Zamknij

Referendum i... po referendum. Kętrzynianie nie chcą odwoływać burmistrza

11:31, 05.04.2020
Skomentuj

Nie udała się próba zebrania wymaganej ilości podpisów pod referendum w sprawie odwołania burmistrza Kętrzyna. Inicjatorzy akcji nie chcą jednak pogodzić się z porażką i wbrew obowiązującym przepisom prawa, wnioskują o uznanie za wystarczające te podpisy, które udało im się zebrać. Za swoje niepowodzenie obwiniają... koronawirus!   Przypomnijmy. 27 stycznia pięć osób, którym przewodniczył Stanisław Kulas, powiadomiło komisarza wyborczego w Olsztynie o zamiarze przeprowadzenia referendum w sprawie odwołania Ryszarda Niedziółki ze stanowiska burmistrza Kętrzyna. Zgodnie z wymogami formalno-prawnymi, aby referendum doszło do skutku, "rewolucjoniści" musieli przez dwa miesiące zebrać 2 177 podpisów popierających inicjatywę. Nie dali rady. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, zebrano niespełna 1 500 podpisów, jednak liczba ta może jeszcze ulec zmniejszeniu. Komisarz wyborczy sprawdza bowiem czy wszystkie podpisy są prawidłowe, a osoby widniejące na liście rzeczywiście istnieją.   Nie dla prywatnej wendety Przyczyn niepowodzenia inicjatorzy próby referendalnej nie szukają jednak we własnym lenistwie lub nieudolności. Nie chcą też przyjąć do wiadomości, że kętrzynianie po prostu nie zamierzają odwoływać swojego burmistrza. Za niepowodzenie swojej akcji obwiniają epidemię koronawirusa i związane z nią zakazy przemieszczania się i gromadzeń. - Gdyby nie pandemia koronawirusa i ogłoszony stan zagrożenia epidemicznego, a następnie stan epidemii, to do 27 marca bezproblemowo uzyskalibyśmy wymaganą liczbę podpisów na kartach poparcia referendum - powiedział dziennikarzowi Gazety Wyborczej Stanisław Kulas, pełnomocnik grupy referendalnej. - Mieszkańcy Kętrzyna nie otwierali drzwi przed osobami upoważnionymi do zbierania podpisów. Powodem były informacje w mediach ogólnopolskich i lokalnych oraz kampania "Zostań w domu" - żali się Kulas.  

O tym w jaki sposób zbierano podpisy w sprawie referendum pisaliśmy tutaj i tutaj.

  Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na fakt, że zakaz przemieszczania się został wprowadzony 25 marca, czyli dwa dni przed końcowym terminem zbierania podpisów. Wniosek do komisarza wyborczego, o którym mowa na wstępie, został natomiast złożony 26 marca. Wynika z tego, że przez jeden dzień inicjatorzy referendum mieli zebrać około 700 głosów. Przyjmując, że wcześniej przez 59 dni zebrali ich 1 500, wydaje się to w ich przypadku bardzo ryzykownym, a wręcz niemożliwym do wykonania zadaniem. - Inicjatorzy referendum mijają się z prawdą. Podpisy próbowali zbierać do ostatniej chwili, osobiście ich widziałem. Po prostu zwyciężyła mądrość Kętrzynian! - podsumowuje całą sytuację Ryszard Niedziółka i dodaje, że jest pełen wdzięczności i uznania do kętrzynian. - Nie daliście się uwieść grupce osób, która dla politycznego celu, kierowana chęcią prywatnej wendety, chciała doprowadzić do referendum w naszym mieście i odwołania mnie ze stanowiska burmistrza miasta - zaznacza Ryszard Niedziółka.   Nikt nie obiecywał, że będzie lekko Hucpa związana z odwołaniem burmistrza, jemu samemu nie odebrała chęci do pracy. Wręcz przeciwnie, zapowiada jeszcze intensywniejszą pracę. - Mamy naprawdę dużo do zrobienia. Proszę mi wierzyć nie jest łatwo, ale nikt nie obiecywał, że będzie lekko. Wiedziałem na co się piszę. Po 1,5 roku naszej pracy deficyt budżetowy obniżyliśmy z 18 milionów do 2,5 miliona złotych! Odbijamy się od dna, a więc głowa do góry! - dodaje pełen optymizmu Ryszard Niedziółka. A co dalej z referendum? Piotr Sarnacki, dyrektor Krajowego Biura Wyborczego w Olsztynie, jest zdania, że wniosek o uznanie wymaganej liczby podpisów zostanie odrzucony. Dodaje jednak, że inicjatorom referendum będzie przysługiwała jeszcze możliwość odwołania się do sądu. Wszystko wskazuje jednak na to, że kętrzyńska "rewolucja" zakończyła się zanim tak naprawdę się zaczęła. A koronawirus jest tu chyba najmniej winny... rm  

Zdjęcie główne: Wniosek o uznanie za wystarczającą niepełnej liczby wymaganych podpisów najprawdopodobniej zostanie odrzucony. Fot. olsztyn.com.pl

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(106)

Dla kolegi pytamDla kolegi pytam

0 0

Wydaje mi sie?Majchrzak zadowolony? Dla kolegi pytam.. 11:44, 05.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Stanisław KulasStanisław Kulas

0 0

Komisarz Wyborczy wniosek przyjął co oznacza , że rozważy czy zebranie pełnej ilości podpisów, wymaganych do postanowienia o przeprowadzeniu referendum było możliwe, czy niemożliwe..
Pomówienia i wyzwiska w tych komentarzach świadczą tylko o poziomie i bezsilności ich autorów.
Życzę zdrowia
SK 19:10, 05.04.2020


reo

CezaryCezary

0 0

Nie ma tutaj żadnych w tym zakresie odwołań już nie wiem po raz który od dwóch tygodni pisze o tym
Terminy w ustawie o referendum są jednoznaczne w kwestii zbierania podpispw tj. 60 dni.
Nie zgadzam się z Panem Sarnackim ,jeżeli już to można się odwolywac , ale nie dotyczy to terminu. 12:32, 05.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

0 0

Jeżeli się ktoś zabiera za referendum to trzeba się chociaż w elementarnym zakresie, zapoznać z przepisami dotyczącymi jego przeprowadzenia. 12:38, 05.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KentuckyKentucky

0 0

Zapoznać a rozumieć to dwa odmienne stany. Grupa popierających referendum tyle samo wie, co poprzedni rewolucjonisci. Sporo mają ze sobą wspólnego. Brak umiejętności przewidywania. Nieznajomość procedur. Pycha. Chciwość. „Wam kury szczać prowadzić, a nie politykę robić”. 12:51, 05.04.2020


Obywatel PiszczykObywatel Piszczyk

0 0

Jeśli za cokolwiek bierze się impotent intelektualny Ku(t)as i jego druch Pulpet to efekt jest oczywisty hahahaha 12:43, 05.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Stanisław KulasStanisław Kulas

0 0

Zanim napiszesz, pomyśl. Naucz się również kultury wypowiedzi.

Życzę zdrowia, również psychicznego. 21:20, 05.04.2020


Pan MPan M

0 0

W moim przekonaniu Redaktorze, prywatna zemsta to wygrana Niedziółki w 2018. Mam wrażenie że Niedziółka tak bardzo chciał zrobić na złość Hećmanowi, że aż zostało mu się burmistrzem. Stąd przypuszczam ten poziom ignorancji - bo jak mniemam w ostatnich wyborach bardziej chodziło o przegraną Hećmana niż wygraną Niedziółki.... 12:03, 08.04.2020


CezaryCezary

0 0

Tutaj pełna zgoda zapoznać a rozumieć to rzeczywiście diametralna różnica.
Tak mawiał jeden z Ojców Niepodległości(o tych ptakach). 13:09, 05.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzarekCzarek

0 0

Marnie Panie Kulas? 13:11, 05.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wróżkawróżka

0 0

Komisarz wniosek odrzuci, a sąd uchyli postanowienie komisarza i będzie wyznaczony termin referendum.

W dniu 23 marca 2020 r. Sąd Najwyższy, po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w Izbie Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych skargi pełnomocnika wyborczego Komitetu Wyborczego Kandydata na Prezydenta RP Sławomira Grzywy wniesionej na uchwałę Państwowej Komisji Wyborczej z 16 marca 2020 r. w sprawie odmowy przyjęcia zawiadomienia o utworzeniu tego Komitetu, uznał skargę za zasadną.

Zaskarżoną uchwałą PKW odmówiła przyjęcia zawiadomienia o utworzeniu Komitetu Wyborczego Kandydata na Prezydenta RP Sławomira Grzywy z powołaniem się na okoliczność, że w zakreślonym terminie (3 dni - według art. 97 § 2 k.wyb.) nie usunięto wady ww. zawiadomienia polegającej na przedłożeniu wykazu obejmującego co najmniej 1.000 podpisów obywateli polskich posiadających czynne prawo wyborcze do Sejmu RP, którzy udzielili poparcia Sławomirowi Grzywie jako kandydatowi na Prezydenta RP. W ocenie PKW, przedstawiony przez pełnomocnika wyborczego w dniu 4 marca 2020 r. wykaz podpisów (w liczbie przekraczającej 1.000) był wadliwy z kilku względów, przy czym 753 podpisy zostały złożone z zachowaniem wymagań formalnych przewidzianych Kodeksem wyborczym, ale nie można ich uznać za prawidłowe udzielenie poparcia kandydatowi, bo wszystkie zebrane podpisy figurują na arkuszach, które są opatrzone niewłaściwą adnotacją (niebędącą dosłownym powtórzeniem formuły wyrażonej w art. 303 § 1 pkt 3 k.wyb.). Tak więc w ostatecznym rozrachunku PKW doszła do przekonania, że kandydatowi nie udzielono ani jednego głosu poparcia. Dlatego uchwałą z 9 marca 2020 r., podjętą w trybie art. 97 § 2 k.wyb., PKW wezwała pełnomocnika wyborczego do przedstawienia w ciągu 3 dni (do 12 marca 2020 r.) prawidłowego wykazu obywateli popierających zgłoszenie komitetu wyborczego. Tak więc pełnomocnik wyborczy został zobowiązany - w istocie - do zebrania na nowo 1.000 podpisów popierających kandydaturę Sławomira Grzywy na arkuszach, których adnotacja powinna ściśle korespondować z formułą wyrażoną w Kodeksie wyborczym. W wykonaniu tego zobowiązania pełnomocnik wyborczy przedłożył w zakreślonym terminie wykaz zawierający 89 podpisów poparcia. Ze względu na ich małą liczbę PKW nie weryfikowała poprawności nowych podpisów i odmówiła przyjęcia zawiadomienia o utworzeniu komitetu wyborczego z 4 marca 2020 r. Uchwałę PKW zaskarżono do Sądu Najwyższego w terminie ustawowym.

Sąd Najwyższy, nie zgadzając się z restrykcyjną wykładnią przepisów prawa wyborczego zaprezentowaną w uchwale PKW, uznał w pierwszej kolejności, że 753 obywateli, których podpisy zostały zebrane do dnia 4 marca 2020 r. (na arkuszach zakwestionowanych przez PKW), udzieliło poparcia kandydatowi na urząd Prezydenta RP. Wynika to z faktu, że osoby pierwotnie składające swoje podpisy, po zapoznaniu się z treścią adnotacji figurującej na poszczególnych kartach wykazu, miały pełną świadomość na temat tego, komu (jakiej osobie) udzielają poparcia i w jakim celu (w jakich wyborach). W tym zakresie wzywanie pełnomocnika wyborczego do usunięcia wady zawiadomienia o utworzeniu komitetu wyborczego, nie miało więc uzasadnienia prawnego.

Natomiast co się tyczy pozostałej (brakującej) liczby podpisów, z których część (89) złożono ponownie, ale PKW ich nie weryfikowała, zakładając, że byłaby to czynność bezprzedmiotowa, to Sąd Najwyższy uznał, że ich zebranie (w ciągu 3 dni) jest obiektywnie możliwe w normalnych warunkach funkcjonowania aparatu państwowego.

Taka sytuacja z całą pewnością nie występowała w dniach 9-12 marca 2020 r., skoro już na kilka-kilkanaście dni przed tym okresem, przedstawiciele najwyższych organów państwowych uprzedzali społeczeństwo w środkach masowego przekazu o realnych zagrożeniach dla zdrowia i życia ludzkiego wynikających z faktu rozszerzania się pandemii koronawirusa.

Zważywszy m.in. na konieczność przestrzegania w tym czasie restrykcyjnych wymagań higieniczno-sanitarnych w kontaktach międzyludzkich (na co zwracali uwagę kompetentni przedstawiciele odpowiednich władz) oraz biorąc pod uwagę realne obawy osób składających oraz zbierających podpisy poparcia pod kandydaturą Sławomira Grzywy o możliwość zarażenia się koronawirusem (albo obawy przed koniecznością pozostawania w odosobnieniu przez określony czas), trzeba stwierdzić, że w zaistniałych okolicznościach - ze względu na stan rzeczywistego zagrożenia epidemicznego - zebranie brakującej liczby podpisów było nierealne.

Zobowiązanie, jakie PKW nałożyła na pełnomocnika wyborczego w dniu 9 marca 2020 r., było zatem "z góry" niewykonalne, bo stały temu na przeszkodzie obiektywne czynniki usprawiedliwione nadzwyczajnymi okolicznościami, całkowicie niezależnymi od pełnomocnika wyborczego.

Rozstrzygnięcie Sądu Najwyższego oznacza, że PKW ma obowiązek przyjęcia zawiadomienia o utworzeniu Komitetu Wyborczego Kandydata na Prezydenta RP Sławomira Grzywy (art. 300 § 2 zd. 4 k.wyb.). 14:00, 05.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CieniasyCieniasy

0 0

Kampania stesknionym za poprzednim dobroczyncą powinna zawsze brzmiec nie rób z siebie większego niż jesteś i „Zostań w domu”.
Ps. Cieniasy są Ci którzy za wami stali. Tyle możecie na nich liczyć. 15:16, 05.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

0 0

Nikt za nimi nie stał.I to jest problem. 17:47, 05.04.2020


CzarekCzarek

0 0

To jest wszystko możliwe w Sądzie Najwyższym, aczkolwiek dotyczy innej kwestii.
W zasadzie jak mamy Sąd Najwyzszy to po co Parlament i prawo przez niego stanowione.
Sąd Najwyższy może np.uznac że w Kętrzynie zbieramy podpisy w sprawie referendum przez1 100 dni.
Ale spokojnie ,teraz kolej na Komisarza który zgodnie z Ustawą o referendum ma określony termin co do ilości i prawidłowości zebranych podpisów
Chce podkreślić iż jeden precedens może spowodować lawinę.
Reasumując "Komitet referendalny",miał czas na zbieranie podpisów celem poparcia referendum i zadania nie wykonał.
A teraz zakładając hipotetycznie następny krok ,jeżeli frekwencja by nie dopisała!? co tam do Komisarza a jak nie to do Sądu !?
Nie popadajmy w paranoję. 15:39, 05.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bez nickubez nicku

0 0

Dzisiaj w pilnej sprawie jechałem drogą wojewódzka z Ketrzyna do Korsz. Proszę sobie wyobrazić, że ktoś sprząta, do dużych, niebieskich worków, śmieci z pobocza. Byłem naprawdę w pozytywnym szoku. Coś wspaniałego. Co kilkaset metrów poustawiane na skraju jezdni worki pełne smieci. Oby więcej takich inicjatyw! Brawo! 15:52, 05.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tak jest co rokuTak jest co roku

0 0

Ktoś na święta się wybiera i pod pretekstem sprzątania się przemieszcza. 15:54, 05.04.2020


ZbychuZbychu

0 0

Już pisałem,że nabyte doświadczenie komitetu referendalnego może zaowocować w przyszłym
czasie.Ten czas jest dla rządu PiS jak na zawołanie,kto jak nie ekipa która obyta jest w zbieraniu podpisów od mieszkańców mogłaby pomóc w wyborach korespondencyjnych na prezydenta Polski tu w Kętrzynie. 16:12, 05.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bez nickubez nicku

0 0

Umieściłem ten komentarz, bo to jest bardzo dobry przykład dbania o środowisko. Nie mam szacunku do ludzi, którzy jadąc samochodem, pociągiem, wyrzucają przez okno butelki lub puszki po napojach. Zero szacunku. Jako kierowca tir nagrywam takie sytuacje i bezwzględnie zgłaszam. Chamstwo trzeba zwalczać w zarodku. 16:13, 05.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Serio?Serio?

0 0

Te, kierowco tir zajmij się własnym życiem i nie obrażaj kierowców ciężarówek. 04:01, 06.04.2020


MarzenkaMarzenka

0 0

A jak na to pozostałe ptaszki przewodniczącego referendum - Sokół i latający Gusiec i ta pasztetówka z krzywymi nogami ze szpitala. 16:32, 05.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zgroza aka terror spzgroza aka terror sp

0 0

swoja droga to beke mam z tych co wlamuja im sie do mieszkan w nke i co jeszcze wieksza beka sa to ci ktorym nieraz najbardziej ufaja...uwielbiacie usrael to macie tak samo jak i u nich...w nowym jorku rowniez rosnie ilosc wlaman sami chcieliscie byc tacy gangsta to teraz macie to czego tak bardzo pragneliscie
covid-19 tym bardziej nie bedzie mial dla was litosci a na te debilerenda to po prostu wiekszosc juz sra z impetem 17:23, 05.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MichałMichał

0 0

A ten obok Kulasa to nie alimenciarz ? Dlaczego nie jest pokazany cały ten świński ryj?? 17:40, 05.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Stasiek mówiłStasiek mówił

0 0

Podobno on ciągle nie płaci. Stasiek mówił 18:11, 05.04.2020


CzytelnikCzytelnik

0 0

A mieszacz po fachu , sąsiad i imiennik Stasia roztrzepany i wątły fal skrył się za plecami Guru . 10:14, 07.11.2020


JanJan

0 0

Panowie przecież nie wszystko musi się udać za niespełna 4 lata wybory.
Program ludzi odpowiednich i do roboty ,co do rezultatów jednym słowem nikt nie może tego przewidzieć? 17:57, 05.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pozdrowienia z ChoroPozdrowienia z Choro

0 0

Hahaha a to Krzyś se armie wymyślił . Wszyscy młodzi w Kętrzynie wiedzą że jego pociotek to cymbał a jego starszego kolegę nieudolnego prezesa znają wszyscy starsi. To już Sokoły i Buciek by to lepiej zrobili oj Krzysiu Krzysiu. Hahahaha 18:10, 05.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do PsycholaDo Psychola" Obywate

0 0

Do Psychola" Obywatel Piszczyk" Ty jested głupszy niż ustawa przewiduje. Mam wolne miejsce w Węgorzewie w Szpitalu. 19:33, 05.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ErteErte

0 0

A co wujek już wyszedł ?? 19:50, 05.04.2020


Pomarańczowa kamizelPomarańczowa kamizel

0 0

No to fajnie. Pulpet będzie miał teraz czas na szukanie pracy i może alimenty spłaci 19:51, 05.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

0 0

Panie Kulas czy nie może Pan tego pojąć,albo kłopoty z percepcja .
Komisarz wniosek jaki on by nie był ma obowiązek przyjąć.
Nie ma takiego zapisu w Ustawie o referendum lokalnym,aby Komisarz mógł oceniać czy były warunki do zebrania podpisów czy też nie.
Najzwyczajniej na świecie podpisy w określonym terminie oraz określonej ilości powinny być zebrane. 20:08, 05.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Stanisław KulasStanisław Kulas

0 0

Umiesz czytać? To zanim napiszesz, pomyśl. Naucz się również kultury wypowiedzi. Mieszkańcy mają prawo do oceny burmistrza w referendum.
Życzę zdrowia
SK 21:18, 05.04.2020


JanJan

0 0

Tylko zgodnie z przepisami przeprowadzonego
"Mówił chłop do obrazu,a obraz ni razu." 04:37, 06.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DobreDobre

0 0

A obraz ani razu ani razu..... 05:24, 06.04.2020


SamowystarczalnySamowystarczalny

0 0

A ja dziś raz do obrazu 08:26, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

0 0

Brawo!!! 10:16, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A GDZIE SIĘ ZAWIERUSA GDZIE SIĘ ZAWIERUS

0 0

A GDZIE SIĘ ZAWIERUSZYŁ " Obywatel Piszczy" NIE DO ROZWÓJ UMYSŁOWY?
Potrzeby jested do Komisji Wyborczej - pewnie do czterech umiesz liczyć i że nie jesteś szewcem. 14:24, 06.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Stanisław KulasStanisław Kulas

0 0

Proszę zachować kulturę wypowiedzi, nawet w stosunku do tych, którzy anonimowo obrażają

Życzę zdrowia.
SK 14:55, 06.04.2020


Chach z alimenciarzaChach z alimenciarza

0 0

Jakiś miesiąc temu grubas łaził po mieście i mówił że będzie „naturalnym kandydatem na burmistrza”. Czujecie to!!!???? 14:29, 06.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Beka z pulpetaBeka z pulpeta

0 0

Buahaha o masakra co za cymbał 14:56, 06.04.2020


JanJan

0 0

Panie Kulas przyznać się do porazki i spokojnie siedzieć w domu.
Był czas aby sprostać wymogom ustawy nie dało rady i tyle.
Zawsze można jeszcze raz probowac,tylko proszę pamiętać o przepisach,bo samo chcieć to mało.
Pozdrawiam! 17:30, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzarekCzarek

0 0

Super" lanserek" z Biblioteki ta ksywka do tego gościa pasuje jak ulał.
Mam pytanie może ktoś wie czy on jeszcze jest w tej Bibliotece.?
Panie Burmistrzu proszę wyjazd z nim!
Zapomniałem jego nazwiska? 18:31, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stanisław KulasStanisław Kulas

0 0

Szanowni Państwo!

Po raz czwarty złożyłem do Rady Miejskiej w Kętrzynie i Burmistrza Miasta Kętrzyn wniosek o obniżenie opłat za odpady komunalne. Uchwalona na poprzedniej sesji w dniu 24 lutego 2020 r. miesięczna opłata wysokości 28,20 zł od mieszkańca, została wyliczona z prostymi błędami rachunkowymi i oparta na szacunkowych - nierzeczywistych danych.

Burmistrz, do projektu uchwały dołączył na komisje rady uzasadnienie uchwały, w której błędnie wyliczył cenę 28,20 zł od mieszkańca miesięcznie:

1) Błędnie obliczono, że 6582 ton odpadów komunalnych, pomnożona przez 70%, wynosi 5464 ton. Prawidłowa wartość wynosi 4607 ton.

2) Założono 6582 ton za 9 miesięcy 2020 r. Jeżeli tą ilość podzielimy przez liczbę zamieszkujących mieszkańców 21265, podzielimy przez 9 miesięcy i pomnożymy przez 12 miesięcy, to otrzymamy 0,412697 ton na mieszkańca rocznie, czyli 412,697 kg. Poprzednio burmistrz założył a rada miejska przyjęła 404 kg rocznie. Dlaczego teraz burmistrz założył szacunkowo, tak dokładną wielkość 412,697 kg? Czy rada miejska zmieniła tą wielkość? Nie.

Z prawidłowych wyliczeń wynika, że według danych burmistrza, prawidłowo obliczona cena powinna wynosić 25,84 zł miesięcznie!

Z pomiarów ilości odpadów dokonywanych przez mieszkańców wynika, że mieszkańcy średnio oddają nie więcej niż 240 kg odpadów rocznie.

Prawidłowo obliczona cena za odpady komunalne, dla 240 kg odpadów od mieszkańca rocznie, powinna wynosić nie więcej niż 15 zł od mieszkańca miesięcznie.

Burmistrz miasta, oprócz poprawienia tych obliczeń, i wystąpienia z projektem uchwały zmniejszającym cenę za odpady komunalne, powinien również:

1. Dokonać kontroli posiadanych umów – deklaracji, złożonych przez mieszkańców.

2. Dokonać kontroli umów, które posiadają przedsiębiorcy.

3. Przyjąć do obliczeń rzeczywistą ilość odpadów oddawaną przez mieszkańca.

4. Zweryfikować rynkową cenę usług przedsiębiorcy odbierającego odpady.

5. Ustalić wielkość rzeczywistą odpadów komunalnych, pochodzących od mieszkańców, oddawanych do ZUOK.

6. Systematycznie poszukiwać tańszych odbiorców odpadów.

To jest niesprawiedliwe, aby za odpady osób i przedsiębiorców, którzy nie składają deklaracji, obciążać tych mieszkańców Kętrzyna, którzy sumiennie wypełniają swoje obowiązki, złożyli deklaracje i prawidłowo segregują odpady.

Pozdrawiam i życzę zdrowia
SK 18:34, 06.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZnachorZnachor

0 0

Umówić spotkanie w Choroszczy? Krzysiek już przetarł szlak 18:58, 06.04.2020


WyborcaWyborca

0 0

Nie sprawiedliwe jest też to że przedsiębiorców nikt nie kontroluje gdzie odpady z działalności wyrzucają. Czy mają umowę i gdzie są ich pojemniki. Oburza mnie gdy widzę kartony pozostawione przy ogólnodostępnych gniazdach z nazwą sklepu spożywczego. Zgadzam się że należy zweryfikować rynkową cenę usług kazdego przedsiębiorcy odbierającego odpady. A także ustalić wielkość rzeczywistą odpadów komunalnych, pochodzących od mieszkańców, a oddawanych do ZUOK przez każdego przedsiebiorce. 12:30, 07.11.2020


CezaryCezary

0 0

Rzeczywiście było by jeszcze co wymieniać.
Tych ZSL-u , było mnóstwo ,oprócz tego różnej maści kumple. 18:37, 06.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TKMTKM

0 0

Zjednoczona Prawica ( PIS , Solidarna Polska , Porozumienie ) czeka w kolejce ? 05:30, 07.04.2020


CezaryCezary

0 0

Staszek takie elaboraty pisze.
Ten z Biblioteki to Gagacki. 18:43, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JulianJulian

0 0

Staszka trzeba mianowac Radnym
A po co wybory. 18:49, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DO wpisu DO wpisu " Czarek" j

0 0

DO wpisu " Czarek" jesteś obsraniec -zasraniec.
Umiesz szczekać zakłamany bydlaku .
Dlaczego się boisz ujawnić z nazwiska? 20:30, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stanisław KulasStanisław Kulas

0 0

Przedmiotem zamierzonego referendum w Gminie Miejskiej Kętrzyn jest odwołanie Burmistrza Miasta Kętrzyn Ryszarda Henryka Niedziółki przed upływem kadencji.

Uzasadnienie odwołania:

1. Wprowadzenie wysokiej i nieuzasadnionej podwyżki opłat za odpady komunalne.

2. Spowodowanie strat w wyniku przegranych spraw sądowych z mieszkańcami miasta oraz wycofanie z sądu sprawy strat w spółce komunalnej.

3. Niezgodne z interesem mieszkańców zatrudnianie pracowników na stanowiskach w spółkach i urzędzie miejskim i jednostkach podległych.

4. Brak przeciwdziałania bezrobociu i niskim wynagrodzeniom.

5. Nieuzasadnione koszty i wydatki na inwestycje, co powoduje zadłużanie Kętrzyna. 20:33, 06.04.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

CzytelnikCzytelnik

0 0

Wycofanie z sądu sprawy strat w spółce komunalnej. Kto te straty spowodował i ujawnił? Może więcej szczegolow tego uzasadnienia?
Niezgodne z interesem mieszkańców zatrudnianie? Hecman zatrudniał kogo chcial i gdzie chcial przez 20 lat to panu pasowało? Było zgodne z interesem mieszkańców? 21:02, 06.04.2020


CzytelnikCzytelnik

0 0

Nieuzasadnione koszty i wydatki na inwestycje, co powoduje zadłużanie Kętrzyna. To chyba zarzut do byłego burmistrza haha pomosty place zabaw stadiony przystanie etc. 21:04, 06.04.2020


Czytelnik -bisCzytelnik -bis

0 0

Do pkt-u 3 masz wielki żal że nie zatrudnił ciebie .Jesteś wielki ale nieudacznik i donosicielom i mieszaczom w Kętrzynie miejsca zatrudnienia na ciepłych posadkach BRAK .Wal pod skrzydła hećmanka , de Górskiego lub innych straceńców -b. urzędasów . 10:42, 07.11.2020


Wybory 2018Wybory 2018

0 0

Panie Kulas nie podejrzewam,aby Pan nie rozumiał elementarnych kwestii dotyczacych funkcjonowania samorządu.
Niech sobie Pan odpuści Spółki jest Pan prawdopodobnie na emeryturze,trzeba pozwolić młodszym się realizować.
Niech Pan przyjmie do wiadomości że "Wszystko plynie"(Heraklit z Efezu),życie też.
W okresie gdy przeżywamy okres "Wielkiej Nocy"czyli Święta Świąt można pozwolić sobie na szczególna refleksje.
Pozdrawiam! 05:28, 07.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZbychuZbychu

0 0

Dobrze,że wypłyneła taka refleksja z twojej strony bo już sam miałem napisać co sądę o aktywnosci społecznej Pana Stacha,ale wczoraj Pan premier Morawiecki w Sejmie wygłosił podobne spostrzeżenia pod adresem "rajów podatkowych" dla firm działających na terenie naszego kraju i o dziwo wnoski Pana premiera pokrywają się z działalnością Pana Stanisława na rzecz mieszkańców naszego miasta Kętrzyn.Szkoda mi firm,które były zachęcane wręcz do inwestowania w Polsce,ale jak mówisz stery przejmują młodzi,którzy juz nie są tak tolerancyjni w biznesie,chcą zdrowej konkurencji. 05:49, 07.04.2020


Wybory 2018Wybory 2018

0 0

Szanowny Panie ,przykro mi ale piszemy o zupełnie innych kwestiach
Proponuje jeszcze raz przeczytać mój tekst. 09:41, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TelegramTelegram

0 0

To ważne. Stop. Krzyska wypuścili. Stop. W Choroszczy jest miejsce dla Staśka. Stop. 12:51, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wybory 2018Wybory 2018

0 0

Odnalazł się Pan M ,a gdzie to był na wczasach!??? 14:05, 08.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Pan MPan M

0 0

Taaa... Rypina się spłacił bo jest uczciwym prawym słownym i szczerym partyjnym aparatczykiem i dlatego wyjechałem .... Haahahaaaa.... No oczywiście że nie wyjechałem. Po prostu zostałem (być może tylko chwilowo) odblokowany na tym portalu... 14:28, 08.04.2020


WyborcaWyborca

0 0

Kwarantanna portalowa :) 14:44, 08.04.2020


CzarekCzarek

0 0

Pan Krzysztof był Choroszczy,a po co ? 14:22, 08.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

0 0

Szanowny Panie "M" kim by Pan nie był brak argumentów rodzi agresję, która wpływa na nasze zachowanie.
Posługiwanie się inwektywami,to w dyskusji nie najlepsza metoda.
Jeżeli Pan miał taki dobry program wyborczy to trzeba było to przedstawic przed wyborami 2018 i w nich wystartować, mało nikomu tego programu nie odstępować .
Cały czas Pan epatuje opinie publiczną że zdrady w stosunku do Pana (politycznej!)dopuścił się Rafał Rypina
Wobec tego żeby poddać to wszystko rzeczowej i uczciwej ocenie,trzeba by poznać Pana z imienia i nazwiska.
Bo w innym wypadku jakakolwiek dyskusja pozbawiona jest sensu,najzwyczajniej jest subiektywna.
Ja wiem że tego typu portale pozwalają na anonimowosc i bardzo dobrze.
Natomiast w tym wypadku brak identyfikacji jednej ze stron powoduje ,że polemika jest o niczym.
Na koniec mała dygresja moja
Mama jak jej mówiłem, że nie wiem jak mam się zachować w określonej sytuacji odpowiadała mi (przyzwoicie synu przyzwoicie...!) 16:40, 08.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pan MPan M

0 0

Nie używam inwektyw. To zdaje się fanatyczni wyznawcy Niedziółki notorycznie obrażają na tym portalu inicjatorów referendum, tak jak przed wyborami wymyślali Rypinie od szczurów, pipin, pipinów. Bez wątpienia te napady są wyrazem braku merytorycznej argumentacji. Zawsze byłem przeciwny tego typu kulturze (czy raczej brakowi kultury) wypowiedzi. Nigdy nie popierałem Hećmana, chociaż uważam że do 2010 roku był chyba dobrym burmistrzem. Po 2010 uważałem jego politykę za złą, a od 2014 za skandaliczną i karygodną, a jednak nigdy nie nazywałem go hećbrukiem, itd. Zatem nie do mnie ta mowa.
PS
Mój nick bardziej mnie identyfikuje niż Pański, więc proszę nie zarzucać mi tu anonimowości. 17:30, 08.04.2020


JaninaJanina

0 0

„tak jak przed wyborami wymyślali Rypinie od szczurów, pipin, pipinów” a czy przypadkiem nie okazalo się że mieli rację?
„nigdy nie nazywałem go hećbrukiem” no to właśnie w poście powyżej to zrobiłeś. Więc nigdy nie mów nigdy 14:01, 07.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%