Zamknij

Kętrzyński zamek - kolejny problem w spadku po byłym burmistrzu

12:12, 02.03.2019 Aktualizacja: 12:12, 02.03.2019
Skomentuj

Półtora miliona złotych brakuje do zakończenia remontu kętrzyńskiego zamku. W tej sprawie ma być zwołana nadzwyczajna sesja rady miasta.

 

- Prowadzimy inwestycje za siedem milionów złotych, ale jej zakończenie nie umożliwi udostępnienia obiektu turystom - powiedział Ryszard Niedziółka, burmistrz Kętrzyna, podczas piątkowej konferencji prasowej.

Modernizacja zamku to kolejna inwestycja rozpoczęta przez poprzedniego burmistrza, której ukończenie sprawia poważne problemy. Powstało nawet powiedzenie, że w miejsce zapowiadanego "zamku jak z bajki" mamy "bajkę o zamku". Jak poinformował Ryszard Niedziółka, do zakończenia modernizacji zamku brakuje półtora miliona złotych.

- Inwestycja za siedem milionów nie przewiduje naprawy podłóg i likwidacji zacieków na ścianach - dodał Maciej Wróbel, zastępca burmistrza, pokazując zdjęcia z efektami zakończonych już prac.

W najbliższym czasie ma zostać zwołana sesja Rady Miasta Kętrzyn w trybie nadzwyczajnym. Wtedy zapadną decyzję co do dalszych losów zamkowej inwestycji. rm

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(75)

Lesniewski RówLesniewski Rów

0 0

Weźcie się do roboty a nie zaczynacie od krytyki. Pokażcie co potraficie zrobić. Jak widzę to tylko zaczynacie od krytyki. 12:22, 02.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BartekBartek

0 0

Bo taka Prawda checman ruchal Kętrzyn tyle lat i ciężko teraz wybrnąć z wielu wałków więc krytyka jest podstawą to nie pierdol chłopie 21:21, 02.03.2019


gubernatorgubernator

0 0

Mój przyjacielu, Krzysiu Hećmanie,
narobić pod drzwiami i poprosić o papier jak zwykle robiłeś to pikuś.
W tym przypadku gratuluję mistrzostwa barbarzyńskiej intrygi i iluzji -
oto ty i twój wykonawca, dawno po przegranych wyborach, robicie gnój na środku zamku
a Wróbel z Niedziółką myślą że to im się samo zrobiło. Gratuluję!

Panowie Burmistrzowie,
kompromitacja, profesjonalna niekompetencja, prościej mówiąc jełopstwo - tak dać się nabrać.
Naprawdę nie wiecie k i e d y i z jakiego powodu do zamku wlała się woda?...

Panie redaktorze,
może byś Pan zgłębił temat, może to nie bajka a kryminał, tandetny - ale zawsze.

Bogumił Kowszuk 21:27, 03.03.2019


reo

KazekKazek

0 0

Na stadion brak kasy
Na zamek brak kasy
Na dokończenie wszystkich zaczętych brak kasy.
A na ajfona nie brak było????
A na bezcelowe wyjazdy nie brak??? 12:41, 02.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Rozum nie pojmujeRozum nie pojmuje

0 0

Bez jaj. Budżet miasta to 100mln a wy macie problem z 1,5 mln? Już wam się wszystko rozeszło? W czym jest problem? 13:08, 02.03.2019


Uwaga na KanarkaUwaga na Kanarka

0 0

Kanarek znafca piaru - wymyśla problem żeby pizniej go rozwiązać . Spoko, zaraz znajdzie się kasa na wszystko i zwoła się konferencje ze Kanarek ją znalazł . Jak znalazł przed wyborami do sejmu 13:14, 02.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UwagamyUwagamy

0 0

Im dłużej będzie w kentaki, tym mniejsze szanse na sejm 14:22, 02.03.2019


MariaMaria

0 0

A kasy będzie mniej i to sporo, gdy ludzie zaczną pisać o zwrot podatku od nieruchomości i opłat wieczystego użytkowania. 13:15, 02.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Taaaa....Taaaa....

