Zamknij

Kolejna inwestycja źle oszacowana?

15:52, 24.06.2017
Skomentuj

Burmistrz Kętrzyna unieważnił przetarg na budowę przedszkola przy ulicy Wierzbowej. Oferty, które zostały przyjęte okazały się zbyt wysokie względem kwoty, jaką Miasto zamierza przeznaczyć na sfinansowanie budowy.

 

Kwota, którą Miasto zamierza przeznaczyć na budowę przedszkola wynosi 5,9 mln złotych. Przyjęte oferty opiewały natomiast na kwoty około dwukrotnie wyższe.

- Unieważniłem przetarg na przedszkole - powiedział Krzysztof Hećman, burmistrz Kętrzyna, podczas ostatniej sesji rady miasta. - Trwają prace, które mają obniżyć koszty. Nie musimy przecież "jeździć autem klasy premium", w tym kontekście wystarczy nam pojazd klasy średniej.

Co to konkretnie oznacza, trudno dziś wyrokować. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że wysokie koszty budowy przedszkola wiążą się z bagnistym terenem, na którym miałoby ono powstać i koniecznością tzw. palowania. Zdaniem specjalistów są to podstawowe działania aby budowla była trwała i nie okazała się bublem i nie należy na tym oszczędzać.

- Tu przecież chodzi o ludzkie bezpieczeństwo, ale też o rozsądne wydatkowanie publicznych pieniędzy - mówi nasz rozmówca. - Jeżeli ma to być budowla, którą za dwa, trzy lata trzeba będzie poprawiać, to lepiej poczekać w ogóle z rozpoczęciem.

Osoba dobrze zorientowana w realiach lokalnej polityki dodaje jednak, że trudno o taki scenariusz.

- Należy pamiętać, że jesienią przyszłego roku odbędą się wybory samorządowe - mówi jeden z miejskich radnych. - Władza musi się więc czymś wykazać.

Jego zdaniem powtórzy się sytuacja ze stadionem miejskim, którego kosztorys też został wstępnie oszacowany zbyt nisko.

rm

 

Zdjęcie: Wizualizacja przedszkola przy ul. Wierzbowej. Zdaniem Krzysztofa Hećmana nie musi to być "auto klasy premium". Rys. Miasto Kętrzyn

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(40)

zbyszekzbyszek

0 0

Za torami,budynki wybudowane przez miasto- są klasa i mówią : pa,pa komunie. 16:24, 24.06.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KętrzyniakKętrzyniak

0 0

Baraki gorsze jak za komuny lizusie Zbyszku. :-) 19:45, 24.06.2017


reo

Jednak cyrkJednak cyrk

0 0

Rypina miał znowu rację, że przedszkole może wyglądać inaczej niż na wizualizacji. Więc mamy kolejny cyrk - http://ketrzynnews.pl/bedzie-przedszkole-czy-kolejny-cyrk/ 16:50, 24.06.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KrystianKrystian

0 0

Zlinkowany tekst jak znalazł. Radny Rypina znowu celnie wypunktował włodarza i jego ignorancję. Po co dyskutować o kosztach, skoro nawet sama lokalizacja przedszkola będzie z dupy. 22:24, 24.06.2017


JanJan

0 0

Ludzie obudźcie sie co za głupoty opisujecie. Mieszkam na osiedlu Piastowskim i te miejsce przy Wierzbowej jest idealne (cisza- spokój) a nie przy ciągach komunikacyjnych. Jak krytykujecie to podajcie gdzie waszym zdaniem powinno być przedszkole. Przedszkole przy ul.Chrobrego to przeżytek , a gdzie miejsca parkingowe, może pasuje jak odchody wron spadają na głowy dzieci, czy tak ma byc? Chrobrego jest o intensywnym natężeniu ruchu. 18:58, 24.06.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

No to koniecNo to koniec

0 0

No to będzie koniec tego spokoju na Wierzbowej. Codziennie będzie wjeżdżać nam w osiedlowe uliczki około 100 aut. Z naszego osiedla i tak korzystają z innych przedszkoli, które są po drodze do pracy. A Chrobrego to się całkowicie się zatka. 19:57, 24.06.2017


@Jan@Jan

0 0

Sam się obudź, bo piszesz jak potłuczony jakieś bzdury o wronach. Przedszkole powinno być po drodze do centrum, żeby jadąc do pracy nie nadkładać drogi. Tylko mi nie pisz, że dzieci będą wtedy narażone na hałas i spaliny. Przecież budynek może być dostępny od ulicy, a ogródek czy sale mogą być od strony podwórka. 03:22, 25.06.2017


KętrzyniakKętrzyniak

0 0

Rypina ma rację. Lepiej wyremontować przedszkole przy Sikorskiego, niż stawiać ten kartonowy barak na bagnie. Swoją drogą zobaczcie co Hećman odstawia. Robi jakieś plany, a nawet nie sprawdzą terenu czy się nadaje na budowę. Żenada. 19:43, 24.06.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dasdas

0 0

Każda z jego inwestycji jest związana z nadchodzącą kampanią wyborczą, zamiast wybudować dobrze to z pośpiechem, dlatego cena inwestycji stadionu przy przedszkola jest wyższa od planowanej. 06:47, 25.06.2017


WiesławWiesław

0 0

Unieważnił/ Bo koperty były za małe? 20:25, 24.06.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KrystianKrystian

0 0

:-) :-) :-) ;-) 22:14, 24.06.2017


JanJan

0 0

do "@jan" Pewnie jesteś pieprznięty w mózg. Albo nie znasz topografii miasta Kętrzyn. Albo reprezentujesz interes starego przedszkola z ulicy Chrobrego. Przecież z ulicy Ogrodowej nie będziesz dziecko wiózł na ulice Wierzbową. To jest dla osiedla Piastowskiego , jak ulicy z Kr.Jadwigi, Kr.Bony. Stefana Batorego, Łokietka Piastowskiej, Dąbrowskiego. To jest po drodze jadąc do centrum miasta , zakładu pracy np. Straży Granicznej, Starostwa Powiatowego itd. 08:00, 25.06.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@jan@jan

0 0

Mylisz się. Na Królowej Jadwigi są dwa przedszkola Prymusik i Złota Rybka. Pod drodze jest jeszcze przedszkole Krasnal na Chrobrego. 100 samochodów będzie się pchało nam do środka osiedla przez i tak zapchane rondo Kombatantów. Czy ktoś myśli o naszym bezpieczeństwie? 09:09, 25.06.2017


LogicznyLogiczny

0 0

Panie Janie, tak czytam i dochodzę do wniosku, że to Pan reprezentuje czyjeś interesy (prawdopodobnie burmistrza). Przedszkole na Wierzbowej jest tak potrzebne jak krosta na tyłku. Zgadzam się z przedmówcą, że to przedszkole wygeneruje dodatkowy ruch i to do wnętrza osiedla. To nie jest po drodze do pracy ani do MTI, ani do Philipsa, ani do Straży Granicznej, ani do miasta. Po drodze dla mieszkających na Kr. Jadwigi lub Kr. Bony jest raczej Krasnal, a dla pracujących w SG również przedszkole przy Obr. Westerplatte. 12:44, 25.06.2017


stefanstefan

0 0

za szkolą na Kazimierza tyle wolnego terenu na przedszkole po co tu cisnac taki projekt? to osiedle juz jest pełne aut! 08:26, 25.06.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zbyszekzbyszek

0 0

W moim pierwszym wpisie dałem swoje spostrzeżenia jak wyważone i nowatorskie jest budownictwo miejskie.A jak ,ktoś pisze,że to lizusowstwo to znaczy,że zna ten stan.Wystarczy rozejrzeć się po renowacji starych budynków do których nikt nigdy nie dotnął ręką. 08:44, 25.06.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

123123

0 0

A jak dojechać do tego przedszkola, po tej wąskiej uliczce od Chrobrego, chyba Paistowskiej???
Przedszkole powinno być wybudowane na miejscu kotłowni przy Westerplatte BIS. kotłownia na budowlaną wraz ze spalarnią śmieci.
A widzieliście kolektory przy kotłowni????? A jakiś bezmózg posadził drzew wzdłuż ogrodzenia i jak urosną to zasłonią słońce. Brawo Panie Burmistrzu. niech się Pan dalej otacza takimi mądralami!!! 08:57, 25.06.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

świadomy obywatelświadomy obywatel

0 0

Bardzo słuszne uwagi. Problem jednak polega na tym, że obecny burmistrz nie ma tej świadomości. Nie tylko on. Mam wrażenie, że w naszym mieście jedyną osobą wśród osób publicznych rozumiejącą przynajmniej podstawy planistyki miejskiej i zarządzania miastem, jest tylko p. Rypina. Dlaczego jeszcze nie jest burmistrzem? Moim zdaniem tylko p. Rypina może wpłynąć na zmianę dotychczasowej polityki. 13:30, 25.06.2017


KlaudiaKlaudia

0 0

Burmistrz chyba nie lubi mądrzejszych od siebie i dlatego otacza się "mądralami". 14:18, 25.06.2017


LogicznyLogiczny

0 0

Będzie się otaczał takimi mądralami, bo to są tzw. BMW czyli bierni, mierni, wierni. Żeby było lepiej, to trzeba zmienić burmistrza. Dla mnie może być Rypina. Przynajmniej wie co to logistyka miejska. Reszta jak krowy na tureckim kazaniu. Rozwalenie komunikacji też już się mści. Niedługo miasto stanie w jednym wielkim korku bo każdy teraz musi autem. Do tego doprowadził burmiszcz ignorant. 12:33, 25.06.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KtośKtoś

0 0

Do Logicznego i miłośników radnego Rypiny. Przyszły burmistrz Rypina spowoduje, że przestaniemy jeździć po mieście samochodami, nie będzie korków, będzie obwodnica Kętrzyna, nie będzie żadnych układzików, bo to kętrzyński spec -znawca od wszystkiego. Zna się na komunikacji miejskiej, na budowie dróg, na rekreacji, na planowaniu przestrzennym, na na, na. Słowem nie ma dziedziny, na której pan radny Rypina się nie zna, co udowadnia w swoich felietonach. Przed pisaniem komentarzy przeznaczcie chwilę na myślenie. 17:52, 25.06.2017


CzesławCzesław

0 0

Nasz "Dobry Gospodarz" ostatnio ma bardzoe świetne pomysły:
Po pierwsze, na ch.... likwidował pracoklasownie w szkołach podstawowych??? a teraz szuka winnych
Po drugi, zlikwidował żłobek miejski (pamiętajcie głowna siedziba była na westerplatte, i były dwie filie na różanej i na pionierskiej), a dlaczego??? prozaiczne, przedszkole, w której pracowałą jego "szwagierka" zostało zlikwidowane, wieć trza było coś wykombinować, a najporsciej, zlikwidować kilka grup żłobkowych, aby utworzyć przedszlkole z oddziałem żłobkowym.
a teraz co robi chce wybudować nowy kompleks na wierzbowej, gdzie w planach miał być całkiem nowye Kętrzyńskie Centrum Kultury, a później parko jiordańowski(czy coś w ten deseń)
ale nawiązując do artykułu Pana Majchrzaka, warto wejśc na BIP Miasta Kętrzyn i zobaczyć taką małą rzecz:
"Szacunkowa wartość zamówineiea wynosi: 15.276.447,91 zł brutto", punkt niżej jest takie info
"Na sfinansowanie zamówineia Zamawiający zamierza przeznaczyć kwotę: 5.900.000,00 zł brutto"
W tym miejscu już jest wał jakich mało, jak można przeznaczyć tylko 1/3 wartości kosztorysowej na wykonaie tej inwestycji, ileż byśy dopłacili do tego biznesu dodatkowo. zaznacze ze najniższa oferta firmy z gołdapi wynosiła 5.840.000,00 zł brutto. maskarka. 16:49, 25.06.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

