Zamknij

Felieton Rypiny: Prezydent, burmistrz, wójt?

17:05, 11.07.2018
Skomentuj

Ocena sytuacji przez pryzmat niewłaściwego punktu odniesienia, zawsze tworzy fałszywy obraz rzeczywistości. Kto nie wierzy - niech odwiedzi gabinet krzywych luster w dowolnym wesołym miasteczku. Karykaturalny obraz ukazujący się w krzywym zwierciadle jest również pełen niekonsekwencji. Potrafi przecież być śmieszny, by po chwili budzić grozę. Nikt nie wysnuwa jednak na jego podstawie wniosków. Przynajmniej nikt rozsądny.

 

Załóżmy jednak, że zaczynamy wierzyć w to, co widzimy w odbiciu krzywego lustra. Uznajemy jedną z komicznych wariacji na temat własnego wyglądu za dogmat i próbujemy dopasować do niego całą naszą aktywność. Kupujemy zbyt krótkie spodnie, zbyt obszerną koszulę, czy buty w niewłaściwym rozmiarze. Oczywiście przesuwamy fotel w samochodzie, a także zmieniamy wysokość zamocowania umywalki w łazience. Łatwo przewidzieć, że kolejne zmiany dokonywane w oparciu o fałszywe założenia, nie tylko nie ułatwią nam życia, ale wręcz utrudnią wykonywanie codziennych obowiązków. Ale budowanie fałszywych założeń, wcale nie musi być wyłącznie wynikiem ignorowania kilku zjawisk optycznych, decydujących o tym, co widzimy w krzywym lustrze. Rzeczywistość można niestety zaklinać na wiele innych sposobów. To tak, jak określać wzrost ludzi, nie bacząc zupełnie na pozycje w jakich znajdują się w czasie obmiaru. Ktoś będzie stał, ktoś inny siedział na krześle, a jeszcze ktoś inny po turecku. Próba uznania takich wyników za wiążące - będzie niedorzecznością. To oczywiste i każdy z nas tak właśnie pomyśli. Dlaczego więc nie dostrzegamy swego rodzaju manipulacji dokonywanej raz po raz przy ocenie sytuacji naszego miasta?

Przechodząc ulicą Sikorskiego czy Wojska Polskiego, zauważymy potężne kamienice dzielnicy śródmiejskiej, świadczące o randze miasta jeszcze na przełomie XIX i XX stulecia. Nie spotkamy takich budynków ani w Mrągowie, ani w Giżycku, ani tym bardziej w Węgorzewie, ale bez trudu odnajdziemy w centrum Ełku i Olsztyna. Tak. Kętrzyn bez wątpienia był miastem średniej wielkości. Potwierdzeniem tej tezy jest nie tylko rozmach budownictwa, ale również odległości dzielące poszczególne osiedla. Czy wiedzą Państwo, że dworzec w Kętrzynie od osiedla domków jednorodzinnych powstałych w okresie międzywojennym przy ulicy Łąkowej i Rataja dzieli 3,5 kilometra - czyli dokładnie tyle, ile dworzec kolejowy i analogiczne osiedle (Osiedle Mazurskie) w Olsztynie? Dużym ciosem dla Kętrzyna było jednak jego peryferyjne położenie na mapie Polski po 1945 roku. To w oczywisty sposób spowolniło rozwój w dwóch kolejnych dekadach. Ostatecznie jednak nawet władze PRL uznały potrzebę utworzenia miasta o znaczeniu subregionalnym pomiędzy Olsztynem a Ełkiem i Kętrzyn znów wszedł na ścieżkę rozwoju właściwą dla miasta średniej wielkości. Uruchomiono nowe zakłady pracy, a istniejące rozbudowano. W komunikacji miejskiej od 1980 roku kursowały duże Jelcze, a nie tylko niewielkie Autosany jak w małych miastach. Falklandy miały być "dociągnięte" na wysokość Starej Różanki. W drugiej połowie lat 80 liczba Kętrzynian zbliżała się już do 40 tysięcy. Szacowano, że w 1995 roku Kętrzyn będzie liczył 60 tys. mieszkańców. Niestety, zabrakło kilku tysięcy osób, aby Kętrzyn był "miastem prezydenckim", bo paradoksalnie pierwsze lata po przemianach ustrojowych w Polsce nie przyniosły raptownego wyhamowania dynamiki rozwoju samego Kętrzyna. Miasto miało wówczas jeszcze duży potencjał i liczne zakłady pracy, przyciągające jak magnes ludzi z okolicznych miejscowości dotkniętych po roku 1990 strukturalnym bezrobociem.

Od 1994 roku nastała jednak epoka Burmistrza Hećmana. Miasto stopniowo zaczęło tracić rangę stolicy subregionu, a w ślad za tym i liczbę mieszkańców. Zaczęły słabnąć czynniki miastotwórcze, a mniej więcej 10 lat temu kiedy było już wiadomo że "król jest nagi", Burmistrz Hećman zasugerował, że właściwym punktem docelowym dla Kętrzyna będzie city smart - a więc małe i kompaktowe miasteczko pogrążone w chronicznym letargu, przerywanym od czasu do czasu niskich lotów igrzyskami w nowym amfiteatrze. Do dzisiaj miasto straciło według ostrożnych szacunków jakieś 6 tysięcy mieszkańców. Uwzględniając "martwe dusze" czyli odliczając od formalnej liczby zameldowanych - osoby niemieszkające w Kętrzynie (studenci, osoby pracujące za granicą) uzyskamy wartość około 10-15 tys. mieszkańców. Czy gdzieś w Polsce jest jeszcze tak źle? Jako miasto z katastrofą demograficzną w tle do niedawna przedstawiano śląskie Jastrzębie Zdrój. Wyniki raportu "Jastrzębie Zdrój 2015 - Potencjał Gospodarczy i Trendy Rozwoju" niepokoją. Miasto w latach 1995-2010 straciło 10 tys. mieszkańców, a najliczniejszą grupę wiekową stanowią osoby około 60 roku życia. Jeżeli jednak uwzględnimy procentowy spadek liczby mieszkańców, to Kętrzyn w tym zestawieniu wypada zdecydowanie gorzej. Co więcej: rynek pracy przemysłowego Jastrzębia związany jest z górnictwem i bezrobocie - choć i tak niższe niż w Kętrzynie - można tłumaczyć procesami globalnymi. W Kętrzynie z przemysłem od spożywczego - po elektromaszynowy i odzieżowy, zjawisko umierania miasta można tłumaczyć tylko indolencją władz miasta.

Jak donosi GUS, kętrzyńskie bezrobocie kształtuje się na poziomie 20% i jest wyższe od średniej w regionie i dużo wyższe od średniej krajowej. Na ogólnopolskiej liście 122 miast małych i średnich tracących funkcje społeczne oraz gospodarcze, Kętrzyn figuruje na czwartej pozycji w grupie 23 najbardziej zagrożonych ośrodków, z mocno niekorzystną sytuacją społeczno-gospodarczą. Czy w tej sytuacji w najbliższych wyborach Kętrzyn powinien ponownie głosować na obecnego burmistrza Krzysztofa Hećmana, który przyznał, że w Warmii być może pracuje zbyt wiele osób? Czy Kętrzyn powinien głosować na byłego starostę Ryszarda Niedziółkę, jeśli ten jeszcze jako starosta analizował pomoc dla jednej z firm w sprowadzeniu tańszych pracowników zza wschodniej granicy? Odpowiedź wydaje się oczywista.

Rafał Rypina

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(129)

PojechanePojechane

0 0

I to jest konkretny felieton kurza twarz. Tak trzymać i nie odpuszczać do wyborów ani po wyborach Panie Rafale. Pozdrawiam. 17:14, 11.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Mam cięMam cię

0 0

Nie możliwe żeby ktoś to zdążył w tym czasie przeczytać . Pipin pogrążasz się !!! 17:21, 11.07.2018