0 0

No i podatki mniejsze. Czyli będą koszty robienia dobrze biznesowi... 16:27, 02.03.2019


Mam pewne obawyMam pewne obawy

0 0

A jak trzeba rozszerzyć remont o kolejne rzeczy, to trudno - będzie kosztowało 17 melonów. I co z tego. Dla miasta to tyle co splunąć więc nie rozumiem. A może chodzi o pretekst żeby powiedzieć "niedasie" i na specjalnej sesji dokonać aktu odebrania zamku Kętrzynowi i przekazania go jakiemuś obrzydliwie bogatemu byznesmenowi??? I nieważne skąd? 13:18, 02.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Łubu dubu, Łubudubu Łubu dubu, Łubudubu

0 0

To napisaliśmy my przydupasy przegranego bufona . Dobrze , ze już go nie ma tylko " kwiatki zostały " 13:26, 02.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nie dla Hećmana, nieNie dla Hećmana, nie

0 0

Pewnie że dobrze. Ale ty w swoim zacietrzewionym rozumku nie przewidujesz, że coraz większą grupę stanowią osoby kwestionujące poczynania tak byłego, jak i obecnego burmistrza. Pewną nadzieję stworzył w kampanii Rypina, ale ostatecznie nadzieja okazała się iluzją... 13:37, 02.03.2019


Ktoś widzial ktoś slKtoś widzial ktoś sl

0 0

Co porabia konkubina - skończył się monopol i wyłączność na ubezpieczanie miejskich spółek 14:10, 02.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KucharzKucharz

0 0

Gdyby nie Pan Hećman to byście dalej rządzili w tym mieście bez koniecznego remontu na
zamku znaczy się byłby widok taki jak za plecami Pana Wróbla na plakacie nasze świątynie stoją pochylone jak słynna wieża we Włoszech. Można to między bajki włożyć bo na zdrowy rozum nikt do tego nie powinien dopuścic a tym bardziej ojcowie grodu nad Gubrem Tu jeszcze dobrze,że Stary burmistrz nie wpadł na pomysł aby usprzątnoć koryto i brzegi naszej rzeki Guber ale to czysta inwestycja której nie zrobił Pan Hecman a czeka i czeka ale i za waszych rządów tez nie doczeka. Po co sesja trzeba konczyć zaczęty remont starego zamczyska to nie nowa inwestycja,że wszystko można policzyć do ostatniej cegiełki a kto tego nie rozumie to na nauke już za póżno. 14:26, 02.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KucharzKucharz

0 0

Panie Wróbel powiec Pan swojemu szefowi,że masto to nie Farel,że trzeba zarabiać pienądze te 100 milionów to trzeba ŁADNIE wydać a nie zarabiać. 15:16, 02.03.2019


CzarnyCzarny

0 0

Dzięki czemu jeden z przydupasów ubił ostatni interesik z Krzysztofkiem i wynajął swoją nieruchomość na tymczasową siedzibę muzeum. Teraz w Bartoszycach już będzie gorzej wejść z interesikami ze swoim guru. 18:59, 02.03.2019


kryształowa nutakryształowa nuta

0 0

Zobaczymy czy na XV konkurs "kryształowa nuta" która nowy dyrektor KDK przyciągnie z NLI do NKE beda fundusze. Lidzbarkowi kasa zostanie Kętrzyn będzie musiał znaleźć aby nowy dyrektor danego słowa mogl dotrzymać? 16:00, 02.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Moim zdaniemMoim zdaniem

0 0

I na nutę i na zamek wystarczy. Tu brak chęci albo i niekompetencję władzy widzę. 16:08, 02.03.2019


Pieniądze to nie proPieniądze to nie pro

0 0

Kasy jest do bólu.A wplywy do budżetu cały czas rosną. Także spoko.Po co ta panika. Kasa jest i powinno wystarczyć i na stadion i na zamek i na obwodnicę i na szpital. 17:04, 02.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KucharzKucharz

0 0

i na porządek taki jaki istnieje na osiedlach Spółdzielni "Pionier" pozostałe miejskie poza otoczeniem basenu miejskiego to ruina łącznie z prywatnymi obiektami biznesmenów.A i Pan wójt świetuje zapewnie swoje 100 dni zwycięstwa w wyborach w których nie było konkurenta. 18:03, 02.03.2019


Pan MPan M

0 0

Panika przypuszczam jest po to, ażeby proste sprawy urosły do rangi wydarzenia, a nowi samorządowcy mogli aspirować na mężów stanu. 18:05, 02.03.2019


to nie bajki to realto nie bajki to real

0 0

To takie p..... lenie, niech nowy burmistrz przestanie narzekać na byłego i pokaże co potrafi. Ten biznes Gubrem płynący do Kętrzyna niech wspomoże kasę miejską i dokończymy remonty,,,,, 19:56, 02.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KucharzKucharz

0 0

To nie tak to dopiero młode żądne władzy pod krawatem obyci z wielkim światem mają misję do spełnienia nami będą rządzić.Coś w przesłaniu odchodzącego burmistrza dotarło do mnie
pewna nostalgia w głosie za tym co było - pora na nowe. Nowy burmistrz było nie było to rówieśnik starego burmistrza i on zapewnie wie,że młodzi ,których zatrudnia będą nieśli "Oświaty kaganek" a jemu przypadnie rola burmistrza. 21:30, 02.03.2019


garkotłukgarkotłuk

0 0

A co dalej Ela S. z pod Lublina koleżanka Ryszarda z farela mieszka w knajpie koło zamku i na czyj koszt? 22:09, 02.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alek_wstydalek_wstyd

0 0

obaj panowie b. (ex i obecny) mają wspólną cechę: ściągają "fachowców" z Olsztyna i akalicy.
To już u nas nie ma fachowców? Teraz mamy osobę (vicek), która nasze miasto traktuje jako etap w karierze . A p.o. dyra KCK znalazł się dopiero w Lidzbarku, tak ot sobie (?)
Jak chodzi o kasę, to po pozbyciu się ośrodka w Przystani (ogłoszenie o jego zbyciu, to podobno kwestia dni) będzie całe jezioro.. 09:27, 03.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nonamenoname

0 0

Proponuję sprawdzić relacje między wice-burmistrzem a nowym dyrektorem KCK. Jeżeli takowe są... 12:54, 03.03.2019


Pan MPan M

0 0

Jako brak zaangażowania w miasto i identyfikacji z nim, postrzegam to, że ludzie ci nie zamieszkali w Kętrzynie, a jedynie pomieszkują lub dojeżdżają do pracy. Wiąże się to z odprowadzaniem podatków poza Kętrzynem i w oczywisty sposób stoi w sprzeczności z postulatami programu "TAK dla Kętrzyna" który współtworzyłem. Według niego miasto miało premiować napływ nowej ludności i zatrudnianie osób przede wszystkim z Kętrzyna. Formą transferu kapitału do Kętrzyna (a nie "z" jak było i jest nadal praktykowane) miało być obok kapitału ludzkiego - również pozyskiwanie "płatników" z zewnątrz. Turystyka którą jako przemysł a nie dodatek do swojej XIX wiecznej doktryny Niedziółka (czy Wróbel) dopiero zauważył na wyjeździe do Warszawy - to raz, a dwa instytucje w których pobory wypłaca się z puli innej niż miejska np. filia WORD, urzędu wojewódzkiego, biuro paszportowe, filia UWM (miasteczko akademickie w historycznej zabudowie na Bajanach). Do cholery jasnej, czy to jest takie trudne do ogarnięcia i realizacji. Program który Rypina wymienił na stanowisko przewodniczącego jasno określał co i jak należy zrobić. Ale nie bo nie. Zgadzam się że była i obecna władza jest "najmundrzejsza" i totalnie zaimpregnowana na współpracę z ludźmi innymi niż namaszczeni - chociaż wychodzi na to że ich wiedza fachowa pozostawia wiele do życzenia. Wysyp kolejnych bubli infrastrukturalnych, kretyńska lokalizacja nowego szpitala itp. - to tylko kwestia czasu, chociaż jako osoba zauroczona Kętrzynem - stwierdzam to z bólem serca. Kolejna bzdura - mieszkanie +. Przecież ten program narzuca określone wzory projektów nieodpowiadające kętrzyńskim potrzebom - nierzadko koszmarki architektoniczne (brzydkie miasto bez dodatkowych walorów nie przyciągnie turystów). Mieszkanie + przede wszystkim nie uwzględnia możliwości dekoniunktury w gospodarce która niebawem nastąpi. Panie Niedziółka (czy tam Wróbel - bo nie wiem w końcu która szyja kręci głową w UM) przecież to tak, jak by osoba zatrudniona sezonowo w polu wzięła wysokooprocentowaną chwilówkę na wczasy w Brazylii (!). Krew mnie zalewa jak widzę, jak to się wszystko rozłazi... 10:58, 03.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BuzzBuzz

0 0

O, jakiś głos rozsądku i konstruktywnej krytyki :) Mam nadzieję, że w mieście zostało jeszcze trochę ludzi myślących, a nie tylko czytających lokalne tabloidy... 12:52, 03.03.2019


PelagiaPelagia

0 0

Panie M.te bzdury o których piszesz rozłażą się w twojej głowie i dlatego krew cie zalewa.Nie ma na to rady. 17:43, 03.03.2019


driverdriver

0 0

Pięknie Panie M, pięknie. Kim Pan jest zachodzę w głowę, ale szacunek mam za to co Pan pisze i jak myśli. 16:56, 30.04.2019


Jaś.Jaś.

