 2016

      Droga inwestycja. To dopiero można zrobić przekręt. Rozumiem że to z tego powodu lizodup burmistrza proponuje wiadukt.

      Odpowiedz
        • waldek
        • Dodano 22 lipca 2016

        Pewnie o to chodzi.

        Odpowiedz
      • do obserwator
      • Dodano 19 lipca 2016

      Nikt nie proponuje, bo proponować wiadukt w centrum miasta może tylko oszołom albo zdrowo szurnięty dekiel.

      Odpowiedz
        • Pablos
        • Dodano 20 lipca 2016

        Wiadukt w środku miasta? Chory pomysł. A ludzie mieszkający na pierwszym piętrze okolicznych domów tylko by z okien podziwiali koła samochodów.

        Odpowiedz
          • kaska
          • Dodano 20 lipca 2016

          kola samochodow widza juz niejedni w tym miescie gdzie drogi zostały podniesione powyzej parapetów!!

          Odpowiedz
            • Czytelniczka
            • Dodano 24 lipca 2016

            Te drogi same się tak nie zbudowały. Ktoś tak zaprojektował, a wcześniej ktoś takich mało fachowych projektantów wybrał. Takie są skutki rządów niekompetentnego pana Burmistrza i jego równie niekompetentnej świty urzędniczej.

      • do obserwator
      • Dodano 24 lipca 2016

      Może jeszcze dwie autostrady i trzy estakady, co? Głupota ludzka nie zna granic.

      Odpowiedz
  3. Najlepsza byłaby teleportacja. Choć i tam będą korki przyszłości. …

    Odpowiedz
      • @mieszkanka
      • Dodano 25 lipca 2016

      Niestety, teleportacji nie robi się z polbruku. Burmistrz nie będzie nią zainteresowany. Co innego paskudne żółte latarnie. Znowu ktoś zarobił z naszej kieszeni!!!!

      Odpowiedz
    • waldek
    • Dodano 22 lipca 2016

    Tak czy inaczej najlepszym rozwiązaniem są ronda. Cały świat w tym kierunku idzie, tylko Kętrzyn sto lat za murzynami i jak zwykle rozważa wprowadzenie przechodzonych i mało skutecznych rozwiązań typu sygnalizacje, czy wiadukty. Rozumiem, że Hećman chętnie da zarobić budowlańcom od wiaduktów czy producentom sygnalizacji, tylko czy tak ma wyglądać rządzenie miastem???

    Odpowiedz
    • Obserwator
    • Dodano 23 lipca 2016

    „Odkrywcze” rewelacje radnego Rypiny wyglądają co najmniej śmiesznie. Przynajmniej od dwóch kadencji wiadomo że sygnalizacja której Rywina daje czerwone światło nie ma w Kętrzynie sensu i nikt poważny nie bierze pod uwagę takiego rozwiązania. I po co cała ta pisanina (nomen omen) Radnego Rypinie daję żółtą kartkę! !!!

    Odpowiedz
      • Do obserwator
      • Dodano 23 lipca 2016

      Ciekaw jestem jak wyjaśnisz pojawienie się sondy na jednym z portali dotyczącej świateł? Dla mnie to badanie gruntu. Oto link do sondy: http://ketrzyn.wm.pl/337179,Sonda-czy-w-Ketrzynie-potrzebna-jest-sygnalizacja-swietlna.html

      Odpowiedz
        • waldek
        • Dodano 23 lipca 2016

        Ale oczywiście, że kombinowali jak przekonać ludzi do sygnalizacji i jak to przepchnąć. Tak było. Dopiero radny Rypina trochę poskromił te zapędy.

        Odpowiedz
      • Czytelniczka
      • Dodano 24 lipca 2016

      Dużo złośliwości i jadu panie obserwator. Pańska żółta kartka niczego nie zmieni. Pan Rypina ma rację, a pańskie dąsy i umyślne przekręcanie nazwiska Radnego jest żałosne.

      Odpowiedz
    • Obserwator
    • Dodano 23 lipca 2016

    Sonda tego portalu wydaje się przedsięwzięciem na zasadzie ” a niech sobie poklikaja” Tezy radnego ,skądinąd słuszne ,poprzedzone powinny być informacją, że temat był analizowany w poprzednich kadencjach i specjalistyczne opinie jednoznacznie odrzucały taki pomysł o czym Pan radny powinien wiedzieć i zabierając głos zamiast zapalac czerwone światła powinien o tym po prostu poinformować. W ten sposób nie byłoby niepotrzebnego hejtu i przeświadczenia .że to „zły Hecman” kombinuje wprowadzenie świateł. A swoją drogą jakie media taka władza wszak to przecież emanacja.

    Odpowiedz
    • waldek
    • Dodano 23 lipca 2016

    A jednak to ludzie Hećmana kombinowali żeby skrzyżowanie Mazurskiej z Daszyńskiego zrobić ze światłami. Dopiero po tym jak Radny przedstawił propozycję naukowca od dróg żeby malować rondo, Hećmanów olśniło że jednak rondo.

    Odpowiedz
    • Oj kurcze jesli tondo mozna malowac wiec pędzle w dłoń pół godziny i po robocie. A pindolenie trwa kilka miesięcy.

      Odpowiedz
        • waldek
        • Dodano 1 sierpnia 2016

        No to zapytaj burmistrza dlaczego jeszcze nie namalował?

        Odpowiedz
    • polityk
    • Dodano 25 lipca 2016

    taki upal,guber kosic,mostki rowery czy fundusze z uni zmieniamy,kurcze

    Odpowiedz
    • Bogumil Kowszuk
    • Dodano 27 lipca 2016

    Taak, demos jest kratos, w głupocie siła, głupich więcej więc głupszych wybierają aby przerabiali im chleb na gówno. A potem publicznie narzekają – no więcej niż głupi: głupi i medialni. I tak od 25. lat. tak bez żadnej idei, tylko ruchy przyżyciowe, gorzej niż komuchy… Może kiedyś, jak ziemie nad El Gubir zaludni w końcu jakaś cywilizacja to dopiero będzie miała rebusy archeologiczne: stadion dla inwalidów, basen w basenie, kort na korcie, kino w kinie, ronda feng-szuji… O, Allah, Ty nie jesteś Akbar w Kętrzynku, O, dlaczego?…

    Odpowiedz
    • kętrzynianka
    • Dodano 28 lipca 2016

    Oj. Nic nie zmieniajmy. Ratujmy to co cenne, zanim Hećman wszystko wyburzy.

    Odpowiedz
Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *