Zamknij

Ważny jest dialog

08:00, 02.04.2018 Aktualizacja: 08:10, 02.04.2018
Skomentuj

- Jeżeli kilka osób siada do rozmów i nie potrafią oni wypracować wspólnego zdania, pomysłu na przyszłość, to nie można wówczas mówić o jakimkolwiek sukcesie. Uważam, że powinniśmy zapomnieć o tych "znaczkach" PO, PiS, a zacząć patrzeć wyłącznie pod kątem dobra ludzkiego - mówi Zbigniew Olenkowicz, wicestarosta kętrzyński, z którym rozmawiał Robert Majchrzak.

 

- Panie starosto, czym przywitała nas wiosna, jeżeli chodzi o działania samorządu powiatowego?

- Wiosna, jak to ma do siebie, przywitała nas dobrymi nowinami (uśmiech). Na przykład znaleźliśmy środki finansowe na długo wyczekiwany remont ulicy Górnej.

- Proszę przypomnieć jak długo na ten remont czekają mieszkańcy ulicy Górnej?

- Nie wiem dokładnie, ale na pewno "naście" lat.

- A więc sukces?

- Praca obecnego zarządu powiatu trwa dopiero miesiąc. I jeżeli znaleźliśmy już środki na remont tej ulicy bez posiłkowania się kredytem, to uważam to za duży sukces.

- Kiedy ruszą już właściwe prace na Górnej?

- Skoro są pieniądze, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ruszyły jak najszybciej się da. Na dniach ogłosimy przetarg na wykonanie tego zadania.

- Jakie inne inwestycje będzie w najbliższym czasie realizował Powiat Kętrzyński?

- Odpowiem tak: Należy zadać pytanie dlaczego do tej pory nie ruszyły powiatowe inwestycje? Mamy koniec marca i dopiero nowo wybrany zarząd ogłasza przetargi na inwestycje drogowe... Można było już to mieć za sobą, bo środki na to były i są.

- Wobec tego dlaczego poprzedni zarząd tego nie zrobił?

- Tego nie wiem (uśmiech).

- Władze Kętrzyna zapobiegają od pewnego czasu o przekazanie niektórych ulic powiatowych, znajdujących się na terenie miasta. Kiedy to nastąpi?

- Od strony prawnej może to nastąpić z początkiem przyszłego roku. Do września musimy natomiast mieć przygotowane wszystkie dokumenty. Ta sprawa było poruszona na ostatniej sesji rady powiatu. Zostały powołane dwa zespoły robocze - z miasta i z powiatu, które mają zadania wypracować w tym zakresie wspólny mianownik.

- Co z ulicą Budowlaną?

- (Uśmiech) Jak Pan zapewne pamięta, ta ulica była kością niezgody pomiędzy byłym starostą, a burmistrzem Kętrzyna. Teraz mamy już pomysł jak ten problem rozwiązać.

- Dlaczego Miastu tak bardzo zależało na tej Budowlanej i dlaczego był w tej materii taki opór ze strony Powiatu?

- Nie wiem. Argumentacja byłego starosty, że tam znajdują się działki przedsiębiorców, do mnie nie przemawia. Przedsiębiorcy płacą podatki od nieruchomości i tak jak wszystkim innym mieszkańcom powiatu, należy im się odpowiednia infrastruktura drogowa. Ten upór był dla mnie niezrozumiały.

Dlaczego Miastu zależało na Budowlanej? Może dlatego, że od strony wjazdu do Tesco jest już kawałek dobrej drogi i teraz wystarczy połączyć to co zostało z ulicą Bałtycką. Chociażby po to, żeby w przypadku jakiegoś zdarzenia drogowego móc zorganizować bezpieczny objazd. Nie tak dawno był tam przecież taki przypadek. Musimy też pamiętać, że mamy tam chociażby Warsztat Terapii Zajęciowej.

Rozwlekanie tego tematu jest niepotrzebne. Trzeba to po prostu zrobić i zając się innymi problemami do rozwiązania, a nie bez końca "żyć" ulicą Budowlaną.

- "Innymi problemami", czyli na przykład uporządkowaniem kwestii opłat za ustawianie pojemników do selektywnej zbiórki odpadów...

- I tutaj znowu pojawia się niezrozumiałe dla mnie działanie poprzedniego zarządu. Do tej pory nikt nie pobierał tych opłat i wszystko funkcjonowało. Chcę zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku wprowadzenia tych opłat mieszkańcy ulic powiatowych na terenie Kętrzyna musieliby więcej płacić za odbiór odpadów. Nie oszukujmy się, to nie Miasto czy "Komunalnik" zapłaciłyby więcej, zawsze na końcu takiego łańcuszka jest właśnie mieszkaniec.

- Jak zostanie rozwiązany ten problem? Bo przecież zgodnie z przepisami prawa, ta opłata musi zostać wprowadzona.

- Zgadza się. Ale niech to będzie opłata symboliczna, na przykład grosz. W tym miejscu trzeba to powiedzieć, bo pojawiają się głosy, że Powiat chce zrezygnować z dochodów, że to przecież my jesteśmy dla społeczeństwa, a nie społeczeństwo dla nas. Zaznaczę jeszcze raz, że do tej pory nikt tych opłat nie pobierał, więc jeżeli my również z nich zrezygnujemy, to po raz kolejny pokażemy, że dobro społeczne jest dla nas najważniejsze.

Trzeba to też koniecznie zaznaczyć, że wprowadzając opłatę za korzystanie z pasa drogowego poprzez zajęcie go przez gniazda (pojemniki) do selektywnej zbiórki odpadów, zyskalibyśmy około 40 tysięcy złotych w skali roku. Uważam, że można wygospodarować taką kwotę przy bardziej racjonalnym wydatkowaniu środków publicznych i taką drogą zamierza kroczyć obecny zarząd powiatu.

- Pan, jako przedsiębiorca z krwi i kości, ma już pewnie wyrobioną opinię na temat racjonalnego wydawania środków publicznych...

- (Uśmiech) Zdecydowanie tak. Przedsiębiorca, zanim wyda złotówkę, to najpierw musi ją zarobić. I to jest ta szalona różnica. Mamy okres przedświąteczny, więc nie jest to odpowiedni moment, ale przyjdzie jeszcze czas, żeby porozmawiać o niegospodarności poprzedniego zarządu.

- Platforma Obywatelska, którą Pan reprezentuje, nie miała w roku 2014 zbyt udanych wyborów samorządowych w naszym powiecie. Teraz jednak mamy wicestarostę z PO, przewodniczącego rady powiatu związanego z PO, czy ostatnio również wiceprzewodniczącego rady, który w wyborach startował z listy PO. Jak do tego doszło, jaka jest recepta na to, aby z porażki przejść do politycznego sukcesu?

- Przepis jest prosty: Praca, praca i jeszcze raz praca. Trzeba mieć plan i konsekwentnie go realizować.

Ważny jest też dialog. Jeżeli kilka osób siada do rozmów i nie potrafią oni wypracować wspólnego zdania, pomysłu na przyszłość, to nie można wówczas mówić o jakimkolwiek sukcesie. Uważam, że powinniśmy zapomnieć o tych "znaczkach" PO, PiS, a zacząć patrzeć wyłącznie pod kątem dobra ludzkiego. To ludzie są naszym kapitałem i to ludzie, jeżeli oczywiście chcą, mogą coś zmienić w naszym życiu.

- Do następnych wyborów mamy już niewiele czasu. W jakim kierunku zamierza pod tym kątem podążać zarząd powiatu?

- Odpowiem w ten sposób: Podstawowymi zadaniami Powiatu są szpital, drogi powiatowe i szkolnictwo. Na tych trzech sprawach, a głównie na szpitalu, musimy się skupić. Konieczna w tym wypadku jest nasza współpraca z poszczególnymi gminami.

Wracając do szpitala, jeżeli podczas ostatniej sesji dyrektor stwierdził, że sytuacja kadrowa jest opanowana, to teraz życzyłbym sobie, żeby szpital nie generował długów...

- Jest to w ogóle możliwe?

- Wszystkie szpitale samorządowe mają podobne problemy. Nie znaczy to jednak, że tutaj też nie można racjonalizować wydatków i szukać oszczędności w tych sferach, w których jest to możliwe.

- Na zakończenie rozmowy proszę przekazać życzenia świąteczne mieszkańcom powiatu.

- Najważniejsze abyśmy mogli spędzić święta w spokoju, w rodzinnym gronie i znaleźć chwilę zadumy. W takim czasie jak święta, powinniśmy osiągnąć pogodę ducha i życzę wszystkim, żeby to się udało.

