Zdaniem radnego: Na złość Rypinie popsuć Kętrzyn

Zdaniem radnego: Na złość Rypinie popsuć Kętrzyn

Jednym z elementów kształtujących jakość życia we współczesnych miastach jest charakter przestrzeni publicznej, a ściślej jej funkcjonalność. To od niej zależy czy miasto przyciąga, czy odpycha. Czy traktujemy je jako miejsce, w którym chcemy pracować, mieszkać i spędzać wolny czas, czy też stanowi dla nas przestrzeń obcą, zawartą pomiędzy miejscem pracy, a domem. Ale dobrze zorganizowane miasto to również inwestycja, która będzie procentować.

 

W trosce o zachowanie właściwych proporcji i funkcji naszego miasta, już w roku 2012 przedłożyłem kompleksowy projekt optymalizacji komunikacji zbiorowej, stanowiącej nie tylko środek transportu, ale przy właściwym funkcjonowaniu – także instrument dla osiągnięcia szerszego celu. Mam na myśli dobrze pojmowany rozwój naszego miasta, jako ośrodka wielofunkcyjnego. Kiepska komunikacja publiczna wymusza ekspansję transportu indywidualnego w podróżach bliskich, co powoduje wzrost kosztów własnych mobilności, a w skali społecznej – wzrost znaczenia braku miejsc parkingowych w centrum, problemu straty czasu, zanieczyszczenia powietrza, czy emisji hałasu. Jednocześnie miasto traci swoje atuty, co skłania do osiedlania się poza jego granicami. Z roku na rok nasze miasto odwiedza też mniej turystów, a to przekłada się na systematyczne ograniczanie wpływów i ubożenie oferty – tak w sferze publicznej, jak również komercyjnej. W konsekwencji staje się ona jeszcze bardziej nieatrakcyjna także dla mieszkańców Kętrzyna. Już dzisiaj Kętrzynianie chętniej wybierają się na zakupy do hipermarketów na obrzeżach miasta, niż do popularnych jeszcze kilka lat temu sklepów w centrum. Jak pokazują badania, przyczyną takiego wyboru nie zawsze jest różnica w cenach oferowanych produktów, bo tę klienci kompensują kosztami dotarcia do marketów. Zawsze jednak decyduje wygoda.

Trudno jednak mówić o wygodnych zakupach w mieście, kiedy autobusy kursują co godzinę, a znalezienie wolego miejsca parkingowego wraz z uiszczeniem opłaty, nierzadko zajmuje kwadrans. Oczywiste jest, że wraz z pogłębieniem się problemu ucieczki klientów, różnica w cenach będzie większa, co definitywnie „rozłoży” handel i usługi w centrum naszego miasta. Gdzie popełniono błędy? Zapewne już na etapie tworzenia obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego. Proszę zwrócić uwagę, że wielkie sklepy powstały w lokalizacjach pozbawionych dostępu do komunikacji zbiorowej i odległych od osiedli mieszkaniowych, chociaż to właśnie handel jest funkcją komplementarną dla funkcji mieszkaniowej. To z jednej strony jest utrudnieniem dla osób bez samochodu, lub czynnikiem zmuszającym do ciągłego użytkowania auta w przypadku osób zmotoryzowanych. W ten sposób generowany jest zbędny ruch wewnętrzny, a portfele Kętrzynian tracących paliwo niestety szczupleją. Z drugiej strony tak zlokalizowane sklepy odciągają znaczną część klientów od placówek handlowych w śródmieściu. Katastrofalne efekty podjętych w sposób nieprofesjonalny decyzji dotyczących zagospodarowania przestrzennego, obserwujemy już dzisiaj. Centrum miasta zaczyna zamierać. Ponadto hipermarkety funkcjonujące w rejonie ulicy Mazowieckiej, zajmują wprost idealne miejsce na potrzebną miastu działalność przemysłową – mogącą zapewnić oczekiwane miejsca pracy. Nie przypadkowo obszar wyznaczony ulicami Bałtycką i Mazowiecką oraz granicą administracyjną Kętrzyna, pełnił wcześniej taką właśnie rolę. Ta lokalizacja, nie tylko gwarantowała dostęp do infrastruktury kolejowej bez konieczności cięcia miasta bocznicami kolejowymi, ale wybrana z uwzględnieniem dominujących kierunków wiatrów – chroniła Kętrzyn przed skutkami działalności przemysłowej.