123123

0 0

Przecież można rozbudować już istniejący żlobek i przedszkole na Westerplatte. Po co budować na bagnach przedszkole skoro jest miejsce koło SP 5 na falklandach. Zostawcie Wierzbową w spokoju. Zróbcie park, żeby można było gdzie wyjść z psem na spacer. 18:49, 25.06.2017


Pan MPan M

0 0

Radny Rypina ma absolutną rację. Oprócz merytorycznej krytyki braku wizji i pomysłu na miasto w polityce Burmistrza, Radny podejmuje istotną -a w Kętrzynie wciąż odbieraną jako egzotykę- kwestię polityki przestrzennej. Odnoszę nieodparte wrażenie, że nawet w tej ekstensywnej (żeby nie powiedzieć rabunkowej) polityce Burmistrza Hećmana brakuje przysłowiowego ładu i składu. Nie uwzględnia się spraw tak fundamentalnych jak otoczenie obiektu, funkcja przestrzeni publicznej, czy chociażby pojemność komunikacyjna obszaru. W moim odczuciu spienięża się kapitał miasta byle jak i byle gdzie. Skutkuje to rosnącymi kosztami funkcjonowania organizmu miejskiego. Uderza to bez wyjątku w każdego mieszkańca Kętrzyna. Proszę policzyć ile paliwa codziennie tracą kierowcy stojący w korkach. A będzie tylko gorzej. Mam na myśli chociażby planowane za pośrednictwem Obrońców Westerplatte Bis wpuszczenie ruchu tranzytowego w strefę o funkcji mieszkaniowej, a dalej -w otoczenie Jeziorka. To jest skandal. Niestety wiele na to wskazuje, że Burmistrz gotów jest poświęcić komfort życia mieszkańców, dla doraźnych korzyści wykonawców rozlicznych „inwestycji” motywowanych rzekomą walką z bezrobociem. Tu coś sprzedamy, tam damy robotę niewykwalifikowanym przy polbruku, a całość okrasimy igrzyskami w amfiteatrze. I niech się jakoś kręci oby do następnych wyborów. Tylko że niebawem, będzie problem co sprzedać. Ta polityka budzi moje skojarzenia ze sposobem na życie upadłego alkoholika -czy może bardziej zwykłego pijaczyny, który za flaszkę gotów jest sprzedać nie tylko domowe sprzęty, ale i instalacje wydłubane ze ścian – o ideałach nie wspominając. Jak długo jeszcze? 17:20, 28.06.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EmilkaEmilka

0 0

Też zgadzam się z panem Rypiną. Poza tym pan Rypina konsultował się jak pisze ze specjalistami, to chyba wie co pisze. Pozdrawiam. 17:49, 28.06.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wierzbowa bez sensuWierzbowa bez sensu

0 0

Oczywiście że wie, a lokalizacja na Wierzbowej jest po prostu głupia. Tu nie trzeba być urbanistą żeby zauważyć, że dobre położenie ma krasnal i puchatek. Powinno być jeszcze jedno przedszkole podobne do wymienionych, ale dla dojeżdżających do centrum od wschodu, np. przy Limanowskiego w okolicy Pl. Słowiańskiego. Wschodnie osiedla domów jednorodzinnych to w ostatnich latach najszybciej rozwijające się zaplecze mieszkaniowe Kętrzyna. Można też pomyśleć o czymś na Ogrodowej. 19:21, 28.06.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObiektywnyObiektywny

0 0

Przypuszczam, że wyborcy Burmistrza myślą kategoriami prywatnego interesu. Jeśli władza którą tak chwalą będzie kontynuowała swoje „wielkie żarcie”, to może kawałek kości rzucony z pańskiego stołu wpadnie i wiernemu słudze na talerz. Czasami jednak gnat może odbić się od miski i uderzyć w głowę. Wtedy jest jęk i lament. Byli już tacy w nieodległej historii miasta i osobiście wcale mi ich nie żal. 19:36, 28.06.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DokładnieDokładnie

0 0

Byli tacy i kiepsko się wysterowali. Wiadomo, bo nikt nie szanuje lizusów. 20:47, 28.06.2017


0%