- Dziękuję za rozmowę.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(58)

dobro spoleczne jestdobro spoleczne jest

0 0

Ważny jest dialog właśnie b. ważny ! 09:23, 02.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

MazurMazur

0 0

Przeczytałem początek i zgadzam się ,ale polityka nasza to nie to o czym Pan marzy bo dobrym jedzeniem każda gospodyni trafia do serca.Koniec. 09:28, 02.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HipokryzjaHipokryzja

0 0

Czas niekończących się sukcesów. A przepadkiem to nie sa pomysly poprzednikow które były przez hamulcowa 11 blokowane? 11:46, 02.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kulawa kuźkakulawa kuźka

0 0

Jak to szybko zmienia zdanie. Najpierw proste było przekazać drogi powiatowe do miasta teraz już nie jest takie proste i po prostu (znowu proste) wystarczy naliczyc symboliczny grosz dla tych z ulic powiatowych. Co dwa tygodnie nowy pomysł. Społeczeństw o to nie indyk ktoś mi wszystko można w dziób wcisnąć. 12:00, 02.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rusałka leśnaRusałka leśna

0 0

Mam pytanie a czy przypadkiem opozycyjna 11 ( której Pan był członkiem ) nie blokowała wszystkiego co tylko mogła ? pytam się jak to blondynka 15:27, 02.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sasiadkasasiadka

0 0

wreszcie od dawna czekalismy na takiego szefa starostwa, mam nadzieje ze oddany na niego glosnie pojdzie na marne 18:13, 02.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MarekMarek

0 0

Niestety już poszło 17:47, 03.04.2018


MarekMarek

0 0

Jeśli tak szybko zostały znalezione środku na ulice Górna to ciśnie się pytanie jak został przygotowany i zatwierdzony budżet na ten rok? Rada to zaakceptowała? 21:22, 02.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kiciakicia

0 0

Uwaga na cenzurę redaktora. Kasuje niepochlebne sobie opinie 16:38, 03.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kiciakicia

0 0

Śmieszne, że redaktor dyktuje wicestaroście co ma na zrobić na zakończenie. cyt" na zakończenie rozmowy proszę przekazać życzenia wielkanocne".Redaktor wspiął się na wyżyny swoich kompetencji. 16:39, 03.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MarekMarek

0 0

Robota pod dyktando, to w tych kręgach norma. 17:53, 03.04.2018


tadektadek

0 0

Tylko z kim? 19:44, 03.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dobro społeczne jestDobro społeczne jest

0 0

Słowa słowa słowa..... dialog i dobro społeczne? ..... wstyd i obłuda. 19:50, 03.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mam u was znajomychmam u was znajomych

0 0

Został mój wpis usunięty, pytam ponownie: kiedy muzeum będzie u tego pana z obrazka? 21:00, 03.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Dobro społeczne jestDobro społeczne jest

0 0

Uruchomiono metody redem z PRLu. Usuwac niewygodne komentarze. Wszustkie dotyczace przeniesienia muzeum zostaly usuniete. Cos jest na rzeczym ale napewno nie dobro spoleczne. 21:08, 03.04.2018


Jak z obrazkaJak z obrazka

0 0

Pomimo że Pionek został "kupiony" za najwyższą cenę odczuwamy ze najbardziej kontrowersyjny jest ten z plakatu. Czy to tylko takie złe odczucie? 21:20, 03.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzytelnikCzytelnik

0 0

"Uważam, że powinniśmy zapomnieć o tych „znaczkach” PO, PiS, a zacząć patrzeć wyłącznie pod kątem dobra ludzkiego"
Mam wrażenie że temu panu żaden znaczek (przynależność do grupy) nigdy nie był wartością a jedynie własny interes.
Dziś jest tego ewidentny przykład. Pod hasłem "dobra społecznego" o "dialogu" realizuje swój wlasny plan. Wyborcy to nie pracownicy na kuchni i nie są od takich uzależnieni. 07:13, 04.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanekJanek

0 0

W pełni popieram. Proponuję sprawdzać , czyj będzie n.p catering na imprezach samorządowych i za ile. Natomiast jeżeli chodzi o te "znaczki" to wystarczy popatrzeć na stanowiska w samorządach i kto jak głosował. Jak nie dynastia, to interes, tylko czyj. A znaczki można zamieniać, co za problem i dla kogo. Czas wybrać ludzi , którzy są PRAWDZIWYMI SPOŁECZNIKAMI i mają konkretne propozycje. 12:29, 08.04.2018


YhyYhy

0 0

Ludzie nie są głupi... widzą co sie dzieje !!!
Muzeum u PANA WICE ciekawe czy mysli ze nikt nie wie.... ciekawe jaki psiak zostanie dyrektorem muzeum... pewnie kupiony hećbrukowy psiak z jego wiernej psiarni

Dajcie spokój...
Jeszcze kilka miesiecy...