Złe planowanie to marnowanie potencjału lokalizacji, kapitału miasta i naszych pieniędzy w ujęciu długofalowym. Niestety obecna władza miejska z burmistrzem Hećmanem na czele najwyraźniej nie rozumie pojęcia inwestowania w miasto, lub co gorsza intencjonalnie prowadzi krótkowzroczną i populistyczną politykę „od budżetu – do budżetu”, nazywając inwestycjami wydatki pod publiczkę. Przy okazji parcelowane są i bezrefleksyjnie sprzedawane – miejskie grunty, czyli nasz miejski kapitał. Mam nieodparte wrażenie, że obecna polityka służy również pacyfikowaniu ze szkodą dla nas wszystkich, perspektywicznych projektów planistycznych dla Kętrzyna, przygotowanych w 2014 roku z mojej inicjatywy przez zespół specjalistów: urbanistów, doradców inwestycyjnych i osób zajmujących się logistyką miejską. Przy ulicy Kazimierza Wielkiego miało przykładowo powstać osiedle złożone z trzech budynków 6 -7 piętrowych na 300 mieszkań z osiedlowym pasażem handlowym oraz przedszkole w sąsiedztwie szkoły nr 5. Projekt był z górnej półki. Całość była świetnie skomponowana. Zadbano nawet o to, aby na boisko wychodziły jedynie okna klatek schodowych i kuchni, tak aby hałas nie przeszkadzał nowym lokatorom. Balkony skierowano tylko na południe. Czy kiedykolwiek założenie to powstanie, skoro w środku tego miejsca trwa właśnie budowa niewielkiego budynku mieszkalnego? To niepowetowana strata, zwłaszcza przy deficycie terenu i nowych tanich mieszkań. Sposobem ożywienia centrum miasta miała być galeria handlowa z wejściem od Lanca i lokalami gastronomicznymi nad jeziorem. Tak zrobiono w Iławie, gdzie teraz więcej ludzi „kręci się” po mieście, przez co zyskały i małe sklepy. Niestety w Kętrzynie nie powtórzymy tego sukcesu, bo w miejscu planowanej galerii o której pisałem, całkiem niedawno zbudowano dwa domy mieszkalne (!). Skandalem jest przeznaczanie cennego terenu po cukrowni pod tzw. farmę fotowoltaiczną czyli solary słoneczne, które zamiast na ziemi, powinny stać na dachach spółdzielczych bloków. Czy bezprecedensowe marnowanie kapitału miasta to tylko przypadek? Jeśli tak, to Miasto powinno bezzwłocznie odkupić teren przy Kazimierza Wielkiego, zwrócić developerowi koszty operacyjne oraz poniesione wydatki i czym prędzej przystąpić do właściwego zagospodarowania terenu. Nie da się? To może faktycznie chodzi o to, żeby na złość Rypinie popsuć Kętrzyn?

Rafał Rypina, radny Rady Miasta Kętrzyn

 

Zdjęcie: Kadr z filmu „Poszukiwany, poszukiwana”. Fot. youtube.com

Podobne artykuły
104Komentarz
    • Antyrypina
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Panie radny Rypina.
    Spinasz się Pan strasznie,a sam buszujesz z rodzinką po Tesco przy każdym dłuższym weekendzie.
    Czemu nie zaiwaniasz Pan do osiedlowego sklepu?

    Odpowiedz
      • Nie zapędzaj się
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Czytaj ze zrozumieniem.

      Odpowiedz
      • Nie dla Niedziółki, nie dla Hećmana
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Ludzie chodzą na zakupy tam gdzie zbudowano sklepy, tyle że zbudowano je w deblilnych lokalizacjach. Zero kompetencji w zakresie urbanistyki i logistyki miejskiej. Władza województwa, powiatu i miasta do wymiany. Całkowita zgoda panie Rypina.

      Odpowiedz
        • Taaaa....
        • Dodano 5 czerwca 2018

        Bardzo dobry felieton (czy już nie felieton panie Redaktorze?). Obawiam się jednak, że dla niektórych osób opisane sprawy choć oczywiste w cywilizowanych częściach świata, tu stanowią poziom niepojętej abstrakcji.

        Odpowiedz
        • pipka z zakupach
        • Dodano 7 czerwca 2018

        Takie debilne, to czemu robisz tam zakupy i ty i twoja rodzinka. Wystawiasz siebie i ich na pośmiewisko?

        Odpowiedz
          • Hahaha
          • Dodano 7 czerwca 2018

          Ja tam nie robię zakupów. Poza tym jeśli Radny robi zakupy bo nie ma drugiego Tesco w lepszym miejscu, nie oznacza że popiera złą lokalizację. Moim zdaniem na pośmiewisko wystawili się urzędnicy i radni klepiący taką lokalizację. Przypuszczam że lepszy plan zagospodarowania przestrzennego zrobiliby pacjenci z Choroszczy. 😉

          Odpowiedz
      • Kętrzyniak
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Taki mądrala a nie potrafi dobrze kierować takim niewielkim wycinkiem jakim jest wydział komunikacji. Na papierze to jest łatwo wszystko poustawiać ale jak przyjdzie tak naprawdę zarządzać czymkolwiek wtedy pojawiają się problemy. Trzeba zejść na ziemię. Bujać to każdy potrafi.

