Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace remontowe trasy kolejowej Ełk-Korsze. Naprawa torów i elektryfikacja pozwoli na zwiększenie prędkości maksymalnej pociągów z 80 do 160 kilometrów na godzinę. Całą trasę z Białegostoku, przez Kętrzyn, Korsze, do Olsztyna będą obsługiwać pociągi elektryczne. - Prace będą prowadzone w dwóch etapach. Najpierw robotnicy wejdą na szlak z Ełku do Giżycka, następnie wyremontowany będzie odcinek Giżycko-Korsze - zapowiada Paweł Czemiel, doradca ministra infrastruktury i radny wojewódzki. Prace mają kosztować 585 milionów złotych i powinny zakończyć się w 2023 roku. red
Fot. Łukasz Bączek
015:19, 11.02.2020
A kiedy 5G w Kętrzynie? 15:19, 11.02.2020
zbyszek06:08, 12.02.2020
Skoro dworzec jest nasz to kto myśli jak biznesmen powinien skorzystać z tej okazji i sprzedać go
dla ministra infrastruktury kolei. Oczywista oczywistość żaden samorząd do tego obecnie nie dopuści - czyż nie tak. :) 06:08, 12.02.2020
kolejarz06:50, 12.02.2020
Z artykułu nie wynika czy będzie druga nitka pomiędzy Korsze a Ełk? 06:50, 12.02.2020
Minister21:42, 12.02.2020
Z tego co słyszałem jakiś czas temu to mowa była 2 nitkach 21:42, 12.02.2020
Darek06:00, 15.02.2020
Jakiś czas temu to mowa była o wielu pomysłach kwestia kto z kim rozmawia. Mowa była o budowie stacji w Smokowie, o pociągach retro z parowozem i naprawie nitki do Gierlozy co miało przyciągnąć turystów. 06:00, 15.02.2020
zbyszek07:48, 12.02.2020
0 0
Kto jechał koleją ten wie jaki teren mamy od Kętrzyna do Giżycka,Panie "Kolejarz" 07:48, 12.02.2020
Kolejka09:05, 12.02.2020
0 0
Drugą nitkę "bracia że wschodu" zwinęli w 47r. też z tego nie wynika. Mowa jest że prund będzie źródłem napędu, a przy tej ilości połączeń jaka jest od kilkunastu lat druga nitka raczej nie powstanie. 09:05, 12.02.2020