Zamknij

Pojedziemy szybciej koleją do Ełku i Olsztyna. Ale po 2019 roku...

12:55, 05.01.2018
Skomentuj

PKP PLK zamierza przebudować linii kolejowej Olsztyn-Ełk, która przebiega m.in. przez Korsze i Kętrzyn. Na efekty będziemy musieli jednak poczekać, gdyż dopiero na rok 2019 zaplanowano ogłoszenie przetargu na roboty budowalne.

 

O zamierzeniach PKP PLK poinformował prezes Ireneusz Merchel, na konferencji prasowej, która odbyła się w Urzędzie Wojewódzkim w Olsztynie. Zaznaczył też, że umowa na opracowanie projektu zelektryfikowanej linii  Korsze- Ełk została podpisana już w październiku ubiegłego roku.

- Założenie jest takie, że w roku 2019 ogłosimy przetarg na roboty budowlane - dodał Ireneusz Marchel. - Dlaczego w 2019? Równolegle będziemy realizować modernizację linii Szczytno-Ełk. Chodzi o możliwość wyznaczenia tras objazdowych.

Na trasie Olsztyn-Ełk mają m.in. zostać wymienione tory. Pozwoli to osiągnąć na tych odcinakach prędkości do 120 kilometrów na godzinę, a miejscami nawet 160 km/godz.

red

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

ElkaElka

0 0

całe szczeście ze hamulcowych radnych tam nie ma bo przebudowy niebyłoby wogole, no chyba ze ich firmy miałyby w tym udział to może moze.... 15:04, 05.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do powyżejDo powyżej

0 0

Obawiam się, że cała ta przebudowa jest robiona właśnie pod firmy, które mają na tym zarobić. Nie bez przyczyny funkcjonują w obiegu opinie, że polską koleją rządzą banksterzy. 17:18, 05.01.2018


reo

Pan MPan M

0 0

Ktoś kto popiera tę przebudowę jest chyba regularnym kretynem. Wywalona gigantyczna kasa dla skrócenia czasu o kilkanaście minut. Mało tego. Na zmodernizowanych trasach jest wyższy koszt dostępu do infrastruktury. To oznacza, że przewoźnicy zapłacą więcej, a w konsekwencji i pasażerowie. Trasa będzie korytarzem tranzytowym TEN-T czyli głównie dla tranzytu towarów. Wobec tego wyleci z niej trochę pociągów pasażerskich. Jeżeli skład cystern z chemią wykolei się np. w Giżycku - możemy zapomnieć o Niegocinie. Trasa w obecnej formie ma potencjał do prowadzenia turystyki kolejowej. W ostatnie wakacje kursował skład z parowozem uruchomiony przez TUR-KOL. Pociąg przyciągnał kilkaset osób, które przez parę dni kwaterowały w Kętrzynie lub okolicach. Wzdłuż modernizowanej trasy staną wysokie na 9 metrów ekrany akustyczne skutecznie psujące panoramę miasta. Mało? Panie Majchrzak, pomyśli Pan trochę zanim Pan napisze kolejny tekst o sprawie, o której nie ma Pan bladego pojęcia. 16:39, 05.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

czytelnikczytelnik

0 0

dziennikarz pojecia nie musi miec pisze co mu rozmowca mowi. Zawsze mozna powiedziec to nie ja to on :) 18:54, 05.01.2018


Jeszcze czegoJeszcze czego

0 0

Panu Redaktorowi nie płacą za myślenie. 09:35, 06.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GubernatorGubernator

0 0

- no i znowu, i znowu, pretekst
by zapytać
naszych bliskich, Wykształconych-Obowiązkowo-Członków-Władzy,
skąd Obywatel-Pracujący-Racjonalnie ma mieć motyw
do płacenia podatków?...
- no chyba tylko z takiej samej głupoty, no nie?...
- no cuda, Panie Jezu i Trzej Królowie
- dwa tysiące lat nauki a Uczeni-W-Pisaniu wciąż głupi
- oni Wielcy budują akwedukty gdy Prostaczkowie wodociągów używają...
- no cuda - i to ogłaszają. 18:29, 06.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%