      Odpowiedz
        • Mylisz się
        • Dodano 5 czerwca 2018

        Chyba dobrze kieruje skoro go namiestniki Hećmana jeszcze trzymają w tym starostwie. Problemy to są raczej przez takich jak ty, a Rypina nie buja. Być może to o czym pisze przerasta twowje możliwości poznawcze, no ale trudno przy świeczkach siedzieć, bo jakiś kętrzyniak zza Buga nie rozumie zasad działania elektryczności.

        Odpowiedz
          • Kętrzyniak
          • Dodano 6 czerwca 2018

          Zapytaj dlaczego go trzymają w starostwie. Na pewno nie dlatego, że dobrze kieruje wydziałem. On w ogóle nim nie kieruje. Swoją drogą on chyba myśli, że Kętrzyn kręci się wokół niego.

          Odpowiedz
            • Niesamowite
            • Dodano 6 czerwca 2018

            A skąd ty wiesz co ktoś myśli?. To chyba ciebie męczy własna megalomania? A swoją drogą to skoro wiesz dlaczego trzymają go w wydziale, do podziel się publicznie tymi rewelacjami. Dla dobra społecznego. No dawaj.

    • Emil
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Pipin ty gupku! Nigdy nie będziesz burmistrzem

    Odpowiedz
      • Heheheheee
      • Dodano 5 czerwca 2018

      A ty nigdy nie zmądrzejesz. 🙂

      Odpowiedz
      • @Emil
      • Dodano 6 czerwca 2018

      Bardzo merytoryczna wypowiedź. Szczyt wyżyn intelektualnych. 🙂

      Odpowiedz
    • Brawo, Brawo, Brawo
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Felietonik w punkt. Super.

    Odpowiedz
      • Hehehe
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Mocny tekst i konkretny. No i na oko w 3 tys. znaków się zmieścił. Widzisz panie Żukowski? Inni też potrafią. I to jeszcze bardziej rzeczowo i z jajami. Pozdrowił.

      Odpowiedz
    • Perły przed wieprze
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Przykre jest to, że ludzie o zerowej wiedzy wyniesieni przez lokalne zależności na stołki, ciągle uzurpują sobie prawo do decydowania o rzeczach, o których nie mają bladego pojęcia, obracając je wniwecz. Mam głęboką nadzieję, że po najbliższych wyborach samorządowych to się zmieni. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    • po ile mortadela w biedronce ?
    • Dodano 5 czerwca 2018

    nie wiem czy mi starczy

    Odpowiedz
      • Do powyżej
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Spytaj burmistrza.

      Odpowiedz
        • O taaak
        • Dodano 5 czerwca 2018

        Burmistrz robi wrażenie, że zna się na wszystkim to może wie ile kiełbacha w Biedronce kosztuje. Hahahaha

        Odpowiedz
          • Niestety
          • Dodano 5 czerwca 2018

          To tylko wrażenie….

          Odpowiedz
    • Myślę więc jestem... na cenzurowanym
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Kto mi wytłumaczy dlaczego budowle pod które dobry gospodarz sprzedał grunt lub które sam prowadzi powstają w tych miejscach gdzie radny Rypina proponował zrobić coś sensownego?

    Odpowiedz
      • Pan M
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Bo rozsądek jest wrogiem populizmu.

      Odpowiedz
      • Też myślę
      • Dodano 5 czerwca 2018

      I też widzę ten dziwny zbieg okoliczności. Kętrzyn miastem cudów normalnie.

      Odpowiedz
      • Uffffff
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Oby jeszcze do wyborów nerwowo wytrzymać.

      Odpowiedz
      • Marcin
      • Dodano 5 czerwca 2018

      kwestia kiedy radził a kiedy powstały te budowle? na pewno nie jest to „świeży temat” tak jak komunikacja i inne tu znowu wywlekane. Tu trzeba mieć pomysl na przyszłosc a nie biadolic o przeszłosci! Ruskie popalili wszystkie hotele w Rastenburgu tez szkoda ale jaki mamy na to wpływ?

      Odpowiedz
        • O raany
        • Dodano 6 czerwca 2018

        Ty potrafisz czytać rozumiejąc tekst? Przecież pisze że miał plan budowy tanich mieszkań i galerii handlowej, tylko obecna władza pokrzyżowała temat.

        Odpowiedz
          • Dokładnie
          • Dodano 6 czerwca 2018

          Wygląda to tak, że średnio w 2 lata po przedstawieniu pomysłu przez Radnego, władza realizuje jakiegoś syfa tak że pomysł nie nadaje się już do realizacji. To jakaś chora desperacja.

          Odpowiedz
    • Pan M
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Warszawa 1972: ” a jezioro damy tutaj…”

    Kętrzyn 2017: ” a przedszkole damy na Wierzbową”

    Wnioski: komuna wiecznie żywa?

    Odpowiedz
    • Racjonalny
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Dużo racji ma radny Rypina, chociaż przypuszczam, że jednak nie ma w tym wszystkim intencjonalnego działania burmistrza, a jedynie brak wizji i nikłe kompetencje kadr z Wojska Polskiego. I w tym zakresie oczywiście odpowiada za to burmistrz.