KARMA WRACA 18:59, 04.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CzytelnikCzytelnik

0 0

Już przeniesione eksponaty? 17:17, 08.04.2018


CzytelnikCzytelnik

0 0

Obalenie wladzy to nie jest sukses. Sukcesem jest jej utrzymanie i zdobycie szacunku wyborców. Wasze dotychczasowe działania są świadectwem podstępnych kroków w celu udowodnienia na siłę kto ma siłę. O jakim dialogu ten samorządowiec mówi? Kiedy ktoś widzial jego dialog? Brylowanie przed kamerą z umówionym pytaniami to monolog. To przedszkolanka prowadzila bój i przedstawiała zdanie 11 a nie on. A może szepruchy z Krzyśkiem to jest ten dialog? Dajcie spokój większej obłudy nie było dotychczas. Szacunku wśród wyborców takimi metodami nie zdobędziecie. I to wszystko dla dobra społecznego? Wstyd. 20:02, 04.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariolkaMariolka

0 0

Ciekawe ze wywiad z przedsiębiorczym wicestarosta ma 19 komentarzy i nie jest w zakładce POPULARNE a Pieniaka i Leśniczego mają raptem po 2 i są popularne. Ktoś chce nam i sterować? 06:35, 05.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HipokryzjaHipokryzja

0 0

Parcie na szkło ma ten obrazka większe niż Uluzany. Najpierw podstępne działania blokujące pomysły poprzedników a teraz ich realizacja jako swoje BRAWO BRAWO.
To wynik tych dialogow na rzecz dobra społecznego? 17:31, 05.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

0 0

Czy pensje nowych starostów też zostaną obniżone? Zgodnie z zapowiedzią partii rządzącej? 18:53, 05.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RealistaRealista

0 0

Pasmo niekończących się sukcesów w ciągu jednego miesiąca. Nie ma takiej rzeczy których nie mógłby nam obiecać. Proszę się chwalić pomyslami zrealizowanymi a nie odkopanymi z szuflady poprzednikow. Kłamia sie czas przyszły niepokonany i dokonany. 19:13, 05.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WybielaczWybielacz

0 0

Jeżeli kilka osób siada do rozmów i nie potrafią oni wypracować wspólnego zdania. Jak to oni? Wy nie potrafiliscie tak samo jak oni. 19:58, 05.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HipokryzjaHipokryzja

0 0

Wicek decyduje i blyszy od oczekiwanych sukcesów a Pieniak się tłumaczy z zamieszania. 11:01, 06.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dobro społeczne jestDobro społeczne jest

0 0

Specjalista od dialogu. Mowic jedno robic drugie to obłuda i fałsz. 05:37, 08.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WyborcaWyborca

0 0

Jak wytrzyma do wyborów będzie cud, wykona plan i Krzysio go zaraz odsunie. Chyba ze ma plan wystartować na burmistrza to sie bedzie dzialo, wówczas zostałby bohaterem miasta. 09:36, 08.04.2018


SławomirSławomir

0 0

Coś "kucharzowi" dialogi nie wychodzą. Czy nie widzi, że to nie ten poziom?
Zaraz po spotkaniu z dyrekcją został dyrektor zwolniony i zastąpiony asem. Dialog z lekarzami też nie wyszedł? Dziękujemy już za to dobro społeczne. 16:33, 09.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

StefanStefan

0 0

Tu plan do wykonania jest najistotniejszy. Przy okazji zdobyć popularność. Jak Krzysiek wygra po raz kolejny to byt na kolejną kadencję zapewniony. A jesli przegra poza dobrego wujka "od dobra spolecznego" i "diagolu" może pomóc. 05:23, 10.04.2018


ArturArtur

0 0

Z kim ten pan dialog prowadził? Może zna ktoś jakies przyklady? 07:19, 10.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DarekDarek

