Zamknij

Premier i marszałek wezwani na ratunek zamku

18:40, 07.03.2019
Skomentuj

Kętrzyńscy radni wystosowali apel do premiera o pomoc w ratowaniu zamku. Pismo trafi też na biurko marszałka województwa.   (...) Jak się okazuje aktualny projekt modernizacji zamku, sięgający siedmiu milionów złotych, nie przewiduje wyposażenia i remontu wnętrz. - Zamek doczekał się zintensyfikowanych prac remontowych po pięćdziesięciu latach od odbudowania. Teraz okazuje się, ze są one niewystarczające - dodała Marta Wojciechowska, dyrektor Muzeum im. Wojciecha Kętrzyńskiego, które jest administratorem zamku. - Prawdziwym problemem są zawilgocone ściany i brak odwodnienia obiektu. Tylko wykonanie tych działań pozwoli wrócić eksponatom muzealnym na swoje stałe miejsce. Marta Wojciechowska powiedziała też, że zainteresowanie turystów kętrzyńskim zamkiem rośnie z roku na rok. Obiekt jest jednym z nielicznych tego typu w okolicy, udostępnionych do zwiedzania. W Giżycku i w Rynie w zamkach są hotele, a ten barciański od lat popada w ruinę...

Cały artykuł w piątkowym (8 marca) wydaniu Tygodnika Kętrzyńskiego

 

Zdjęcie: Sesja rady miasta poświęcona sytuacji zamku trwała niemal trzy godziny. Fot. Robert Majchrzak

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(174)

rmdrmd

0 0

To w końcu artykuł dotyczy zamku kętrzyńskiego czy barciańskiego ? 19:02, 07.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KasaKasa

0 0

poniemieckiego 19:22, 07.03.2019


QwertyQwerty

0 0

Dowiesz się w piątek 20:04, 07.03.2019


KętrzyniakKętrzyniak

0 0

No cóz wyborcy "byznesmena" zaczyna brakować Hećmana co? 08:32, 09.03.2019


reo

StrażakStrażak

0 0

Zadzwoncie pod 112 19:16, 07.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HahahaHahaha

0 0

A co ma do tego marszałek? Piszcie do ministra kultury. A nie, racja. Gliński pcha tylko pieniądze dla kolegów i Rydzyka. 19:18, 07.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pustakpustak

0 0

No proszę :zawilgocenie ścian i brak odwodnienia to kto brał się za remont elewacji zewnętrznej
i dachu nie uwzględniając tego co w środku zamku się dzieje.Dach to podstawa musicie go
zrobic w pierwszej kolejności bez względu na odpowiedż Pana wojewody (droga służbowa być musi) a potempo po wyczerpaniu sie środków finasowych przeznaczonych na ten zaplanowany cel rubcie to co powinniście w dalszej kolejności.Czasu będzie mnóstwo po prośbie i z pokorą pozyskiwac sponsorów. 19:20, 07.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pustakpustak

0 0

Czyli nici z zaplanowanych przebudowań na zameku, dobrze jak pozostanie w swojej bryle jaka jest bo czas działa na jego niekorzyść a dach w zaplanowanej formie musiałby współgrać
z zaplanowaną przebudową.A może wszystko się uda zrobic według planu tylko niech to robia nasi kętrzyńscy fachowcy,którzy znają się na robocie budowlanej.Dach to już inna bajka górale
są w tej dziedzinie najlepsi bo i sam ks.proboszcz ma do nich zaufanie ale i inne firmy jak patrzę ładnie kładą dachy tu w Kętrzynie nawet nie wiem z kąd oni są ale można ich poprosić . 19:38, 07.03.2019


KomisarzKomisarz

0 0

I sie chłoptasie zplątali 19:24, 07.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

komisarzkomisarz

0 0

....zaplątali. .. 20:23, 07.03.2019


KasaKasa

0 0

Może wezwijcie na ratunek Hećmana ? lub j/w 112 19:28, 07.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olsztyniakolsztyniak

0 0

No i klęska ze stron rządzących. A chłopczyk w spodenkach tak oblatany w mediach i co nic z kasą , pucha? 19:44, 07.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mmsmms

0 0

W tej sytuacji tylko Kasia Dowbor ! 19:55, 07.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pustakpustak

0 0

Ale superrrr :) 20:00, 07.03.2019


POPO

0 0

Piszcie do swoich z PISu Glińskiego o kasę! 21:02, 07.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DronDron

0 0

Panowie burmistrzowie zimą zajęli się "promowaniem i biznesowaniem", ale jakoś zapomnieli, że budowę trzeba doglądać, a zamek mimo remontu ogrzewać. Wiatr hulał po salach, mróz mroził. A teraz olaboga i listy rozpaczliwe do premiera i marszałka. I już nie można zrzucić tego na poprzednie władze. To nie jest profesjonalne zarządzanie, to jest profesjonalna żenada.... 21:49, 07.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

pustakpustak

0 0

Szkoda,że na burmistrza Kętrzyna nie startował Pan prezes Spółdzielni "Pionier" byłoby OK
wszystko byłoby zrobione profesjonalnie i zdala od PiS i PSL.To te partie musiałby zabiegać o względy Kętrzyna a nie odwrotnie. 04:11, 08.03.2019


pustakpustak

0 0

Widziałem mały domek jak budowlańcy na zimę go zabezpieczyli - poezja chciałoby się rzec.
A co miał wiatr robic w takim zamku skoro jak mówisz otwarty na oścież wzdłuz i szerz a zgóry pada to hulał sobie nic nie robił tylko psocił jak nic nie miał do roboty. 06:22, 08.03.2019


112112

0 0

Krzysiek , RATUJ SOS 04:29, 08.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JajanekJajanek

0 0

Czytaj ze zyizumueniem gamoniu to po twoim Krzyśku trzeba ratować zamek 05:01, 08.03.2019


wyborca ASwyborca AS

0 0

To jest samorząd a nie żaden biznes. No i macie chłopaków z biznesu że teraz nie wiedzą co robić a my mieszkańcy Kętrzyna -wyborcy oczekujemy ralizacji haseł przedwyborczych. ! 06:18, 08.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HahahaHahaha

0 0

Burmistrz po skrzynie Ukraińców z Philipsa, by po godzinach kopali fosę wokół zamku. 07:06, 08.03.2019


pustakpustak

0 0

Mnie sie wydaje,że taka petycja o pomoc o finansową do władz Polski nie musiała mieć aprobaty rady miasta.Owszem z zaciągnienciem długu a i owszem a w " nic nie robieniu"
to ta 3 wersja nie powinna oficjalnie dotrzeć do uszu rady i mieszkańców.To chyba jakiś żart ! 07:19, 08.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czytelnikczytelnik

0 0

Co z pozostałymi remontami rozpoczętymi w innych budynkach przez firmę (przedszkole, szkoła podstawowa), starczy na to kasy?... 08:51, 08.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jaś.Jaś.

0 0

Obejrzałem wczorajszą sesję. Żal serce ściska. Było to żenujce widowisko, począwszy od jej prowadzenia do głosów występujacych i to wszystkich. Jak można było powierzyć losy naszego miasta tym ludziom. Przeież, wg mnie, niekompetencja przebija z każdego słowa. A jednej z radnych wydaje się, że jeszcze funkcjonujew czasach gdu mielismy do czynienia z zarządem gminy a nie burmistrzem. Ale to jest mały pryszcz w stosunku do wyjawiających się z wypowierdzi osób w niej uczestniczących braku odpowiedzialności za ten stan zamku, Jeden z radnych nawet podniósł ten temat, ale szybko zgasiła go będąca w tym czasie dyrektorem, dzisiejsza naczelnik wydziału w urzędzie miasta, zrzuczajac odpowiedzialność za ten stan zamku na poprzedniego burmistrza.. Nie wchodząc w szczegóły, bo nie ma na to miejsca, powiem tylko, ze to na dyrektorze zamku ciążył obowiązek właściwego jego zabezpieczenia na okres zimy, chyba że w tresci umowy z wykonawcą postanowiono inaczej. Niezaprzeczalnym faktem jest, że jak dotychczas nikt nie odpowiada za powierzone mu mienie do zarządzanie, za co płacimy naszym wybrancom oraz ich urzędnikom wielkie pieniądze. Bez dokładnej kontroli i rozliczania z wykonywanych obowiązków nic nie będzie funkcjonowało normalnie i trudno będzie oczekiwać jekichkolwiek zmian. 10:35, 08.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ewa nie z rajuEwa nie z raju

0 0

Jasiu znowu narobiłeś w pampersa ! ! !
Kto normalny rozpoczyna remont dachu zimą no chyba , że chodziło o wybory a może o coś innego 10:43, 08.03.2019


pustakpustak

0 0

To chciałem usłyszeć taki ton Państwa radnych po specjalnej sesji Urzędu Miasta -Dziękuję,ale
dziękuję Paniu "Jaś". 12:51, 08.03.2019


pustakpustak

0 0

Byłem dziś zobaczyć wystawę foto w Powiatowym Domu Kultury no nie spodziewałem się,że tak pięknie są wykonane tam wnętrza,szok. Mam porównanie do minionych lat gdzie sie uczyłem w technikum.To co pozostawił po sobie Pan Mordasiewicz to mistrzostwo świata. O 5 milionach pozostawionych na szpital też. 13:15, 08.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KętrzyniakKętrzyniak

0 0

A obecny burmistrz a wówczas starosta kpił sobie z pozostawionych 5 mln i udowadniał, że jego poprzednicy nie potrafili wydać tych pieniędzy. Dzisiaj jęczy, że jego poprzednim zostawił mu nie dokończone inwestycje i zadłużenie. Widać wyraźnie, że chłop nie ma pomysłu na prowadzenie miasta.. 15:27, 08.03.2019


Nie byłem na sesjiNie byłem na sesji

0 0

Jednym słowem nowi radni się nie popisali? 13:32, 08.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pustakpustak

0 0

Mój radny nawet mi w oczy nie spojrzał a ten na którego mialem głosować bo się pomyliłem przy głosowaniu cieszy się dzis,że się nie dostał. :) 13:36, 08.03.2019


rozwalić rudererozwalić rudere

0 0

albo dać ludziom na mieszkania 13:49, 08.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rozwiązać RadęRozwiązać Radę

0 0

A przynajmniej odwołać przewodniczącego. Przewodniczącym powinna być osoba godna zaufania, a nie człowiek który oszukał!!!!!! 14:06, 08.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

S.I.S.I.

0 0

Niech wraca na stanowisko przewodniczącego Rady Miasta ,sprawdzony w boju, energiczny - wieloletni radny Zbyszek Nowak. 15:26, 08.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BabciaBabcia

0 0

Ha ha ha....jeszcze czego!Postkomuchy na aut! 10:55, 11.03.2019


Cała prawda o PiS?Cała prawda o PiS?

0 0

Polecam materiał na Youtube:

Publiczne Żądanie USA Zapłaty Pieniędzy za Just Act 447 w Polsce - PIS Ukrywa - Analiza Komentator 15:27, 08.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MajkaMajka

0 0

Zostawcie radnego Nowaka w spokoju. Niech on sobie bedzie radnym, bo go ludzie wybrali, Ale już przykro jest słuchać jego ględzenia jako radnego, a cóż dopiero byłoby, gdyby pozwolono mu na bycie przewodniczacym rady. 18:44, 08.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ewa nie z rajuEwa nie z raju

0 0

Masz rację Majka orzeł to on nie jest dawno dawno temu był chyba zastępcą Kierownika Urzędu Rejonowego i prochu tam nie wymyślił 19:20, 08.03.2019


pustakpustak

0 0

Jak już zaczynasz z tej beczki to trzeba przewidzieć wariant zupełnie nie brany pod uwagę
a to taki,że przyjdzie na sesję jako Gość Pan Hećman mieszkaniec Kętrzyna i zada pytania
na które trzeba bedzie niestety odpowiedzieć czy to ustnie czy na piśmie i nie będzie- Panie co pan tu wygadujesz ! 20:16, 08.03.2019


Wolny PtakWolny Ptak

0 0

Ten zamek wygląda jak stodoła czym wy się podniecacie ? 19:29, 08.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mmsmms

0 0

A puścić to w ruinę ! Przecież potraficie. Popatrzcie: Bolków, Janowiec, Kazimierz Dolny, że o Chęcinach nie wspomnę. Ruiny i tłumy zwiedzających. 19:49, 08.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Janowiec czy Janów?Janowiec czy Janów?

0 0

Nie wiem co tam w Janowcu, ale w Janowie Podlaskim PISowcy z dobrego biznesu z marką faktycznie zrobili ruinę. 19:54, 08.03.2019


S.I.S.I.

0 0

Do wpisu powyższego "Majka" cyt."Ale już przykro jest słuchać jego ględzenia jako radnego,"
Na pewno jak jesteś miernota i nie rozumiesz słów które padają od człowieka na poziomie to normalne.
Dlatego "Majka " proponuje tobie bardziej się dokształcić i nie zabierać głosu!!. 20:48, 08.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GołębicaGołębica

0 0

S.I. słusznie zauważyłeś " człowieka na poziomie " niestety z tym jest trudniej tam jest za dużo mułu. A co do zabierania głosu to jajeczko ci do tego stuku 20:15, 09.03.2019


JaśJaś

0 0

Art. 8a. ustawy o samorzadzie wojewódzkim: Województwa mogą sobie wzajemnie bądź innym jednostkom samorządu terytorialnego udzielać pomocy, w tym pomocy finansowej. Z tego przepisu widać, że możemy zwrócić się do województwa o pomoc finansową aby ratować zamek. Chcę tylko przypomnieć, że organem wykonawczym województwa jest zarząd a nie marszałek i to do niego należy się ewentualnie zwracać o pomoc a nie do marszałka. Zapewne ostatnie słowo i tak będzie bedzie należało do sejmiku województwa. Ale mamy przeciez w nim dwóch radnych: Zbigniewa Homzę i Grzegorza Prokopa. Więc należy ich wykorzystać do starania sie o pomoc z województwa. Moim zdaniem, oni powinni być zaproszeni na tę sesję a nie poseł, który tak naprawdę nie wiele może pomóc w naszej sytuacji, by wypowiedzieli się w tej sprawie i powiedzieli na co mozemy liczyć z ich strony. Szczególnie wiele może Zbigniew Homza, ponieważ to on wchodzi w skład koalicji rządzącej w sejmiku. 21:33, 08.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Baba JagaBaba Jaga

0 0

"Jaś" dziewczyny na produkcji by Cię ..... jak by się dowiedziały,że wiedziałeś o wkręcie który jest taki sam tylko ma inną główkę do wkrętaka. Całą partię trzbaby wracać z magazynu i na nowo poprawiać. To gdzie byłeś Jasiu jak Pan redaktor pisał jakie będą tematy na sesji,kto Cię powstrzymał,że dopiero nam to mówisz. 06:11, 09.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaśJaś

0 0

Do Baby Jagi. Uwagi z tych: Trafił jak kulą w płot. Ich adresatem powinień być burmistrz i jego ekipa oraz radni, a nie osoba postronne, któta moze tylko wypowiedzieć sie post faktum. Przykro to jest powiedzieć, ale z kompetencjami tych naszych wybrańców nie jest najlepiej. 09:48, 09.03.2019


PUP{PUP{

0 0

A co za sens dla doktora Homzy wspierać rządy kętrzyńskiego PISu?
A czy PIS wspomagał pracę w samorządzie doktora Homzy jak był radny w powiecie?
Niech Grzegorz Prokop wspomaga kętrzyńska władzę jest przecież radnym z PISu! 07:40, 09.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Baba JagaBaba Jaga

0 0

Pan Grzegorz to ładnie gra na korcie solo albo w miksta wraz ze swoją żoną, :) 07:47, 09.03.2019


PytaniePytanie

0 0

Czyli rządzi PiS czy AS? 09:52, 09.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoBo

0 0

moim zdaniem AS. PiS w mieście tylko kibicuje. Rypina przebił w układaniu się z Niedziółką nawet Kochanowskiego i Prokopa. Wyzbył się całego kapitału politycznego i załatwił stołek tylko sobie. 11:09, 09.03.2019


DragonDragon

0 0

Audyt. Pozostaje tylko audyt i zapisanie wszystkiego w excellu. 15:22, 09.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Baba JagaBaba Jaga

0 0

A nad jeziorkiem w parku prawie wszystkie pojemniki betonowe porozwalane w raz zawartością
śmieci na trawę i ścieżki a przecież są tam 4 kamerki jedna nad wodą druga przy basenie trzecia i czwarta nad amfiteatrem.Może ogłosić apel do tych co tak psocą i szukają wrażeń
aby "Może jednak lepiej aby nic nie robili" 16:43, 09.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wina Ryśkawina Ryśka

0 0

Kto tu blisko mieszka kto chciałby postawić burmistrza w złym świetle? 19:05, 09.03.2019


stadion ważniejszystadion ważniejszy

0 0

niż ten zamek bo kto tam chodzi ? 04:34, 10.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Baba JagaBaba Jaga

0 0

Tak jest ze stadionu jest chociaż pożytek - trawa na nim rośnie :) 06:16, 10.03.2019


MariaMaria

0 0

Napiszcie jeszcze do Muska to może pomoże. A kto rządził zamkiem wcześniej? To się nazywa strzał w stopę. W swoją stopę 06:48, 10.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Baba JagaBaba Jaga

0 0

Znaczy się potrzebny nowy zarządca nad Zamkiem od zaraz !
Jak będzie obrotny i roztropny to bez żadnych rad i burmistrzów znajdzie sponsorów,ale to trzeba aż podpowiadać Panom na Zamku ? 07:11, 10.03.2019


JanJan

0 0

Ja proponuję Macieja Wróbla - chłop zna Giżycko -Reszel-Olsztyn pewnie ma pojęcie o zarządzaniu to i zamkiem będzie zarządzał .
Pewnie znajdzie sponsorów! 08:03, 10.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Baba JagaBaba Jaga

0 0

Ale fajne :) 08:09, 10.03.2019


ZdzisławZdzisław

0 0

A gdzie do tej pory była Pani Marta Wojciechowska, dyrektor Muzeum im. Wojciecha Kętrzyńskiego, która jest administratorem zamku. Gdzie była gdy szacowano remont? Gdzie była, jeśli wie że prawdziwym problemem są zawilgocone ściany i brak odwodnienia obiektu, ze w projekcie remontu nie uwzględniono tych prac? Może czas zmienic administratora z gwiazdy medialnej na fachowca od administrowania? 09:16, 10.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JerryJerry

0 0

A do Protasa nie napisaliście , przecież dał 88 mln na termy i kilkanaście mln na zamek w Lidzbarku .
- 10:39, 10.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Franek Lidzark WarmiFranek Lidzark Warmi

0 0

Przecież Wróbla kolega z PO z Jackiem to pewnie pomoże finansowo. 12:29, 10.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

0 0

Do " Zdzisława" jak był przygotowywany remont zamku - ustalenia to dyrektorem była Daria ZECER!!
Proszę pytania kierować do Zecer!! 12:31, 10.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaśJaś

0 0

A ja sobie tak myślę, że w tej wrzwie z zamkem chodzi o coś innego. Jej autorom może chodzić o ochronę osób, ktore dopuściły się zaniedbań i nie zabiezpieczyły należycie zamku na czas remontu co niewątpliwie, jak pokazały ślajdy doprowadziło do wyrządzenia szkody w mieniu gminnym. Ktoś za to powinien odpowiedzialność. Droga do ustalenia rozmiaru szkody i osób odpowiedzialnych nie jest znowu taka trudna. Jedną, może być np. powołanie doraźnej komisji przez radę w celu właśnie wszechstronnego ustalenia wszelkich nieprawidłowości, jeżeli takie były, w procesie przetargowym, zawierania umowy z wykonawcą na remont, przekazania mu obiektu, odpowiedzialności za zabezpieczenie obiektu na czas remontu itd. i wystąpić wobec takich osób o odszkodowanie, co prawnie jest możliwe. Zastanawiać również może odczytanie anonimowego listu przez przewodniczacego na temat zamku. Nasuwają się mnie przy tym dwie watpliwości: pierwsza dotyczy podstawy odczytywania na sesjach anonimowych wystąpień obywateli, druga to sens takiego zabiegu, którym wg mnie jest uzasadnienie do dalszego prowadzenia prac remontowych na tym obiekcie, który rzekomo jest czymś niezwykłym i na jego bazie można oprzeć kętrzyńską turystytkę. Dobrze byłoby, ażeby ten list został opublikowany na stronie naszego miasta, aby mogli się z nim zapoznać mieszkańcy. Tym bardziej że nowa władza przed wyborami zapowiadała że wszystko bedzie jawne i przejrzystę. Oczekujemy tego. Zachęcam wszystkich internautów do zastanowienia sie nad tym, co napisałem i podzielenia się swoimi uwagi w tej sprawie. 13:36, 10.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ZdzisławZdzisław

0 0

Zgadzam się że ustalić kto jest winny zaniedbań podczas remontu to rzecz prosta. Wykonawca decydując się na remont dachu w okresie zimowym powinien się liczyć z takimi trudnościami. Ktoś ustalił harmonogram prac i zakres koniecznego remontu. Jeśli zalanie spowodowało szkody to nie premier ani marszałek ma wyskoczyć z kasy a wykonawca :) 14:31, 10.03.2019


A ja obawiam się,A ja obawiam się,

0 0

że w tym zgiełku może chodzi o wykazanie że niedasie i zamek "trzeba" oddać biznesmenowi x. 15:34, 10.03.2019


RDSRDS

0 0

List nie był anonimowy, mieszkaniec podpisał się pod nim 14:08, 19.03.2019


Baba JagaBaba Jaga

0 0

To nie tak, można było być wiadomym wszem i wobec i wszystkim i wróble na dachu zamku ćwierkały,że zamek to stare zamczysko i może być w tych murach wszystko powołując się na najnowsze technologie badań naukowych. To jedno a drugie zacieki i zwichrowanie posadzki to efekty,ktore nikt się nie spodziewał bo zimę mamy mokrą -raj dla wszelkiej maści grzybów i pleśni w starych murach które chłoną wilgoć jak gąbka. Po prostu taki mamy tu na Mazurach klimat i musimy z tym żyć a nie obarczać się odpowiedzialnością bo nikt nie życzy naszemu zamkowi żle. 15:30, 10.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JasioJasio

0 0

Ciekawe czy zimą ogrzewanie było uruchomione czy już zdemontowane? 15:37, 10.03.2019


JasioJasio

0 0

A remont elewacji w tymczasowej siedzibie muzeum odbywa się tez ze środków unijnych i jest nadzorowany przez konserwatora zabytków? 16:00, 10.03.2019


mieszkaniecmieszkaniec

0 0

była i obecna Pani dyrektor tak jak powiedział radny Nowak powinny dbać o powierzony im obiekt. Okazuje sie ze Pan Dyrektor potrafił zadbać o wyglad bibloteki ktora miesci sie na tym samym zamku, można? mozna, ale jak sie mysli i politykowaniu to tak jest. Brawo panie radny Nowak. 16:04, 10.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

Natomiast jeśli Pani Dyrektor starała się o środki tak jak się wypowiedziała to te dokumenty gdzieś są, wnioski były pewnie stawiane na rade? Krzysztof miał w głębokim poszanowaniu nie swoje pomysły na których interesu sie nie zrobi, ale w radzie miasta zasiadają radni którzy za Krzysztofa nawet nie pisnęli niech się teraz wypowiedzą kto decydował o tym, że temu damy a tamtemu nic nie powiemy. Czy na radzie rozmawiano o konieczności remontu muzeum wewnątrz? 16:17, 10.03.2019


Baba JagaBaba Jaga

0 0

Nie porównujmy sytuację biblioteki gdzie ostatnio dość długo trwały w niej dwa remonty i to
bardzo zaawansowane Pan radny Nowak powinien oczywiście mieć taką wiedzę bo prasa i telewizja kętrzyńska to uwieczniła.Muzeum z uwagi na swoją secyfikę mógl pozwolic sobie tylko na remont dyżurki z zapleczem socjalnym na parterze i też byla to duża inwestycja remontowa.
To jest moja skromna wiedza na ten temat. 16:53, 10.03.2019


MarekMarek

0 0

Jeśli za tymczasową siedzibę płacimy miesięcznie 4 600PLN (jak poinformował burmistrz) to zastanawiajcie się dłużej, a właściciel tymczasowej siedzimy zaciera ręce. 16:33, 10.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SzopenSzopen

0 0

Noooo pięknie, przeniesienie eksponatów, zaadoptowanie (ciekawe za ile?) nowej siedziby, miesięczne koszty jej najmu to w sumie wyjdzie już niezła suma. Sam najem od sierpnia zeszłego roku to juz ponad 35 000 zł. Może radny Baranowski będzie odważny zapytać i porównać te koszty z realnymi potrzebami malowania i odgrzybiania najbardziej zniszczonych pomieszczeń? 18:23, 10.03.2019


Rafalius AnonimusRafalius Anonimus

0 0

Ten utajniony tekst mieszkańca odczytany przez Przewodniczącego Rady to jakby słowa Pana M albo jego samego słowa z felietonów, czytał jak swój tekst. Nic dodać nic ująć :P 16:42, 10.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TekstTekst

0 0

Jak odczytany, to już nie utajniony... Swoją drogą czego to nie wymyślą zwolennicy zmiany przewodniczącego... 17:12, 10.03.2019


RacjaRacja

0 0

Rypina może zasłonić się RODO. 17:27, 10.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

Dobrze, chociaż jeden odważny radny Pan Nowak zadaje pytanie rzeczowe na sesji.
Bo mieszkańcy nic by ne wiedzieli, tylko i wyłącznie są informowani o konferencjach.
Po co i komu mają służyć konferencje? 17:27, 10.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Taaaa...Taaaa...

0 0

Tak właśnie myślę, że to zwolennicy Nowaka na stanowisku przewodniczącego rady sieją takie teorie spiskowe. 17:31, 10.03.2019


radnyradny

0 0

List mieszkańca, który przewodniczący odczytał na sesji nie był listem anonimowym. Pod listem jego autor zamieścił swoje nazwisko. Autorem jest mieszkańcem miasta. 17:29, 10.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

No właśnie.....No właśnie.....

0 0

I wszystko jasne. 17:32, 10.03.2019


zamekzamek

0 0

Za rządów KWH nikt z podwładnych mie mógł mieć swojego zdania i nie mógł realizować własnych racji. Aby nie stracić pracy musieli wykonywać rozkazy tego pana.
Pan Nowak żądał odpowiedzi od bibliotekarza (biedaczka nikt nie chwali... a taki zasłużony) bo:
1. Nowakowi udostępnia rzępolenie na akordeonie w bibliotece dla starszego towarzystwa.
2. startowali razem z listy SLD..
Dyrektorzy zamku mieli g...o do powiedzenia, o czym mówiła p. Zecer. Wyjątkowo rzeczowa osoba i jedyna mówiąca bardzo ładnie po polsku. Sposób poprawiania treści apelu przez radnych to masakra. Sądzę, że dostali tekst wcześniej ale... nie mieli czasu przeczytać? 20:20, 10.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

turystaturysta

0 0

Jaki był pan Hećman każdy wiedział od lat, pani Zecer też. Nikt jej nie zmuszał, by była dyrektorem, Jak miała wspaniałe plany, a nie mogła je realizować, bo na drodze stał Hećman, to trzeba było rezygnować z dyrektorowania, a nie teraz biadolić. A pani Zecer to z kim była na liście wyborczej, czyżby nie u Niedziółki? 04:21, 11.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jerryjerry

0 0

niech żyje cenzura !!!!!!! 17:33, 11.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanekJanek

0 0

Tak zgadza się Daria Zecer była na liście wyborczej od Niedziółki!!
A gdzie wcześniej ta kobieta była zatrudniona przed Muzeum? 19:50, 11.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KlisKlis

0 0

Pani Zecer nic nie znaczy. 20:10, 11.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SetzerSetzer

0 0

Dokładnie tak. 17:25, 12.03.2019


obserwatorobserwator

0 0

Ciekawy jestem gdzie wcześniej ekspert Daria Zecer pracowała i jakie piastowała stanowisko? 10:32, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MajkaMajka

0 0

Przypomnijmy, że miasto Kętrzyn otrzymało w ubiegłym roku dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego na remont zamku w wysokości 5 576616,95 zł. Całkowita wartość zadania to 6 670 771,19 zł. Projekt w swym zakresie obejmuje między innymi: konserwację murów obronnych zamku krzyżackiego, roboty budowlane polegające na ociepleniu dachu, wymiana okien, remont drzwi zewnętrznych, modernizacja ogrzewania i prace elektryczne. Ponadto zamek zostanie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, poprzez zakup odpowiedniego wyposażenia. Będą to między innymi: gumowe chodniki, system multimedialny i interaktywny, system audio deskrypcji dla osób niewidomych. W ramach realizacji projektu zaplanowano też zakup ekspozycji, ram wystawienniczych, systemu nagłośnienia i oświetlenia przenośnej sceny dla muzeum i biblioteki oraz zestawu nagłaśniającego – poinformował Karol Lizurej, rzecznik prasowy Urzędu Miasta. 14:50, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MajkaMajka

0 0

Daria Zecer, dyrektor kętrzyńskiego muzeum, zarządzająca zamkiem pyta, czy jej radny też nie ufa? A samą treścią pisma jest oburzona.

– Jaka przebudowa? – mówi uniesionym głosem do słuchawki telefonu.

Dyrektor muzeum wyjaśnia, że prace zaplanowane w zamku dotyczą zatwierdzonej przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków termomodernizacji oraz rewitalizacji murów wokół zamku. Nie mają nic wspólnego z przebudową. Będą wymienione lub konserwowane drzwi i okna, kaloryfery, rury i okablowania różnych istniejących obecnie instalacji.

– Przydałaby się przebudowa, a jakże, na przykład żelbetowych stropów, ale brakuje na tak szeroko zakrojone prace środków – mówi Daria Zecer.

Planowany remont – zdaniem dyrektor jest niezmiernie potrzebny właśnie w celu zabezpieczenia obiektu. To ostatnie chwile na interwencję w stan zamku, żeby nie trzeba było przeprowadzać jego „odbudowy”. Dyrektor kętrzyńskiego muzeum jest „głęboko poruszona” działaniem radnego.

– Zatroskany Pan Rypina podczas mojego zarządzania obiektem (2 lata 9 miesięcy) ani razu go nie odwiedził, poza spotkaniami komisji rewizyjnej – twierdzi Daria Zecer. 14:53, 12.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pro Publiko BonoPro Publiko Bono

0 0

Premier i marszałek wezwani na ratunek zamkowi.Myślę,że powołany będzie od nowa zespół
który ogarnie to wszystko w całość - ujmnie odwodnienie,nowy dach,bardziej nowocześniejsze stropy,porządek zrobi ze ścianami wewnątrz-zewnątrz,wzmocnic skarpę plus wymiana okien,drzwi.A skoro winda to i przebudowa jakaś byc musi.Pozostało jeszcze wiele,wiele aspektów,które tak na dobrą sprawę musi się ktoś profesjonalnie zająć,ale to już mniejmy nadzieję będzie zespół złożony z fachowców z poza Kętrzyna bo jak widzę żaden budowlaniec nic nie podpowiada a wszysto na barkach Pani dyrektor-Szok ! 15:36, 12.03.2019


Pro Publiko BonoPro Publiko Bono

0 0

Nasz zamek jak na pałac w Sztynorcie to o niebo lepiej sie prezentuje w postępie prac budowlanych i po co ta panika z tym zwiazana patrząc w jakim stanie jest dach na zamku w telewizji kablowej to sukces i to totalny.W Sztynorcie remont ciągnie sie latam i efektów nie widac i nikt nie przejmuje sie terminami wydania pieniedzy unijnych.Coś mi tu przypomina
tempo przyspieszone ubiegłego gospodarza na stanowisku burmistrza. 17:37, 12.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rycerzrycerz

0 0

Teraz Zecer wzięłaię dor orboty a gdzie byłą wczesniej? 06:25, 13.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KsięgowyKsięgowy

0 0

Najciekawsza jest informacja w sprawie kosztów najmu siedziby tymczasowej. 4600 miesięcznie wydaje miasto za kilka pomieszczeń od wiosny zeszłego roku. Za taka sumę można byłoby wyremontować nie jedno pomieszczenie wewnątrz zamku. 06:50, 13.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zbyszekzbyszek

0 0

Za 5 tys to pewnie i metodą chałupniczą ludzie potrafią wyremontować domek gdyby Unia
Europejska wysłałaby im kasę na materiały budowlane.Tak trzeba liczyć nie księgowo ale obrazowo to wtedy jasne jest jak Slońce. 07:28, 13.03.2019


KsięgowyKsięgowy

0 0

POlicz sobie to 5 razy 12 miesięcy wyjdzie spora suma aby zrobic niejedno POmieszczenie. 10:35, 13.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

`enator`enator

0 0

No nie już sie nie dam nabrać na te twoje liczydełka. 5 czy 10 lat jakie to ma znaczenie ,kiedy w tym czasie ludzie będą korzystać z Muzeum w Kętrzynie.Policz sobie,że przez ten okres w murach zamkowych też trzebaby było utrzymywać sale zamkowe w pełnej mobilności a to kosztuje też. 11:30, 13.03.2019


KlisKlis

0 0

Pan Rypina nic nie znaczy. 20:26, 13.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

??

0 0

I nie znaczył , sztucznie został wylansowany i wielu sie nabrało . 05:26, 14.03.2019


`enator`enator

0 0

Patrząc na stare ryciny naszego zamku to nie był on tak okazały jak po jego odbudowie,
Krzyżacy liczyli się z otoczeniem wokół zamku,który stał nad brzegiem młyńskiego stawu
więc mury zamczyska były takie jakie doświadczenie dawnych budowniczych dytowało.
Dziś już nie mamy stawu młyńskiego a zamek trwa. Co sie dzieje po odciągnieciu wód
podskórnych dla struktur włoskowatych w glebie-wyschną,jaki wniosek ? Grunt pracuje w
wtedy na niekorzyść trwałości budowli,którą nie jesteśmy przewidzieć.No i Proszę Pństwa
wszechobecne samochody ciężarowe jadące tuż przy murach zamkowych samą akustyką
nie mówiąc o drganiach działają jak Trąby Jerychońskie o których już Biblia wspomina jmają
złowieszczą MOC ! 05:14, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaśJaś

0 0

A moż pan redaktor zainteresowałby się sytuacją pracowników w Philipsie, którzy nie otrzymuja należnego im wynagrodzenia w terminie, Ludzie nie maja na podstawoe potrzeby i to są niezwykle ważne problemy, którymi media winny sie zajmować i grzmieć na wszystkie strony. Może burmistrz podjąłby jakieś działania w tej sprawie, wszak to przecież jego wyborcy, a nie martwił się tylko o swoich kumpli byznesmenów. 16:46, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

`enator`enator

0 0

O ile wiem to Philips wysyła przelewy do banku to z kąd taka wiedza każdy sam pobiera swoja wypłate albo nie jeżeli chce oszczędzać to siedzi na garnuszku rodziców. 17:16, 14.03.2019


ekologekolog

0 0

Lansowanie narcyza olsztyńskiego Macieja , a może z Wydmin nie wiadomo? 20:33, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

StefanStefan

0 0

wiekszych narcyzow od tych którzy już byli nie będzie. Wladza im szkodzila. 21:28, 14.03.2019


`enator`enator

0 0

Ktoś tu narobił rabanu z tym tynkiem i parkietrm drewnianym to oczywista oczywistość,że tak się stanie jak dom jest opuszczony i niezabezpieczony.Afiszowanie się z tego typu przekazem
do premiera to pase.Sam dziś przy tej słotnej pogodzie widziałe jak schody obłożone płytkami ceramicznymi odlaciały od zaprawy.Własciciel poczeka na dogodną pogodę,która będzie sprzyjać tego typu naprawie i po sprawie. 08:12, 16.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MareckiMarecki

0 0

Vis-à-vis zamku elewacje zewnętrzną, siedziby tymczasowej muzeum, właściciel też remontuje i jakoś nie szkodzi to w użytkowaniu wnętrz, tym bardziej z zabytkami wrwnatrz, a pogoda taka sama :) 09:01, 16.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

`enator`enator

0 0

Przy tej urze i pogodzie i w tym terminie na Mazurach żaden szanujacy sie budowlaniec nie naraża na koszty właściciela budynku wykonując elewacje zewnętrzne. 09:11, 16.03.2019


0%