    Odpowiedz
    • zbyszek
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Cieszyć należy się,że jeszcze nasze miasteczko jest na mapie bo poprzedni gospodarz w popłochu przed Rosjanami uciekł za Odrę.

    Odpowiedz
      • @zbyszek
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Gdyby poprzedni gospodarz tu był, Kętrzyn byłby stolicą rejencji i liczył pewnie z 70 tys. mieszkańców. Bezrobocie nie przekraczałoby 10% a zarobki pozwalałyby godnie żyć. Skoro jednak poprzedni gospodarz nie może już być gospodarzem, to niech chociaż obecnego zastąpi ktoś inny

      Odpowiedz
        • Zbyszku
        • Dodano 5 czerwca 2018

        Też tak uważam, dlatego trzeba głosować na Niedziółkę.

        Odpowiedz
          • Do Zbyszku
          • Dodano 5 czerwca 2018

          A ja uważam, że Niedziółka byłby jeszcze gorszy niż Hećman. Pracodawców jako starosta nie sprowadził tak samo jak burmistrz Hećman, a jeszcze chciał bardziej zepsuć nasz lokalny rynek pracy pracownikami z Ukrainy dla Philipsa. Nigdy w życiu żaden Niedziółka. Rypina zdecydowanie tak.

          Odpowiedz
            • Rafalku
            • Dodano 5 czerwca 2018

            Rypinę zatrudniał i to jedyne co robił źle. Ale i tak wygra.

            • Moim zdaniem
            • Dodano 6 czerwca 2018

            Pomysł kwaterowania ludzi dla Philipsa w internacie publicznej szkoły, mostek zastąpiony przepustem z blachy falistej i więcej TIRów przez Kętrzyn po przebudowie drogi 592 i zwiększeniu jej nośności w sprawie czego pan były starosta podpisał list intencyjny. Nooo z takimi dokonaniami tego pana, to już mniejszym złem byłby ewentualny ponowny wybór burmistrza Hećmana.

          • @zbyszku
          • Dodano 6 czerwca 2018

          Chwila moment. A to Niedziółkę ruska armia przywiozła, czy Niemcy uciekający w popłochu zostawili? Co ma piernik do wiatraka, zwłaszcza że Zbyszek o Niedziółce nie pisał.

          Odpowiedz
    • Ha ha ha
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Wybory 2014 – Pipin 100 głosów. I wszystko jasne

    Odpowiedz
      • Buuuu
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Nie kłam. W 2014 Rypina nie startował na burmistrza. 🙂

      Odpowiedz
        • Ha ha ha
        • Dodano 5 czerwca 2018

        Na radnego tylko tyle dostałeś

        Odpowiedz
          • Buhahahaaa
          • Dodano 5 czerwca 2018

          Bo okręg mały. A procentowo Rypina miał dobry wynik. W końcu został tym radnym na kolejną kadencję. I nie pisz do mnie jak do kogoś innego. Paronaja?

          Odpowiedz
    • Szkodnik
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Co by tu jeszcze spieprzyć, hmmm …???

    Odpowiedz
    • sio
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Dajcie spokój z tym panem, szkoda czasu. Redaktor może lepiej niech się skupi na promocji Niedziółki a nie takie bzdury publikuje. Tylko ten Pan ma szanse coś ugrać . Gonić pipkę

    Odpowiedz
      • Do sio
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Niedziółka był kiepskim starostą i obawiam się że byłby takim samym słabym burmistrzem. Panu Niedziółce już dziękujemy.

      Odpowiedz
        • Nie dla Niedziółki, nie dla Hećmana
        • Dodano 5 czerwca 2018

        Pan Niedziółka to ten który podpisał list intencyjny na przebudowę drogi 592 pod TIRy zamiast poprzeć pomysł Rypiny na wyrzucenie TIRów z 592 na obwodnicę od wieży ciśnień do Różanki i dalej na 650 na Olecko i Suwałki? Chyba ten. Pan Niedziółka to ten który w internacie publicznej szkoły chciał kwaterować tanią siłę roboczą z Ukrainy dla firmy w której kiedyś szefował? Tak. Sorry ale NIE dla takiej kandydatury.

        Odpowiedz
          • 123..
          • Dodano 27 czerwca 2018

          A co z dojazdem do Bartoszyc i Mrągowa ,jak kompleksowo to kompleksowo.
          Pomysłów to można mieć jak dzieci w klockach Lego .
          Skupmy się na realiach !!!

          Odpowiedz
    • Bob budowniczy
    • Dodano 5 czerwca 2018

    W skrócie pożal się Boże politykę przestrzenną oddaje ta sytuacja: apartamentowiec przy Kazimierza Wielkiego powstaje w miejscu gdzie powinno być przedszkole, a przedszkole buduje się tam, gdzie ewentualnie mógłby stanąć jakiś kameralny blok typu jak przy Leśnej. Zajefajny matrix. Już nawet śmiać mi się nie chce.

    Odpowiedz
      • Słuszny postulat
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Teraz burmistrz czy tam kto sprzedawał grunt, powinien jak Rypina napisał oddać co do grosza kasiorkę i robić te bloki i przedszkole. Miarka się przebrała.

      Odpowiedz
    • Kętrzyniak
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Niech pan Rypina da sobie spokój z pisaniem tych swoich felietonów. Chłop nie nadaje się na żadnego burmistrza. Nie ma się co prężyć.

    Odpowiedz
      • Eeeeee
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Nie jęcz. Kup sobie słownik jak nie rozumiesz. 🙂

      Odpowiedz
      • Tylko Rypina
      • Dodano 6 czerwca 2018

      Rypina nadaje się lepiej na burmistrza niż Niedziółka i Hećman razem wzięci.

      Odpowiedz
    • Danka
    • Dodano 5 czerwca 2018

    „dobrze zorganizowane miasto to również inwestycja, która będzie procentować” z tym się zgodzić należy, natomiast odwieczne biadolenie o komunikacji miejskiej w kontekście budowy supermarketów po za centrum miasta, do ktorych przez to trzeba uzywac auta i to jest już jakiś absurd.
    Auta kupujeny nie tylko po to aby robic zakupy w TESCO czy LIDLU, Samochod to środek transportu indywidualnego dzięki któremu przemieszczamy się z domu, na studia, do pracy, na obiad, po dziecko do przedszkola, do sklepów do parków a także na odpoczynek i żadna komunikacja miejska tego nie zmieni. Chyba że wybudujemy osiedle wieżowcow tak a jak w Chinach w których będzie wszystko od mieszkan po biura sklepy i miejsca rozrywki. Wówczas problemem są tylko wydajne windy. Proponuje panie radny mniej wyszukane słownictwo a konkretne propozycje na miejsca pracy bo odnoszę wrażenie że zatrzymał się Pan w miejscu i wydreptal Pan plac wokół wlasnej osi.
    Chcąc byc burmistrzem trzeba mieć pomysł na jego funkcjonowanie w tym przede wszytstkim tworzenie nowych miejsc pracy innych niż biura czy spółki uzależnione od burmistrza i ich dupolizow. Niestety taki jest stan obecny i wiekszosc którzy obecnie tworzą jakiekolwiek miejsce pracy poniekąd jest w układzie z burmistrzem, co łatwo zauważyć w naszym mieście i powiecie. Należy ich pogonić i zacząć w mieście wszytko od nowa. Może byc pan moim kandydatem jeśli się Pan wreszcie ogrzanie i zacznie mówić z sensem co chciałby Pan zmienic a nie co zostało zepsute. Bo to wszyscy wiemy. Hipermarketów już Pan nie zlikwiduje, cukrowni nie odbuduje.

    Odpowiedz
      • Obiektywny
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Absurd? To proszę powiedzieć to starszym ludziom bez samochodu i prawa jazdy, którzy muszą z Mazowieckiej na os. Moniuszkowskie szorować na pieszo. Pan Rypina patrzy całościowo na miasto i to mu się chwali. A tak w ogóle na zachodzie bryką nie wjedziesz do centrum nawet małego miasta, tylko autobusem. Przynajmniej nie ma takiego smrodu i hałasu jak w Kętrzynie.

      Odpowiedz
        • Danka
        • Dodano 5 czerwca 2018

        A w jakim celu muszą pokonywać taki odcinek właśnie starsi ludzie? Sadzisz ze cuagnie ich do TESCO? na Moniuszki sa sklepy spożywcze i przemysłowe. Osiedle ma lokalizację blisko centrum. Czyżbyś sugerował ze potrzebują jeszcze autobusy na osiedlu?

        Odpowiedz
          • Obiektywny
          • Dodano 5 czerwca 2018

          Potrzebują. To temat stary jak świat. Wystarczy zapytać. Kiedyś był autobus linii 6 z Bałtyckiej przez Mazurską i Poznańską. Nie każdy jeździ samochodem.

          Odpowiedz
            • Danka
            • Dodano 5 czerwca 2018

            bzdura.

            • Pan M
            • Dodano 5 czerwca 2018

            Niestety nie ma Pani racji, a poziom Pani niewiedzy plus obrona swojego stanowiska skłania mnie do przypuszczenia że może być Pani urzędnikiem. Arogancją jest natomiast nazywanie bzdurą potrzeb osób starszych z osiedla Moniuszki czy ul. Mazurskiej.

    • Jan Winnicki
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Na burmistrza tylko Olenkowicz. Chłop od ręki załatwia sprawy. Jako przedsiębiorca od podstaw poznal zasady gospodarki. Postawi miasto na nogi. Utworzy nowe miejsca pracy.

    Odpowiedz
      • Taaaa...
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Załatwia jak burmistrz pozwala.

      Odpowiedz
        • Maria
        • Dodano 5 czerwca 2018

        Podobno nie został urzędasem dla pieniędzy i padła propozycja aby przekazał otrzymany hajs na rzecz dzieci

        Odpowiedz
    • No name
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Krew mnie zaraz zaleje. Czy mam rozumieć, że genialne projekty urbanistyczne i gospodarcze dla Kętrzyna które na 2014 rok zamówił Pan Rypina najpierw trafiły do szuflady u pana Prokopa, a kiedy zostały opisane przez pana Rypinę, burmistrz zrobił wszystko co w jego mocy aby nic z tego nie wyszło???

    Odpowiedz
      • Obiektywny
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Czyli były i projekty gospodarcze. Napisz to dla Danki drukowanymi, bo kobieta mało świadoma.

      Odpowiedz
        • Danka
        • Dodano 5 czerwca 2018

        Ty uświadomiony obiektywny autobusowiec. Kolegów szukasz sam nie dajesz rady?

        Odpowiedz
          • Obiektywny
          • Dodano 5 czerwca 2018

          Mało wiesz i niech tak zostanie.

          Odpowiedz
    • adam
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Na Burmistrza Anetę Kańczuk – obrotna kobieta z aferą w MOSiR.

    Odpowiedz
      • Pan M
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Rozumiem że to żart?

      Odpowiedz
    • Wyborca
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Panie Rafale dosyć już tego wożenia się. Proszę startować na burmistrza i ratować to miasto. Powodzenia i dziękuję.

    Odpowiedz
      • zbyszek
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Kłopot na głowę ?! 🙂

      Odpowiedz
    • Maria
    • Dodano 5 czerwca 2018

    A kto to jest Rypina?
    Tyle lat mieszkam i nie znam osoby. Pytałam cała rodzinę znajomych i nikt nie kojarzy gościa.

    Odpowiedz
      • Michał K.
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Ty, Maria. Jak mieszkasz w Reszlu, to możesz nie znać radnego. Ja go kojarzę od 8 lat jako jednego z najaktywniejszych radnych. Czas by Pan Rypina wystartował na Burmistrza. Liczę na Pana. Tak trzymać.

      Odpowiedz
        • Maria
        • Dodano 6 czerwca 2018

        Mieszkam od urodzenia w Kętrzynie.

        Odpowiedz
    • Rafał
    • Dodano 5 czerwca 2018

    W sumie, to nikt. Zwykły urzędnik, jak8ch wielu.

    Odpowiedz
      • Marcin
      • Dodano 5 czerwca 2018

      tiaaa urzednik od ponad roku dostal posadke w powiecie na zlosc Hecmanowi. Co rush dodaje dodaje sam sobie splendoru aby muc plynac na wlasnej fali sukcesu literackiego

      Odpowiedz
        • Qwerty
        • Dodano 5 czerwca 2018

        Jako urzędnik dobry, bo mimo zmiany politycznej ciągle na kierowniczym fotelu. Nie mają kwitów na niego, bo gościu jest dobry i w robocie swojej się sprawdza. Jako radny pan Rypina jest rewelacyjny. Logiczna wizja rozwoju Kętrzyna, zero populizmu, w porządku wobec ludzi. Doskonały kandydat na burmistrza miasta.

        Odpowiedz
          • Marcin
          • Dodano 5 czerwca 2018

          Te felietony to 100% populizmu, zero konkretu odnoszę wrażenie ze człowiek żyje czasem przeszłym. Utrzymuje stanowisko bo wszystko sie toczy doskonale nawet bez jego udziału, poza tym jest szefem PiSu a to nie bardzo zwolnic (kto by miał takie jaja?) Najbardziej polityczne stanowisko od wielu lat, a obecnie ma 2 naczelników 🙂

          Odpowiedz
            • Pierdu, pierdu
            • Dodano 6 czerwca 2018

            Jak dla mnie populistą jest Hećman. Rypina jest raczej technokratą. Takiego teraz Kętrzyn potrzebuje.

      • Qwerty
      • Dodano 5 czerwca 2018

      Nikt to ty. Pan Rypina jest bardzo poważanym człowiekiem.

      Odpowiedz
    • Kris
    • Dodano 5 czerwca 2018

    Panie Radny tu jest faktycznie problem z parkingami którzy dojeżdżają z poza miasta do pracy to nikt tematu nie poruszy z władz żeby po robić parkingi przy chrobrego,usunąć drzewa,czy nawet spotkać się z pracodawcami żeby poszerzyli wkońcu zakład żeby ludzie mieli wjazdówki do zakładu.
    A tak pozatym coraz gorzej się jeździ po Kętrzynie,5 lat temu tego nie było. Za dużo jest rond przez to nie ma płynnego ruchu przez nateżenie ruchu,wymuszenia pierwszeństwa, prawie są codziennie kolizje drogowe,na skrzyżowaniach,a tym bardziej na rondzie Dmowskiego na dwupasmówce w Kętrzynie to nikt tego nie napisze. A to pokazuje statystyki Kętrzyńskich kierowców oraz ludzi ze wsi nie umiejętna jazda i nie patrzenie kosztuje. Ludzie głupieją przez te markety i nie myślą nic na drodze…