0 0

Z burmistrzem na stołówce? 05:39, 11.04.2018


SissySissy

0 0

Pani Ogórek w kampanii prezydenckiej też mówiła o dialogu: TRZEBA ROZMAWIAĆ.
To prowadź ten dialog wicku. Lekarze nie chcą pracować z Krzysia i Twoim kandydatem. Więc do roboty bo zaraz zwiniesz swoje zabawki i powiedz ze nie starczyło Ci czasu. 05:56, 12.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

0 0

No i skończą jak Ogórek. Będzie pomidor. 07:06, 12.04.2018


CzytelnikCzytelnik

0 0

Jeśli ma odwagę na zmiany. To niech ma odwagę na oświadczenie publiczne czemu takie decyzje podejmuje. Jeśli ma odwagę niech spoleczenstwu powie o co chodzi, a jak nie to niech mu ktoś to napisze i opublikuje na stronie strostwa. W przeciwnym wypadku większość będzie miała podejrzenia ze robi to z osobistych pobudek i dla własnego interesu. 06:31, 12.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

leonleon

0 0

ziemniaki obierać 10:16, 13.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ShymeqShymeq

0 0

„Wam kury szczać prowadzić, a nie politykę robić” czyli o aktualności myśli J. Piłsudskiego.
Panie wicestarosto obalić zarząd udało się panu podstępem w 3 lata. Czemu nie ma pan cywilnej odwagi aby wydać oświadczenie społeczeństwu w sprawie kontrowersyjnych i pełnych emocji posunięć kadrowych w szpitalu?
Nietrudno domyślić sie że to w głównej wierze panu zawdzięczamy te zamieszanie (oczywiście nie jedynemu). Społeczeństwo to nie barany. Raz wywiad i usciesnionych lekarzach raz poparcue dyrektora przez siostry. Dosyc tego. Proszę się wytłumaczyc z tych ruchów finansowo kadrowych. Prosimy o dialog ze społeczeństwem a nie jedynie posunięcia zza biurka czyimś rękoma. 15:19, 14.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KarolKarol

0 0

Jeszcze miesiąc i nic nie będzie musiał, pozostanie tylko chwalić się ile to dobra uwolniono. 11:04, 15.04.2018


Nie dla Niedziółki, Nie dla Niedziółki,

0 0

Chcesz dialogu? Zmień właszę. 15:49, 14.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie dla Niedziółki, Nie dla Niedziółki,

0 0

władzę oczywiście. 15:50, 14.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

0 0

Jak tam panie wicestarosto efekty działalności, można już co nieco ocenić? Prosił pan o nieprzeszkadzanie (tak jak to robiła pańską 11) a efekty będzie można ocenić. Obawiamy sie ze za miesiąc pan odejdzie i nie będzie można Pana ocenić w ogóle. Pozostanie tylko niesmak z zamieszania jakie po panu zostanie. 15:35, 15.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

0 0

Dziś poniedziałek może uda się panu choć dziś punktualnie do urzędu trafić? Wymawiaja ludzie lekarzom przychodzenie z godzinnym opóźnieniem...a tu to samo. 04:26, 16.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dobro społeczne jestDobro społeczne jest

0 0

Ważna to jest uczciwość Olenkowiczu. 20:43, 17.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

olgolg

0 0

i już po gwiazdorzeniu, kucharz wrocił do swoich garnków 15:24, 29.05.2018


JurekJurek

0 0

Ten człowieczek nadal liczy na nasze głosy? Kandyduje na radnego? Zrobił rewoltę w powiecie, 3 miesiące porządził, w szpitalu zrobił chaos, powstawiał do urzędów swoich, nawet Hecmam zarzuca brak działalności rady rynku pracy w której działa od lat.
Wyraźnie wycofał się z publicznych wypowiedzi, a teraz znowu chce być w radzie powiatu?
Dla naszego dobra? czy aby wspólnie móc więcej ugrać? Nawet podczas urzędowania w starostwie załatwił muzeum w Ketrzynie w swoim budynku. Czy takim ludziom warto ufać? Według mnie NIE. 18:31, 11.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

50 tysi na drodze ni50 tysi na drodze ni

0 0

A co z oprawą którą dostał, ktoś coś? 18:50, 11.10.2018


Nie dla Hećmana i OlNie dla Hećmana i Ol

0 0

Głosując na Olenkowicza dasz szanse Hećmanowi na starostowanie. W przypadku jak przegra fotel burmistrza radni z klucza Hecmana zrobią go starostą. 16:08, 19.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%