0 0

Czy Ci nowi uważają nas za idiotów, decydujac sie na tak zmanipulowane wiadomości, ktore świadczaja rowniez o ich niekompetencji. Bo oto czytamy, że do zakończenia inwestycji brakuje 1,5 mln zł. Więc od razu pytanie, jaki był zakres rzeczowy tego remontu oraz środki przewidziane na jego sfinansowanie. Czy w tym zakresie była przewidziana wymiana podłóg i usunięcie zacieków, Jeżeli nie, to nie ma podstaw do twierdzenia że brakuje 1,5 mln na remont, ponieważ te prace wychodzą, tak przypuszczam, poza ustalony zakres rzeczowy tego remontu, Dalsze pytanie, czy istotnie konieczna jest wymiana tych podłóg i jaka jest skala zacieków. Czy chodzi jednak o to, ażeby zlecić dodatkowe prace, które wykonają "właściwi przedsiębiorcy". Co robił radny M.Toruński, człowiek poprzednika, gdy ustalono zakres rzeczowy prac i jego finansowanie, jak równiez i inni radni, czy dieta radnego i jakies inne ochłapy z pańskiego stołu są tym, co ma wpływ na sposób wykonywania mandatu radnego, a nie dbanie o interes mieszkańców miasta. Zreszta pytań i wątpliwości, ktore powstały w okresie tych 100 dni rządów tego duetu jest tak wiele, że w zadnym wypadku nie może być prawdziwe hasło w kampanni wyborczej głoszone przez p. R. Niedziółkę: "Będę dobrym burmistrzem". Tak byłoby, gdyby dodał: "dla swoich". W tej sytacji jaka powstała po wyborach w sferze medialnej, istnienie bardzo nagła potrzeba do utworzenia jakiegoś medium, które byłoby niezależne od rządzących w mieście i powiecie i przedstawiało opinii publicznej funkcjonowanie naszych samorządów, i nie tylko, zgodnie z rzeczywistością. Ale jest to chyba pobożne życzenie. 13:46, 03.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ewa nie z rajuEwa nie z raju

0 0

Drogi jasiu " Czy Ci nowi uważają nas za idiotów " nie - ty nim po prostu jesteś 14:16, 03.03.2019


Koalicjant równieżKoalicjant również

0 0

Mam wrażenie że również koalicjant AS czyli PiS uważa ludzi za niepotrafiących logicznie myśleć. Tak oto przewodniczący PiS i Rady Miasta obwieszcza super wiadomość na FB - wydział Sądu będzie w Kętrzynie ! Tyle tylko że wydział nie zostaje przecież powołany, a jedynie utrzymany. Najprościej mówiąc - sukces polega na tym, że wycofujemy się z głupiej decyzji na pozycje wyjściowe. No po prostu ruch w stylu prezesa... 18:49, 03.03.2019


kucharzkucharz

0 0

"Garkotłuk" - jesteś w błędzie.
Desant - pani czy panna Elżbieta S. z województwa lubelskiego nie mieszka pod knajpą a wynajmuje mieszkanie w centrum miasta. Kolega Rysiek bardzo się troszczy o przyjezdnych a zapomina o swoich. Widać jaki to swojak -szybko zapomniał o swoim haśle wyborczym! 14:38, 03.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pustakpustak

0 0

Mniejsza z tym nie tłumacz nam bo to teraz jest mało istotne,ważne jest ,,ze na spocie reklamowym do wyborów ASa wszyscy ładnie się fotografowali na tle panoramy Kętrzyna i to
było piękne,że aż nieprawdziwe bo Pan burmistrz ponapraszał do siebie ludzi z całej Polski a nie widać Kętrzyniaków na prestiżowych stanowiskach.Dobrze,że Pan starosta w powiecie jest
lokalnym patriotom. 15:05, 03.03.2019


kamikami

0 0

Szkoda,ze pan Burmistrz nie docenia wspanialych ludzi ,ktorzy zajmuja sie ,,kulltura ".Bylam pod wrazeniem tego co potrafia zrobic z dziecmi.Odnosza sukcesy a nikt tego nie zauwazyl. Wybor nowego Dyrektora KCK pochodzacego z Lidzbarka moze zabic ducha w sercach tych wspanialych ludzi.Przepraszam ,ze nie wymienie z nazwiska bo tych nazwisk nie znam,widze tylko ogromne zaangazowanie. Panie Burmistrzu mam ogromne watpliwosci ,ze Pan idzie dobra droga. 17:17, 03.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KlisKlis

0 0

Zacieki powstały w trakcie remontu.Podłogi z parkietu podniosły się ,ponieważ wykonawcy remontu nie zabezpieczyli dachu.Ktoś sprawował nadzór -inwestorski?Może jakiś inspektor nadzoru, kierownik budowy? 18:31, 03.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pustakpustak

0 0

Jest tyle obiektów na terenie Kętrzyna tak pięknie prowadzowanym remontem,że aż oko cieszy,
a tu raptem prestiżowe budowle w mieście takie jak stadion teraz zamek już coś za wiele tych
grzybów z barszczu - na ścianie. 20:07, 03.03.2019


mieszkaniecmieszkaniec

0 0

A co Wróbel idzie obraną drogą jak Miedziołka ?? Pragnę zauważyć , że kętrzyniacy się nie liczą.
Dobrze , że młody Michał Kochanowski ma normalne spojrzenie na zatrudnienie i nie robi rewolty kadrowej w jednostkach podległych pod starostwo i w starostwie. 20:32, 03.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Taaaa....Taaaa....

0 0

No nie robi. Wraca do tradycyjnego modelu z Rypiną w roli naczelnika. 20:40, 03.03.2019


DziwneDziwne

0 0

Masz rację. Młody Kochanowski jest w układzie, ale bez zbędnych rewolucji kadrowych. Ale jak długo? Jeśli wejdzie do gry ulizany może być ciekawie. 20:49, 03.03.2019


mieszkaniec Wydminmieszkaniec Wydmin

0 0

Pewnie masz rację , bo jak wieści krążą po Ketrzynie, to Maciej jest z PO zresztą jego koleżanka jest z PO w Sejmiku Województwa Jolanta. Jak PIS dostanie po głowie do europarlamentu a następnie w jesiennych wyborach do Sejmu i Senatu.
To Maciej będzie kręcił sie przy PO, PSL Wiosna itd. 22:09, 03.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Prawo kalegoPrawo kalego

0 0

Sami sobie strzelili gola. Widać ci ludzie nie potrafią inaczej. Pozdrawiam, Pan M. 22:19, 03.03.2019


alek wstydalek wstyd

0 0

Maciej oficjalnie nie jest częścią peło i nie współpracuje z lokalnym peło, dlatego uważam, że bliżej mu do pisu. To, że przyjmuje ludzi z tej partii i ma foty z Jackiem i Marcinem, tylko jakaś ściema,
Ale zgodzę, się, że po wyborach pis dla asa będzie latał w około... 07:09, 04.03.2019


DariuszDariusz

0 0

Faktycznie brak twardego kręgosłupa. Dziwie sie naszym władzom miejscowym PISu ,że nie mogli znaleźć kandydata na v-ce burmistrza z Ketrzyna? To zła oznaka dla miejskich i powiatowych struktur PIS.
Póki co to Rysiek i Maciej obsadzi swoim ludźmi stanowiska. 06:49, 04.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

0 0

A kto nadzoruje remont w zamku?
No chyba pracownicy urzędu miasta.
A kto nadzoruje tych pracowników?
No chyba Burmistrz, jeden drugi albo dwóch.
A czemu podłogi i ściany są zniszczone?
Bo ktoś nie dopełnij obowiązków.
Ale kto?
Wykonawca
A kto powinien nadzorować wykonawcę?

Inwestor czyli URZĄD MIASTA.
A kto tam rządzi?
Na to wychodzi, że chyba NIKT.
A jeżeli rządzi to niech się zainteresuje tym co się dzieje w mieście. 10:13, 04.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pustakpustak

0 0

Potrzebna od zaraz polityczny nadzór nad całoscią jak dawniej bywało. 12:54, 04.03.2019


0%