    Odpowiedz
    • Pierdu, pierdu
    • Dodano 6 czerwca 2018

    Od wycinania drzew to jest Dojlido. 🙂 A na serio, to są skutki rozpieprzenia komunikacji publicznej w mieście i powiecie. Ta liczba samochodów plasuje Kętrzyn wśród krajów trzeciego świata. Widzisz panie Hećman do czego doprowadziła pańska polityka transportowa? I dlatego odbudowa komunikacji ma znaczenie. O tym mówi Rypina i ma rację jak nikt w tym zacofanym miasteczku.

    Odpowiedz
    • Myśleć kętrzyniaki
    • Dodano 6 czerwca 2018

    Ja rozumiem że jest tu kilka osób walących w radnego Rypinę jak w bęben i na pokazaną białą kartkę powiedzą czarna ku uciesze swoich pryncypałów, ale jeżeli kolejne osoby piszą „co pan proponuje” gdy pół felietonu jest o tym co proponuje lub proponował, albo „co z rondem Dmowskiego” jak facet od 5 -ciu lat regularnie pisze że to bubel od województwa otrzymany za przyzwoleniem lokalnych władz, to się zastanawiam czy tu przypadkiem nie panuje jakaś zbiorowa obstrukcja intelektualna. Łopatologia stosowana to chyba zbyt subtelna forma przekazu jak na Kientrzynowo. Panie Rypina, może powinien Pan pisać w jakimś lokalnym narzeczu???

    Odpowiedz
      • zbyszek
      • Dodano 6 czerwca 2018

      Na hasło: Rafał – opozycja (obóz rządzący) ma nastroje jak natalerzu. Tylko nie przedobrzyć i 5 000 głosów ZA !

      Odpowiedz
        • Hmmm...
        • Dodano 6 czerwca 2018

        Natomiast w moim przypadku hasło zbyszek budzi we mnie następujące skojarzenia: relatywizm, poddaństwo, brak kręgosłupa moralnego, prywata, egoizm…. Oby te 5 tysięcy zdobył pan Rypina i zamknął ten niechlubny rozdział w historii miasta pisany przez obecną władzę.

        Odpowiedz
    • Wstyd
    • Dodano 6 czerwca 2018

    Wydaje mi się że ktoś tu się za bardzo rozpędza. Panie Rafale jak Pan będzie tak atakował Hecmana i innych, to może się okazać , że po wyborach znowu zasili Pan szeregi bezrobotnych.

    Odpowiedz
      • Tylko Rypina
      • Dodano 6 czerwca 2018

      Chociaż nie wchodzi w tyłek i nazywa rzeczy po imieniu. Takiego burmistrza jak pan Rypina potrzebuje Kętrzyn. Człowieka dbającego o miasto, a nie o swoje interesiki i komfort psychiczny armii niekompetentnych funkcyjnych postawionych dzięki lokalnym zależnościom. To jasny sygnał. Albo Rypina, albo kolejne 25 lat kolesiostwa, stołków dla swoich, bezrobocia i biedy.

      Odpowiedz
        • Lol
        • Dodano 6 czerwca 2018

        Nazywa rzeczy po imieniu?
        Żart? Szczur jakich mało!
        To już lepiej te 25 lat kolesiostwa.

        Odpowiedz
          • Jedno ale
          • Dodano 6 czerwca 2018

          Lepiej to tylko dla tfuu… kolesiów i niekompetentnych osób pod ich politycznym parasolem, podejmujących szkodliwe dla miasta decyzje. A nawiasem mówiąc dlaczego obrażasz człowieka nazywając go szczurem?

          Odpowiedz
          • @Lol
          • Dodano 6 czerwca 2018

          Loluś, dlaczego nazywasz radnego Rypinę szczurem? Argumentów do dyskusji brakuje, to podsrywanie się zaczyna?

          Odpowiedz
      • ???
      • Dodano 6 czerwca 2018

      A to nie Hećman zasili szeregi bezrobotnych???

      Odpowiedz
    • Żygać się chce
    • Dodano 6 czerwca 2018

    Ej, pipinka przestań komentować bo się znowu kompromitujesz.
    Czytam i aż myśli od tego bazgrolenia. Na każdego nasmalasz i myślisz że tym zyskujesz?
    Jak tak, to jednak debilu jesteś.

    Odpowiedz
      • Dla ścisłości
      • Dodano 6 czerwca 2018

      Rzygać piszemy przez „rz” analfabeto. To świetnie że jak czytasz to myślisz. Jednak wciąż mało skoro nie popierasz ewentualnej kandydatury pana Rypiny. I uzmysłów sobie, że oprócz kolesiów bez kwalifikacji przy korytach, są ludzie którzy czekają na zmiany. Którzy liczą że w tym zapomniamym przez Boga i myśl ludzką mieście, też kiedyś będzie lepiej. I nie obrażaj, nie obrażaj.

      Odpowiedz
        • zbyszek
        • Dodano 6 czerwca 2018

        Nic to nie da bo Ci co chwalą Pana Rypinę doskonale wiedzą,że piszą się za nowym układem sił w samorządzie a starych kętrzyniaków pozostaje coraz mniej,gro to mieszkańcy okolicznych wiosek i najechanych z różnych stron Polski.Polityka,polityka tylko nie żadne tam dobro społeczne.

        Odpowiedz
          • Tylko Rypina
          • Dodano 6 czerwca 2018

          Czy z wioski czy nie z wioski w interesie normalnego mieszkańca Kętrzyna leży zmiana układu sił. I to jest dobro społeczne. „Etatowi” samorządowcy nie odejdą sami. Trzeba ich odsunąć. Za złe decyzje, za niekompetencje w spółkach, za całokształt.

          Odpowiedz
          • Danka
          • Dodano 6 czerwca 2018

          Największe dobro już załatwilo sobie interesy i teraz w cieniu swoich „sukcesów” będzie je realizował. Gdzie przeniosą przedmioty z muzeum na czas remontu w zamku?

          Odpowiedz
            • Taka prawda
            • Dodano 6 czerwca 2018

            Dokładnie! Rozgonić wszystkich w końcu.

    • Ha ha ha
    • Dodano 7 czerwca 2018

    Pipin tutaj możesz pisać jako 200 osób ale w realnych wyborach to będzie tylko 1 głos . Przygotuj sobie pampersy

    Odpowiedz
      • Hahaha
      • Dodano 7 czerwca 2018

      Głupiś. 🙂

      Odpowiedz
      • pipina i pampersy
      • Dodano 7 czerwca 2018

      Otóż to!

      Odpowiedz
    • mowimy NIE plotkarzom
    • Dodano 7 czerwca 2018

    Jedyne co tak naprawdę trzeba to pogonić nieudaczników, oszustów i pseudospolecznikow ale na tyle skutecznie aby nie mogli znowu zostać nawet radnymi. W przypadku powiatu skutkować to może kolejną kliką na rzecz społeczności. Przecież to jest kpina z nas wszystkich załatwiać swoje osobiste sprawy pod egidą prac społecznych. Żałosne ze wykształcone spoleczenstwo godzi się na takie posunięcia takich ludzi.

    Odpowiedz
      • Gaweł
      • Dodano 7 czerwca 2018

      Olenkowicz już pokazał jaki jest solidny. Temu podziekujemy zbiorowo. Narobił zamieszania i zwinął ogon.

      Odpowiedz
        • Nie dla Niedziółki, nie dla Hećmana
        • Dodano 7 czerwca 2018

        Niedziółce i Hećmanowi też podziękujemy zbiorowo. Małe jest w Kętrzynie bezrobocie żeby jeszcze pracowników z Ukrainy sprowadzać???? A internat panie Niedziółka to nie hotel robotniczy.

        Odpowiedz
          • już przegrałeś
          • Dodano 7 czerwca 2018

          Weź się wal człowieku. Pan Niedziółka już ogłosił oficjalnie, że startuje w wyborach a ty kiedy będziesz miał odwagę? lepiej ci się tu knuje i krytykuje innych? na tylko tyle cię stać?

          Odpowiedz
            • Niedziółka nie jest alternatywą dla Hećmana
            • Dodano 7 czerwca 2018

            A co pan Niedziółka zrobił dla miasta? Podpisał list intencyjny na rozbudowę drogi do Giżycka bez obwodnicy Kętrzyna co poskutkuje zalewem TIRów. Do tego chciał sprowadzić tanią siłę roboczą dla Philipsa ryzykując zepsucie lokalnego rynku pracy (zamrożenie płac), a pracownicy mieli być zakwaterowani w internacie publicznej szkoły dla celów prywatnych.

    • jan
    • Dodano 7 czerwca 2018

    Bezrobocie wielkie, a nikt nie chce pracować

    Odpowiedz
      • Niedziółka nie jest alternatywą dla Hećmana
      • Dodano 7 czerwca 2018

      Za pensję nie pokrywającą kosztów nikt nie będzie pracował. A Niedziółka chciał jeszcze tanią siłę roboczą z UA sprowadzić.

      Odpowiedz
        • Też jestem przeciwko
        • Dodano 8 czerwca 2018

        A co Niedziółka takiego zrobił dla Kętrzyna będąc Starostą? Zapomniał, że startował z okręgu miasto Kętrzyn? Nawet walącego się murka na Jagiełły nie potrafił naprawić. A teraz chce naprawiać miast? Szkoda gadać.

        Odpowiedz
Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *