Spółki komunalne – do czego służą… rządzącym Kętrzynem?

Spółki komunalne – do czego służą… rządzącym Kętrzynem?

Po publikacji ostatniego felietonu napisała do mnie jedna z mieszkanek Kętrzyna. Oto fragment jej listu, w którym pyta mnie o zawirowania w miejskich spółkach, sens ich istnienia oraz inne inwestycje: ,,Jak to jest ,że jedno z najbiedniejszych polskich miast, jedno z najbardziej wyludnionych, stać na baseny, stadiony, ośrodek wypoczynkowy gdzieś daleko poza granicami nawet powiatu? Gdyby takie gospodarowanie przełożyć na rodzinę, to dawno wylądowałaby pod mostem…”

W tym pytaniu zawiera się kwintesencja zarządzania Kętrzynem od lat. O efektach możemy słyszeć tu na miejscu, że jest super. Albo możemy zobaczyć co o nas mówią ekspertyzy. Ministerstwo Finansów przekazało PAP dane o zadłużeniu polskich gmin. Zawierają one, oprócz całkowitego długu poszczególnych gmin, wyliczenie zadłużenia per capita, czyli na głowę mieszkańca. Kętrzyn, wśród 2 478 gmin, jest na 1 505 miejscu z zadłużeniem całkowitym 18,5 mln zł, co daje 675 złotych na mieszkańca. Z drugiej zaś strony mamy raport Polskiej Akademii Nauk, który wskazuje, że niemal połowie z 255 średnich miast w Polsce (Kętrzyn zaliczono do tej grupy miast) grozi marginalizacja i zjawiska kryzysowe. Kętrzyn jest w tym zestawieniu na 4 miejscu, czyli wśród najbardziej zagrożonych! Jest bardzo źle…

Raport PAN jest dla Kętrzyna dramatyczny, natomiast dane MF, choć wskazują niemałe zadłużenie, aż tak dramatyczne nie są. Więc jak to jest? Otóż, jak wykażę poniżej, zadłużenie trzeba liczyć w tym przypadku inaczej, włączając w to zadłużenie miejskich spółek, ponieważ wiele zadań i wydatków realizujemy właśnie poprzez te spółki. Wówczas zadłużenie będzie znacznie wyższe i już nie będzie się czym chwalić. Wpływ na tę sytuację ma z pewnością wykorzystywanie miejskich spółek do zadań im nieprzypisanych. Jak wskazuje ustawa, powinny one realizować zadania z zakresu użyteczności publicznej, czyli zaopatrzenie w wodę, gospodarkę ściekową (nasze Miejskie Wodociągi i Kanalizacja), zaopatrzenie w ciepło (Komec) czy zadania związane z utrzymaniem czystości i komunikacją (Komunalnik). Tymczasem są wykorzystywane do realizacji różnego rodzaju inwestycji i przedsięwzięć – na zapotrzebowanie i kaprysy władz. Efekt jest taki, że Państwo płacicie coraz więcej za wodę, śmieci, sprzątanie miasta, a spółki te finansują to, do czego nie zostały powołane.

Komec:  czwarta siedziba w ciągu kilku lat (ul. Mazurska, Górna, Dworcowa 10, a obecnie Dworcowa 4 – koszty to wykupywanie i remonty budynków. Ostatni, po „Ruchu”, wykupiony za bardzo duże pieniądze, wyremontowany póki co od strony ulicy, aby mieszkańcy widzieli ładny budynek. Reszty i tak w większości nie oglądają? Jak u Barei… Inwestycja w fotoogniwa (przy kotłowni) – nikt nawet nie pokusił się o zrobienie rachunku ekonomicznego, a to się nigdy nie zwróci. Wymieniono 10 km starych ciepłociągów, ale ciągle pozostaje do wymiany ok. 15 km. Ogrzewamy powietrze i ziemię – mieszkańcy płacą za to w cenie ciepła. Mamy stare wyeksploatowane (ponad 50-letnie) kotłownie, które powinny być zamienione na nowoczesne źródła ciepła (pewnie jedno by wystarczyło). Podniosłoby to wydajność, a przez to wpłynęło na obniżkę kosztów produkowanego ciepła. Spółka uczestniczy w remontach kolejnych siedzib, kupuje za bardzo duże pieniądze kolejny budynek (pod siedzibę), uruchamia sklep i uczestniczy w konsorcjum budującym stadion, a wcześniej odbudowującym dworzec kolejowy (sic!). To są duże, nieuzasadnione koszty, za które płacimy w cenach za ciepło! Panowie, skromniej! Zamiast Bizancjum, zajmijcie się tym, czym rzeczywiście powinniście się zajmować.

Miejskie Wodociągi Kanalizacja: Mamy starą, w dużej części przedwojenną sieć wodociągową. Dowodów na jej niedostatki mamy aż nadto, w postaci kolejnych awarii. Sieć kanalizacji deszczowej – podobnie. Przykładów zalewania piwnic czy garaży w niektórych rejonach miasta  również jest wiele (okolice ulic Mazurskiej, Mielczarskiego, Daszyńskiego, Moniuszki). Ujęcia wody wymagające modernizacji, jednak zamiast zająć się właśnie tymi sprawami, spółka inwestuje w ośrodek wypoczynkowy w Przystani, uczestniczy w konsorcjum odbudowującym dworzec kolejowy, czy teraz budującym za „ciężkie” pieniądze stadion miejski.

Komunalnik: Firma staje do przetargów w innych gminach, a potem podzleca wykonawstwo firmie prywatnej. Jaki jest cel takiego działania? Spółka powinna zajmować się komunikacją miejską, utrzymaniem czystości, selekcją i zagospodarowaniem odpadów, tymczasem – podobnie jak poprzednio wymienione – wspólnie z nimi, buduje/modernizuje dworzec kolejowy, stadion czy też staje do przetargów na remonty i modernizacje dróg i ulic.

To wszystko jest tylko wierzchołkiem góry lodowej finansowej katastrofy. Mieszkańcy miasta, mamieni sukcesami burmistrza, nie mogą uwierzyć w opowiadane brednie. Poprzez spółki komunalne zadłużenie miasta należałoby rozpatrywać łącznie z zadłużeniem tych spółek i dopiero wtedy mielibyśmy pełny obraz sytuacji finansowej. Patrząc na zakres i koszty realizowanych inwestycji, nie będzie ono małe. NIK wyraźnie negatywnie ocenia tego typu praktyki. Spółki komunalne powinny zajmować się przede wszystkim zadaniami, do których zostały powołane, bo na nich najlepiej się znają. Trudno mieć pretensje do spółek, ponieważ o wszystkim decyduje właściciel, czyli Miasto, czyli obecny burmistrz. Efekty będą takie, ze będziemy mieli 2 obiekty sportowe za kwotę ponad 50 milionów złotych, w tym jeden w całości, a drugi w części wykonany przez miejskie spółki komunalne. Do tego będziemy płacić koszty ich utrzymania! Niewyobrażalne pieniądze, a przecież to tylko dwa przykłady… Spłacimy te długi nie tylko podatkami, ale również w cenach wody, ścieków, ciepła, śmieci, itp. A wystarczyło robić więcej za unijne dotacje, szukać partnerów zewnętrznych. Po prostu wysilić się trochę. Na razie mamy władzę, która się wyżywi. Sowite pensje nie zmniejszają się wraz ze wzrostem zadłużenia. W normalnej firmie byłoby to nie do pomyślenia. Ale tu firma (Miasto) się nie liczy. Liczy się kasa. A ta zawsze musi się… zgadzać.

 

Zdjęcie: Pod koniec ubiegłego roku Krzysztof Hećman nagrodził „Wodociągi” za działania w Przystani. Nasi czytelnicy nazwali to m.in. hipokryzją. Fot. Archiwum

Podobne artykuły
76Komentarz
    • !
    • Dodano 10 lipca 2018

    Mocne ! W samo sedno.. w koncu ktoś głośno mowi co nasz hecyk kasyk wprawia !!!! Brawooo !

    Odpowiedz
      • Heheheheee
      • Dodano 10 lipca 2018

      Odgrzewany kotlet panie Niedziółka. Rypina i Czech trąbią o tym regularnie i na radach miejskich i na swoich blogach, a panu się zebrało na gorzkie żale na 3 miesiące przed wyborami. Komu pan mydli oczy, co?

      Odpowiedz
        • Pan M
        • Dodano 10 lipca 2018

        O drenowaniu kasy pierwszy Rypina pisał kiedy reszta trzęsła jeszcze gaciami. Wodociągi wypompują kasę – Rypina pisał. O stadionie drogim – mówił i pisał Rypina. O przedszkolu – to samo. Moim zdaniem Pan Niedziółka nie wnosi niczego odkrywczego. Dodatkowo zadaje pytanie w tytule, na które nie znajduję odpowiedzi w tekście. Konformizm czy kunktatorstwo? Bo świecenie cudzym blaskiem – chyba niestety tak? Brak pomysłu na siebie tak jak na powiat w czasie szefowania?

        Odpowiedz
          • Rafcio
          • Dodano 10 lipca 2018

          Ty się uspokój pipinka, bo Pan Niedziółka jak wygra, to z pewnością zapamięta te wpisy.
          Hećman też nie głupi i wie że anonimowo po nim jedziesz.

          Odpowiedz
            • Yeti
            • Dodano 10 lipca 2018

            Ale z was agenci jak z koziej d… Pan M teraz w Olsztynie mieszka więc na pewno nie Rypina, ale rację ma!

            • @ rafcio
            • Dodano 14 lipca 2018

            Kultury trochę trollu o wielu nickach

          • Nieeenoooo
          • Dodano 10 lipca 2018

          O budynku Ruchu też Rypina pisał. I do Barei też nawiązywał w ciągu ostatnich dwóch lat felietonów. Może redaktor zamiast siać teorie spiskowe, niech coś sensownego dla pana waszego Ryszarda napisze, bo faktycznie pomysłu człowiek nie ma. 😀

          Odpowiedz
            • Tyle w temacie
            • Dodano 10 lipca 2018

            Pam M w Olsztynie mieszka. Wow, a skąd to wiesz pipinka?
            Tyle niby pisałeś a nikt tego nie pamięta, może nieudolnie to pisałeś. Nie jest sztuką napisać oby napisać, ale napisać tak żeby wszyscy zrozumieli i pamiętali i Pan Niedziółka sobie z tym radzi.

            • Hmmm...
            • Dodano 10 lipca 2018

            Jak Niedziółka sobie radzi to pokazał w starostwie, a wy z tymi teoriami spiskowymi to macie bardziej nawalone niż stare bezpieczniki. 🙂

            • Czytelnik
            • Dodano 10 lipca 2018

            Niektórzy czytają uważnie i pewne rzeczy widzą?

            • Czytelnik
            • Dodano 10 lipca 2018

            Na przykład finansową górę lodową i to nie tylko jej czubek.

        • Marta
        • Dodano 10 lipca 2018

        A Ty komu myślisz oczy pipinka?
        Sam odgrzrwasz kotlety ciągle piszesz o sobie cacy a o innych be.
        Koleś, ogarnij się, bo po wyborach też trz3ba jakoś żyć.
        Brawo Panie Ryszardzie, w końcu ktoś nazywa wszystko po imieniu i w bardzo jasny sposób potrafi przekazać.

        Odpowiedz
          • Yeti
          • Dodano 10 lipca 2018

          Przecież inni są bee. Oczywiście ci na stołkach. Tylko niszczą to piękne miasto dla swoich układów i kolesiów. Pan Rypina jest rzeczywiście inny i ma pomysł, a reszta szanowne go państwa różni się tylko etykietką. Słabo.

          Odpowiedz
          • O Dżizas
          • Dodano 10 lipca 2018

          I to jest ten poziom demoralizacji kientrzyńskiej. Jak sie kur.. ustawić przy korycie. I dlatego walcie się wszyscy. Ostatnia szansa dla ludzi spoza układów to właśnie ten niepozorny Rypina. Tyle w temacie.

          Odpowiedz
            • O Dżizas
            • Dodano 10 lipca 2018

            To do Marty było pisane.

            • Pan M
            • Dodano 10 lipca 2018

            Ten to marzyciel i idiota. Sam siebie chwali i sam o sobie pisze.

            • Pan M
            • Dodano 10 lipca 2018

            Teeee, używaj własnego nicka, dobre? Niedziółka nie ma pomysłu na tematy swoich wypocin, a ty nawet nicka nie umiesz wymyśleć? Czy po prostu SB-ckie metody jak podszywanie się poszły w ruch???

            • Taaaa...
            • Dodano 10 lipca 2018

            Ktoś tu pogrywa, czy liczy na zbiorową amnezję?
            No to lecimy:

            To fragment starego felietonu Rypiny:

            martwi mnie fakt dyskutowania wyłącznie przeskalowanych kosztów budowy tego kontrowersyjnego obiektu, chociaż te koszty to dopiero czubek finansowej góry lodowej, którą przy wsparciu większości w Radzie Miejskiej „zafundował” nam Burmistrz Hećman.

            A to fragment tego pod czym powyżej podpisał się Niedziółka:

            To wszystko jest tylko wierzchołkiem góry lodowej finansowej katastrofy.

            No to gratuluję oryginalności. Buuuhaahaha. 😀 😀 😀

            Forma pana byłego starosty też nieco mniej wyrafinowana niż Radnego Rypiny. Hahahaaa. 🙂

        • Leszek Trzaska
        • Dodano 11 lipca 2018

        Panie czy pani Hehehe (nie wiem co to za idiotyzm), ten „odgrzewany kotlet” jest niestety szczerą prawdą. Nie smakuje temu czemuś „Hehehe”, bo jak się siedzi w tej hećbrukowej mafii jak skulony piesek i nie ma się nic do zaoferowania poza lizaniem d.py Hećmanowi i trollowaniem to i świeży kotlecik będzie dla takiego czegoś nie smaczny …

        Odpowiedz
          • Nie dla Niedziółki, nie dla Hećmana
          • Dodano 11 lipca 2018

          Popieram Rypinę, nie Hećmana. Jak dla mnie zamiana Hećmana na Niedziółkę niczego nie wniesie. Dalsze polbrukowanie miasta (tak tym polbrukiem na który Pan narzekasz), dalsze kolesiostwo i znów te same niezatapialne gęby okupujące stołki od 25 lat. Niedziółka jako starosta pokazał na co go stać. Nie chcę zmiany kolesiów, na drugich kolesiów. Wyjaśnione.

          Odpowiedz
      • ZytsS
      • Dodano 11 lipca 2018

      Szkoda że pracy u nas niestety nie ma.Niskie bezrobocie,ludzie omijają up,które i tak nic nie proponują.Praca,jeszcze raz praca to najważniejsze a od lat nic się nie zmienia Szkoda,bo Kętrzyn to piękne miasto,żeby była praca ale niestety wiem to z własnego doświadzczenia ,że jest problem.

      Odpowiedz
    • MAM DOBRY POMYSŁ
    • Dodano 10 lipca 2018

    Przerobic zamek na mieszkania bo stoi na darmo nikomu niepotrzebny

    Odpowiedz
      • Łapy precz
      • Dodano 10 lipca 2018

      Jeden by psia krew polbrukiem wszystko traktował, drugi blachą falistą. I znowu na straży ten Rypina i Czech tylko zostają. Pani Zecer też już chyba wie gdzie jest barykada i gdzie wróg, a gdzie przyjaciel?

      Odpowiedz
        • dzięcioł
        • Dodano 10 lipca 2018

        Pani Zecer dawno wie…

        Odpowiedz
    • guber
    • Dodano 10 lipca 2018

    Las Miejski nie jest potrzebny?

    Odpowiedz
    • Pan M
    • Dodano 10 lipca 2018

    Miasto to nie firma, a ludzie to nie pana robole, których można zredukować żeby się kasa zgadzała. Widzisz Boże i nie grzmisz.

    Odpowiedz
    • kolarz
    • Dodano 10 lipca 2018

    Miałem przyjemność przejechać się rowerem koło Przystani i mnie jako laika zaskoczyła jedna rzecz na tle bardzo skromnych domków kętrzyńskiego ośrodka stoją dwa przepiękne pensjonaty,które zapewnie będą służyć turystyce przez cały rok.Oczywiście po dogadaniu się z Kętrzyniakami plaża ,pomosty powinny służyć ogopólnemu dobru czyli turystom.

    Odpowiedz
    • W Rosji ludziom lepiej się żyje
    • Dodano 10 lipca 2018

    niż w Polsce

    Odpowiedz
    • Obserwator
    • Dodano 10 lipca 2018

    O tej niegospodarności gminy miejskiej Kętrzyn, i nie tylko, jego szefostwa było mówione już na poczatku XXI wieku. Niestety przeciętny zjadacz chleba -mówiąc eufenistycznie- jak i ci mieniący sie inteligencją, nie brali tych informacji do głowy, bo byli zajęci czym innym. Teraz niektórzy z nich wznoszą alarm, bo liczą, że uda sie im wejść w buty tych, którzy rządzili i rządzą nadal, licząć, że pomimo tego zadłużenia wyrwą dla siebie i swojego najbliższego otoczenia jeszcze coś znaczącego, po dorwaniu się, przy pomocy odurzonych propagandowa retoryką wyborców, z tego naszego płaszcza, zwanego Kętrzynem. Czy jest możliwe zapobieżenie temu niszczącemu działaniu. Według mego skromnego zdania, nie widzę dzisiaj żadnej osoby i grupy ludzi, którzy by mogli to zrobić. Jedyna nadzieja, że dojedzie do pewnego wstrząsu wśród naszej najliczniejszej populacji, którą stanowią, tak mi się wydaje, osoby zaliczane do kategorii trzeciego wieku, i zaczną sie kierować rozumem, potrzebami wspólnoty, a nie podszeptami tych czy innych ludzi i ośrodków majacych na uwadze tylko interes własny a nie potrzeby naszego miasta. A tak w ogóle to już brak sił na jakiekolwiek komentarze, szczególnie gdy sie widzi jak sami spychamy się w niebyt.

    Odpowiedz
      • Nie dla Niedziółki, nie dla Hećmana
      • Dodano 10 lipca 2018

      Moim zdaniem wspólnotę od lat reprezentuje tylko Rypina.

      Odpowiedz
        • Oj zakryła
        • Dodano 10 lipca 2018

        Rafałek a Ty tak spokojnie patrzysz w lustro, czy żona wszystkie zakryla?

        Odpowiedz
          • Do powyżej
          • Dodano 10 lipca 2018

          Jako jeden z niewielu ma prawo patrzeć. A wy jak patrzycie zwykłym ludziom? Pewnie nie patrzycie. Może i lepiej. Bo ktoś mógłby parę ostrych słów wam posłać przy innych.

          Odpowiedz
    • dobro społeczne jest najważniejsze
    • Dodano 10 lipca 2018

    zapomniał Pan wspomnieć o pseudo przedsiębiorcach ktorzy przy układzie z tego „koryta” korzystają mydląc nam oczy ze działaja na dla dobra społecznego. A utrzymują się z faktu bycia wiecznie w układzie z władzami.

    Odpowiedz
      • Pytanie
      • Dodano 10 lipca 2018

      A Prokopy to są jeszcze z PiSem czy z Niedziółką?

      Odpowiedz
    • same głupki tu pisza
    • Dodano 10 lipca 2018

    barany i pacany tu sie wypowiadają ,ciąglete same nazwiska wywołują ,ryyypinyy itd itp a mało to ludzi mądrzejszych ?

    Odpowiedz
      • Do powyżej
      • Dodano 10 lipca 2018

      Mało uczciwych.

      Odpowiedz
      • Pypynka
      • Dodano 11 lipca 2018

      Zgadza się, na to nazwisko to ja już mam alergię. Ale pisze o sobie tylko sam zaintetesowany!
      Masz rację, baran i pacan.

      Odpowiedz
        • Taaaa...
        • Dodano 11 lipca 2018

        Ale ubaw jest z wami. 🙂

        Odpowiedz
    • Liczycie na zbiorową amnezję?
    • Dodano 10 lipca 2018

    No to lecimy:

    To fragment starego felietonu Rypiny:

    martwi mnie fakt dyskutowania wyłącznie przeskalowanych kosztów budowy tego kontrowersyjnego obiektu, chociaż te koszty to dopiero czubek finansowej góry lodowej, którą przy wsparciu większości w Radzie Miejskiej „zafundował” nam Burmistrz Hećman.

    A to fragment tego pod czym powyżej podpisał się Niedziółka:

    To wszystko jest tylko wierzchołkiem góry lodowej finansowej katastrofy.

    No to kur.. gratuluję oryginalności. Buuuhaahaha. 🙂 🙂 🙂

    Odpowiedz
      • ?
      • Dodano 11 lipca 2018

      a to o oryginalność chodzi?

      Odpowiedz
        • Nie dla Niedziółki
        • Dodano 11 lipca 2018

        O uczciwość i własną inwencję. Jak kto umie tylko powtarzać, to powinien nająć się na papugę do cyrku.

        Odpowiedz
    • dzięcioł
    • Dodano 10 lipca 2018

    Zamiast wypisywać tu głupoty i kąsać jeden drugiego uświadamiajcie najbliższych i znajomych, aby poszli na wybory i oddali głos na każdego, byle nie na obecnego.

    Odpowiedz
      • Nie zamieniać stryjka na kijek
      • Dodano 10 lipca 2018

      Krótką macie Kętrzyniaki pamięć. Dlatego tak to miasto ląduje.

      No to dla przypomnienia fragment wywiadu z niezależnym starostą Niedziółką. Zastanawiam się, czy wtedy polityka burmistrza Hećmana panu Niedziółce nie przeszkadzała? Przecież to chyba był właśnie okres remontu dworca i przeprowadzki KOMEC-u? :

      „Co pana skłoniło do startu w wyborach?

      Jest parę rzeczy, które uważamy, że trzeba zrobić w Kętrzynie. Z tą inicjatywą wyszedł Krzysztof Hećman, Burmistrz Kętrzynia, który nakreślił główne tematy, które trzeba by było realizować w Starostwie, w Powiecie i umówiliśmy się na współpracę. Wtedy jeszcze nie było założenia, że ja zostanę Starostą, wiedzieliśmy jednak, że należy wspólnie współpracować przy realizacji tych projektów w jakiejkolwiek roli. Ja nie przychodzę tutaj żeby chodzić i prezentować się jako Starosta, ale przychodzę do realizacji konkretnych zadań, które sobie postawiliśmy. ”

      Moim zdaniem oddanie głosu na radnego Niedziółkę niczego nie zmieni. Skoro ten pan będąc starostą już raz godził się na taką współpracę z obecnym burmistrzem, to może miał rację Rafał Rypina pisząc o udawanym konflikcie? Poza tym co pan Niedziółka zaproponował jako starosta? Jakie standardy? Jak wyglądała walka z kolesiostwem i nepotyzmem? Żółć się ulewa jak o tym człowiek pomyśli. A to xero nowe to Rypina w końcu dostał do wydziału???

      Odpowiedz
      • kolarz
      • Dodano 11 lipca 2018

      Tak to nie działa,bo nawet w Pana rodzinie krewni,którzy po latach zawitają do Kętrzyna są zapewnie zachwyceni wyglądem miasta. Będziemy wtedy im mówili,że to nie tak miało być z tym Kętrzynem.Miał być jeszcze piękniejszy ? 🙂

      Odpowiedz
        • Nie dla Niedziółki, nie dla Hećmana
        • Dodano 11 lipca 2018

        No właśnie tak to działa. A Kętrzyn już coraz brzydszy. Za dużo polbruku, reklam i pastelozy. 10 lat temu był piękny, to fakt.

        Odpowiedz
    • obserwer
    • Dodano 10 lipca 2018

    Pokaż Pan Panie Niedziółka tańsze miasto do życia od Kętrzyna (woda, ścieki, ogrzewanie, śmieci, podatki) . Czekam z niecierpliwością.
    Walisz takie farmazony Panie radny, że chyba musisz redaktorowi za to płacić.
    Po tych szkoleniach za kilkanaście tysięcy złotych coś Pan sobie zorganizował z publicznych pieniędzy jak widać efektu brak.

    Odpowiedz
      • Co racja, to racja
      • Dodano 10 lipca 2018

      Uważaj bo ci zaraz napiszą że jesteś Rypina. 🙂 Ale co racja, to racja. Ja za Hećmanem nie przepadam, ale na radnego Niedziółkę po tych jego wynurzeniach mam już alergię. Jeśli Rypina nie wystartuje, to wszystkich napotkanych będę namawiał do głosowania na obecnego burmistrza. Byle nie Niedziółka.

      Odpowiedz
        • Bezrobotny
        • Dodano 14 lipca 2018

        A ja uważam, że każdy będzie dobry byle nie obecny burmistrz. Już wymiotuję tymi samymi frazesami, pogadankami, nagonkami, mądrymi cytatami itp Wystarczy rządów tego człowieka w Kętrzynie.

        Odpowiedz
      • No faktycznie
      • Dodano 10 lipca 2018

      Dobrze że o szkoleniach przypomniałeś. To było dopiero racjonalne wydatkowanie środków. 🙂

      Odpowiedz
    • Kaśka
    • Dodano 11 lipca 2018

    Patrzcie, następny ma parcie na koryto. Przez 4 lata nachapał się hajsu i jeszcze mu mało. Krowa, która dużo ryczy, mało mleka daje. To się sprawdza.

    Odpowiedz
      • Nie dla Niedziółki, nie dla Hećmana
      • Dodano 11 lipca 2018

      Trzeba zacząć odwiedzać te spotkania i prostować wypowiedzi prelegenta, bo mohery gotowe jeszcze na niego zagłosować. I znowu będziemy w ciemnej d…. dziurze.

      Odpowiedz
    • zniesmaczony
    • Dodano 11 lipca 2018

    Obejrzałem z zażenowaniem Pana Niedziólki i Pani Prokop wystąpienie w KTK w sprawie ewentualnej podwyżki dla obecnego dyrektora szpitala. I kto tu to się oburza? Ci, którzy od ręki dali ogromne pieniądze dyr. Tytmanowi, człowiekowi bez żadnego doświadczenia w prowadzeniu szpitala, nie wymagając i przez cały okres pozwalając mu na systematyczne zadłużanie szpitala.

    Odpowiedz
      • Też zniesmaczony
      • Dodano 11 lipca 2018

      Ja dlatego pytam, czy Prokopy są jeszcze z PiS czy już do końca poszły do ekipy Niedziółki. Prokopowa jest w PiS? Bo jak tak, to z miejsca za burtę.

      Odpowiedz
    • Henryka Szturo
    • Dodano 11 lipca 2018

    Medialne wydatki p. Niedziółki były konieczne. Efekt powinien być widoczny np. w kampanii wyborczej. Uczestniczyłam w sesjach Rady Miejskiej wiele razy i twierdzę, że p. Hećman nie korzystał nigdy z żadnych szkoleń dot. swojego wizerunku i wystąpień publicznych.
    A powinien? A czy p. Nietrzebie nie trzeba? Moim zdaniem… trzeba.

    Odpowiedz
      • Ło boże
      • Dodano 11 lipca 2018

      Czy Niedziółka już obiecał niektórym stołki, że ci mu dytyramby i peany pochwalne tworzą. Gościu przez trzy lata nie zrobił niczego co bym zauważył, poza pozatrudnianiem swoich i wprowadzeniu torebek firmowych. O mało nie rozwalił całego rynku pracy w Kętrzynie, deklarując pomoc Philipsowi w sprowadzeniu ludzi do roboty zza Buga. No przecież Hećmana ajcje przy tym to pikuś.

      Odpowiedz
        • a fu
        • Dodano 11 lipca 2018

        Głównym błędem Pana Niedziółka jak na moje oko, to było zatrudnienie Rypiny a Hećman powiela ten błąd. Obaj Panowie już teraz zbierają żniwa.

        Odpowiedz
          • bleee
          • Dodano 11 lipca 2018

          Polityka obu panów tyle samo warta. Ustawić swoich coś rozwalić, dać trochę polbruku dla plebsu. Rypina jest obiektywny i dla tego boli i jednych i drugich. Totalna w dupu opozycja kolesi od 20 lat przy paśnikach.

          Odpowiedz
          • Ariadna
          • Dodano 11 lipca 2018

          Niedługo bedziemy mogli zastanawiać się nad błędami w rozdawnictwie posad , które popełnia tylko Hećman, bo zostanie „cerem wszechkętrzyna” i wszystkich za mordę weźmie, Se wtedy popyszczycie…że hohoho!

          Odpowiedz
            • Obiektywny
            • Dodano 11 lipca 2018

            Bez różnicy kto to miasto będzie rozpieprzał. Tylko Rypina proponuje jakąś alternatywę. Podział jest prosty: Rypina, lub obojętne kto. Na dzisiaj tak to wygląda.

            • ktoś przegina
            • Dodano 11 lipca 2018

            Rypina jest zbyt słaby na burmistrza, może i bardzo chce, ale nie bardzo ma szanse. Powiem więcej, nie ma żadnych szans. Hećman już swoje porządził a teraz czas na Niedziółkę i proszę nie obrażać społeczeństwa, że niby plepsa, bo panie Rafale ta plepsa jest panu potrzebna a raczej nie ma pan co liczyć.

            • Nie dla Niedziółki
            • Dodano 11 lipca 2018

            A co proponuje Niedziółka, bo jakoś nie widzę różnicy w stosunku do Hećmana? Znów te same twarze wiecznych radnych i prezesów? No tak, deklarował jeszcze pomoc w sprowadzeniu pracowników z Ukrainy, którzy wykoszą polskich pracowników z rynku pracy. To ma być w interesie Kętrzyna? Przecież wy zwolenicy Niedziółki nie macie żadnych argumentów. W kółko tylko że pan Ryszard jest dobry człowiek i dobry człowiek. To niech się najmie do roboty w PCK. Burmistrz musi mieć pomysł, a nie papugować felietony od Rypiny. Pan Niedziółka nawet nie utrzymał pozycji starosty. Nie chciał, czy może nie potrafił.

            • Słownik podpowiada
            • Dodano 11 lipca 2018

            plebs
            1. «ogół ludzi niewykształconych i niezamożnych, mających obojętny stosunek do kultury>>

            • nie dla psa kiełbasa
            • Dodano 11 lipca 2018

            A ty znowu to samo Rafałku, pracownicy z Ukrainy nam nie przeszkadzają i nikomu pracy nie zabierają. Widać jak znasz się na tym co się dzieje w Kętrzynie! Powinniśmy dziękować, że w ogóle chcą pracować. Naprawdę wierzysz, że pisząc takie bzdury zaszkodzisz któremuś z tych panów? Nie ogarniasz tematu biznesu a to jest bardzo potrzebna umiejętność do rządzenia w mieście i bycia dobrym gospodarzem a obaj twoi kontrkandydaci tą cechę posiadają. Tak więc z motyką na słońce proszę pana

            • Król jest nagi
            • Dodano 11 lipca 2018

            Nie insynuuj esbeckimi metodami że to pan Rafał pisze. Tobie byznesmenie albo kolesiu władzy Ukraińcy roboty nie podbiorą, ale biednym pracownikom tak. Albo zamrożą się pensje do stawek głodowych. Rypina miał rację. Konflikt Hećman – Niedziółka jest pozorowany. Teatr dla naiwnych. W ekipie Niedziółki są ludzie Hećmana. W trosce o własne stołki wspólny atak na Rypinę? To widać. Nawet insynuujecie podobnie. 🙂

            • @ nie dla psa kiełbasa
            • Dodano 11 lipca 2018

            Skoro dyktatura o której coś wspominał pan kandydat na burmistrza dopiero pełza i mam jeszcze możliwość wyboru, to wolałbym obdarować całą sforę psów kiełbasą, niż oddać jeden głos na Niedziółkę lub Hećmana.

            • Panie Pipina
            • Dodano 11 lipca 2018

            Już mnie śmieszysz mały człowieku, jak można pisać o sobie tak w superlatywach i pod Rypin a nickami? Czy to jrst normalne, czy naprawdę wierzysz, że my tacy głupi jesteśmy, czy uwazasz ze obrazając i pomawiając innych , stajesz się lepszy? Tak fałszywa i zakłamania osobą nie zasługuje na stanowisko burmistrza ani żadne inne! I jeszcze obrażasz mieszkańców, może niewykształceni są niektórzy i może niezamożni, ale uczciwi i pracowici i mądrzy jednocześnie. Nie to co Ty.

            • Buhahahaaa
            • Dodano 11 lipca 2018

            Po pierwsze nie wiem czy jesteście cytuję: „tacy głupi”, ale tworząc swoje teorie spiskowe wpuszczacie się w kanał. Co do obrażania, to zdaje się że to właśnie zwolennicy (a może zakładnicy) układu politycznego obrażają wyzywając od głupków, szczurów, zdrajców, podszywają się pod nicki innych osób, notorycznie przekręcają nazwisko Rafała Rypiny, czy insynuują że np. ja, to radny Rypina. No po prostu pełna desperacja. Proponuję jeszcze abyście położyli się na plecach i potupali nóżkami. Jak totalsi, to totalsi. I nie zwracaj się do radnego Rypiny per Pipina.

      • Do Pani Szturo
      • Dodano 11 lipca 2018

      Niemen śpiewał białe koszule czarne dusze. Czy dla Pani aż tak bardzo ważna jest powierzchowność?

      Odpowiedz
        • Ariadna
        • Dodano 11 lipca 2018

        A ty co z tymi koszulami ni z gruszki…? Pora po nauki do większego miasta wyruszyć, bo: „Wizerunek osoby publicznej to wyobrażenie funkcjonujące na jej temat, postrzeganie jej przez społeczeństwo. Tworzy się go głównie poprzez:

        analizowanie opinii i stworzenie strategii;
        manipulowanie informacjami i PR — współpraca z mediami; ukrywanie pewnych faktów, lansowanie innych;
        pracę nad wyglądem fizycznym — ubiór i styl, postawa i mowa ciała, sposób wypowiadania się itp.;
        wykorzystywanie mechanizmów psychologicznych i socjologicznych.
        Kluczową rolę w budowaniu wizerunku gra wybór i kontrola miejsc, w których osoba publiczna pokazuje się w określony sposób. Są to również przestrzenie w sieci. Aktywność w serwisach społecznościowych mówi o osobowości. Rzadko jednak blogi, posty, tweety pisane są osobiście przez gwiazdy lub polityków. Tak jak resztą działań kreujących wizerunek, zajmują się tym zespoły specjalistów.”

        Odpowiedz
          • Pokażcie prawdziwe zasługi
          • Dodano 11 lipca 2018

          No to niech się pan Niedziółka fotografuje na tle przepustu z blachy falistej, albo koło murku rozwalonego, a pan Hećman na tle ruin nad rzeką co to niby taras miał być.

          Odpowiedz
      • Chlop
      • Dodano 14 lipca 2018

      To niech placi ze swoich pieniedzy a nie ze starostwa. Ja nie mam zamiaru finansowac wizerunku Niedziolki w kampani wyborczej.
      On juz pokazal co potrafi.

      Odpowiedz
    • Henryka Szturo
    • Dodano 11 lipca 2018

    Serce i rozum oddałabym chętnie, ale tylko temu miastu i jego mieszkańcom.

    Odpowiedz
      • Patriota lokalny
      • Dodano 11 lipca 2018

      No to szkoda że wspiera Pani starostę Niedziółkę.

      Odpowiedz
        • wyborca
        • Dodano 11 lipca 2018

        alternatywą byłby Olenkowicz ale nie może

        Odpowiedz
    • JA
    • Dodano 13 lipca 2018

    Znalazł się drugi pisarz Rysio , pierwszy Rafał – może niech obaj zostaną Pisarzami z korzyścią dla Kętrzyna i dla nich samych.

    Odpowiedz
    • wyborca
    • Dodano 23 lipca 2018

    Spółki, niestety ale, służą do robienia komus biznesu i sterowania ludzmi zatrudnionymi na posadkach.

    Odpowiedz
Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *