Zamknij

Michał Kochanowski do opozycji: Macie większość, ale to nie znaczy, że macie rację!

10:21, 16.03.2017
Skomentuj

Stawanie okoniem większościowej opozycji, wobec chyba już wszystkich propozycji zarządu, wydaje się coraz bardziej irytować tych drugich oraz radnych popierających zarząd. Próbkę takiego stanu rzeczy mieliśmy podczas środowych obrad.

 

- Nieudzielenie absolutorium zarządowi powiatu - uchylone, obniżenie wynagrodzenia starosty - uchylone, sprzedaż działek Miastu Kętrzyn po obniżonej wartości - uchylone, teraz kombinujecie z budżetem - tak Michał Kochanowski wyliczał efekty działań radnych opozycyjnych wobec zarządu powiatu.

- To, że jest was więcej, daje wam możliwość podjęcia niemal każdej uchwały tak, jak wam się to spodoba. I my musimy się z tym pogodzić - dodał radny. - Z drugiej strony jednak, jest was zbyt mało aby odwołać starostę i tym razem to wy musicie się z tym pogodzić.

Przepychanki co do sposobu wprowadzenia zmian w budżecie oraz Wieloletniej Prognozie Finansowej powiatu kętrzyńskiego, nie różniły się niczym od wielu spraw, poruszanych już wcześniej na sesjach rady powiatu. Michał Kochanowski kilkakrotnie apelował do opozycyjnej "jedenastki" aby w sprawach tak istotnych, jak budżet, starali się schować prywatne animozje i kierowali się wyłącznie dobrem powiatu. Póki co jednak, radni zdążyli podjąć uchwałę wzywającą zarząd do przygotowania nowej WPF. Dokument ma zostać poprawiony do 20 marca, czyli do dnia, na który wyznaczono drugą część sesji.

rm

 

Zdjęcie: Michał Kochanowski (na zdjęciu pierwszy od lewej, obok Waldemar Kuczyński) nie szczędził gorzkich słów wobec radych z opozycji. Fot. Robert Majchrzak

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(106)

ciekawyciekawy

0 0

Panie Kochanowski te argumenty budzą właśnie moje podejrzenia, zważając na fakt tak częstych wizyt Krasińskiego i Prokopa u Wojewody. Czy aby te uchylenia mają podstawy prawne? Podobno jesteście przeciw układzikom i kolesiostwu? Pamiętać proszę tylko, że ten się śmieje kto się śmieje ostatni. Radni mają prawo wydawać pieniądze dla dobra mieszkańców tak jak uważają za stosowne i uczciwe a starosta i skarbnik jako urzędnicy powołani na swe stanowiska przez Radę powinni realizować te cele. Jeżeli tego nie robią wykazują się niesubordynacją. Jeżeli tego nie robią są po prostu niekompetentni. Niestety pozwoliliście na utworzenie kliki rodzinnej (starosta - skarbnik) i sabotujecie budżet próbując za wszelką cenę doprowadzić do budżetu RIO bo potraficie tylko manipulować. 12:11, 16.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

JanekJanek

0 0

Kochanowski macie pracę w dobrej jednostce dzięki kolegom z partii PIS. A tak naprawdę młody człowieku czym się zasłużyłeś dla społeczeństwa? Bo jak dotychczas to widzę zasługi tylko i wyłącznie w krytyce! 13:23, 16.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Piotr BoharyrowiczPiotr Boharyrowicz

0 0

Widać, że nie znasz Michała Kochanowskiego. Jego przeszłości, jego działalności patriotycznej, politycznej, historycznej itd.w Młodzieży Wszechpolskiej, w LPR. Nie wiesz ile czasu ze swego życia poświęcił na rzecz innych ludzi. Proponuję poznać Michała, a wtedy pozna Pan "kaliber" tego młodego człowieka. 21:37, 16.03.2017


InisInis

0 0

Panie Kochanowski czy Pan nie widzi nieudolnych działań starosty i dyr PUP? 13:26, 16.03.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

kuntakunta

0 0

a jak miałby się wykazać,jak cały czas jest w opozycji... 14:08, 16.03.2017


KobraKobra

0 0

Może Ty INIS chciałabyś się wykazać? Byłoby bardziej udolnie :)) 15:48, 16.03.2017


HJMHJM

0 0

Pan Kochanowski to mądry i kompetentny radny tylko czasami niepotrzebnie daje się ponieść takiej niepotrzebnej retoryce. W samorządzie trzeba być gotowym na pewne kompromisy ale to chyba przyjdzie z czasem. W pewnych sprawach dzieli nas bardzo dużo ale zawsze można rozmawiać. Nie miałbym żadnych oporów żeby został starosta. 19:02, 16.03.2017


Byłam tamByłam tam

0 0

I słyszałam - pan Kochanowski mówił bardzo mądrze. Moim zdaniem to najlepszy kandydat na burmistrza i dlatego poplecznicy KWH w powyższych komentarzach starają się go oczernić 13:42, 16.03.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

zbychzbych

0 0

Na burmistrza się nadaje.Brał na siebie role,które żaden lokalny polityk unieść by nie zdołał. 14:10, 16.03.2017


profesor nadzwyczajnprofesor nadzwyczajn

0 0

Myślicie, że innych kandydatów nie będzie ? 15:29, 16.03.2017


ktośktoś

0 0

Polska ma Dude a my mamy Michasia :D 14:10, 16.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiekawyCiekawy

0 0

Pan Kochanowski mówi jak jest! Brawo. Styl i merytoryka 14:19, 16.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawyciekawy

0 0

O jeny głos kaczora, każdy kto ma inne zdanie niż ja to zdrajca jak każdy kto się nie zgadza z zarządem powiatu i tymi typkami to poplecznik KWH. BYŁAŚ TAM tylko po co skoro i tak nic nie rozumiesz. Kogo ty jesteś poplecznikiem i dla czego twój jest lepszy od innego? 14:35, 16.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@ciekawy@ciekawy

0 0

A ty czyim poplecznikiem jesteś? Skoro tak zawzięcie ujadasz . W każdym swoim komentarzu tak cię irytują wszyscy którzy piszą niepochlebne zdanie o Twoim guru z Wojska Polskiego. 18:40, 16.03.2017


ciekawyciekawy

0 0

Ponad to Pan Kochanowski coś mi się zdaje jest w grupie mniejszości Radnych czyli to on jest w opozycji do większości Rady Powiatu, Panie Redaktorze błąd w tytule Kochanowski do większości Radnych Powiatowych...... 14:42, 16.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiS wolny od ProkopaPiS wolny od Prokopa

0 0

A mnie się zdaje, że pan Kochanowski jest większościowym w Kętrzynie typem radnego, który myśli tylko o swoim stołku. A stołek ten jak ktoś kiedyś zauważył, jest mocno obrotowy. Nie ufam temu człowiekowi i nie zagłosowałbym na niego w żadnych wyborach bezpośrednich, chociaż jestem zwolennikiem PiS. 15:05, 16.03.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

zbychzbych

0 0

Ale żech tytuł wanął :) 15:24, 16.03.2017


mieszkaniec gminymieszkaniec gminy

0 0

Brawo ty za tytuł 20:38, 16.03.2017


To on jeszcze w PiS?To on jeszcze w PiS?

0 0

To Michaś jest jeszcze w PiS? Ja myślałem, że on już w Aktywnym Samorządzie. 16:54, 16.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KrissKriss

0 0

Kochanowski z Prokopem jest zawsze z tym, kto im coś obieca. Najpierw z PO, później z PSL i SLD. To jest prawica kurwa mać???? 17:17, 16.03.2017


ChJMChJM

0 0

Porządny radny, który zawsze mówi konkretnie i do rzeczy. 18:32, 16.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pisiewiczepisiewicze

0 0

Jaki to radny i przykład dla innych jeśli ma pracę dzięki układankom z rządzącymi? Co takiego sam dokonał pan Kochanowski? Nawet praca w PCPR była z klucza politycznego i układu z Mordasem. Teraz pisiewicz ma kolejne stanowisko. Co można o takim radnym myśleć ? 18:46, 16.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pisiewiczepisiewicze

0 0

Kochanowski otwórz firmę, płąć podatki i zarabiaj. Znajdź pracę bez poparcia politycznego. Jaki to wzór dla innych ? 18:48, 16.03.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KrystianKrystian

0 0

Jak zostanie starostą to może znajdzie pracę w starostwie dla HJM który już mu puszcza oko i dla chłopa z wąsami. 19:28, 16.03.2017


smutnysmutny

0 0

Dobra propozycja! Popieram! Niech otworzy firme i pokaże co potrafii. 11:16, 17.03.2017


KętrzyniakKętrzyniak

0 0

Panie Kochanowski to, co Pan powiedział do radnych powiatowych odnosi się także do Pana kolegów partyjnych z PiS. "To, że macie w parlamencie większość, to nie znaczy, że macie rację". Czy miałby Pan odwagę takie słowa skierować do parlamentarzystów z PiS. Więc wie Pan, jak się czuje większość Polaków patrząc na to, co wyrabia PiS . 19:24, 16.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Uwolnić PiS od KochaUwolnić PiS od Kocha

0 0

Co to za członek PiS jeśli w wyborach wspiera kontrkandydatkę kandydata PiS. 19:34, 16.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanekJanek

0 0

Jaki to PIS jak rządzi w powiecie ? Jak z SLD Pieniak + Kochanowski PSI + Kuczyński PSL. To jest układ ! A gdzie ideologia partii PIS . Już Prokop nie panuje nad kolesiami z PIS. Najważniejsze ,że Berta Grzegorza była wieczną radną powiatową! 21:15, 16.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Uwolnić PiS od KochaUwolnić PiS od Kocha

0 0

Tak niestety jest. 00:07, 17.03.2017


Róbmy swojeRóbmy swoje

0 0

W PiS duuuuużo takich misiewiczow jest. A słowa Kochanowskiego dotyczą również sejmowej większości,która mimo arytmetyki racji nie ma.Suweren tym panom wkrótce podziekuje . 22:29, 16.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pies z murzynemPies z murzynem

0 0

Młynarski też tak śpiewał, a już nie żyje. Kiepsko kombinujesz. 00:17, 17.03.2017


AdamAdam

0 0

Coś Szturowa przestała udzielać się w życiu społecznym Kętrzyna a może myśli o powrocie do Korsz? 05:52, 17.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KentakiKentaki

0 0

@Adam
Nie oceniaj na odległość. Przyjdź do Ratusza na sesję 20 marca o godz 14 zobaczysz kto jest społecznikiem. Zapraszam. Przyłącz się do nas, bo bronimy mieszkańców przed podwyżkami opłat i podatków, które robi burmistrz Hecman. 17:30, 17.03.2017


37 MILIONÓW37 MILIONÓW

0 0

Spójrzmy prawdzie w oczy, gdyby nie partyjne przywiązane - nie byłby w zarządzie powiatu przez 8 lat - nie byłoby stołka w Krusie. Reasumując poza PIS byłby nikim (Sic!) Taki kętrzyński -MISIEWICZ 06:10, 17.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiSOffaPiSOffa

0 0

Nie jestem zwolenniczka PiS, ale tego człowieka cenię. Młody wiek, doświadczenie w tych radach i jak kiedyś czytałam tytuł doktora. Więc krytykanci to zwykle zakompleksione istoty 07:06, 17.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zwolennik PiSZwolennik PiS

0 0

Nie jesteś zwolenniczką PiS i właśnie dlatego go cenisz. W myśl zasady, że wrogowie naszych wrogów są naszymi sojusznikami, a moim zdaniem panowie Prokop i Kochanowski działają wbrew interesowi wyborców PiS. 14:50, 17.03.2017


oloolo

0 0

Chyba nie ma tytułu doktora. Dopiero robi w jakimś Przasnyszu czy Pułtusku 09:43, 17.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BuhahahaaaBuhahahaaa

0 0

W całym tusku. :-) 15:38, 17.03.2017


KosikKosik

0 0

Zwolennikiem można być i nie być, fakty są takie , że z każdym można się dogadać byle być u władzy, zieloni, czerwoni..
Kochanowski, Rypina, Prokop, Czech kto jeszcze z dobrej zmiany chce być burmistrzem, kadencyjnosc to już formalność 09:57, 17.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiSOffaPiSOffa

0 0

Właśnie o takich zakompleksionych jak 37MILIONOW i OLO napisałam. Dla mnie na burmistrza tylko Niedziolka, ale Kochanowski dobrze mówi. 10:54, 17.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KętrzyniakKętrzyniak

0 0

Pisiaki nie nakręcajcie się na stanowisko burmistrza. Tylu Was chętnych: Prokop, Kochanowski, Rypina. Żaden z Was nie zostanie burmistrzem. Pamiętajcie. 15:20, 17.03.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KrystianKrystian

0 0

O tym pisałem. Jeśli cebulaki o rozumku pantofelka nie potrafią wystawić jednego kandydata, to wygra Hećman albo osoba przez niego wyznaczona do kontynuacji dzieła zniszczenia Kętrzyna. 15:36, 17.03.2017


do Bohaterdo Bohater

0 0

Człowieku ogarnij się. Jak nie pracował, to było źle. Teraz pracuje to też jest źle. Pokazał wszystkim, że jak chce to może i tyle w temacie. 11:37, 18.03.2017


KętrzyniakKętrzyniak

0 0

Prawda jest taka, że Hećman, Nietrzeba, Kochanowski, Niedziółka, Czech i generalnie wszyscy przy korytach w Kętrzynie nie mają pomysłu jak rozwiązać problemy naszego miasta. Każdy by tylko sadził kwiatki, kładł polbruki i inne duperele za kasę podatników. Zero pomysłów. Tak samo jak przy ostatnich wyborach do rady. Jeden przez drugiego tylko by kasę rozpierdzielał. Dla mnie jedyny kandydat najlepiej na radnego i burmistrza w jednej osobie to Pan Rypina. Reszta niech się od niego uczy chodzenia przy sprawach zwykłych ludzi i myślenia szerszego niż o własnym korycie. 15:31, 17.03.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OlgOlg

0 0

A jaki ten szczupak ma pomysł na Kętrzyn? Odwróci polbruk w drugą stronę czy będą chodniki ze żwirku? Kuzwa za negowanie obecnej władzy już stanowisko dostał. 17:54, 17.03.2017


ZgodaZgoda

0 0

Pełna zgoda z Panem M. Rypina ma z 4 fakultety i do tego doszły do mnie słuchy, że kolejki w wydziale się zmniejszyły. Skoro ma kompetencje do bycia Burmistrzem, to tym bardziej do bycia jakimś tam naczelnikiem. Mało mamy takich ludzi w Kętrzynie. 20:13, 18.03.2017


profesor nadzwyczajnprofesor nadzwyczajn

0 0

Sesja RM poniedziałek g.14.00- Ratusz w środku miasta. 16:37, 17.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KętrzyniakKętrzyniak

0 0

O 14 to ja pracuję żeby płacić podatki na wasze diety. Ale przemelduję się do NO i chociaż nie będę was wspierał. 17:06, 17.03.2017


Burmistrz.2018.KetrzBurmistrz.2018.Ketrz

0 0

My nie mamy diet bo nie jesteśmy radnymi. My chcemy odejścia Hecmana, bo on dopuścił do zlikwidowania zakładów, bezrobocia i przez niego musisz pracować poza Kętrzynem.
Rypina nie jest sam. Prześlij mu emalia i poproś aby wysłał Ci wypowiedzi mieszkańców na sesjach, te które cenzuruje burmistrz Hecman i jego media. Możesz też odsłuchać audio z ostatnich sesji. 17:45, 17.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KrystianKrystian

0 0

To ładnie z Waszej strony, że chcecie na odejścia Hećmana. Mam tylko wątpliwości czy przy takim parciu dupy na stołek każdego z tzw. opozycji jesteście w stanie wystawić wspólnego kandydata? Obawiam się że nie. Prokop chce być burmistrz, Niedziółka chce być burmistrz i Kochanowski też chce być burmistrz. Pewnie do wyborów okaże się że Szypulska też ma ambicje, nie wspominając o połowie radnych miejskich. Do tego dojdzie ze dwóch eselduchów i z trzech platformersów. Nawet ty okrzyknąłeś się burmistrzem. :-) Słabo to widzę. 23:41, 17.03.2017


OlgOlg

0 0

11-stka zwyczajnie czuje w kupie siłę. 17:58, 17.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KętrzyniakKętrzyniak

0 0

Idź Ty z tym swoim Rypiną w p....Pokaż wreszcie sukcesy Rypiny w działaniu, a nie tylko w pisaniu, co i jak powinno być. Co i jak to my wszyscy wiemy. Napisz wreszcie, co dzięki tym pomysłom Rypiny powstało w naszym mieście. 06:50, 19.03.2017


BerciaBercia

0 0

Tak, tak! Zostawcie budżetożerne radio, jeszcze utwórzcie swoją telewizję. Pracownicy wytrzymają brak podwyżek. Resztę pieniędzy roztrwońcie na teleskop, aby obserwować świnie w kosmosie lub na stacje badawczą w stylu NASA, bo jeszcze parę złotych zostało. 18:52, 18.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pan MPan M

0 0

Jestem ostatnią osobą, która broniłaby decyzji nieudolnych w moim przekonaniu władz powiatu. Polityka powiatu - podobnie jak polityka polskiego rządu, czy samorządu województwa warmińsko - mazurskiego, nastawiona jest na wydatkowanie publicznych środków, bezpodstawnie zwane inwestowaniem. Tu w pełni zgadzam się z punktem widzenia Radnego Rypiny - jedynego bodaj człowieka w kętrzyńskiej polityce, który jeszcze zachował zdrowy rozsądek i trzeźwą ocenę sytuacji. Oby jak najdłużej. Problemem tego chorego kraju, jest brak wizji, co w powiązaniu z zasadą TKM i niskim poziomem standardów moralnych, daje populistyczną retorykę w dyskursie publicznym, pod przykrywką której realizuje się krótkowzroczną politykę rabunkową. Szarpajmy jadło na sztuki, niechaj nagie świecą kości. Na tle tego fermentu w żaden sposób nie wyróżnia się polityka burmistrza miasta Kętrzyn. Gigantyczne transfery finansowe do sąsiednich powiatów, chybione "inwestycje", szkodliwe w dłuższej perspektywie rozwiązania robione z rozmachem finansowym jak za PRL-u. Remonty cudzej własności, lub przejmowanie obcego mienia tylko po to żeby było co remontować i żeby to nowy administrator organizował przetarg, to w mojej ocenie praktyki przypominające pralnię pieniędzy.Czy w tej sytuacji zwolennicy burmistrza Hećmana piszący o wydatkach na lunetę, nie stają się groteskowi w swoim zaślepieniu i zacietrzewieniu? 20:41, 18.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RacjaRacja

0 0

Pan M. ma rację. Dwa układy niszczą nasze miasto. Trzeba nam nowego rozdania i na dzień dzisiejszy normalność w naszym mieście może zagwarantować wspomniany Rypina. Kętrzynie obudź się !!! 10:27, 19.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SosSos

0 0

Skończy się jeden układ będzie następny. Polak z Polakiem nigdy sie nie dogadać. 17:00, 19.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LogicznyLogiczny

0 0

Skoro tworzą się układy, to znaczy że Polacy się dogadują. :-) Teraz niech dogadają się tylko ci uczciwi, a będzie super i z korzyścią dla większości. 00:16, 20.03.2017


ObserwatorObserwator

0 0

W najbliższych wyborach trzeba "podziękować" Panu Kochanowskiemu, Prokopowi i całej reszcie. Dość polityki chodników i ławeczek dla emerytów. Tak przyszłości miasta i regionu się nie zbuduje. 11:45, 07.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

z nowym rokiemz nowym rokiem

0 0

No i podziękowano, ale tym hamulcowym hecmanowskim pudlom, jeszcze zostało kilka mend mysle ze kwestia krótkiego czasu zaraz wylezą. 13:30, 01.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Pan MPan M

0 0

Niestety wylazło, ale jak na razie inne oblicze radnego Rafała Rypiny. Dzisiaj jest mi zwyczajnie w świecie wstyd że dałem mu się oszukać. Że pomagałem mu w kampanii oraz regularnie przez ostatnie cztery lata, dzięki czemu ten człowiek z nieznaczącego radnego stał się "języczkiem uwagi". Niestety języczek uciekł za smakiem miodu.... Jest mi wstyd że przez długi czas kreowałem mit radnego Rypiny, który ostatecznie nie okazał się pozaukładowym idealistą lecz przeznaczył zgromadzony kapitał na wsparcie układu Niedziółki. Układu Niedziółki z renegatami z układu Hećmana i z wizją Kętrzyna inną niż deklarował wcześniej Rypina. Czekam na moment, aż Rypina zacznie głosować przeciwko swoim postulatom. To tylko kwestia czasu. A pudle zawsze są pudlami i zawsze aportują wedle woli i w interesie swojego pana -bez względu kto nim jest. Pudle które udawały wilki - też. 15:41, 01.01.2019


z nowym rokiem ...z nowym rokiem ...

0 0

.... starym krokiem. Może tylko troche inaczej przypudrowanym.... 19:03, 01.01.2019


CzarnyCzarny

0 0

Faktem jest że nie mieli racji i walczyli tylko o to aby pokazac ze sa przeciwko, a najśmieszniejsze jest to, że jeden najwiekszy tchórz, zachowuje sie jakby nic się nie stało. Kłopoty z pamięcią i brak honoru. 17:09, 01.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Pan MPan M

0 0

Moim zdaniem wy też nie macie racji. W moim przekonaniu obie strony bezideowego sporu walczą właśnie tylko po to, by pokazać że są przeciwko tym drugim; obie strony tak samo nieobiektywne i z zastępami niekompetentnych ludzi bez sensownego pomysłu na rozwiązanie problemów miasta. Rozmowa z kętrzyńskimi liderami o prawdziwych projektach, to -mam wrażenie - jak wykład o różniczkowalności funkcji dla osoby bez znajomości tabliczki mnożenia i podstaw arytmetyki. Dlatego żal mi serce ściska jak patrzę na psucie tego miasta przez kolejnych burmistrzów/starostów - bez względu na to z którego są klanu ups... eeepraszam: "drużyny". 18:08, 01.01.2019


Do CzarnegoDo Czarnego

0 0

Ty też tchórz że tak piszesz że niewiadomo o kim? :-) 05:47, 02.01.2019


@Czarny@Czarny

0 0

"...najśmieszniejsze jest to, że jeden najwiekszy tchórz, zachowuje sie jakby nic się nie stało. .."

Który to według Ciebie? 05:25, 02.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%