KętrzyniakKętrzyniak

0 0

Byłem wczoraj w starostwie. Proponuję panie Rypina nie przemykać się boczkiem wśród interesantów a posłuchać co mają do powiedzenia na temat funkcjonowania kierowanym przez Pana wydziałem komunikacji. I Pan ma czelność wypowiadania się na temat zarządzania miastem? 05:40, 12.07.2018


reo

wyborcawyborca

0 0

A ten swoje w kółko Macieju. Jakieś propozycje konkretne? Czy będziemy tak słuchać siedzącego po turecku?
Ogłoś Pan ze kandydujesz i przedstaw konkretne propozycje na rozwój miasta. Wówczas będą mogły jeździć jelcze nawet z przyczepą albo i tramwaje. Pobudka, mamy 2018r i jest rok wyborczy. 17:17, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do powyżejDo powyżej

0 0

Niech fruwają nawet helikoptery, ale jak ma być robota, to ja go lubię. 17:33, 11.07.2018


Brawo panie RypinaBrawo panie Rypina

0 0

Niedziółka na kilka miesięcy przed wyborami pyta co zrobić w Kętrzynie, a pan od 2014 roku ma gotowe do wprowadzenia profesjonalne programy naprawcze. Taka drobna różnica. 17:19, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AriadnaAriadna

0 0

i? cierpliwy cholernie, od 2014 ego powiadasz? 21:11, 12.07.2018


No pasaranNo pasaran

0 0

Dokładnie tak. Król jest nagi i wszystko jest jasne. Koniec tekstu miażdży was drodzy panowie z konkurencji politycznej. Tak zabiegacie o poprawę sytuacji bytowej Kętrzynian? Jeden uważa że może za dużo ludzi pracuje, a drugi jeszcze tańszą siłę roboczą by chciał sprezentować chociaż w Kętrzynie i tak pracownicy są jednymi z tańszych. Pięknie. Wydrukować to w rozmiarze wielkoformatowym i porozwieszać w całym mieście. Prawda pozwoli dokonać właściwego wyboru na jesieni. 17:25, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pracującypracujący

0 0

Tak, tak, tak, tylko, że w Kętrzynie bezrobotni albo wolą siedzieć...na bezrobociu bo dostana przecież od państwa więcej niż taki pracujący albo wola jeździć do ruskich i tez więcej zarobią więc o co Wam chodzi? Ludzi do pracy nie ma, a pracy jaka jest ale jest tylko, że Wam "mało płacą, przecież za tyle to się wyżyć nie da", to i trzeba ściągać kogoś kto chce za tyle pracować. Dalej ufajcie rządowi, dalej Krzysztofowi i reszcie.Bierzcie te 500+, 300+, zasiłki, oni Wam dadzą ale pamiętajcie, że gdzie indziej zabiorą Wam 2xtyle. Nawet się nie obejrzysz jak ze swojej wypłaty zakładając że pracujesz, będą pobierali Ci 70% (wliczając wszystkie podatki). Może Ty dostaniesz tyle samo ale ten co Cię zatrudnia będzie musiał te 40% dołożyć aby wszystko opłacić. Niestety, nikogo nie chcę bronić ani atakować ale no przepraszam, mówców naszych i Pisiorów to już czas dawno pożegnać było i póki tego nie zrobimy to nic się nie zmieni... 08:44, 12.07.2018


stół ma 4 rogistół ma 4 rogi

0 0

i przy stole może siedziec czterech burmistrzów co to szkodzi 17:30, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HeheheheeeHeheheheee

0 0

1 burmistrz i 3 zastępców. :-) 17:35, 11.07.2018


No co?No co?

0 0

Rozpieprzyli miasto i Rypina ma rację. Warto przypomnieć i nie dać sobie wmawiać że 20 procent bezrobocia to oznaka rozwoju. 17:39, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RadekRadek

0 0

Co Ty pieprzysz, jaki 20 procent. Zapamiętaj sobie raz na zawsze że w Kętrzynie nie ma bezrobocia. I nie pogrążaj się pipka. 18:01, 11.07.2018


Popieram RypinęPopieram Rypinę

0 0

Co by nie rozkminiać, to Rypina w wielu sprawach ma najwięcej racji spośród tzw.gadających głów. 17:59, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Szykować maśćSzykować maść

0 0

Rypina ma rację i dlatego ci przy paśnikach mają taki ból poniżej pleców. 18:09, 11.07.2018


RadekRadek

0 0

Co Ty pieprzysz, jaki 20 procent. Zapamiętaj sobie raz na zawsze że w Kętrzynie nie ma bezrobocia. I nie pogrążaj się pipka. 18:01, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pierdu, pierduPierdu, pierdu

0 0

Już wypad. Pańszczyznę odrobiłeś, mocodawcy będą zadowoleni. Wystarczy. 18:07, 11.07.2018


Czubek góryCzubek góry

0 0

Czyli hamulcowym dla Pana Rypiny był również starosta Niedziółka. No to ładne kwiatki wychodzą. Już nie chodzi o xero, ale z tą obwodnicą to po prostu wstyd, a plagiatowanie sformułowań z felietonów Rafała Rypiny i używanie ich w słabych tekstach przez pana Niedziółkę jest po prostu żenujące. 18:15, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pan MPan M

0 0

Obwodnicę Niedziółka też pokpił, bo podpisał list intencyjny pod budowę drogi 592 bez obwodnicy, czyli tak jak zakładał Hećman. Przypadek? Czy jednak udawany konflikt? 18:21, 11.07.2018


RafałRafał

0 0

O rany jak ten pipa się kompromituje. Autopromocja w tym wydaniu jest żenująca. 18:16, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Spokojnie.Spokojnie.

0 0

Lepsza niż Niedziółki. Przynajmniej fajniej napisane. 18:19, 11.07.2018


Tak sobie myślęTak sobie myślę

0 0

I patrząc z perspektywy czasu, coraz bardziej wydaje mi się prawdopodobne, że konflikt Hećman - Niedziółka był mocno pozorowany, tak jak napisał Radny Rypina. 18:50, 11.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do powyżejDo powyżej

0 0

Ja do takich wniosków też doszedłem. Wspólne atakowanie pana Rypiny przez obie niby zwaśnione strony wydaje się dziwne. Totalsi zwarli szeregi żeby nikt ich od stołków nie odkleił. 19:02, 11.07.2018


Do Do "Tak sobie myślę"

0 0

Wtyki widoczne za plecami Niedziółki świadczą o tym, a czort wie, jakie jeszcze są w cieniu. Książek też wróg? To może być tak: K...a, teraz ty jesteś moim wrogiem! Teraz ty nie podnosisz łapy na sesji, a na następnej ty...! I już widzimy przeciwników? Nie, to gra przedwyborcza. 11:00, 13.07.2018


SzczurSzczur

0 0

Pipin wyluzuj dostaniesz ze 12 głosów i tyle 19:57, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Szok!!!!!!!!Szok!!!!!!!!

0 0

Ale wy się o te swoje michy i stołki trzęsiecie. Zero myślenia społecznego że Rypina jako jedyny od iluś tam lat coś pozytywnego dla Kętrzyna robi. To nie ważne. Ważne żeby wasz wygrał i obsadził waszymi tyłkami urzędy. 20:48, 11.07.2018


madboymadboy

0 0

Krzysiu niech kandyduje sobie na burmistrza Olecka i tam kładzie polbruk, dość się narządził, każdy ogarnięty mieszkaniec widzi jego pracę. To jakaś gruba kpina. 21:08, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Niby takNiby tak

0 0

Problem w tym że Rysiu tak samo lubi polbruk i dodatkowo jeszcze blachę falistą. System korporacyjny też nie każdemu musi odpowiadać. 21:22, 11.07.2018


bolekbolek

0 0

Rypina to ten co krytykował ronda i nową mini obwodnicę bo przez to zwiększy się ruch tirów w tranzycie przez Kętrzyn? Jak on widzi rozwój miasta bez dogodnych połączeń z resztą kraju? 00:26, 12.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@bolek@bolek

0 0

Cienki z ciebie Bolek, bo ronda nie są od poprawy ruchu, tylko od jego tłumienia. I takie mózgi rządzą w Kętrzynie robiąc z rozwiniętego kiedyś miasta ciemnogród. A jak nazywa się ta mundralińska bezradna, co jej się piramida Maslows odwróciła? :-) 09:43, 12.07.2018


Też do bolkaTeż do bolka

0 0

Rypina widzi obwodnicę i dobrze wykonane ulice miejskie. Wtedy tranzyt pójdzie na obwodnicę, a dojazd do miasta się poprawi. Niestety dzięki Nowakom, Hećmanom, Niedziółkom i wielu innym obwodnicy nie ma, a prawie każda nowa lub przebudowana droga to bubel jak słusznie zauważa Rypina. Tyle w tym temacie. 10:30, 12.07.2018


NiedlaKWHNiedlaKWH

0 0

Panie Rypina, niepotrzebnie atakujesz Pan Niedziółke. Już woda sodowa uderzyła do głowy? Ja popieram Pana i Niedziółke. Nie wiem na kogo jeszcze zagłosuje, ale na pewno burmistrzem nie będzie już Hećman. 04:06, 12.07.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

DankaDanka

0 0

i to jest sedno. 05:02, 12.07.2018


Nie dla Niedziółki, Nie dla Niedziółki,

0 0

Bo jak dla mnie wcale się nie różnią. Co mi za różnica pod czyim nazwiskiem będzie dalej robione to samo: czyli kolesiostwo, stołki i pensyjki dla swoich, TiRy bez obwodnicy, bezrobocie i głodowe pensje dla zwykłych ludzi oraz działanie nie w interesie mieszkańców. 09:47, 12.07.2018


@NiedlaKWH@NiedlaKWH

0 0

Słaba ta twoja socjotechnika. najpierw cierpisz że Rypina konkuruje z Niedziółką. później że popierasz Niedziółkę, a dalej że nie wiesz na kogo zagłosujesz. Cierpisz na schizofrenię? A woda sodowa to chyba waszemu Niedziółce odbiła z nadmiaru kasy. 10:14, 12.07.2018


bedzie dogrywka i kabedzie dogrywka i ka

0 0

i hecman wygra 3 : 0 06:53, 12.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jeśli nie Rypina, toJeśli nie Rypina, to

0 0

... lepszy Hećman niż Niedziółka. 09:48, 12.07.2018


JankoJanko

0 0

gorzkie żale na fujarce i to w city Augustowa /śledzikowa / 07:26, 15.07.2018


ObiektywnyObiektywny

0 0

Moim zdaniem oddanie głosu na Niedziółkę niczego nie zmieni. Ten pan będąc starostą już raz godził się na współpracę z obecnym burmistrzem i to na dziwnych dla mnie warunkach. 11:26, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

++++++

0 0

W grze są tylko dwaj Panowie Hećman i Niedziółka, reszta to kto by nie był i tak nie ma szans. Bardzo wierzę w to, że wygra Pan Niedziółka i tego życzę sobie i naszym mieszkańcom. A kasy to nie licz pipinka nie swojej. Ma Niedziółka kasę, to niech ma, jego kasa, jego sprawa. To właśnie ktoś kto już jest sytuawany ma największe predyspozycje na dobrego burmistrza, bo kasę już ma. Nie tak jak pipinka goły i wesoły i jeszcze zagląda w nie swój portfel. Oj wstyd wstyd. 11:29, 12.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pan MPan M

0 0

Nie rób sobie jaj. Moim zdaniem synekura na państwówce za czasów PełO to żadna rekomendacja do bycia burmistrzem. A panowie Niedziółka i Hećman są w jednym układzie robiąc teatr dla ludu co potwierdza twój wpis. Wydaje mi się że i jeden i drugi usilnie dążą do tego żeby nic się nie zmieniło. Żeby ciągle było jak było, nawet kosztem ludzi. 11:45, 12.07.2018


osaosa

0 0

Świniarz ciągnie platformę kętrzyńską w przepaść już nie wspomnę o Nowoczesnej. Górą będzie PIS! 11:44, 12.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObywatelObywatel

0 0

Ja zwolenik centrum i to raczej PO niż PiS, lokalnie też stawiam na PiS. Reszta = Hećman. 11:48, 12.07.2018


Nie dla NiedziółkiNie dla Niedziółki

0 0

A jakim prawem zamnim ta sprawa oburzyła ludzi, pan starosta Niedziółka chciał użyć internatu PUBLICZNEJ szkoły dla celów prywatnych chcąc kwaterować tam tą tanią siłę roboczą dla firmy z którą był kiedyś związany? Czy w statucie internatu lub szkoły jest świadczenie pomocy dla pracowników Philipsa??? 12:17, 12.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kolarzkolarz

0 0

Ponoć nasz Philips już zmienił nazwę,ale na jaką nie wiem. 13:16, 12.07.2018


madboymadboy

0 0

Ten Rysio taki sam jak Wiesio, wystarczy spojrzeć na ten spocik reklamowy jakimi ludźmi się otacza, kto tam z tyłu stoi i wszystko w tym temacie. Niech Rypina wygra te wybory, bo to z tego grona to jedyna osoba na właściwym miejscu. Mochery do klawiatury napinka rusza, czas - start! 13:44, 12.07.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

MartaMarta

0 0

A kto stoi za Rypią przepraszam? Jakoś nie widzę nigdzie jego drużyny . Może to prawda, że nie kandyduje, bo tak słyszałam. Do tego trzeba mieć jaja a jak wiadomo temu Panu ich brakuje. 14:09, 12.07.2018


HeheheheeeHeheheheee

0 0

Dokładnie. 14:10, 12.07.2018


Do Do "Tak sobie myślę"

0 0

Wtyki widoczne za plecami Niedziółki świadczą o tym, a czort wie, jakie jeszcze są w cieniu. Książek też wróg? To może być tak: K…a, teraz ty jesteś moim wrogiem! Teraz ty nie podnosisz łapy na sesji, a na następnej ty…! I już widzimy przeciwników? Nie, to gra przedwyborcza. 11:32, 13.07.2018


JankoJanko

0 0

Na jednym spocie reklamowo- wyborczym p.Rysio z kiepskim otoczeniem w tle / z tyłu / górski co wygrywał przetargi o 1 grosz taniej będąc radnym miejskim ,świadcząc usługi na rzecz UM Kętrzyn/ mając wgląd w dokumenty przed przetargiem / 2. toruński -prac. energii co brał prąd bez pytania- obaj skompromitowani i nie powinni się pokazywać publicznie /poza procesjami kościołowymi bo tam są tylko jest miejsce dla takich/ .Jeżeli polityka to dla ludzi mądrych ,nie dorobkiewiczów ale tylko społeczników .starocie nie psujcie młodym w mózgach i na odstawkę .Mieliście czas na poprawę życia mieszkańców i co z tego wyszło -wielkie dno i jeszcze większe zadłużenie miasta przez głupie i niesprawdzone swoje decyzje .Ale w pogoni za osobistą kasą potraciliście łby.J E D Y N Y M kandydatem na burmistrza to tylko rodowity Kętrzynianin ,młody i energiczny RAFAŁ RYPINA !!! Dla polityków przywrócić diety jako formę wynagrodzenia - chochla bigosu ew. + drobna wkładka a nie kasa . Prawdziwy polityk to tylko społecznik a nie dorobkiewicz okradający zadłużony już budżet miasta /powiatu/ Tylko wtedy nie będzie tak zarzartej i brutalnej walki o K O R Y T O !!! Rafał Rypina - powodzenia . Jedyny minus to przynależność do skompromitowanej PISiorowej kasty .To można bez bólu zmienić i będzie OK. 08:05, 15.07.2018


stefanstefan

0 0

Olenkowicz byłby najlepszy ale niestety okazuje się że nie może 16:29, 12.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JankoJanko

0 0

Taki młody i już nie może ? A może starocie- konkurenci cóś dosypali do darmowej herbatki ./tak jak dla posła Janowskiego jak przeciwstawiał się likwidacji cukrowni w Polsce / 08:19, 06.08.2018


WGE75YJWGE75YJ

0 0

Panie Rypina a kolejki w Wydziale Komunikacji coraz większe. Czy Pan piszesz te artykuły w pracy? Świat się zmienia tylko nie kętrzyński Wydział Komunikacji. Naczelnik i zastępca politycy a robić nie ma komu. 16:35, 12.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wyborcawyborca

0 0

To najbardziej upolityczniony wydział od lat. Tak mają klimat. Za dużo czasu wolnego to można pisać bajki. 17:20, 12.07.2018


Człowieku i wielu niCzłowieku i wielu ni

0 0

Redakcja to raczej drukuje dla kasy bo wiadomo że każdy kto chce coś drukować to płaci.
A swoją drogą, jeszcze tyle to wyborów a tu taka kampania. 20:05, 12.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do człowieka który tDo człowieka który t

0 0

Każdy płaci? Nie sądzę. Ale może się mylę. Aż tak dobrze nie znam tego środowiska. 20:37, 12.07.2018


kazekkazek

0 0

I co świniarza trzymają na liście do powiatu. Ot i będzie klęska całej listy! 22:07, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kolarzkolarz

0 0

Basta,basta znam Pana,który na moją prośbę przejedzie się rowerem aby samemu zobaczyć jak wyglądają uskoki na ścieżce rowerowej do Kruszewca i Starej Różanki.Żona osobiście interweniowała u Pana burmistrza.Czy my w Kętrzynie nic sami nie możemy załatwić tylko musimy wznosić prośby jaśnie panujących i nic z tego nie wynika. 04:59, 13.07.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

To prosteTo proste

0 0

Zmienić jaśnie panujących. 05:22, 13.07.2018


MartaMarta

0 0

Co to za Pan? 07:39, 13.07.2018


Evelyn89Evelyn89

0 0

O przepraszam, Pan Rafał Rypina już dawno proponował przebudowę ścieżki do Kruszewca z polbrukowej, na asfaltową. Przedwyborcza łatanina wytrzyma góra do wiosennych odwilży. 15:06, 13.07.2018


oby jak najszybciej.oby jak najszybciej.

0 0

Oby jak najszybciej te wybory, bo niektóre komentarze przekroczyły już dawno granicę przyzwoitości ............ 07:55, 13.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TomaszTomasz

0 0

Zgadzam się w stu procentach. Jak Pan Niedziółka zostanie burmistrzem, to skończą się te dziwne wojenki niby anonimowe, każdy będzie mógł się wypowiedzieć głośni i się nie bać. 08:26, 13.07.2018


JankoJanko

0 0

Gdyby wybory mogły coś zmienić byłyby zakazane ....To się nazywa walka o koryto. A im większe koryto to walka jest bardziej chamska i zażarta .Gdzie w grę wchodzą pieniądze tam nie ma miejsca na sentymenty . A po jesiennych wyborach będą wykopki / ze stanowisk niewygodnych i nie lizusów /. 19:01, 16.07.2018


osaosa

0 0

Proponuję zrobić "ustawkę", dajcie sobie po mordzie ,dopiero będzie sensacja . Media od razu ,podejmą sprawę, nawet te nie przychylne, nie którym. Panie Rypina z całym szacunkiem ,pisanie na Berdyczów , nic pan tym nie wskóra. Banda kacyków była i będzie. Tak jak pan zauważył w swoim artykule, w naszym HOSPICJUM, zwanym miastem Ketrzyn, jest dobrze jak jest. Umiera śmiercią naturalną, nie łudźmy się ,że kandydaci typu kacyk ,zmienią te miasto . Władze miasto , żeby swoją werwą i zaangażowaniem , dały możliwość ,zatrzymania , młodzieży w naszym mieście ,potrzebne jest myślenie ludzi pokolenia XXI wieku a nie ludzi z epoki "średniowiecza".. Bardzo proszę o komentarz ,pana na moje insynuacje. Pozdrawiam. 10:27, 13.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pan MPan M

0 0

Osa, może i masz rację, ale ja uważam, że potrzebny nam człowiek z doświadczeniem życiowym i biznesowym, bo samorządy też mogą generować zyski a przynajmniej jak najmniej strat. I idealnym kandydatem jest Pan Niedziółka. Do Hećmana nic nie mam, ale wydaje mi się , że gość się już wypalił i jest potrzebne świeże spojrzenie a takie da nam Niedziółka. Cały nasz blok jest zanim a to znaczy , że ma szanse. 11:27, 13.07.2018


0%